مقایسه

مقایسه ماشین ظرفشویی سامسونگ و بوش

انتخاب و خرید لوازم خانگی به سبب پیشرفت چشمگیر دنیای تکنولوژی و عرضه مدل های بسیار متنوع و قیمت های نسبتا بالا، سبب شده تا در خرید لوازم های خانگی وسواس بیشتری به خرج داده شود. ماشین های ظرفشویی امروزه از آنجا که امروزه به یکی از محبوب ترین و پر کاربرد ترین وسایل آشپزخانه تبدیل است و خَیل عظیمی از کاربران در خرید ماشین ظرفشویی با مشکل انتخاب مناسب مواجه هستند که این امر نیز به سبب آگاه نبودن از کیفیت و عملکرد ماشین های ظرفشویی در برندهای مختلف است. به این منظور ما در این مقاله می خواهیم به مقایسه ماشین ظرفشویی سامسونگ و بوش خواهیم پرداخت که در زمینه ساخت ماشین ظرفشویی از برندهای بسیار معتبر و محبوب در میان کاربران می باشند که در ادامه بیشتر با عملکرد و کیفیت آنها آشنا خواهیم شد.

1. طراحی، مهم ترین تمایز ظرفشویی های سامسونگ و بوش

برای مقایسه ماشین های ظرفشویی سامسونگ و بوش با یک دیگر، مولفه هایی را در نظر گرفته ایم تا بتوانیم به طور کلی تفاوت های این دو برند را در ساخت ظرفشویی مشخص سازیم. اولین مولفه ای که می تواند در خرید ظرفشویی و بدون توجه به کیفیت و کارایی آن توجه ما را به خود جلب کند، طراحی زیبا و مدرن است. قطعا طراحی زیبا می تواند یک ملاک مهم در خرید برای کسانی باشد که به زیبایی دیزاین آشپزخانه خود اهمیت می دهند، باشد. ماشین های ظرفشویی سامسونگ و بوش هر دو از نظر طراحی، مدرن، زیبا و پیشرو هستند که در مدل های متنوعی به بازار عرضه می شوند اما خب اگر بخواهیم به این موضوع واقع بینانه تر نگاه کنیم، ماشین های ظرفشویی سامسونگ برتری نسبی دارند، چرا که در طراحی بدنه و جا گذاری دستور العمل ها در برخی از مدل ها بسیار هوشمندانه تر عمل کرده است ولی در کل می توان گفت که ظرفشویی های سامسونگ و بوش هر دو از طراحی های بسیار شیک و مدرنی برخوردار هستند و به تناوب مدل ها نیز این موضوع می تواند متفاوت باشد. البته بسیاری از کاربران خرید ماشین ظرفشویی سامسونگ را به دلیل قیمت بسیار ایدئال و مطلوبی که دارد جدای از در نظر گرفتن ظاهر و طراحی شکیلی که دارد بسیار مَد نظر قرار می دهند.

مقایسه ماشین ظرفشویی بوش و سامسونگ

2. کیفیت در شستشو، برترین مقایسه ظرفشویی های Bosh و Samsung

مهم ترین بخش هر ظرفشویی، کیفیت و عملکرد آن در شستشو می باشد که این موضوع نیز به فناوری ها و بازوهای جت اسپری مربوط می شود که در ماشین های ظرفشویی به کار گرفته می شوند. نقطه مشترک ماشین ظرفشویی بوش و سامسونگ برنامه های شستشو است که هر دوی آنها در مدل های پیشرفته و رده بالای خود ۷ چرخه و ۷ گزینه را برای شستشوی ظروف ها فراهم آورده اند. اما خب همانطور که اشاره کردیم، بازوهای جت اسپری از اهمیت بسیار بالایی در طی فرایند شستشو برخوردار هستند که می توانند تضمین کننده ای برای شستشوی بهداشتی ظروف های کثیف ما باشند. در ماشین های ظرفشویی پیشرفته و رده بالای سامسونگ از فناوری WaterWall استفاده می شود که به وسیله 4 بازوی جت اسپری آب را به صورت عمودی و افقی و با قدرت 4 برابر بیشتر به نسبت ظرفشویی های معمولی رها می سازد که این امر منجر به رسیدن آب به تمام نقاط داخل ظرفشویی و ظروف های آن می شود. در ماشین ظرفشویی میان رده سامسونگ نیز از فناوری StromWash استفاده می شود که به وسیله دو بازوی جت اسپری عملیات شستشو پی گرفته خواهد شد. در مقابل نیز ماشین های ظرفشویی بوش نیز از 2 بازوی جت اسپری برای شستشوی ظروف ها استفاده می کنند. در پایان این بخش می توانیم برتری را به ماشین های ظرفشویی سامسونگ بدهیم.

3. روش خشک کردن، از دیگر تفاوت های بین ظرفشویی بوش و سامسونگ

بخش دیگری که می توانیم به آن اشاره داشته باشیم، خشک کن ظرفشویی است. قاعدتا پس از اتمام شستشو نکته ای که بسیار مهم است خشک شدن ظروف ها به وسیله ظرفشویی است که این موضوع در ماشین های ظرفشویی سامسونگ با باز شدن درب به صورت خودکار و خارج شدن بخار داخل ظرفشویی و همچنین نفوذ و برخورد هوای تازه به ظروف ها به منظور خشک شدن سریع تر ظروف ها انجام می گیرد و البته لازم به ذکر است که ماشین های رده بالای ظرفشویی سامسونگ از فناوری Auto Realese برای خشک کردن ظروف ها استفاده می کنند. در مقابل نیز ماشین های ظرفشویی رده بالای بوش به سبب مجهز بودن به فناوری PerfctDry، در عمل خشک کنندگی ظروف ها عملکرد به مراتب بهتری را به نسبت سامسونگ دارند. فناوری PerfctDry به این گونه عمل می کند که پس از اتمام شستشو با تبدیل رطوبت به هوای گرم، سبب می شود تا ظروف ها و اقلام داخل ظرفشویی با سرعت عمل بیشتری آماده و مهیای پذیرایی شوند. البته بخش دیگری که می تواند بر خشک شدن ظروف های شستشو داده شده بسیار اثر گذار باشد، جنس داخلی بدنه ظرفشویی است. ماشین های ظرفشویی بوش و سامسونگ هر دو جنس بدنه داخلی آنها از نوع فولاد ضد زنگ می باشند که می توانند ظرفشویی را در امر خشک کردن ظروف ها یاری کنند. البته ما در مقاله تشخیص ظرفشویی بوش اصل بیشتر در مورد فناوری خشک کردن ظروف صحبت کرده ایم که برای اطلاع بیشتر می توانید مروری بر روی آن داشته باشید.

مقایسه ماشین ظرفشویی بوش و سامسونگ

4. تنظیم قفسه، مقایسه ای دیگر بین ماشین ظرفشویی های بوش و سامسونگ

تنظیم قفسه ها یکی از قابلیت هایی است که امروزه تمامی ماشین های ظرفشویی به آن مجهز هستند. در ماشین های ظرفشویی بوش و سامسونگ این امکان فراهم آمده است که علاوه بر ارتقای ۵ سانتی متری قفسه دوم از قفسه پایینی برای بارگذاری اقلام بزرگ تر، اهرم ها را نیز بتوانید برای ایجاد فضای بیشتر و بارگیری اقلام های خود تغییر دهید. اما تنها تفاوتی که در قفسه های ظرفشویی سامسونگ و بوش به چشم می خورد قفسه بالایی ظرفشویی است. جایی که شما می توانید همانند تصویر زیر، در بارگذاری و تخلیه اقلام های خود زمان کمتری را صرف کرده و همچنین کار ساده تری را داشته باشید.

5. نوع موتور و میزان مصرف آب و انرژی در ظرفشویی های بوش و سامسونگ

امروزه با توجه به افزایش هزینه های قبوض، باید توجه بیشتری را در انتخاب و خرید خود داشته باشیم. یکی از عواملی که بر مصرف انرژی یک ماشین بسیار اثر گذار است، موتور است. ماشین های ظرفشویی بوش و سامسونگ هر دو از نوع اینورتر می باشند که از این نظر می توانند به شما در جهت مصرف انرژی کمتر کمک کنند. اما نکته ای که می تواند دانستن آن نیز برای از اهمیت بالایی برخوردار باشد، میزان مصرف آب این دو برند برای هر چرخه شستشو است. ماشین های ظرفشویی سامسونگ برای هر چرخه شستشو به ۱۰ لیتر آب و در مقابل نیز ماشین های ظرفشویی بوش نیز به بیش از ۱۲ لیتر آب نیاز دارند. گفتنی است ما در مقاله تفاوت ظرفشویی ال جی و سامسونگ نیز همین موضوع را مورد بررسی قرار داده ایم که خالی از لطف نیست تا چند لحظه را به خواندن آن اختصاص دهید.

مقایسه ماشین ظرفشویی بوش و سامسونگ

6. اتصالات هوشمند بوش بهتره یا سامسونگ

ماشین های رده بالای ظرفشویی بوش و سامسونگ به صورت هوشمند طراحی می شوند که شما از طریق اتصال به وای فای و نصب برنامه ظرفشویی بر روی گوشی خود می توانید عملکرد شستشو و سایر تنظیمات ظرفشویی را از راه دور کنترل کرده و همچنین ظرفشویی را عیب یابی کنید و در صورت وجود مشکل، بهترین راه حل برای برطرف ساختن آن به شما پیشنهاد داده خواهد شد.

7. فناوری پیشگیری از نشت در ظرفشویی بوش بهتره یا سامسونگ

یکی دیگر از ویژگی های مشترک ماشین های ظرفشویی بوش و سامسونگ، مجهز بودن به سنسور پیشگیری از نشت آب می باشند که کمک خواهد کرد از اتفاق های ناخواسته جلوگیری شود. اما باید عنوان کرد که سنسور پیشگیری از نشت آب ماشین های ظرفشویی بوش به مراتب بهتر از سامسونگ هستند چرا که در صورت نشت پیدا کردن آب بلافاصله ظرفشویی را خاموش کرده و از ورود آب نیز ممانعت خواهد کرد.

 

8. عمر و ماندگاری کدام بالاتر است ؟ سامسونگ یا بوش؟

دوام و ماندگاری ظرفشویی های سامسونگ با حفظ بهترین عملکرد خود بین 7 تا 10 سال تخمین زده شده اما ماشین های ظرفشویی بوش بیش از 10 سال دوام و ماندگاری خواهند داشت که این امر نیز به سبب به کار گرفته شدن قطعات با کیفیت و همچنین مجهز بودن به فناوری زئولیت است. فناوری زئولیت پس از اتمام هر چرخه شستشو قطعات خیس شده (به علاوه ظروف های داخل ظرفشویی) را به طور کامل خشک خواهد کرد. AquaStop در کنار زئولیت نیز یکی از عواملی است که سبب دوام و ماندگاری بالای ظرفشویی های بوش شده است.

مقایسه ماشین ظرفشویی بوش و سامسونگ

9. تفاوت قیمت در ماشین ظرفشویی های بوش و سامسونگ

آخرین پارامتری که می توانیم برای مقایسه ماشین ظرفشویی سامسونگ و بوش در نظر بگیریم، قیمت است. ماشین های ظرفشویی سامسونگ از نظر قیمت به نسبت ظرفشویی های بوش در رنج قیمت مناسب تری قرار دارند و با بررسی های انجام گرفته شما می توانید خرید بهتری را داشته باشید.

ماشین ظرفشویی بوش بخریم یا سامسونگ ؟

امیدواریم که مقاله مقایسه لاسشویی سامسونگ و بوش برای شما مفیده بوده باشد. شما به عنوان یک کاربر یا مشتری، کدام یک را برای خرید مناسب تر و هوشمندانه تر می دانید؟ تجربه کدام یک از این دو برند را دارید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید. در صورت هر گونه سؤال در خصوص نحوه خرید یا مشخصات کالا می توانید با تیم فروش ما تماس بگیرید و پاسخ دهی لازم را دریافت کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا