راهنمای خرید

راهنمای خرید کولر گازی

کولر گازی چیست؟ یک دستگاه تهویه مطبوع است که در انواع و مدل های مختلفی همچون اسپلیت دیواری، پنجره ای، ایستاده و… تولید و عرضه می شود. مدلهای زیادی از کولر گازی در سایزهای مختلفی توسط برندهای متعددی تولید و عرضه می شوند همین دلیل نیز باعث شده تا خرید کولر گازی به امری دشوار تبدیل شود و کاربر باید با دقت بیشتری نسبت به خرید آن اقدام نماید. در هنگام خرید کولر گازی و اسپلیت یه سری فاکتور همچون محیط مورد نظر، متراژ و نوع کولر گازی باید در نظر گرفته شود تا بهترین محصول را متناسب با محیط خود تهیه کنید. ما در این مقاله که با عنوان راهنمای خرید کولر گازی بیان شده به شما کمک می کنیم تا با در نظر گرفتن فاکتورهای ذکر شده بهترین محصول را خریداری کنید.

کولر گازی

نکات خرید کولر گازی

در هنگام خرید کولر گازی یه سری نکات مهم باید در نظر گرفته شود تا خریدی مطمئن و بدون ریسک را داشته باشید و بعدا دچار پشیمانی نشوید، در ادامه راهنما خرید کول گازی موارد را ذکر می کنیم.

متراژ و محیط

اولین موردی که در هنگام خرید کولر گازی باید به آن توجه داشت محیط و متراژ آن می باشد. مثلا برای محیط های مسکونی و دفاتر اداری بهترین نوع کولر گازی، کولر گازی اسپلیت دیواری است و از نوع ایستاده برای سالن های بزرگ و نوع پنجره ای برای محیط هایی با فضای کم و مکانهایی که به فضای بیرونی دسترسی ندارید استفاده می شود.

متراژ نیز از موارد مهم برای خرید اسپلیت می باشد که باید در نظر گرفته شود و سایز متناسب با متراژ آن محیط انتخاب شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد ظرفیت کولر گازی شما می توانید به مقاله ابعاد کولر گازی مراجعه کرده و با محاسبه ظرفیت کولر گازی نسبت به متراژ، محصول متناسب با محیط خود را انتخاب و خریداری نمایید.

راهنمای خرید کولر گازی

نوع کولر گازی

نوع کولر گازی نیز از دیگر مواردی است که در هنگام خرید کولر گازی باید به آن توجه داشت و باید متناسب با محیط مورد نظر خود آن را انتخاب کنید. امروزه مدلهای مختلفی از کولر گازی و اسپلیت همچون اسپلیت دیواری، پنجره ای، ایستاده، پرتابل و… در بازار موجود هستند که شما می توانید با توجه به نوع استفاده و محیط، مدل مورد نظر خود آن را انتخاب کنید.

سوالات متداول هنگام خرید انواع کولر گازی

چه کولر گازی بهتر است؟

چه کولر گازی بهتر است؟ سوالی است که بیشتر کاربران در هنگام خرید کولر گازی آن را مطرح می کنند. نوع کارایی و عملکرد یک کولر گازی به نوع موتور یا کمپرسور آن بستگی دارد زیرا اصلی ترین قسمت یک کولر گازی کمپرسور آن است که دارای دو نوع موتور سنگین و موتور سبک می باشد. نوع موتور سنگین یا T3 برای مناظق گرم خشک و کویری و نوع موتور T1 یا موتور سبک برای مناطق با شرایط آب هوایی معتدل مناسب است و شما می توانید بسته به نوع شرایط آب و هوایی منطقه خود محصول مناسب را انتخاب کنید.

چه کولر گازی بهتر است؟

کولر گازی چه مارکی خوبه؟

شرکتهای متعددی در زمینه سیستم تهویه و کولر گازی فعالیت می کنند که در میان آنها می توان به برندهایی همچون جنرال، گری، ال جی، اجنرال، سامسونگ و پاناسونیک اشاره کرد که از معروف ترین آنها هستند. کولر گازی های جنرال معمولا دارای موتور پیستونی با نوع کلاس آب و هوای T3 می باشند که برای مناطق گرم و خشک مناسب هستند.

کولر گازی چه مارکی خوبه؟

گرمایش کولر گازی چقدر است؟

کولر گازی نوعی سیستم تهویه است که با استفاده از گاز تبرید تولید سرما می کند و موجب خنک سازی اتاق می شود اما بعضی مدلها دو عملکرد سرمایشی و گرمایشی را ارائه می دهند یعنی علاوه بر تولید سرما، قابلیت گرمادهی را نیز دارند و در فصل زمستان می توانید از آن برای گرم کردن منزل استفاده کنید.

مقاله مرتبط: میزان مصرف برق کولر گازی

برای بهره گیری از سیستم گرمایشی کولر گازی کافی است آن را بر روی حالت گرمایشی قرار دهید و دمای آن را تنظیم کنید. میزان گرمایش کولر گازی نیز به ظرفیت آن بستگی دارد و با توجه به ظرفیت کولر و همچنین میزان قدرت موتور ممکن است متفاوت باشد.

گرمایش کولر گازی چقدر است؟

کولر گازی بانه بخرم یا گارانتی اصلی؟

به دلیل تحریم های اخیر شرکتهای بزرگی همچون ال جی و سامسونگ دیگر به ایران خدمات ارائه نمی دهند و شما نمی توانید محصولات اصلی را در نمایندگی های مجاز پیدا کنید. در شهرهای مرزی نیز به دلیل این که وارد کنندگان هزینه گمرک پرداخت نمی کنند در نتیجه محصول با قیمت کمتری وارد بازار می شود. در نتیجه با توجه به دلایلی که گفته شد بهترین راه برای خرید کولر گازی خرید از فروشگاه های معتبر است و شما با خرید کولر گازی از نمایندگی ها در واقع همان محصولی که از طریق مرز وارد می شود را با قیمت بیشتری خریداری خواهید کرد.

کولر گازی بانه بخرم یا گارانتی اصلی؟

آیا کولر گازی رطوبت هوا را می گیرد؟

کولر گازی از پر طرف دارترین دستگاه تهویه هوا است که علاوه بر خنک سازی محیط قابلیت تنظیم دما و رطوبت هوا را نیز دارد. به این صورت که با کاهش رطوبت هوای داخل اتاق موجب می شود تا هوای بهتری در داخل اتاق جریان پیدا کند. کولر گازی همچنین با به جریان در آوردن هوا و عبور از فیلترها، هوایی سالم و تمیز را در فضای داخل اتاق پخش می کند.

داخل پنل کولر گازی منبعی تعبیه شده که آب ناشی از رطوبت هوا داخل آن جمع می شود و سپس از طریق لوله تخلیه خارج می شود. گولر گازی همچنین قابلیت این را نیز دارد که از آن برای رطوبت گیری هوای داخل اتاق استفاده کنید که این ویژگی برای مناطق با آب هوای شرجی مناسب است و بدون نیاز به خنک کردن هوای اتاق شما می توانید رطوبت داخل محیط را تنظیم کنید و هوایی مطبوع و سالم را داشته باشید.

کلام آخر

در راهنمای خرید کولر گازی ما نکات مهم را مورد بررسی قرار دادیم و به سوالات متداولی که هنگام خرید کولر گازی توسط مشتریان ما پرسیده می شوند پاسخ دادیم. اگر چنانچه سوال دیگری ذهن شما رو مشغول کرده خوشحال می شویم آن را در قسمت نظرات برای ما ارسال کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا