آموزش

نحوه استفاده از قرص ماشین ظرفشویی

ما در دنیایی زندگی می کنیم که انبوهی از پیشرفت و تکنولوژی را هر روز تجربه می کنیم که البته پای این فناوری ها در تولید ماشین ظرفشویی ها نیز باز شده است به طوری که با پیشرفته ترین قابلیت ها عرضه شده اند. سرعت بخشیدن به فرایند شستشو، تمیزی بیشتر ظروف و همچنین افزایش مدت زمان استراحت افراد موجب شده تا کاربران بیشتری خرید ماشین ظرفشویی را انجام دهند.
فرایند شستشوی ظروف در ماشین ظرفشویی قطعاً نیازمند مواد شوینده خاصی همچون قرص، ژل و پودر است که سبب بالا بردن کیفیت شستشو می شوند. در این بین استفاده از قرص ماشین ظرفشویی به نسبت سایر مواد شوینده از کیفیت تمیز کنندگی فوق العاده ای برخوردار هستند که در این مطلب ما شما را با نحوه استفاده از قرص ماشین ظرفشویی آشنا خواهیم کرد تا بتوانید ظروفی کاملاً تمیز و بدون لکه را تحویل بگیرید.

قرص ماشین ظرفشویی چیست؟

قرص ماشین ظرفشویی نوعی از شوینده ها برای شستشوی ظروف است که از آنزیم های قدرتمندی برای تمیزی هر چه بیشتر آنها برخوردار است. بیشتر قرص های ظرفشویی دارای نمک، جلا دهنده و سفید کنندگی منحصر به فردی هستند که سبب بالا رفتن کیفیت شستشو می شود. اگر چه قیمت قرص های ظرفشویی به نسبت دیگر شوینده ها کمی گرانتر است، اما اگر مزایا و ویژگی های فوق العاده آن را در نظر بگیرید به طور حتم از قیمت آن چشم پوشی خواهید کرد. قرص های ظرفشویی در انواع مختلفی در بازار موجود هستند که انتخاب آنها بستگی به بودجه و سلیقه شما دارد.
مسلماً برای یک شستشوی بی عیب و نقص، تنها استفاده از شوینده تأثیر گذار نیست، بلکه بهره مندی دستگاه شما به فناوری ها و قابلیت ها نیز به نوعی در شستشو اثر بخش خواهد بود. اگر شما هم از آن دسته کاربران هستید که فناوری ها و قابلیت های ظرفشویی را مورد توجه قرار می دهید، انتخاب ماشین ظرفشویی بوش از بهترین انتخاب ها برای شما خواهد بود.

مزایای استفاده از قرص ماشین ظرفشویی

همانطور که در مطالب بالا توضیح دادیم، قرص ماشین ظرفشویی از قدرت پاک کنندگی بی نظیری برخوردار هستند که موجب شده اند تا افراد اولویت انتخاب خود را به آنها اختصاص دهند. ما در ادامه شما را با دیگر مزیت های استفاده از قرص ظرفشویی و همچنین طریقه گذاشتن قرص ماشین ظرفشویی آشنا می کنیم که برای اطلاع و آگاهی بیشتر می توانید با ما همراه باشید.

مزایای استفاده از قرص ظرفشویی

 برترین مزیت استفاده از قرص ظرفشویی افزایش عمر دستگاه

یکی از مزیت های استفاده از قرص ماشین ظرفشویی علاوه بر تمیزی ظروف، پاک کردن سطح داخلی ماشین ظرفشویی است. این مواد شوینده با توجه به آنزیم ها و ساختار شیمیایی قدرتمندی که دارند هر گونه رسوب و جرم باقی مانده در لوله ها و دیواره ظرفشویی را از بین می برند. همچنین به دلیل کف کنترل شده ای که تولید می کنند از داغ شدن دستگاه جلوگیری می کنند که همین امر سبب افزایش طول عمر ماشین ظرفشویی در طولانی مدت می شود.

 تضمین سلامت جسمی با استفاده از قرص های ماشین ظرفشویی

مسلماً استفاده از قرص ماشین ظرفشویی کف کمتری ایجاد می کند پس در نتیجه پاک شدن آن بسیار سریع تر انجام می گیرد. بسیاری مواقع کف ایجاد شده بر روی ظروف کاملاً تمیز نمی شود و سبب مسمویت غذایی می شود. اما اگر شما از قرص ظرفشویی برای شستشوی ظروف استفاده می کنید قطعاً دچار مسمویت و یا هر نوع مشکل دیگری نخواهید شد.  بسیاری از کمپانی های تولید کننده همچون ال جی بازوهای اسپری را در ظرفشویی ها به گونه ای طراحی کرده اند که پمپاژ آب در حجم بسیار زیادی صورت می گیرد که می تواند هر گونه کف و شوینده ای را به خوبی از روی ظروف پاک کند. با این وجود خرید ظرفشویی ال جی می تواند برای کاربرانی که این موضوع را بسیار مهم می دانند یکی از برترین انتخاب ها باشد.

کدام یک ارزانتر است؟ قرص ماشین ظرفشویی یا پودر و ژل

شاید قیمت ژل و پودر ماشین ظرفشویی به نسبت قرص ارزانتر باشد اما آسیب آنها به سطح داخل ظرفشویی تضمینی نیست. همچنین تعیین کردن مقدار پودر و ژل به نسبت حجم ظروف بسیار سخت است. به طوری که شاید کمتر یا بیشتر شود و چرخه را با مشکلاتی مواجه کند. این در حالی است که قرص های ظرفشویی دارای حجم استاندارد هستند و حتی قابلیت نصف شدن دارند. یعنی افراد می توانند با در نظر گرفتن میزان بار دستگاه از قرص استفاده کنند.

مقرون به صرفه بودن قرص ظرفشوویی

 از بین بردن بوی نامطبوع ظروف با قرص های ظرفشویی

گاهی اوقات ظروف شما ممکن است بوی نا مطبوعی به خود بگیرد که حتی با هیچ شوینده ای پاک نشود و حس نا خوشایندی را به شما منتقل کند. در چنین شرایطی قرار دادن ظرف داخل ظرفشویی و استفاده از قرص ماشین ظرفشویی می تواند هر بوی نا مطلوب را از بین ببرد. لازم به ذکر است که بسیاری از برندها در مهندسی ماشین ظرفشویی های خود از قابلیت های قدرتمندی چون شستشو با بخار یا شستشوی بهداشتی بهره گرفتند که می توانند به خوبی هر بویی را از بین ببرند، ما در مقاله بهترین مارک ماشین ظرفشویی بیشتر این موضوع مورد بحث و بررسی قرار داده ایم که مطالعه آن خالی از لطف نیست.

  استفاده راحت و آسان مهم ترین ویژگی قرص های ظرفشویی

یکی از برترین ویژگی هایی که قرص ماشین ظرفشویی دارد استفاده راحت آن است. به نحوی که کاربران می توانند قرص را داخل جای مخصوصی که داخل ظرفشویی طراحی شده است، جای دهند و فرایند شستشو را شروع کنند. گذشته از این مزیت قرص های ظرفشویی حل شدن آنها حتی در دمای پایین است که می تواند بهترین شستشو را برای شما ایجاد کند. البته نوع دیگری از قرص ها در بازار موجود هستند که شما می توانید برای جرم گیری ماشین لباسشویی و ماشین ظرفشویی از آنها استفاده کنید.
با توجه به کارایی این نوع از قرص ها دیگر نیازی نیست تا هزینه زیادی را به خرید ماشین لباسشویی یا ماشین ظرفشویی با قابلیت شستشوی خودکار اختصاص دهید. به طوری که می توانید خرید خود را از ماشین ظرفشویی و لباسشویی قیمت مناسب با کیفیت و کمترین بودجه انجام دهید.

استفاده راحت از قرص ماشین ظرفشویی

 جرم گیری ماشین ظرفشویی با استفاده از قرص ظرفشویی مرغوب

از دیگر خاصیت های قرص ماشین ظرفشویی قابلیت چربی زدایی قدرتمند آن است. قرص های مرغوب و همه کاره، پلاتینیوم و کوانتوم، امکان کاهش سختی آب را دارند که از ایجاد رسوب و جرم داخل قطعات و لوله های دستگاه جلوگیری می کنند. البته استفاده از نمک ظرفشویی راه دیگری برای جلوگیری از ایجاد رسوب قطعات است که ماندگاری ماشین ظرفشویی را در طولانی مدت تضمین می کند. در راستای همین موضوع ما نیز مطلبی را با عنوان نمک ماشین ظرفشویی چیست را برای مطالعه در اختیار شما قرار دادیم که اهمیت استفاده از نمک را برای شما روشن خواهد کرد. البته در ادامه نحوه استفاده از قرص ماشین ظرفشویی در برندهای معتبر را برای شما توضیح خواهیم داد.

نحوه استفاده از قرص ماشین ظرفشویی فینیش

قرص ماشین ظرفشویی فینیش یکی از معتبر ترین برندهایی است که پاک کنندگی قدرتمندی در مقایسه با سایر مواد شوینده دارد. بسیاری از کاربران بر این باور هستند نحوه استفاده از قرص ماشین ظرفشویی فینیش و دیگر مارک ها با هم تفاوت دارد. در اینجا باید گفت نحوه قرار دادن قرص ماشین ظرفشویی فینیش در ماشین ظرفشویی بوش در قیاس با نحوه استفاده قرص در ماشین ظرفشویی ال جی هیچ گونه مغایرتی با همدیگر ندارند. بنابراین برای استفاده از قرص ماشین ظرفشویی فینیش در انواع ماشین ظرفشویی ها می بایست در ابتدا:

  • قرص را از بسته بندی جدا کنید و یک عدد را که فشرده شده جلا دهنده و ژل است از بسته خارج کنید. قرص داخل یک کاور شفاف قرار گرفته است که نیازی نیست تا آن را جدا کنید، چرا که با قرار گرفتن در معرض آب و دما حل خواهد شد.
  • سپس قرص را داخل جای مخصوص قرار دهید و درب آن ببندید.
  • در صورت استفاده از این قرص نیازی به جلا دهنده ندارید اما در صورت سخت بودن آب، برای جلوگیری از رسوب و جرم می توانید از نمک ظرفشویی هم استفاه کنید و سپس فرایند شستشو را شروع کنید.
    توجه داشته باشید شما می توانید از قرص ماشین ظرفشویی فینیش در هر مارک ظرفشویی استفاده کنید. به عبارتی ما نمی توانیم این موضوع را در هر برند جداسازی کنیم. به عنوان مثال چگونگی استفاده از قرص ماشین ظرفشویی فینیش دقیقاً همان نحوه استفاده از قرص ماشین ظرفشویی سامسونگ است.

قلرص ظرفشویی فینیش

نحوه استفاده از قرص ماشین ظرفشویی کلاسیک

می توان گفت نحوه استفاده از قرص ماشین ظرفشویی کلاسیک تا حدودی مانند دیگر قرص های ظرفشویی است که با پاک کنندگی قدرتمندی که دارد، شستشوی ظروف را به بهترین شکل برای کاربران ممکن می کند. نکته جالب توجه درباره این قرص ها، قابلیت نصف شدن آنها است به نحوی که شما می توانید با توجه به تعداد ظروف خود از این قرص استفاده کنید. استفاده از قرص ظرفشویی کلاسیک به این شیوه است :

  • قبل از استفاده حتماً باید دست شما کاملاً خشک باشد، زیرا که قرص ظرفشویی کلاسیک داخل هیچ محفظه ای قرار ندارد. سپس آن را از بسته خارج کنید
  • جای قرص را که در قسمت بالای ظرفشویی قرار گرفته باز کنید و جاساز کنید. حتماً توجه کنید که درب محفظه را ببندید، در صورت بسته نشدن درب قرص حل نمی شود و شستشوی ظروف نیز انجام نمی گیرد.
  • در نظر داشته باشید که ظروف شما با قرص ظرفشویی کلاسیک سازگار باشد، زیرا قرص کلاسیک موجب کِدر شدن و صدمه زدن به برخی از ظروف می شود.
  • سپس در صورتی که ماشین ظرفشویی شما دارای برنامه شستشو با شوینده های مختلف را دارد با فعال کردن گزینه شستشو با قرص و تنظیم دمای بین 125 تا 140 درجه فرایند شستشو را شروع کنید.

قرص ظرفشویی کلاسیک

نحوه استفاده از قرص ماشین ظرفشویی All In One

نحوه گذاشتن قرص ظرفشویی All In One بسیار شبیه به نحوه استفاده از قرص ماشین ظرفشویی کلاسیک است که برای اطلاع از چگونگی و عملکرد آن می توانید در ادامه با ما همراه باشید.

  • پیش از استفاده سعی کنید دستان خود را خشک کنید تا قرص خیس نشود. سپس قرص را از بسته خارج کنید و با توجه به تعداد ظروف خود از قرص کامل یا نصف آن استفاده کنید.
  • قرص را داخل جای مخصوص قرار دهید و درب را به درستی ببندید تا قرص کاملاً حل شود.
  • حتماً از سازگاری قرص با ظروف مطمئن شوید، قرص All In One قابلیت محافظت از ظروف شیشه ای را به خوبی دارد اما ظروف نقره ای و آلومینیومی به احتمال زیاد کِدر می شوند.
  • قرص All In One دارای یک قسمت توپی قرمز است که حاوی جلا دهنده است. پس برای تمیزی بیشتر نیازی به استفاده از جلا دهنده مجزا ندارید. نمک موجود در این قرص نیز از ایجاد رسوب و جرم جلوگیری می کند، اما در صورت سخت بودن زیاد آب می توانید از نمک ظرفشویی به صورت جداگانه استفاده کنید.
  • برنامه شستشو با قرص را تنظیم کنید و با قرار دادن ظرفشویی بین دمای 125 تا 140 درجه فارنهایت دکمه استارت را فشار دهید.

اگر ماشین ظرفشویی شما از برند بوش است و به دنبال خرید قرص مخصوص آن و نحوه استفاده از قرص ماشین ظرفشویی بوش هستید، باید متذکر شویم که شما می توانید از قرص ظرفشویی All In One و یا هر برند دیگری برای شستشوی ظروف خود در ماشین ظرفشویی بوش استفاده کنید. البته توجه داشته باشید که نحوه گذاشتن قرص در ماشین ظرفشویی در تمام مدل ها به یک شیوه است.

قرص ظرفشویی all in on

کدام قرص مناسب ماشین ظرفشویی شماست؟

شرکت های سازنده ماشین ظرفشویی، هیچ گونه فعالیتی در خصوص تولید قرص ماشین ظرفشویی ندارند و این تولید را به بخش های دیگر یعنی کمپانی های تولید کننده قرص ماشین ظرفشویی ارجاع داده اند. این شرکت ها نیز به نوبه خود قرص های ظرفشویی را به گونه ای طراحی کرده اند که با هر برند ماشین ظرفشویی سازگار باشند. به عنوان مثال اگر ظرفشویی شما از مارک ال جی است شما به راحتی می توانید از قرص ظرفشویی کلاسیک، فینیش و یا هر برند دیگری استفاده کنید و لزومی ندارد تا به دنبال قرص مخصوص ظرفشویی ال جی و یا نحوه استفاده از قرص ماشین ظرفشویی ال جی باشید.

قرص ماشین ظرفشویی

خرید آخرین مدل ماشین ظرفشویی با تضمین اصالت در آترین پلاس

با توجه به توضیحاتی که در اختیار شما قرار دادیم، اگر قصد خرید ماشین ظرفشویی را دارید که با هر نوع قرص و مواد شوینده ای سازگار و مَچ شود. ما به شما فروشگاه اینترنتی آترین پلاس را معرفی می کنیم. شما می توانید با مشاهده لیست قیمت ماشین ظرفشویی مدل مَد نظر خود را از برندهای اصلی انتخاب کنید. البته با توجه به اینکه بوش، سامسونگ و ال جی ماشین لباسشویی و یخچال را نیز جزو تولیدات اصلی خود قرار داده اند، ما نیز در فروشگاه آترین پلاس مجموعه ای از بهترین مدل لباسشویی و یخچال را در کنار ماشین ظرفشویی از این مارک ها در اختیار مشتریان خود قرار داده ایم که  در صورت تمایل می توانید با تضمین اصالت، ضمانت برگشت، پرداخت در محل، ارسال سریع و بهترین قیمت، خرید خود را انجام دهید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا