آموزشمعرفی و بررسی

تست تلویزیون: تست پیکسل سوخته تلویزیون

چگونه تلویزیون خود را تست کنم؟ این سوالی است که توسط مشتریان پرسیده می شود و اکثرا نمیدانند که تست کامل تلویزیون را به درستی انجام دهند بنابراین تصمیم گرفتیم تا مقاله ای در این زمینه منتشر کنیم تا کمکی برای کاربران باشد. بعد از آن که تلویزیون خود را انتخاب و خریداری کردید نکته ای که باید مدنظرتون باشه سالم بودن تلویزیون از لحاظ تصویر، صدا و همچنین ورودی و خروجیهای آن است. در این مقاله نحوه تست صدا، نحوه تست کیفیت تصویر، نحوه تست پیکسل سوخته و همچنین نحوه تست کنترل جادویی و اتصالاتی همچون وای فای و بلوتوث ذکر خواهد شد و فایلهای که برای تست تلویزیون نیاز است در اختیار شما قرار خواهیم داد.

نحوه تست کیفیت تصویر تلویزیون

برای تست کیفیت تصویر تلویزیون ویدیوی زیر را دانلود کنید و بر روی تلویزیون خود پخش کنید.

برای دانلود فیلم بر روی لینک زیر کلیک کنید.

دانلود فیلم

نحوه تست صدای تلویزیون

برای تست صدای تلویزیون باید چند آهنگ را روی تلویزیون پخش کنید در اینجا 3 آهنگ با بیس های کم و بلند را برای شما آماده کرده ایم که می توانید آن را دانلود کنید و هنگام تست تلویزیون آن را پخش کنید.

 

دانلود آهنگ

 

 

دانلود آهنگ

 

 

دانلود آهنگ

 

نحوه تست پیکسل سوخته

پیکسل سوخته به پیکسلی گفته می شود که خاموش شده و به رنگ سیاه درآمده که برای مشخص شدن آن باید صفحه نمایشگر کاملا سفید باشد. در اینجا لینک تصویر با پس زمینه سفید را در اختیارتان قرار می دهیم ، تصویر را دانلود کنید و بر روی فلاش مموری قرار دهید و روی تلویزیون به نمایش بگذارید.

دانلود تصویر

نحوه تست وای فای

از ویژگیهای تلویزیون هوشمند اتصال به اینترنت از طریق وای فای است بنابراین در هنگام خرید تلویزیون باید تست شود تا از کارکرد صحیح آن مطمئن شوید . در اینجا ما نحوه تست وای فای تلویزیون را برای شما توضیح می دهیم تا بتوانید وای فای تلویزیون خود را تست کنید .

برای تست وای فای ابتدا باید به منوی تلویزیون رفته و در آنجا شبکه یا Network را انتخاب کنید در این قسمت باید گزینه تنظیمات شبکه را انتخاب کنید که بعد از انتخاب این گزینه یک علامت لودر برای جستجوی شبکه وای فای اطراف ظاهر می شود که در آن لیستی از وای فای های روشن در اطراف تلویزیون را نشان می دهد، در این قسمت مودم موردنظر خود را انتخاب کنید سپس از طریق صفحه کلید مجازی ای که ظاهر می شود پسورد مودم را وارد کنید اگر پسورد را صحیح وارد کنید اتصال به مودم توسط تیک سبز رنگ تایید می شود.

نحوه تست بلوتوث

برای تست بلوتوث تلویزیون باید از طریق بلوتوث با یک دیوایس (مثلا گوشی موبایل) که قابلیت اتصال از طریق بلوتوث را پشتیبانی می کند ارتباط برقرار کرد، برای این کار ابتدا باید بلوتوث تلویزیون را در حالت فعال و آماده وصل شدن قرار دهید سپس بلوتوث دیوایس را روشن کنید و از طریق آن به جستجوی بلوتوث تلویزیون بپردازید اگر آن را پیدا کرد می توانید به تلویزیون وصل شوید.

نحوه تست کنترل جادویی

برای تست کردن کنترل جادویی ابتدا باید کنترل را با تلویزیون ست کنیم البته در برخی از مدلها قبلا ست شده، در اینجا نحوه ست کردن کنترل جادویی با تلویزیون را به شما آموزش می دهیم.

برای ست کردن کنترل جادویی با تلویزیون باتریهای کنترل را جاسازی کنید و کنترل را به طرف تلویزیون بگیرید سپس برای چند ثانیه (3ثانیه) انگشت خود را بر روی دکمه روشن کردن نگه دارید.

مقاله مرتبط: دانلود برنامه و بازی برای تلویزیون سونی

سخن آخر

انتخاب و خرید تلویزیون باتوجه به تنوع آن در بازار به یک دغدغه تبدیل شده و در هنگام خرید باید دقت کرد چون در صورت اشتباه در انتخاب دچار ضرر می شوید و گاها ضرر سنگین و جبران ناپذیر است. اگر در رابطه با خرید تلویزیون مشکل دارید پیشنهاد می کنم مقاله راهنمای خرید تلویزیون را مطالعه کنید. همچنین در صورت داشتن سوال و یا مشکل در رابطه با تست تلویزیون می توانید در قسمت نظرات آن را بیان کنید تا در اسرع وقت کارشناسان تیم آترین کالا به سوالات شما پاسخ دهند.

نوشته های مشابه

3 دیدگاه

  1. سلام وقت بخیر قصد خرید تلویزیون ال جی مدل 50NANO80 رو دارم .اگه در این مورد بنده رو راهنمایی کنین ممنون میشم.رنج قیمتی تا ۲۰ میلیون باشه.قابلیت گیممینگ و استفاده خانگی داشته باشه

  2. سلام ممنون از مطالب مفید شما
    من تلوزیون سامسونگ سری ۸ سال ۲۰۲۱ رو خریدم و وارد تنظیمات مخفی آن شدم ولی هر چی نگاه کردم قسمتی که مربوط به مقدار ساعت کارکرد تلوزیون باشه رو پیدا نکردم ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا