آموزش

قفل کودک ظرفشویی بوش را چگونه فعال کنیم؟

امروزه نقش ماشین ظرفشویی ها در زندگی افراد بسیار پر رنگ تر شده است. به طوری که کاربران خرید آن را یکی از اولویت ها قرار می دهند. یکی از ویژگی هایی که اکثر افراد مخصوصاً کسانی که کودک خردسال دارند در هنگام خرید ماشین ظرفشویی به دنبال آن هستند قابلیت قفل کودک است. این ویژگی دسترسی کودک شما و حتی افراد نا آشنا به تنظیمات ماشین ظرفشویی را ناممکن می کند. با توجه به اینکه قفل کودک در هر برند ماشین ظرفشویی متفاوت است، در این مطلب اینکه قفل کودک ظرفشویی بوش را چگونه فعال کنیم را برای شما به طور کامل توضیح خواهیم داد.

مراحل فعال کردن قفل کودک ماشین ظرفشویی بوش سری 6 و 7

یکی از مزیت هایی که قفل کودک ماشین ظرفشویی بوش می تواند برای افراد داشته باشد، محدود کردن کودکان به تنظیمات ماشین ظرفشویی و همچنین جلوگیری از باز کردن درب دستگاه در هنگام شستشوی ظروف است. توجه داشته باشید که قابلیت قفل کودک ماشین ظرفشویی بوش در هر سری متفاوت است و شما می بایست متناسب با مدل و سری ماشین ظرفشویی فرایند قفل کودک را انجام دهید. گاهی کاربران بر این باور هستند که قفل کودک از ایجاد مشکلات و خرابی های احتمالی همچون ” وجود آب در مخزن نمک ماشین ظرفشویی ” نیز می تواند جلوگیری می کند. اما باید متذکر شویم شما با فعال سازی قفل کودک ماشین ظرفشویی تنها می توانید از بهم ریختگی تنظیمات و برنامه ها در دستگاه ممانعت کنید.
با این حال اگر ماشین ظرفشویی شما بوش از سری 6 و یا 7 است باید مراحل زیر را برای فعال سازی قفل ماشین ظرفشویی انجام دهید.

  • در ابتدا باید دکمه Control Lock را بر روی ماشین ظرفشویی پیدا کنید.
  • سپس دکمه Control Lock را به مدت 3 تا 5 ثانیه نگه دارید.
  • علامت قفل ماشین ظرفشویی معمولاً یا به صورت قفل و یا علامت “CL” بر روی صفحه نمایش دستگاه نشان داده می شود. در صورتی که هر کدام از این نشانگرها برای شما ظاهر شد به معنی این است که قفل کودک ماشین ظرفشویی شما فعال شده است. البته شما برای فعال سازی قفل کودک ظرفشویی بوش سری ۴ که به عنوان یکی از بهترین ماشین ظرفشویی خارجی در بین کاربران نیز شناخته شده است، می توانید این عملیات را انجام دهید و دستگاه را قفل کنید.

فعال کردن قفل کودم ماشین ظرفشویی بوش

نحوه فعال سازی قفل کودک ماشین ظرفشویی بوش سری 8

همانطور که شما در مدل های متنوعی از انواع یخچال فریزر بوش می توانید قفل کودک را مشاهده کنید، در ماشین ظرفشویی های جدید سری 8 این برند نیز این قابلیت به کار برده شده است که می تواند برای بسیاری از کاربران کارآمد باشد. علیرغم اینکه ماشین ظرفشویی های بوش سری 8 از پیشرفته ترین مدل هایی هستند که این شرکت روانه بازار جهانی کرده است، فعال کردن قفل کودک ماشین ظرفشویی بوش سری 8 بسیار راحت تر از آن چیزی است که فکرش را می کنید.
با توجه به این موضوع اگر شما هم از ظرفشویی بوش سری 8 استفاده می کنید و قصد دارید تا قفل کودک آن را فعال کنید، مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید.

  • بعد از روشن کردن ماشین ظرفشویی دکمه یا گزینه Child Lock را بر روی پنل تنظیمات ماشین ظرفشویی پیدا کنید. البته در صورتی که از یخچال بوش ساید نیز استفاده می کنید و قصد فعال کردن قفل کودک در آن را دارید ،دقیقاً باید گزینه Child Lock را قبل از هر کاری پیدا کنید.
  • سپس دکمه Child Lock را به مدت 3 تا 5 ثانیه فشار دهید و نگه دارید.
  • اکنون باید علامت ” CL” یا یک قفل بر روی صفحه نمایش ماشین ظرفشویی برای شما نمایان شود. در صورت مشاهده این علامت ها قفل کودک ماشین ظرفشویی بوش سری 8 برای شما فعال شده است.

قفل کودک در ماشین ظرفشویی بوش

نکات تکمیلی در فعال سازی قفل کودک ماشین ظرفشویی بوش

  • با توجه به متفاوت بودن مدل ماشین ظرفشویی ها، ممکن است در برخی از مدل ظرفشویی های بوش لازم باشد تا همراه دکمه Child Lock یا Control Lock دکمه های دیگر را نیز همزمان فشار دهید. توجه داشته باشید که قفل کودک هیچ ارتباطی با خطاها و عیب های احتمالی همچون اتومات کردن یخچال ندارد. البته در شرایطی که با مشکل اتوماتیک نکردن یخچال مواجه شدید، مقاله ” علت اتومات نکردن یخچال ” را حتماً مطالعه کنید.
  • در صورت نیاز به غیر فعال کردن قفل کودک ماشین ظرفشویی بوش تمام فرایند را مجدداً تکرار کنید و دکمه Child Lock یا Control Lock را به مدت چند ثانیه برای غیر فعال کردن فشار دهید.
  • حتماً دفترچه راهنمای ماشین ظرفشویی را برای فعال سازی قفل کودک در ماشین ظرفشویی مطالعه کنید تا بتوانید با دقت بیشتری این کار را انجام دهید.

قفل کودک در ظرفشویی بوش

خرید آخرین مدل ماشین ظرفشویی بوش با ضمانت اصالت از آترین پلاس

با توجه به اینکه آخرین مدل ماشین ظرفشویی های بوش به قابلیت قفل کودک مجهز شده اند، می توان گفت این ویژگی از تغییر تنظیمات در ماشین ظرفشویی جلوگیری می کند، همچنین ایمنی کودکان را از لحاظ باز کردن درب تأمین می کند. این مزایا سبب می شود تا شما بتوانید با خاطری آسوده و بدون نگرانی از بابت آسیب دیدن فرزندتان به دیگر فعالیت های خود در منزل مشغول باشید. با توجه به اهمیت این قابلیت در ماشین ظرفشویی ها، ما نیز در فروشگاه آترین پلاس مجموعه ای از بهترین ماشین ظرفشویی های بوش را با بهره مند شدن به ویژگی قفل کودک در اختیار مشتریان خود قرار داده ایم تا در صورت تمایل به خرید بتوانند با ضمانت اصالت و سلامت، گارانتی 18 ماهه، پرداخت در محل، ارسال سریع و بهترین قیمت، سفارش خود را به ثبت برسانند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا