مقایسه

تفاوت جاروبرقی سطلی با معمولی

ارزیابی شما از یک تمیز کاری چیست؟ آیا فقط تمیزی سطحی فرش برایتان مهم است یا اینکه به جمع آوری زباله در عمق بیشتر اهمیت می دهید. قطعاً برای یک تمیز کاری بی عیب و نقص نیاز به جاروبرقی با حداکثر امکانات پیدا خواهید کرد تا بتوانید به بهترین شکل ممکن محیط خود را تمیز کنید.
از آنجایی که جاروبرقی ها در انواع مختلفی در بازار موجود هستند ما در این مطلب به بحث و بررسی تفاوت جاروبرقی سطلی و معمولی می پردازیم تا کاربرانی که قصد خرید جاروبرقی از این دو مدل را دارند بتوانند انتخاب بهتر و دقیق تری داشته باشند. با توجه به تمایزاتی که جاروبرقی سطلی در مقایسه با نمونه های معمولی دارد با مطالعه این مطلب می توانید با تفاوت عمده آنها آشنا شوید و طبق آنها انتخاب بهتری را برای خود به ثبت برسانید.

1. قیمت جاروبرقی سطلی بهتره یا معمولی؟

یکی از نکاتی که جدای از بحث فناوری و قابلیت برای کاربران بسیار حائز اهمیت است قیمت جاروبرقی است. در نظر داشته باشید هر چه فناوری ها و قابلیت های یک جاروبرقی بیشتر باشد بدون شک در قیمت آن بی تأثیر نخواهد بود. حال اگر بخواهیم جاروبرقی سطلی را با موشکی یا همان معمولی مقایسه کنیم به طور حتم نمی توان یکی از آنها را معرفی کرد، چرا که هر کدام به نسبت از امکانات بسیار خوبی برای تمیز کاری ایدئال برخوردار هستند. اما از آنجایی که بیشتر جاروبرقی های بدون کیسه از رِنج قیمت مناسب تری برخوردار هستند و نمونه های سطلی از جمله آنها به حساب می آیند می توان گفت قیمت جاروبرقی سطلی به نسبت دیگر مدل ها اقتصادی و مقرون به صرفه است.

تفاوت قیمت جاروبرقی سطلی با معمولی

2. طراحی کدوم شیک تره، سطلی یا موشکی؟

بسیاری از افراد هستند که جدای از بحث قابلیت و فناوری، طراحی جاروبرقی را بسیار مورد توجه قرار می دهند. جاروبرقی سطلی دارای طراحی ایستاده به صورت استوانه ای با مخزن بزرگ است. در مقابل جاروبرقی های معمولی دارای ظاهری جمع وجور و خوابیده در مدل های متنوع تری هستند که به راحتی می توان آنها را در هر کمد یا گوشه ای قرار داد. اما جاروبرقی های سطلی به دلیل حجم بزرگتری که دارند فضای بیشتری از محیط را به خود اختصاص می دهند.

3. میزان صدا، برترین مقایسه بین جاروبرقی سطلی و معمولی

بزرگترین تفاوت جاروبرقی سطلی و موشکی میزان نویز و صدایی است که در هنگام تمیز کاری از خود پخش می کنند. جاروبرقی سطلی به دلیل حجم بزرگتری که دارند از موتور بزرگتری هم به طبع برخوردار هستند که همین امر سبب شده تا صدای جاروبرقی سطلی در مقایسه با نمونه های خوابیده بیشتر باشد.
از آنجایی که جاروبرقی معمولی از طرفداران بیشتری برخوردار هستند شرکت های تولید کننده در آپدیت جدید این محصولات سعی کرده اند نویز دستگاه را تا حد بسیار زیادی کاهش دهند و محیط بسیار آرامی را برای کاربران در هنگام تمیز کاری ایجاد کنند. با توجه به این موضوع اگر شما هم در کنار کیفیت پاکیزگی به آرامش محیط هم توجه می کنید، جاروبرقی بوش از بی صداترین دستگاه ها است که با بهره گیری از برترین تکنولوژی روز یک تمیز کاری بی نظیر را با نویز بسیار کمی برای افراد رقم می زند.

تفاوت جاروبرقی سطلی و معمولی

4. قدرت مکش جاروبرقی سطلی بیشتره یا موشکی؟

به طور دقیق نمی توان جاروبرقی سطلی و معمولی را از لحاظ قدرت مکش با هم مقایسه کرد، زیرا که قدرت مکش جاروبرقی ها از هر نوعی که باشند معمولاً در محدوده معینی قرار گرفته اند. ولی با نظر به اینکه موتور جاروبرقی سطلی به نسبت نمونه های معمولی بزرگتر هستند به طبع از قدرت مکش بیشتری نیز برخوردار هستند. البته ما در مقاله بهترین جاروبرقی سطلی مدل های متنوع سطلی را معرفی کرده ایم که شما می توانید متناسب با بودجه خود، مدل پیشنهادی را انتخاب و خریداری کنید.

 

5. فیلتر بهداشتی جاروبرقی سطلی و خوابیده

در مدل های قدیمی جاروبرقی به دلیل نبود فیلتربهداشتی همیشه در هنگام جارو کشیدن گرد و خاک زیادی در فضای محیط پخش می شد که سبب به وجود آمدن آلرژی و حساسیت برای افراد می شد. امروزه کمپانی های شرکت کننده فیلتر بهداشتی را قبل از هر فناوری دیگری برای جاروبرقی ها طراحی می کنند تا افراد بتوانند فرایند تمیز کاری را بسیار عالی و بدون پخش گرد و غبار انجام دهند.
از آنجایی که فیلتر این محصولات یا از نوع هپا و یا آنتی باکتریال هستند، جاروبرقی های سطلی و معمولی نیز این قاعده مستثنا نیستند و به یکی از این فیلتر ها مجهز شده اند. پس با در نظر گرفتن این موضوع نمی توان جاروبرقی سطلی و خوابیده را از این لحاظ مقایسه کرد، چون هر کدام به قابلیت مجهز شده و از ایجاد حساسیت جلوگیری می کنند.

 

6. حجم مخزن جاروبرقی سطلی و معمولی

حجم و ظرفیت از دیگر تفاوت های عمده بین جاروبرقی معمولی و سطلی است که افراد با توجه به نوع عملکردی که از دستگاه انتظار دارند مدل مَد نظر خود را انتخاب می کنند. در بین این دو نوع جاروبرقی، مدل های سطلی به دلیل مخزن بزرگتری که به نسبت مدل های معمولی دارند حجم بیشتری از زباله را می توانند در خود جای دهند.
البته نا گفته نماند در جاروهای معمولی نیز برخی از مدل ها دارای کیسه Power Protect هستند یعنی زباله های موجود در کیسه را فشرده کرده و فضای بیشتری را برای جای گیری آشغال و زباله باز می کنند.
با در نظر گرفتن این موضوع، اگر از کاربرانی هستید که برای تمیز کاری محیط اداری، هتل، و مکان های بزرگ قصد خرید جاروبرقی را دارید، انتخاب جاروبرقی هیتاچی سطلی به دلیل دارا بودن مخزن بزرگی که برای جمع آوری زباله دارند از بهترین مدل های جاروبرقی به حساب می آیند.

 

7. تفاوت توان موتور جاروبرقی سطلی و معمولی

توان دستگاه قدرتی است که کمپانی تولید کننده برای جاروبرقی های خود به منظور قدرت مکش در نظر می گیرند. به طور میانگین توان موتور جاروبرقی های سطلی بین 1500 وات و جاروهای معمولی حداکثر 2200 وات است. با توجه به این میزان از توان می بایست متذکر شویم که نمی توان از لحاظ قدرت موتور نوع خاصی را به عنوان بهترین عنوان کرد و یا تمایزی بین آنها قائل شد، یعنی به عبارتی هر دو از لحاظ توان و قدرت در یک رده قرار گرفته اند.

تفاوت مخزن جاروبرقی سطلی و معمولی

جاروبرقی اصلی رو از کجا بخریم؟

امروزه جاروبرقی یکی از ملزومات در هر منزل است که کاربران با در نظر گرفتن بودجه و قابلیت هایی که به دنبال آن هستند آنچه را که می خواهند انتخاب می کنند. البته شما می توانید در آترین پلاس لیست قیمت بهترین جاروبرقی خارجی و اصلی را مشاهده کنید و در صورت تمایل به خرید با تضمین اصالت، ضمانت برگشت، ارسال سریع و بهترین قیمت، ثبت سفارش خود را نهایی کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا