مقایسه

تفاوت کولر گازی گری اکسنت با اسفورماتیک

وجود مدل های مختلف کولر گازی در بازار و تفاوت نه چندان زیاد میان آنها، موجب سردرگمی کاربران در هنگام خرید کولر گازی می شود. کولر گازی اسفورماتیک و اکسنت دو مدل از محصولات گری هستند که تفاوت آنچنانی با هم ندارند اما به دلیل عدم شناخت مشتریان از تفاوت کولر گازی اسفورماتیک و اکسنت، در انتخاب این دو مدل مردد بوده اند.
به همین دلیل ما در این مقاله به 4 تفاوت کولر گازی اکسنت با اسفورماتیک خواهیم پرداخت تا شناخت بهتری از دو مدل داشته باشید. به شما اطمینان می دهیم که با مطالعه این مقاله شناخت کاملی از این دو سری خواهید داشت و با مقایسه آنها از نظر مشخصات، طراحی، نوع موتور و قیمت بهترین مدل را بسته به بودجه و نوع شرایط آب و هوایی منطقه خود انتخاب کنید.

1- کولر گازی اکسنت یا اسفورماتیک، کدام یک ارزان تر است؟

اولین تفاوت میان کولر گازی اکسنت و اسفورماتیک در قیمت آنها است. شما می توانید با مقایسه مدل های مختلف اکسنت و اسفورماتیک به سادگی متوجه تفاوت قیمت کولرگازی گری در این دو سری شوید؛ چرا که مدل S4MATIC نسبت به اکسنت ارزانتر است. دلیل این تفاوت قیمت استفاده از نوع موتور قدرت سرمایشی آنها است که در ادامه در مورد آنها بیشتر توضیح خواهیم داد.

2- تفاوت کولر گازی گری اکسنت با اسفورماتیک از نظر طراحی

تفاوت دیگری که در میان کولر گازی اسفورماتیک و اکسنت به چشم می خورد در نوع طراحی پنل و شکل ظاهری آن است. این دو مدل همانند سایر مدل های گری از طراحی متفاوتی برخوردار هستند، به عنوان مثال پنل داخلی کولر گازی اکسنت دارای لبه هایی گرد با یک برآمدگی ملایم است اما در کولرگازی S4MATIC این برآمدگی به چشم نمی خورد. طراحی یکی از مؤلفه های بسیار مهمی است که در خرید کولر گازی باید به آن دقت بیشتری شود چراکه یک مؤلفه مهم برای تشخیص کولر گازی اصل از تقلبی به شمار می رود.

3- کمپرسور، مهمترین تفاوت کولر گازی اکسنت با S4MATIC

سومین تفاوت کولر گازی اکسنت با اسفورماتیک در نوع کمپرسور آنها است. گری هر دو مدل S4MATIC و ACCENT را به موتور روتاری مجهز کرده که برای کولرهای کم مصرف از این نوع موتور استفاده می شود. اما کمپرسور کولر گازی گری اکسنت از نوع موتور سبک یا T1 و کمپرسور کولر گازی اسفورماتیک از نوع T3 یا موتور سنگین است. نوع موتور T3 مخصوص مناطق گرمسیری و حاره ای است اما T1 برای مناطق معتدل مورد استفاده قرار می گیرد. برای اطلاعات بیشتر پیشنهاد می کنیم مقاله بهترین کولر گازی برای مناطق گرمسیری را مطالعه کنید.

کمپرسور روتاری کولر گازی اکسنت و اسفورماتیک

4-تفاوت ACCENT و S4MATIC از نظر مصرف انرژی

میزان مصرف انرژی کولر گازی از موارد مهمی است که در هنگام خرید کولر گازی به آن توجه می شود و از اهمیت بالایی برخوردار است. مهمترین ویژگی در کولر گازی اسفورماتیک و اکسنت نوع گاز مصرفی R410A است که در اسپلیت های کم مصرف از آن استفاده می شود. نوع موتور روتاری نیز انرژی کمتری نسبت به سایر کمپرسورها را مصرف می کند بنابراین هردو سری از نوع اسپلیت کم مصرف هستند.
موتور T3 نسبت به موتور سبک T1 قدرت بیشتری دارد، در نتیجه انرژی بیشتری نیز مصرف می کند و تنها تفاوتی که در میان دو سری ACCENT و S4MATIC از نظر مصرف انرژی می تواند وجود داشته باشد به دلیل نوع موتور است. اسپلیت گری S4MATIC نسبت به اکسنت انرژی بیشتری مصرف می کند که این تفاوت زیاد به چشم نمی خورد و اگر در مناطق معتدل و کوهستانی زندگی می کنید می توانید با انتخاب اسپلیت اکسنت بهای کمتری بابت مصرف برق بپردازید. برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله میزان مصرف برق کولر گازی چقدر است؟ را مطالعه کنید.

مصرف انرژی کولر گازی ACCENT و S4MATIC کدام یک بیشتری است

S4MATIC یا ACCENT، کدام یک بهتر است؟

هر دو مدل کولر گازی S4MATIC و اکسنت ساخت شرکت گری هستند. گری یک شرکت تولید کننده لوازم خانگی چینی و از بزرگترین تولید کنندگان کولر گازی در جهان است که اکسنت و اسفورماتیک از جدیدترین محصولات این برند به شمار می روند. در این مقاله به 4 تفاوت مهم میان این دو سری اشاره کردیم و با توجه به توضیحات مذکور می توان به این نتیجه رسید که هر دو مدل یعنی اسفورماتیک و اکسنت از اسپلیت های کم مصرف گری هستند. کولر گازی گری اکسنت برای مناطق با شرایط آب و هوایی معتدل مناسب است اما مدل اسفورماتیک با موتور قدرتمندتری که دارد قابلیت استفاده در مناطق گرم و خشک را دارد.
بنابراین نوع انتخاب شما به محیط زندگی و شرایط آب و هوایی بستگی دارد که با توجه به آن می توانید مدل مناسب را تهیه کنید. تا اینجا توضیحات لازم در مورد کولر گازی اکسنت و اسفورماتیک را ارائه دادیم حالا نوبت شما است که در صورتی که تجربه استفاده از اسپلیت گری را دارید می توانید با به اشتراک گذاشتن نظرات خود در قسمت نظرات، ما و سایر کاربران را از تجربیات خود بهره مند کنید.

نوشته های مشابه

2 دیدگاه

  1. با سلام
    آیا هر دو مدل اس فور ماتیک و اکسنت قابلیت گرمایش برای استفاده در فصل های سرد را دارند؟

  2. سلام دوست عزیز، بله هر دو مدل سرمایشی گرمایشی هستند و در فصل سرما نیز می توانید استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا