آموزش

6 روش تشخیص نمک ماشین ظرفشویی اصل از تقلبی

در طول چند سال گذشته تقاضا برای خرید ماشین ظرفشویی بیش از پیش شده است. شستشوی سریع، تمیزی مطلوب تر ظروف، سلامت جسمی و همچنین صرفه جویی در زمان، از مهم ترین دلایل این انتخاب هستند. با این وجود نگهداری و مراقبت از این وسیله ضروری برای شستشوی بهتر ظروف یکی از اساسی ترین کارهایی است که باید به آن توجه کرد. در این بین استفاده از نمک ظرفشویی اصل می تواند به عنوان یکی از بهترین راه کارها برای تمیز نگه داشتن ماشین ظرفشویی به حساب آید.
بسیاری از کاربران بدون توجه کردن به اصل یا تقلبی بودن نمک اقدام به خرید می کنند. اما باید دست نگهدارید! چرا که فیک بودن نمک ظرفشویی نه تنها جرم و رسوب قطعات و لوله ها را از بین نمی برد بلکه به خودی خود سبب افزایش این آلودگی ها می شود که در نهایت خراب شدن ماشین را در مدت زمان کمتر سبب می شود. در این مقاله ما با رائه روش های تشخیص نمک ماشین ظرفشویی اصل از تقلبی تا حدودی سعی کرده ایم که خسارت هایی که ممکن است نمک نا مرغوب به دستگاه شما وارد کند را به حداقل برسانیم.

1. حل شوندگی سریع، مهم ترین روش برای تشخیص نمک ظرفشویی اصل از تقلبی

خاصیت نمک ماشین ظرفشویی اصل این است که به محض حل شدن داخل محفظه، یون های منفی را آزاد می کند و میزان سختی را به حداقل می رساند. نرم شدن آب نه تنها از کدر شدن و ایجاد خط و خش روی ظروف جلوگیری می کند، بلکه طول عمر ماشین ظرفشویی را نیز در طولانی مدت تضمین می کند.
نمک ظرفشویی تقلبی از قابلیت حل شدن بیشتری به نسبت نمک اصلی برخوردار است به همین دلیل بسیار سریع آب را کدر می کند، این در حالی است که نمک اصلی آب را درخشان می کند. در این روش کافی مقداری از نمک را در یک ظرف بریزید ، سرعت حل شدن و همچنین تغییرات رنگ آب می تواند گویای اصل یا تقلبی بودن نمک ظرفشویی شما باشد.
شاید تصور کنید که چون شما از یک ماشین اصلی همچون ماشین ظرفشویی ال جی استفاده می کنید، نمک ظرفشویی چه اصل باشد و چه تقلبی قابلیت حل شدن خواهد داشت. اما باید توضیح دهیم که چنین چیزی امکان پذیر نیست. حتی اگر ماشین ظرفشویی شما از برترین فناوری ها نیز برخوردار باشد، باز هم نمک ظرفشویی فیک در دستگاه شما حل نخواهد شد.

حل شدن نمک اصلی در ظرفشویی

2. رنگ و ساختار، روشی برای تشخیص نمک ماشین ظرفشویی اصلی از فیک

مهم ترین کارایی نمک ظرفشویی از بین بردن سختی آب برای جلوگیری از ایجاد رسوب بین قطعات است. در نظر گرفتن ظاهر و ساختار نمک ظرفشویی یکی از آسان ترین روش های تشخیص نمک ظرفشویی اصل از تقلبی است. نمک ظرفشویی اصل دارای دانه های درشت و سفید است، این در حالی است که نمک ماشین ظرفشویی تقلبی دانه های ریز و کدری دارد.
بسیاری از فروشنده های سودجو در بسته بندی های اصلی از نمک تقلبی استفاده می کنند. با این وجود شما می توانید با مشاهده شکل نمک از فیک بودن آن مطمئن شوید. بسیاری از کاربران معتقدند که نمک ماشین ظرفشویی تقلبی هیچ تفاوتی با نمونه اصلی ندارد و تنها اگر ماشین ظرفشویی شما از یک برند اصلی، مثلاً ماشین ظرفشویی بوش باشد هیچ مشکلی پیش نخواهد آمد. اما باید متذکر شویم که نمک ظرفشویی فیک نه تنها سختی آب را از بین نمی برد بلکه در ظرفشویی ما نیز رسوب می کند و باعث ایجاد رسوب بین قطعات و داخل لوله ها می شود.

3. ظاهر و کیفیت بسته بندی، راحت ترین روش تشخیص نمک ظرفشویی اصل

بی گمان کیفیت دسته بندی از دیگر راه های تشخیص نمک ظرفشویی اصلی است. کیفیت بسته بندی نمک ماشین ظرفشویی اصل بسیار با کیفیت است. با توجه به این مسئله شما می توانید هنگام خرید نمک ماشین ظرفشویی به کشور تولید کننده، تاریخ تولید و انقضاء، قسمت نقطه چین برای باز کردن را با نمونه های اصلی مقایسه کنید و در صورت مغایرت به تقلبی بودن آن پی ببرید.

بسته بندی نمک ظرفشویی اصل

4. قیمت، اصلی ترین راه برای شناسایی نمک ماشین ظرفشویی اصل و فیک

شک نداشته باشید که هیچ ارزانی بی دلیل نیست. فرض کنید به فروشگاهی برای خرید نمک ظرفشویی مراجعه کره اید اما می بینید که یک برند اصلی نمک ظرفشویی با قیمت بسیار پایینی عرضه می شود. در صورت مواجه شدن با چنین شرایطی مسلماً باید به اصل بودن آن شک کنید. زیرا که قیمت انواع نمک ظرفشویی اصلی به هیچ وجه ارزان نیست. قیمت، موضوعی است که حتی هنگام خرید ماشین ظرفشویی اصلی نیز بسیار مهم است. چرا که ماشین ظرفشویی های فیک با قیمت بسیار ارزانتری به نسبت مدل های اصلی در بازار موجود هستند. البته ما در مقاله تشخیص ظرفشویی بوش اصل نکاتی را که برای خرید ظرفشویی اصلی از برند بوش لازم است را در اختیار مخاطبان خود قرار داده ایم، که در صورت تمایل می توانید مطالعه ای بر روی آن داشته باشید.

5. توجه کردن به مارک، روشی برای تشخیص نمک ظرفشویی تقلبی

دقت و توجه به نحوه نوشتن برند در تشخیص نمک ظرفشویی تقلبی از اصل بسیار کاربردی است. بسیاری از فروشندگان متقلب برای سود بیشتر با تغییرات جزئی روی نام و اسم برند اصلی، نمک تقلبی را به جای نمونه اصلی به مشتریان خود عرضه می کنند. با این وجود حتماً نوشتاری برند اصلی نمک ماشین ظرفشویی را در نظر داشته باشید تا زمان خرید بتوانید از اصل بودن محصول خود مطمئن شوید.

6. وزن جعبه، روش دیگری برای شناسایی نمک ماشین ظرفشویی اصلی

از دیگر مواردی که برای پی بردن به نمک ماشین ظرفشویی اصلی باید در نظر داشته باشید، توجه کردن به وزن جعبه است. معمولاً برندهای اصلی در یک وزن خاص محصولات خود را تولید می کنند. اما تولید کننده گان متقلب در وزن های مختلفی نمک ماشین ظرفشویی تقلبی را عرضه می کنند.

وزن جعبه نمک ظرفشویی

با توجه به عملکردی که نمک ظرفشویی اصل در از بین بردن سختی آب و جلوگیری از ایجاد رسوب دارد، می توان گفت نمک یکی از اصلی ترین موادی است که در ماندگاری طولانی مدت ظرفشویی بسیار مهم و اساسی شمرده می شود. حال اگر ماشین ظرفشویی شما نیز از یک برند اصلی باشد، شما علاوه بر اینکه یک شستشوی فوق العاده را تجربه می کنید، طول عمر ظرفشویی را برای سال های طولانی نیز تضمین می کنید.
با توجه به این موضوع، اکنون اگر قصد خرید ظرفشویی را از بهترین و اصلی ترین برندهای جهانی دارید، با مشاهده لیست قیمت ماشین ظرفشویی سامسونگ اصل کره، ال جی و بوش در فروشگاه آترین پلاس می توانید با انواع مدل های جدید آشنا شوید و در صورت تمایل با تضمین اصالت، ضمانت برگشت، تسویه در محل، ارسال فوری و بهترین قیمت، ثبت سفارش خود را نهایی کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا