دسته‌بندی نشده

نحوه تشخیص اصل بودن تلویزیون سونی

سونی از جمله برندهای خوش نام و آوازه در دنیای صوتی و تصویر است که بدون شک اگر بخواهید یک انتخاب ویژه و ایده آل از نظر کیفیت داشه باشید، سراغ محصولات سونی را خواهید گرفت. در ادامه مقاله های تشخیص تلویزیون اصل از تقلبی، اینبار به سراغ برند سونی آمده ایم تا کلاه بردارها و  افراد سودجویی که در این زمینه از افراد ناآگاه و اعتماد مشتریان سواستفاده می کنند را مورد بررسی قرار دهیم. نحوه تشخیص اصل بودن تلویزیون سونی نیاز به چند پارامتر دارد که در این مقاله به تمامی جزئیات آنها اشاره خواهیم کرد به طوریکه با مطالعه این مطلب می توانید به آسانی و بدون نیاز به کارشناسان، تلویزیون های سونی اصلی از تقلبی را شناسایی کنید.

 

از کجا بفهمیم تلویزیون سونی اصل است؟

 

1- بسته بندی محصول

در هنگام دریافت محصول، به سادگی از بسته بندی آن چشم پوشی نکنید چرا که بی توجهی به این مسئله می تواند یک محصول تقلبی را برای شما به دنبال داشته باشد. بر روی بسته بندی تلویزیون های سونی، اطلاعات بسیاری وجود دارد که می تواند در زمینه تشخیص تلویزیون سونی اصل از تقلبی بسیار موثر واقع شود. سریال نامبر و کد محصول از مهم ترین اطلاعاتی است که بر روی بسته بندی محصول درج می شوند که هر کدام به نوبه خود یک پارامتر به حساب می آیند و در ادامه به اهمیت این دو بیشتر خواهیم پرداخت.

بسته بندی تلویزیون سونی برای تشخیص تلویزیون سونی اصلی از تقلبی

2- جستجو مدل محصول

اگر به بسته بندی محصول توجه کرده باشید، چیزی همانند کد زیر را مشاهده خواهید کرد که البته به تناوب مدل ها این کد می تواند متفاوت باشد. برای نحوه تشخیص اصل بودن تلویزیون سونی با این پارامتر، میبایست مدل تلویزیون سفارش داده شده خود را با برچسب درج شده بر روی بسته بندی و خود محصول که در پشت تلویزیون قرار می گیرد، مقایسه و ارزیابی کنید. در صورت مطابقت، کد محصول را در مرورگر جستجو کنید و از وجود چنین کالایی در سایت اصلی تولید کننده محصول مطمئن شوید. در صورت عدم وجود چنین مدلی در سایت اصلی SONY، تلویزیون شما تقلبی خواهد بود.

برای اطمینان حاصل کردن بیشتر از اصالت کالا، می توانید از طریق تنظیمات داخل تلویزیون اقدام کنید. از آنجایی که امروزه سودجویان از بابت ساخت بسته بندی و کارتن های مشابه محصولات با مشکل خاصی روبرو نیستند، طی کردن این مراحل ضروری است. دکمه HOME را در ریموت کنترل فشار دهید و از داخل منو به بخش Help بروید و گزینه System information را انتخاب کنید. شما در این قسمت می توانید تمامی اطلاعات تلویزیون خود را مشاهده کنید و از صحت و اصالت کالای خود مطمئن شوید.

کد محصول تلویزیون سونی برای تشخیص تلویزیون سونی اصلی از تقلبی

3- سریال نامبر

سریال نامبر نیز یکی دیگر از شاخصه های بسیار مهمی است که در تشخیص تلویزیون های اصلی از تقلبی به کار گرفته می شود. هر تلویزیونی دارای سریال نامبر خاص خود می باشد که از طریق آن می توان به آسانی اصل و تقلبی بودن تلویزیون را تشخیص داد. در تلویزیون های سونی نیز داستان بر همین قرار است و کافی است تا سریال نامبر روی بسته بندی را با برچسب پشت تلویزیون و قسمت System information مقایسه کنید تا با این پارامتر هم توانسته باشید از اصلی بودن کالا خود مطمئن شوید.

4- طراحی

پس از راه اندازی محصول یکی دیگر از کارهایی که میبایست انجام دهید، تطبیق دادن طراحی تلویزیون از جنبه های مختلف است. شما باید با جستجوی کد تلویزیون خود در مروگر به سایت اصلی تولید کننده محصول که شرکت سونی می باشد بروید و با مشاهده قسمت تصاویر، محصول خود را با آن ارزیابی و مقایسه کنید تا در صورت وجود هرگونه تفاوتی، از تحویل آن خودداری کنید.

نحوه تشخیص تلویزیون اصلی از تقلبی با طراحی

5- سیستم عامل

طراحی بصری و رابط کاربری تلویزیون از جمله نکاتی است که دست کلاه برداران و افراد سودجو را برای شما رو خواهد کرد. تلویزیون های سونی بر پایه سیستم عامل لینوکس و اندروید طراحی و عرضه می گردند که لینوکس برای مدل های میان رده و اندروید نیز برای مدل های بالا رده به کار گرفته می شوند. اما خب سوالی که برای مخاطبان پیش می آید، چگونه از طریق سیستم عامل تشخیص دهیم تلویزیون سونی اصلی است؟ تلویزیون های تقلبی سونی، در بخش سیستم عامل باگ های بزرگی را دارند که بخش زیادی از کارایی های تلویزیون از آن سلب شده است که از جمله آنها می توان به دستیار صوتی اشاره کرد.

تشخیص اصل بودن تلویزیون سونی از طریق سیستم عامل تلویزیون

در پایان

در این مقاله سعی بر آن بود تا به تمامی پارامترهای بسیار مهم در نحوه تشخیص تلویزیون سونی اشاره داشته باشیم و به شما به مخاطبانی که قصد خرید تلویزیون های سونی را دارید کمک کرده باشیم تا با این ترفندها فریب سودجویان و کلاه برداران را نخورید.

نوشته های مشابه

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا