مقایسه

تفاوت مایکروفر و ماکروویو

یکی از سوالاتی که به دفعات بسیار بالا در هنگام خرید مایکروفر و خرید مایکروویو این دو لوازم خانگی از سوی مشتریان تکرار شده است، تفاوت مایکروفر و ماکروویو است که اصلی ترین دلیل مطرح شدن این سوال، شباهت اسمی و تا حدودی کارایی این دو لوازم خانگی است که سبب شده تا برخی از کاربران این دو محصول جدا از هم را یکی بخوانند و تفاوت های بین این دو را نادیده بگیرند. اما خب اگر بخواهیم یک نگاه اجمالی به بخش فنی این دو محصول بیندازیم، تفاوت های بین این دو برای ما آشکار خواهد شد که در ادامه مطلب سعی خواهیم نمود تا تفاوت مایکروویو و مایکروفر را روشن سازیم و شما را نیز به جواب سوال خود برسانیم.

مایکروویو

مایکروویو یکی از شناخته شده ترین محصولات برای گرم کردن غذا است که امروزه به یکی از لوازم های مهم در آشپزخانه تبدیل شده است که می تواند به کارها سرعت بیشتری ببخشد و در زمان انجام کارها نیز صرفه جویی کند که همین یکی از دلایلی است که باعث شده تا مایکروویوها به یکی از محبوب ترین لوازم خانگی های کدبانوها تبدیل شوند. اما سوال مهم اینجاست که مایکروویو چیست و چگونه کار می کند؟

مایکروویو

مایکروویو چیست و چگونه کار می کند؟

مایکروویو نوعی تابش الکترومغناطیسی با طول موج 1 متر تا 1 میلی متر یا به عبارتی دیگر فرکانس های بین 300 مگاهرتز ( یک متر ) تا 300 گیگاهرتز ( یک میلی متر) با طول موج های کوتاه است که برای گرم کردن غذاها مورد استفاده قرار می گیرد. امواجی که برای گرم کردن مواد غذایی در دستگاه های مایکروویو به کار گرفته می شوند، می تواند جذب، منعکس و یا آن را از خود عبور دهد به این معنی که اگر شما ظروف پلاستیکی خود را در داخل آن قرار دهید، ظروف سالم خواهد ماند و از طرفی نیز محتوای داخل آن را به خوبی گرم و آماده سرو خواهد کرد. منظور از جذب نیز، اقلام هایی همچون گوشت و غذا است که امواج را جذب خود خواهند کرد و باعث گرم شدن و یا خود پخت غذا می شوند و در آخر نیز ظروف های فلزی نیز امواج را منعکس خواهند کرد.

منظور از پیشوند micro در مایکروویو!

(microwave) مایکروویو به سبب حالت نوشتاری و پیشوند micro که دارد؛ کاربران تصور می کنند که این نشان دهنده کوچک بودن این سری از دستگاه ها است در حالیکه چنین نیست و در عوض نشان دهنده این موضوع است که طول امواج در مایکروویو بسیار ریزتر است که این خود کمک می کند تا گرما و امواج به داخل مواد غذایی با سرعت بیشتری انتقال یابد و غذای شما در کمترین زمان ممکن آماده شود.

مایکروفر

مایکروفر یک محصول چند کاره است که تمامی قابلیت های مایکروویو را دارا است و عملکرد چند جانبه را ارائه می دهد. مایکروفر به وسیله المنت هایی که به آن مجهز شده است گرما را در فضا و محیطی بسته ایجاد می کند و با سرعت کمتری به نسبت مایکروویو غذاها و مواد غذایی را گرم یا پخت و پز می کند اما در عوض با کیفیت به مراتب مطلوب تری مهیا خواهند شد.

مایکروفر

تفاوت مایکروفر و ماکروویو

بزرگ ترین تفاوت مایکروفر و ماکروویو در بخش سیستم های گرمایشی آنها می باشد به این معنی که مایکروویو برای گرم کردن غذاها از المنت و اشعه های لیزری با تولید امواج کوتاه استفاده می کند که باعث می شود تا مواد غذایی شما در کوتاه ترین زمان ممکن آماده شود در حالیکه مایکروفرها تنها به المنت مجهز هستند و مدت زمان بیشتری را برای گرم کردن غذاها نیاز دارند.

علاوه براین به یاد داشته باشید که مایکروویو به عنوان دستگاهی شناخته می شود که صرفا از آن برای گرم کردن غذاها استفاده می شود اما در مقابل مایکروفرها به عنوان دستگاه هایی شناخته شده اند که تمامی عملکردهای مایکروویو را ارائه می دهد و از طرفی نیز امکان پخت و پز را برای مخاطبان فراهم آورده است.

نوشته های مشابه

5 دیدگاه

  1. من تابحال اسم ماکروویو رو نشنیده بودم ولی ماکروفر را شنیده بوده اما با توجه به تخصص خودم باید بهتون بگم: ماکروفرها هیچ وقت از لیزر برا گرم کردن چیزی استفاده نمی کنند و فقط همان اشعه میکرویو هست که مورد استفاده قرار میگیرد این وسایل در واقع یک لامپ مایکروویو به نام مگنترون دارند که تولید این طیف از امواج الکترومغناطیس را میکند همچنین فقط تمام مواد دوقطبی به امواج میکروویو واکنش میدهند و بر اثر این واکنش داغ میشوند از مواد دو قطبی میشود آب را نام برد که در بشتر مواد غذایی یافت میشود برای همین گرم شدن مواد غذایی به همین خاطر هست وسایر مواد مثل پلاستیک و شیشه بخاطر این که ذرات سازنده آنها دو قطبی نیست داغ نمیشوند

    1. با تشکر بابت نظر خوبتون .
      همان لامپ مایکروویو که فرمودید در یک سری از دستگاه به کار گرفته میشه . که اگر دستگاهی دارای این قطعه باشه بهش میگن مایکروویو که بیشتر کاراییش در رابطه با گرم کردن هست

  2. سلام
    بهتره قبل از هر خریدی اگر وقت داریم درباره قطعات مثلا ماکروویو یا خرابی مایکروویو و… بررسی کنیم.
    اینجوری تجربه بهتری از خریدمون خواهیم داشت

  3. خب من الان متوجه تفاوت مایکرویو و با مایکروفر شدم اگه میشه یه مدل خوب رو بهم معرفی کنین البته که باید قیمت مناسب باشه
    متاسفانه تازگیا قاطی مرغا شدیم بخاطره همینه دنبال یه مدل خوبم که ازمون شاکی نشن و آبرومون نره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا