مقایسه

تفاوت یخچال ساید بای ساید ال جی با سامسونگ

تفاوت یخچال ساید بای ساید ال جی با سامسونگ

ال جی و سامسونگ دو برند معتبر و صاحب نام در زمینه ساخت لوازم خانگی به شمار می روند که توانسته اند با تولید محصولات با کیفیت، رضایت و اعتماد مشتریان را به خود جلب کنند. سامسونگ و ال جی در یک دهه گذشته محبوبیت بینظیری را در نزد مشتریان پیدا کرده اند و البته این موضوع نیز نشأت گرفته از پیشرفت چشمگیر و ارائه نوآوری های جدید و همچنین افزایش کیفیت ساخت محصولاتشان می باشد که توانسته ال جی و سامسونگ را در میان عموم مردم معتبر سازد. یکی از زمینه هایی که این دو برند محبوب کره ای بر سر آن رقابت سنگینی با هم دارند، ساخت یخچال می باشد. یخچال ال جی و سامسونگ هر دو از نظر کیفیت می توان گفت نسبتا یکسان هستند و عملکرد بسیار رضایت بخشی را نیز از خود ارائه می کنند و قطعا می توانند جزو برترین انتخاب ها از تمامی جنبه ها برای آشپزخانه ها به حساب آیند. اگر شما هم جزو آن دسته از کسانی هستید که به دنبال انتخاب و خرید یخچال بین این دو برند کره ای هستید و نمی دانید کدامیک را خریداری کنید به شما پیشنهاد می کنیم تا آخر این مطلب با همراه باشید چرا که می خواهیم به طور کلی به تفاوت یخچال ساید بای ساید ال جی و سامسونگ بپردازیم و به ویژگی آنها اشاره داشته باشیم و با آشنایی پیدا کردن با تفاوت های این دو برند، انتخاب و خرید آسان تری را داشته باشید.

خب قبل از اینکه به سراغ موضوع اصلی برویم بیاییم ببینیم بیشتر چه سوالاتی در مورد این دو برند در زمینه یخچال مطرح می شود.

1- کدامیک از طراحی شیک تر و جذاب تری برخوردار است؟

2- ویژگی های منحصربفرد یخچال ال جی و سامسونگ چیست؟

3- کدامیک از نظر قفسه بندی برای ذخیره سازی بهتر است؟

4- کدامیک دوام و ماندگاری بیشتری دارند؟

5- مصرف انرژی در کدامیک کمتر است؟

6- سیستم خنک کننده کدام یک قدرتمند تر است؟

7- یخچال ال جی مقرون به صرفه تر است یا سامسونگ؟

این پرسش ها بخش کوچکی از سوالاتی می باشد که در مورد یخچال های ال جی و سامسونگ در هنگام خرید، از فروشنده پرسیده می شود اما خب نمی خواهیم از موضوع اصلی خود فاصله بگیریم پس بیایید که به ادامه مطلب برویم و ببینیم که تفاوت ها و ویژگی های این دو در چه چیزی هایی است.

1-پیکربندی یخچال ال جی و سامسونگ

یخچال های ال جی و سامسونگ و همچنین سایر برندها در مدل های مختلفی تولید می شوند که عمده این تغییرات در درب ها خلاصه می شود به این معنی که نحوه طراحی درب ها، مدل ها را از هم تفکیک و جدا می سازد که البته می توان تنوع پیکربندی یخچال ها را در تمامی برندها پیدا کرد و تنها تفاوتی که می توان به آن اشاره کرد نحوه ساخت و همچنین امکاناتی که به آن مجهز می شوند.«تفاوت یخچال ساید بای ساید ال جی با سامسونگ»

پیکربندی یخچال های ال جی

1- یخچال فریزر بالا پایین

2- یخچال فرنچ (فرانسوی)

3- یخچال ساید بای ساید

4- یخچال ساید بای ساید دور این دور InstaView

5- یخچال ساید بای ساید دور این دور

6- یخچال دو قلو

انواع مدل های یخچال ال جی

پیکربندی یخچال های سامسونگ

1- یخچال فریزر بالا پایین

2- یخچال فرنچ (فرانسوی)

3- یخچال ساید بای ساید

4- یخچال ساید بای ساید دور این دور

5- یخچال ساید باید ساید دور این دور Touch Screen

6- یخچال دو قلو

انواع مدل های یخچال سامسونگ

2- طراحی؛ کدامیک شیک تر است؟

طراحی یکی از مولفه هایی است که در انتخاب و خرید یخچال بسیار اثر گذار است. از آنجا که یخچال ها از جثه ی بزرگی برخوردار هستند، بیشتر از هر وسیله دیگری نیز چشم ها را مجذوب و معطوف خود می سازند و پس امر طبیعی است که ما به دنبال خرید یخچال هایی باشیم که علاوه بر کیفیت، از نظر ظاهری نیز از طراحی شیک و مدرنی برخوردار باشند چرا که یخچال ها می توانند دیزاین و دکوراسیون آشپزخانه ها را متحول سازند و زیبایی بیشتری را به محیط ببخشند. یخچال های ال جی و سامسونگ از نظر طراحی بسیار شیک و چشم نواز ترسیم شده اند و به جرات می توان عنوان کرد که یک سر و گردن از رقبای دیگر خود جلوتر هستند. اما خب انتخاب بین یخچال ال جی و سامسونگ دشوار بنظر می رسد چرا که هر دو برند کره ای توجه خاصی را به طراحی محصولات خود دارند و بر این موضوع اشراف کاملی را دارند که طراحی زیبا به چه اندازه ای می تواند بر فروش محصولاتشان اثر گذار باشد. طراحی یخچال های ال جی را می توان با اندکی اختلاف بر یخچال های سامسونگ برتری داد چرا که ما در اکثریت مدل های ال جی می توانیم به طراحی های مجذوب کننده ی بیشتری دست یابیم.«تفاوت یخچال ساید بای ساید ال جی با سامسونگ»

مدل های ضد عمق و تمام عمق

مدل های ضد عمق و تمام عمق نکته دیگری است که بر زیبایی دکوراسیون آشپزخانه اثر گذار است. ال جی و سامسونگ مدل های ضد عمق و تمام عمق را تولید می کنند و به عنوان برندهایی که در ساخت یخچال های ضد عمق تبحر دارند شناخته شده اند. پیشنهاد می شود که به دنبال خرید یخچال های ضد عمق باشید چرا که این دست از یخچال ها به سادگی در چارچوب کابینت ها قرار می گیرند و خود را محیط آشپزخانه ترکیب می کنند اما یخچال های استاندارد یا تمام عمق از چارچوب کابینت خارج شده و می تواند طراحی یکدست و ایده آلی که برای محیط خود در نظر گرفته اید را از شما بگیرد.

جنس و رنگ بدنه

جنس و رنگ بدنه یخچال های ال جی و سامسونگ به تناوب مدل ها متفاوت است که در این بخش می خواهیم به جنس و آلیاژی که برای بدنه یخچال های ال جی و سامسونگ به کار گرفته می شوند اشاره داشته باشیم.

جنس و رنگ بدنه یخچال ال جی

1- استیل ضد زنگ دودی

2- استیل ضد زنگ سفید

3- استیل ضد زنگ

4- نقره پلاتینی یا فولاد ضد زنگ Signature؛ در مدل های رده بالای ال جی 31 فوت و هوشمند به کار می رود.

طراحی یخچال ال جی

جنس و رنگ بدنه یخچال سامسونگ

1- پلاتین سفید

2- پلاتین سیاه

3- فولاد ضد زنگ

4- ضد زنگ

5- استیل ضد زنگ مقاوم

6- استیل ضد زنگ Tuscan؛ در مدل های بالا رده سامسونگ به کار گرفته می شود.

طراحی یخچال سامسونگ

3- مصرف انرژی

مصرف انرژی نیز یکی از نکات حائز اهمیت می باشد که در هنگام خرید لوازم های خانگی باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد. با توجه به اینکه سالانه هزینه ها افزایش بیشتری پیدا می کنند و در مقابل نیز درآمدها کاهش می یابند باید از مصرف انرژی خود با خرید لوازم های خانگی کم مصرف از این هزینه های اضافی جلوگیری شود. یخچال ال جی و سامسونگ گزینه های به مراتب بهتری نسبت به سایر برندها از نظر مصرف انرژی هستند چرا که هر دوی این برندها در مصرف انرژی بسیار کم مصرف هستند و این امر نیز به سبب بهره وری ال جی و سامسونگ از کمپرسورهای اینورتر است البته که یخچال های ال جی از کمپرسورهای اینورتر خطی بهره می برند که انرژی نسبتا کم تری را به نسبت سامسونگ مصرف می کنند. بهترین انتخاب برای مصرف انرژی کمتر مدل های Door In Door هستند چرا که این مدل ها برای کمتر باز و بسته کردن درب اصلی طراحی شده اند و از رها شدن و بیرون رفتن انرژی داخل یخچال جلوگیری می کنند.«تفاوت یخچال ساید بای ساید ال جی با سامسونگ»

4- ویژگی های یخچال ال جی و سامسونگ

ویژگی های یک محصول به تناوب مدل ها می تواند متفاوت باشد اما در این بخش قصد داریم به ویژگی ها برتری که یخچال های رده بالای ال جی و سامسونگ به آن مجهز هستند اشاره کنیم.«تفاوت یخچال ساید بای ساید ال جی با سامسونگ»

 ویژگی های منحصربفرد یخچال سامسونگ

1- FlexZone ؛ یکی از ویژگی های منحصربفرد یخچال های سامسونگ می باشد که می تواند بسیار کارآمد باشد. FlexZone به شما این امکان را می دهد هنگامی که به فضای بیشتری برای ذخیره سازی مواد غذایی خود در داخل یخچال نیاز داشته باشید به یاری شما بیاید. این فناوری قسمت فریزر را به یخچال تبدیل خواهد تا شما بتوانید مواد غذایی و سایر اقلام خود را در آن ذخیره کنید و این کار را به صورت بلعکس نیز می توانید برای فریز مواد غذایی خود انجام دهید.

2- کنترل دمای دیجیتال؛ یکی دیگر از ویژگی هایی است که در یخچال های سامسونگ به چشم می خورد. یخچال های سامسونگ با مجهز بودن به این قابلیت دمای داخل یخچال را به صورت کاملا دقیق تنظیم می کنند و از نوسانات دما تا حدود زیادی جلوگیری می کنند. کنترل دمای یخچال های معمولی سامسونگ توسط یک سیستم خنک کننده معمولی انجام می گیرد اما در یخچال رده بالای سامسونگ از سیستم خنک کننده قدرتمند twin cooling plus استفاده می شود که مواد غذایی و سبزیجات قرار داده در داخل یخچال تازه تر نگه می دارد و همچنین از مخلوط و ترکیب شدن بوی مواد غذایی جلوگیری می کند. همچنین قابل ذکر است که یخچال های سامسونگ هر قسمتی از یخچال را بسته به نوع مواد غذایی و سبزیجات با دما و رطوبت متفاوت خود کنترل می کند.

3- قابلیت Autofill Water Pitcher؛ ویژگی بسیار جذاب است که می تواند در هر زمانی آب خنک را در یک پارچ برای شما آماده سازد که برای آماده سازی آن باید به مدت زمان سه ثانیه انگشت خود را بر روی Autofill Water Pitcher نگه دارید و سپس درب یخچال را ببندید. برای آشنایی بیشتر با این قابلیت جذاب، ویدیوی زیر را مشاهده کنید.

4- قفسه های مستحکم شیشه ای و ضد ریزش مایعات

5- انجماد سریع

 ویژگی های منحصربفرد یخچال ال جی

1- InstaView؛ این فناوری در یخچال های door in door مدل بالای ال جی به کار گرفته می شوند. InstaView بر روی درب یخچال طراحی می شود و به شما این امکان را می دهد تا بدون باز کردن درب اصلی و با دو بار ضربه زدن بر روی شیشه، داخل یخچال را مشاهده کنید. برای آشنایی بیشتر با این قابلیت جذاب یخچال های دور این دور ال جی، ویدیوی قرار داده شده را مشاهده کنید.(در پایان گزینه ها)

2- لامپ های LED طراحی شده برای یخچال های ال جی عمر و ماندگاری بالایی دارند و علاوه براین کم مصرف هستند.

3- از عمر و ماندگاری بالایی برخوردار هستند.

4- مجهز به فناوری SmartThinQ برای کنترل از راه دور از طریق گوشی.

5- قفسه های شیشه ای یخچال های ال جی حرارت دیده هستند و تا 150 کیلو وزن را تحمل می کنند.

6- صدای موتور یخچال های ال جی پایین است.

7- مجهز به سیستم خنک کننده سریع Hygiene Fresh؛ این فناوری هوای داخل یخچال را تصفیه و تمیز خواهد کرد و فضای داخلی یخچال را بهداشتی نگه می دارد. همچنین فناوری Hygiene Fresh ذرات کوچک و بزرگ داخل یخچال را از بین می برد و سلامتی و تازگی مواد غذایی و سبزیجات شما را تضمین خواهد کرد و بوهای نامطبوع را نیز از بین خواهد برد.

8- تنظیم ارتفاع قفسه ها؛ یکی دیگر از ویژگی های کارآمد یخچال های ال جی است که می تواند بسیار گره گشا باشد. تنظیم ارتفاع قفسه ها به شما این امکان را خواهد داد تا اقلام هایی را که از ارتفاع بالایی برخوردار می باشند را به آسانی در داخل یخچال و بر روی قفسه ها قرار دهید. این قفسه ها به حالت کشویی مانند طراحی شده اند و شما می توانید با جمع کردن آن، فضا را برای ذخیره سازی اقلام هایی که بلند هستند، فراهم سازید. البته این قابلیت در مدل های مختلف متفاوت است و در برخی از یخچال های دیگر ال جی، مکانی مخصوص برای ذخیره سازی اقلام های بلند فراهم آمده است.

9- FRESH Balancer؛ بر روی جعبه های مشبکی یخچال های دور این دور ال جی، یک سوئیچ ساده با نام FRESH Balancer طراحی شده است. این قابلیت به شما این امکان را می دهد بسته به موادی (میوه، سبزیجات) که در داخل جعبه قرار داده اید آن را تنظیم کنید.

قیمت

با توجه به این موضوع که یخچال های ال جی نسبتا عملکرد بهتری را دارند و البته به فناوری های بیشتری مجهز هستند، از نظر قیمت نیز به نسبت یخچال های سامسونگ در رنج قیمتی بالاتری قرار دارند. «تفاوت یخچال ساید بای ساید ال جی با سامسونگ»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا