آموزش

علت بوی بد ماشین ظرفشویی و راهکارهای رفع آن

امروزه استفاده از ماشین ظرفشویی موجب شده تا کاربران برای شستشوی ظروف دغدغه ای نداشته باشند و به نوعی زمان زیادی را به شستن ظروف اختصاص ندهند. گاهی اوقات پس از فرایند شستشوی ظروف ممکن است دستگاه شما بوی نا مطلوبی را به خود بگیرد و حس نا خوشایندی را برای کاربران ایجاد کند. به نظر شما دلایل بو گرفتن ظرفشویی چه چیزی می تواند باشد؟ برای رفع بوی بد ماشین ظرفشویی چه باید کرد؟ در اینجا باید گفت بو گرفتن ماشین ظرفشویی می تواند دلایل مختلفی داشته باشد، اما نگران نباشید. ما در این مقاله سعی کرده ایم تا با توضیح علت بوی بد ماشین ظرفشویی و ارائه راهکارهایی برای رفع آن از ایجاد هر گونه بوی بد داخل ماشین ظرفشویی جلوگیری کنید.

بررسی فیلتر ماشین ظرفشویی در علت بوی بد ظرفشویی

شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که پس از شستشوی ظروف داخل ماشین ظرفشویی پس از چند روز بوی بدی را حس کرده باشید. گرفتگی فیلتر تخلیه می تواند یکی از دلایلی باشد که سبب ایجاد بوی نا مطبوع در دستگاه می شود.  برای رفع بوی بد ماشین ظرفشویی ناشی از مسدود شدن فیلتر، پس از هر بار استفاده از دستگاه حتماً فیلتر را بیرون کشیده و آن را تمیز کنید. البته بسیاری از مدل ماشین ظرفشویی ها دارای قابلیت شستشوی داخلی دستگاه هستند که شما می توانید هر چند وقت یک بار آن را برای شستشوی اجزا فعال کنید.
با این حال اگر شما نیز تمایل به انتخاب ماشین ظرفشویی با بهره مند شدن به این قابلیت را دارید حتماً در هنگام خرید آنلاین ماشین ظرفشویی یا حضوری بهره مندی ظرفشویی به این قابلیت را از فروشنده سؤال کنید.

گرفتگی فیلتر علت بوی بد ماشین ظرفشویی

 مهم ترین دلیل بوی ظرفشویی به علت مسدود شدن بازوی اسپری

از آنجایی که وجود هر مشکل در بازوی اسپری کننده آب در فرایند شستشو تأثیر گذار است، گیر کردن مواد غذایی در بین سوراخ های بازوی اسپری کننده می تواند یکی از دلایل بوی بد ماشین ظرفشویی باشد. برای رفع بوی بد ماشین ظرفشویی به دلیل انسداد بازوهای اسپری کننده، می توانید بازوها را جدا کرده و با فشار زیاد آب و یا استفاده از یک شئ نوک تیز موادی را که داخل منافذ گیر کرده به آسانی تمیز کنید. البته در نظر داشته باشید که این معظل می تواند در انواع ماشین ظرفشویی سامسونگ، ال جی و بوش و سایر برندها نیز پیش آید.

کثیف بودن بازوی اسپری علت بوی بد ماشین ظرفشویی

مشکل در شیلنگ تخلیه از علت های بوی بد ظرفشویی

یکی دیگر از دلایلی که می تواند علت بوی نا مطبوع در ماشین ظرفشویی باشد وجود مشکل و گرفتگی در شیلنگ تخلیه است. البته خم شدن شیلنگ تخلیه نیز می تواند به نوعی خروج آب را به سمت فاضلاب با مشکل مواجه کند به طوری که مقداری آب و باقی مانده مواد غذایی داخل شیلنگ باقی بماند و بوی ناخوشایندی را در داخل کابینه ماشین ظرفشویی ایجاد کند. با توجه به این موضوع برای از بین بردن بوی ماشین ظرفشویی شیلنگ تخلیه را باز کنید و با شستشوی آن هر گونه گرفتگی و کثیفی را پاک کنید.
برخی از کاربران بر این باور هستند که اگر خرید ماشین ظرفشویی را از برند بوش انجام دهند به دلیل کیفیت بالایی که محصولات این برند دارد با انسداد و مشکل مواجه نخواهند شد. در اینجا باید گفت تمام مدل ها و برندهای ماشین ظرفشویی ممکن است با معضلاتی همچون گرفتگی شیلنگ تخلیه و مواردی از قبیل مواجه شوند. لذا لزومی ندارد با وجود بالا بودن قیمت انواع ظرفشویی بوش، انتخاب خود را محدود به این برند کنید.

مشکل در شیلنگ علت بوی بد ماشین ظرفشویی

 بوی بد ماشین ظرفشویی به دلیل کثیفی واشر دور درب

واشر یا لاستیک دور ماشین ظرفشویی یکی از اصلی ترین نقاطی است که ممکن است باقی مانده مواد غذایی داخل آن گیر کند که در صورت تمیز نشدن پس از مدتی بوی بدی را داخل دستگاه ایجاد کند. چرا که طراحی این واشر به گونه ای است که در صورت تمیز نشدن به احتمال زیاد مواد غذایی همچنان داخل آن باقی خواهندماند. با توجه به اینکه همه ماشین ظرفشویی ها دارای واشر دور درب هستند و ممکن است مواد غذایی در بین آنها گیر کند حتماً پس از استفاده این واشر را تمیز کنید. پس می توان گفت هیچ فرقی ندارد که مدل دستگاه شما ماشین ظرفشویی بوش 14 نفره SMS46MW20M است یا 5070 سامسونگ. البته برای رفع بوی بد ماشین ظرفشویی با ترکیبی از سرکه، جوش شیرین و آبلیمو و یا یک دستمال تمیز می توانید لاستیک دور درب را تمیز کنید.

کثیف بودن واشر درب علت بوی بد ماشین ظرفشویی

 مسدود شدن خروجی فاضلاب از عوامل بوی ماشین ظرفشویی

علل بوی بد در ماشین ظرفشویی متفاوت است. وجود مشکل در مسیر فاضلاب می تواند از دیگر علت های بوی بد ماشین ظرفشویی باشد. گاهی اوقات ممکن است ورودی فاضلاب و خروجی ماشین ظرفشویی به هر دلیلی باز شده باشد و یا اینکه لوله U شکل متصل به دستگاه سوراخ شده باشد و بوی نامطبوع فاضلاب مجدد به داخل ظرفشویی وارد شود که در این صورت باید مشکل ایجاد شده را در این قسمت عیب یابی کنید. همچنین مسدود شدن خروجی فاضلاب به علت گیر کردن ته ماندن مواد غذایی نیز به نوعی سبب ایجاد بوی نا مطلوب در ماشین ظرفشویی شود که باید آن را تمیز کنید.
نا گفته نماند که کیفیت در ماندگاری قطعات ظرفشویی بسیار تأثیر گذار است. از آنجایی که برندهای معتبری همچون lg ماشین ظرفشویی با بهترین کیفیت از لحاظ قطعات را تولید و عرضه کرده است، ماندگاری اجزا در آنها می تواند طولانی مدت باشد.

مسدود شدن خروجی فاضلاب علت بوی بد ماشین ظرفشویی

کثیفی دیواره های ظرفشویی باعث بوی بد ظرفشویی می شود؟

گاهی اوقات بوی بد ماشین ظرفشویی با یک نظافت جزئی حل می شود. چرا که علت بوی بد ماشین ظرفشویی می تواند به علت چِرک و یا لکه های باقی مانده بر روی درب، دیواره و سبدهای دستگاه باشد. برای تمیز کردن درب و سطح داخلی ماشین ظرفشویی می توانید از مخلوط آب گرم و صابون با یک دستمال تمیز استفاده کنید. همچنن برای پاک کردن سبدها به کار گیری یک برس یا مسواک می تواند برای شما کاربردی باشد.

کثیفی دیواره ها علت بوی بد ماشین ظرفشویی

 

خرید جدیدترین ماشین ظرفشویی با ضمانت اصالت از آترین پلاس

ماشین ظرفشویی یکی از کالاهای اساسی در شستشوی ظروف است که در صورت خرابی یا مشکل در آن چرخه شستشو با مشکل مواجه خواهد شد. یکی از معظلات احتمالی که ممکن است برای همه پیش آمده باشد بوی بد ماشین ظرفشویی است. ما در این مقاله شما را با علت های بو گرفتن ماشین ظرفشویی آشنا کرده ایم، البته در کنار این علت ها سعی کرده ایم تا آسان ترین شیوه های رفع بوی بد ماشین ظرفشویی را نیز در اختیار شما قرار دهیم تا بتوانید با استفاده از آنها محیط داخل ماشین ظرفشویی خود را از هر گونه آلودگی و بوی نا مطبوع پاک کنید و در نهایت یک شستشوی ایدئال را برای خود رقم بزنید.
بسیاری از مدل ماشین ظرفشویی ها دارای قابلیت شستشوی کابینه هستند و به نوعی از ایجاد جرم و بوی نا مطبوع داخل دستگاه جلوگیری می کنند که البته ما نیز این موضوع را در نظر گرفته و گزیده ای از بهترین مدل ماشین ظرفشویی ها را از برندهای اصلی در اختیار شما قرار داده ایم. در صورت تمایل به خرید می توانید با تضمین اصالت و سلامت، گارانتی 18 ماه، پرداخت در محل، ارسال فوری و بهترین قیمت، ثبت سفارش خود را انجام دهید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا