آموزش

نحوه شستشوی پتو در لباسشویی

برای داشتن خواب آرام و راحت قطعاً استفاده از یک پتوی تمیز می تواند بسیار کاربردی باشد که البته شستشوی هر چند وقت یک بار آن می تواند یک خواب دلچسب را برای شما ایجاد کند. شستشوی پتو با دست یکی از سخت ترین کارهایی است که همواره کاربران با آن مواجه می شوند. چرا که در صورت خیس شدن و جذب آب به وزن دو برابر می رسند و جا به جایی آن کمی مشکل خواهد بود.
امروزه کاربران برای شستشوی پتو از ماشین لباسشویی استفاده می کنند. حال اینکه اگر با نحوه شستشو پتو در لباسشویی اطلاع کافی نداشته باشید بدون شک با مشکلاتی مواجه خواهید شد که در نهایت موجب خرابی لباسشویی و تمیز نشدن پتو می شود. ما در این مطلب با بیان نکاتی، نحوه شستشو پتو در لباسشویی را برای شما توضیح خواهیم داد تا بتوانید با بهره گیری از آنها یک شستشوی بی عیب و نقص و بدون هر گونه آلرژی و حساسیت را برای خود رقم بزنید.

نکات قبل از شستشو پتو در ماشین لباسشویی

مسلماً اگر شما به صورت یکباره پتو را داخل ماشین لباسشویی قرار دهید به احتمال زیاد به نتیجه مطلوبی دست پیدا نخواهید کرد. چرا که اگر برنامه شستشوی پتو در لباسشویی شما بر روی تنظیمات درست قرار نگیرد و یا اینکه ظرفیت لباسشویی شما کمتر از وزن پتو باشد بی شک یک شستشوی ایدئال را مشاهده نخواهید کرد.

1. از بین بردن مو بر روی پتو، مهم ترین نکته قبل از شستشوی پتو

پیش از آنکه پتو را داخل لباسشویی قرار دهید به خوبی آن را تکان دهید تا هر گونه مو و کرک اضافه آن کنده شود. زیرا در صورت باقی ماندن آنها بر روی پتو ممکن است در حین شستشو داخل فیلتر خروجی دستگاه گیر کنند و راه خروج آب را مسدود کنند. بسیاری از افراد بر این باور هستند که اگر شستشوی پتو را با لباسشویی از برندهای معتبر انجام دهند با چنین مشکلی روبرو نخواهند شد. اما لازم به ذکر است حتی اگر شما شستشوی پتو در ماشین لباسشویی ال جی یا بوش را نیز انجام دهید بازهم این مشکل را خواهید داشت، چرا که فیلتر خروجی تمام لباسشویی هاعملکردی مشابه دارند.

تکان دادن پتو برای از بین بردن مو

2. مطمئن شدن از تحمل وزن پتو توسط لباسشویی که نباید قبل شستشن نا دیده گرفت

بعضی مواقع افراد بدون در نظر گرفتن وزن پتو و ظرفیت لباسشویی آن را داخل دستگاه قرار می دهند. باید در نظر داشته باشید که پتو در صورت خیس شدن وزن آن 2 و 3 برابر می شود. بنابراین می بایست قبل از قرار دادن داخل ماشین لباسشویی از ظرفیت دستگاه خود مطمئن شوید. اگر شما بخواهید یک پتوی دو نفره را داخل یک ماشین لباسشویی 7 کیلویی قرار دهید یقیناً لباسشویی شما قدرت چرخش درام را برای شستشو نخواهد داشت. با این وجود شستشوی پتوهای بزرگ و دونفره با لباسشویی های 8 و 9 کیلویی و یا در صورت داشتن ماشین لباسشویی 10 کیلویی بهترین نتیجه را برای شما خواهد داشت.

3. توجه کردن به برنامه ها و قابلیت های لباسشویی برای شستشوی پتو

بسیاری از مدل لباسشویی هایی که امروزه در بازار موجود هستند، دارای برنامه مخصوص شستشوی پتو هستند که به سبب پیروی از آنها شما می توانید یک شستشوی بی عیب و نقص را برای خود رقم بزنید.
اما توجه داشته باشید برای شستشو پتو در ماشین لباسشویی سعی کنید از آب ولرم استفاده کنید تا الیاف پتو باز نشود. سپس با تنظیم لباسشویی بر روی برنامه شستشو ملایم یا برنامه شستشوی پتو، فرایند شستشو را شروع کنید. البته توجه داشته باشید برنامه شستشوی پتو در هر برند متفاوت است. به عنوان مثال برنامه شستشو پتو در لباسشویی سامسونگ به احتمال زیاد با برنامه شستشوی پتو با ماشین لباسشویی بوش از تفاوت هایی برخوردار باشد.
توجه داشته باشید برای شستشوی پتو با ماشین لباسشویی از مواد شوینده بسیار کمی استفاده کنید، چرا که زیاد بودن حجم مواد شوینده ممکن است کاملاً از روی پتو پاک نشود و مقداری را بر روی آن باقی بگذارد.

برنامه مناسب برای شستشوی پتو

4. تست رنگ دادن پتو، اصلی ترین نکته قبل از شستشوی پتو

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که حوله یا لباسی را داخل لباسشویی قرار داده باشید اما بعد از خارج کردن آنها متوجه داشته باشید که پارچه شما رنگ پس داده است. برای جلوگیری از بروز چنین مشکلی قبل از انداختن پتو داخل لباسشویی در یک تشت آب سرد گوشه ای از پتو را قرار دهید و پس از چند دقیقه یک دسمال سفید را دور قسمت خیس خورده بپیچید. در صورت رنگ پس دادن از انداختن آن داخل لباسشویی پرهیز کنید، زیرا که به دلیل قاتی شدن رنگ ها ممکن است پتوی شما زیبایی و جلوه خود را از دست دهد. لازم به ذکر است ما در مقاله نحوه شستشو لباس در ماشین لباسشویی نیز درباره رنگ پس دادن لباس ها توضیحاتی ارائه داده ایم که برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید مروری بر آن داشته باشید.

5. توجه کردن به برچسب پتو، برای شستشوی بهتر داخل لباسشویی

اگر توجه کرده باشید اکثر پتوهایی که خریداری می کنید، دارای برچسب مراقبتی در گوشه هستند که با رعایت آنها می توانید یک شستشوی بی نظیر را با حفظ رنگ و الیاف پتو شروع کنید.

توجه کردن به برچسب پتو برای شستشو

نحوه شستشوی پتو در لباسشویی

شستشوی پتو هر چند وقت یک بار برای سلامت و بهداشت افراد بسیار ضروری و مهم است. با طراحی منحصر به فرد و ظرفیت ایدئال لباسشویی هایی که امروزه در بازار موجود هستند شستن پتو برای کاربران بسیار راحت شده است. در ادامه ما به شما چگونگی نحوه شستشوی پتو در لباسشویی را توضیح خواهیم داد تا بهره گیری از آنها بتوانید یک شستشوی کامل و بی نظیر را برای خود به ارمغان داشته باشید.

  1. در ابتدا با توجه به برچسب مراقبتی و همچنین وزن پتو، آن داخل ماشین لباسشویی قرار دهید.
  2. سعی کنید پتو را داخل لباسشویی مچاله نکنید، آن را به صورت باز شده داخل دستگاه قرار دهید تا وزن آن در تمام دیگ پخش شود.
  3. برنامه شستن پتو با ماشین لباسشویی را با توجه به برند لباسشویی خود انتخاب کنید.
  4. مواد شوینده را به ماشین لباسشویی اضافه کنید.
  5. اگر احساس می کنید پتوی شما خیلی کثیف است، می توانید یک بار برنامه پیش شستشو یا PRE WASH آن را انتخاب کنید تا پتوی شما خیس شود.
  6. اکنون می توانید دکمه START را فعال کنید و فرایند شستشو را شروع کنید.

شرکت های تولید کننده ماشین لباسشویی معمولاً تمام نیازهای کاربران را در نظر گرفته و متناسب با انتظارات آنها فناوری ها و برنامه های لازم را برای یک شستشوی بی دغدغه طراحی و تعبیه می کنند. برنامه شستشوی پتو یکی از برنامه های بسیار کاربردی است که می تواند برای کاربران یکی از ضروری ترین امکانات در یک ماشین لباسشویی به حساب آید.
البته فروشگاه اینترنتی آترین پلاس نیز گنجینه ای از برترین و اصلی ترین مدل ماشین لباسشویی های روز را با بهره مندی از پیشرفته ترین تکنولوژی ها برای انتخاب در اختیار مشتریان خود قرار داده است تا بتوانند در صورت تمایل به خرید با تضمین اصالت، ضمانت برگشت، پرداخت در محل، ارسال سریع و مناسب ترین قیمت، یک سفارش تکرار نشدنی را به ثبت برسانند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا