آموزش

تشخیص اصل بودن تلویزیون سامسونگ

همواره در بازارهای مختلف همیشه شاهد افراد سودجو و کلاه بردار بوده ایم که لوازم خانگی یکی از زمینه هایی است که فعالیت این دست از افراد به وفور به چشم می آید. تلویزیون سامسونگ نیز از جمله لوازم خانگی و صوتی و تصویر است که از کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند و مخاطبان زیادی در در داخل کشور به دنبال مدل های سامسونگ می باشند اما به سبب افراد سودجو تا حدود زیادی انجام خرید برایشان دشوار شده است. به همین منظور در این مقاله قصد داریم به شیوه های تشخیص اصل بودن تلویزیون سامسونگ بپردازیم و به شما بگوییم که چجوری و با چه ترفندهایی فریب افراد کلاه بردار را نخورید.

 

تشخیص اصل بودن تلویزیون سامسونگ

در ادامه 7 راه برای اینکه از کجا بفهمیم تلویزیون سامسونگ اصل است؟ را معرفی خواهیم کرد تا در انتخاب خود دچار مشکل نشوید:

جستجو در گوگل

اولین راه کاری که برای تشخیص تلویزیون اصل از تقلبی یا  تشخیص اصل بودن تلویزیون سامسونگ می توان انجام داد، جستجو است. شما در هنگام تحویل محصول خود یا در هنگام خرید حضوری تلویزیون اولین کاری باید انجام دهید، جستجوی مدل تلویزیون در مرورگر است. این کار کمک می کند تا از تولید کننده اصلی محصول اطمینان حاصل کنید و در صورتیکه مدل مورد نظر شما در جستجوی گوگل یافت نشود، باعث شک و شبهه در اصلی بودن محصول خواهد شد. این پارامتر البته نمی تواند دلیلی برای اثبات کامل تقلبی بودن محصول باشد اما با در نظر داشتن پارامترهای دیگر که در ادامه مبحث به آنها اشاره خواهیم کرد می تواند اصلی یا تقلبی محصول را ثابت کند.

تشخیص اصل بودن تلویزیون سامسونگ با جستجو در گوگل

تشخیص اصل بودن تلویزیون سامسونگ با جستجو در گوگل

بسته بندی محصول

به سادگی از بسته بندی محصول خود غافل نشوید. بسته بندی تلویزیون سامسونگ یکی از بخش هایی است که می تواند به مخاطب در جهت تشخیص تلویزیون سامسونگ اصلی از تقلبی بسیار کمک کند. اولین بخشی که باید به آن توجه کرد، مدل محصول است. مدل تلویزیون باید با همان مدل سفارشی شما یکی باشد و در صورت مغایرت میبایست از تحویل گرفتن آن خودداری کنید. مدل تلویزیون های سامسونگ همانند یک کد هستند که می توانید اطلاعات شاخص تلویزیون را از این طریق به آسانی دریافت کنید. برای تشخیص مدل تلویزیون خود از طریق کدخوانی می توانید مقاله مربوط به «چگونه مدل تلویزیون خود را بفهمیم» را مطالعه کنید.

تشخیص تلویزیون سامسونگ اصلی از تقلبی

سریال نامبر

سریال نامبر از جمله نکات بسیار مهمی است که بر روی بسته بندی محصول و خود محصول نیز به چشم می خورد که می تواند دست افراد سودجو را برای شما رو کند. اگر به کارتن تلویزیون دقت کنید در بخش کناری آن می توان سریال نامبر تلویزیون را مشاهده کرد که از ترکیبی از اعداد و ارقام تشکیل شده است.

شما میبایست برای تشخیص اصل بودن تلویزیون سریال نامبر روی بسته بندی را با سریال نامبری که در پشت تلویزیون قرار گرفته است مقایسه کنید. در صورت هرگونه مغایرتی باید عنوان کرد که محصول شما تقلبی است.

تشخیص اصل بودن تلویزیون سامسونگ از طریق سریال نامبر

مدل محصول

در پاراگراف های بالاتر، به اهمیت و نحوه کدخوانی مدل تلویزیون اشاره شد. اما در این بخش علاوه بر مقایسه کردن مدل تلویزیون خود با سایت اصلی سامسونگ، به شما خواهیم گفت که چگونه از طریق تنظیمات تلویزیون، مدل و سریال نامبرهای آن را دریافت کنید و از اطلاعات دقیق آن باخبر شوید. برای سریال نامبر و مدل دقیق تلویزیون سامسونگ می توانید به قسمت Menu بروید و از بخش Support گزینه Contact Samsung یا About This TV را انتخاب کنید.

همانطور که در تصویر زیر مشاهده می کنید تمامی اطلاعات تلویزیون درج شده است که به شما این امکان را می بخشد تا بارکد تلویزیون سامسونگ، سریال نامبر، کد محصول و سایر اطلاعات تلویزیون را با آنچه که بر روی بسته بندی محصول درج شده است مقایسه کنید.

مشاهده سریال نامبر تلویزیون سامسونگ از طریق تنظیمات

طراحی

برای کنترل کردن سفارش دقیق تلویزیون خود و جلوگیری از سواستفاده سودجویان در جهت ارسال مدل های مشابه، کپی یا تقلبی، تلویزیون خود را با مدل اصلی سفارش داده شده مقایسه کنید. برای انجام اینکار کافی است تا مدل تلویزیون را در مروگر جستجو کنید و با تصاویر داخل سایت اصلی سامسونگ آن را مقایسه و ارزیابی کنید. دقت داشته باشید که در صورت هر گونه مغایرت محصول با سایت اصلی سامسونگ، از تحویل آن باید خودداری کنید.

تفاوت تلویزیون های سامسونگ اصلی و تقلبی از طریق طراحی

چیدمان و سبک محتوایی

یکی از راه های دیگری که می توان تلویزیون سامسونگ اصلی را از تقلبی تشخیص داد، نوع رابط کاربری است. رابط و محیط تلویزیون های سامسونگ دارای یک سبک خاص هستند که شناسایی مدل های فیک را بسیار هموار می سازد. برای آشنایی با سبک محتوایی و نحوه چیدمان تلویزیون های سامسونگ می توانید از تصویر زیر و یا با جستجو در اینترنت آشنا شوید و فریب کلاه برداران را نخورید.

توجه به چیدمان محتوایی و سیستم عامل تلویزیون

کلام آخر

امیدوارم توانسته باشیم در این مقاله به شما مخاطبانی که به دنبال خرید تلویزیون های سامسونگ هستید، در زمینه نحوه تشخیص اصل بودن تلویزیون سامسونگ کمک کرده باشیم. چنانچه این مقاله مفیده بوده، می توانید آن را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید تا با این ترفندها و مؤلفه های ذکر شده، تلویزیون های سامسونگ اصلی را از تقلبی تشخیص دهند.

شایان ذکر است که اگر به دنبال خرید تلویزیون سامسونگ و یا سایر لوازم های خانگی هستید می توانید برای تجربه یک خرید آسان و مطمئن از اصالت کالای خود، از آترین پلاس که یکی از معتبرترین فروشگاه های اینترنتی سطح کشور به حساب می آید، خرید خود را انجام دهید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا