آموزش

نكات ايمنی برای نگهداری جاروبرقی

انقلاب صنعتی و مدرنیت مرزهای تکنولوژی را جا به جا کرده است به طوری که پای این تکنولوژی به دنیای جاروبرقی ها نیز رسیده است. فرض کنید شما خرید جاروبرقی را انجام داده اید، اکنون نوبت چیست؟ قطعاً استفاده بهینه از آن مستلزم به رعایت نکات ایمنی برای نگهداری جاروبرقی است. شاید این سؤال برایتان پیش آمده باشد که چرا باید از جاروبرقی مراقبت کنیم؟ آیا اصلاً نیازی به نگهداری دارد؟ حفظ و نگهداری از جاروبرقی چه تأثیری بر روی عملکرد آن خواهد داشت؟ برای رسیدن به پاسخ تمام این سؤالات می توانید با ما در ادامه این مقاله همراه باشید.

1. خالی کردن به موقع کیسه، از مهم ترین نکات برای نگهداری جاروبرقی

کیسه های جاروبرقی ظرفیت معینی دارند که در صورت پر شدن مکش دستگاه را کم می کنند و حتی مکن است باعث آسیب به موتور جاروبرقی نیز شوند. معمولاً کیسه های جاروبرقی پارچه ای یا کاغذی هستند. در صورتی که از کیسه پارچه ای استفاده کنید، هر چند وقت یک بار آن را خالی کرده و شستشو دهید و اگر از پاکتی یا همان یکبار مصرف استفاده می کنید در صورت پر شدن آن را تعویض کنید. البته در صورت تمایل شما می توانید جاروبرقی مخزن دار را خریداری کنید تا نیازی به خالی کردن کیسه نداشته باشید.

2. برای نگهداری از جاروبرقی سیم دستگاه را تا آخر نکشید

بسیاری از کاربران هنگام فرایند جارو کشیدن سیم دستگاه را تا آخر می کشند. توجه داشته باشید که این کار ممکن است به سیستم جمع کن خوکار سیم آسیب بزند و به مرور زمان سیم جاروبرقی را دچار قطعی کند. پس برای افزایش طول عمر جاروبرقی بهتر است سیم جاروبرقی را زیاد بیرون نکشید و برای جارو کشیدن هر محیط از نزدیک ترین پریز استفاده کنید.

سیم جاروبرقی

3. تعویض زودهنگام فیلتر، از دیگر نکات مراقبت از جاروبرقی

تعبیه کردن فیلتر بهداشتی از دیگر تکنولوژی های جدید است که کمپانی های تولید کننده امروزه برای جاروبرقی های خود در نظر گرفته اند. تمیز کردن و یا عوض کردن فیلتر یکی از نکات مهم در نگهداری جاروبرقی است که باید بسیار به آن توجه کنید. این فیلتر از ورود هر گونه گرد و غبار به داخل موتور جلوگیری می کند. بنابراین باید گفت حفظ و نگهداری از آن می تواند کارایی جاروبرقی را در طولانی مدت تضمین کند.

4. مراقبت از لوله های خرطومی، نکته ای مهم در هنگام استفاده از جاروبرقی

لوله خرطومی یکی از اجزای جانبی جاروبرقی است که با توجه به حالت کششی که دارد این امکان را برای کاربران ایجاد می کند تا بتوانند به راحتی فرایند جاروکشیدن را انجام دهند. توجه داشته باشید در صورتی که این لوله ها همیشه در حالت خم قرار بگیرند با شکنندگی رو به رو می شوند و ممکن است پاره شوند. البته شما برای استفاده طولانی تر از دستگاه خود می توانید جاروبرقی بوش را در لیست انتخاب های خود قرار دهید. چرا که بوش در اکثر مدل جاروبرقی های خود به جای خرطومی پلاستیکی از مدل کنفی بهره برده است که سبب می شود تا کاربران بتوانند مدت زما ن بیشتری از جاروبرقی استفاده کنند.

لوله های خرطومی جاروبرقی

5. جاروبرقی را زیاد روشن نگه ندارید! بهترین راه نگهداری از جاروبرقی

از دیگر نکات ایمنی برای نگهداری جاروبرقی زیاد روشن نگه نداشتن آن است. روشن بودن مداوم جاروبرقی سبب داغ شدن دستگاه و در نهایت نیم سوز شدن یا سوختن کامل جاروبرقی می شود. برای جلوگیری از خرابی دستگاه، بهتر است بعد از هر 15 دیقیه جاروبرقی را چند دقیقه خاموش کنید.

6. برای هر مکان از سری مخصوص جاروبرقی استفاده کنید!

شرکت های تولید کننده جاروبرقی برای استفاده بهینه و همچنین تمیزی هر چه بیشتر محیط، سری های مختلفی را همراه دستگاه قرار داده اند تا افراد بتوانند هم تمیز کاری بهتری را انجام دهند و هم اینکه مراقبت از جاروبرقی خود را انجام داده باشند. در صورتی که شما فقط از یک سری برای جارو کشیدن همه سطوح استفاده کنید قطعاً به جاروبرقی آسیب وارد می کنید. پس بهتر است برای جارو کردن هر سطح از سری مخصوص آن استفاده کنید.

سری های مخصوص جاروبرقی

7. برای مراقبت از جاروبرقی، هر زباله ای را با آن جمع نکنید

طرز استفاده از جاروبرقی می تواند عملکرد و کارایی آن را در طولانی مدت به دنبال داشته باشد. قدرت مکش جاروبرقی هایی که امروزه تولید و عرضه می شوند به گونه ای است که می توان هر زباله ای را با آنها جمع آوری کرد که البته ما در مقاله جاروبرقی چه مارکی خوبه بهترین برند جاروبرقی را از لحاظ مکش معرفی کرده ایم که مطالعه آن می تواند برای افرادی که قدرت مکش را از اولویت های انتخاب جاوبرقی قرار می دهند بسیار سودمند باشد. اما برای نگهداری جاروبرقی لازم است از جمع کردن شن و ماسه با آن پرهیز کنید. چون ممکن است در داخل لوله ها گیر کند و به دستگاه آسیب برساند. همچنین از جمع کردن زباله سمی و قابل اشتعال با جاروبرقی خودداری کنید. چرا که سلامت جسمی افراد را با مشکل مواجه می کنند و همچنین خطر آتش سوزی را نیز افزایش می دهند.

8. برای استفاده از جاروبرقی در طولانی مدت، نقاط مرطوب و خیس را جارو نکشید

جارو کشیدن محیط مرطوب و خیس می تواند مهم ترین عامل برای صدمه به جاروبرقی باشد. کشیدن آب توسط جاروبرقی سبب می شود تا رطوبت و آب به داخل قطعات الکتریکی دستگاه نفوذ کند و موجب سوختن موتور جارو برقی شود. با این حال سعی کنید از جاروبرقی آب و خاک برای تمیز کردن سطوح مرطوب و خیس استفاده کنید.

جارو کردن محیط خیس

9. در صورت عدم استفاده از جاروبرقی؛ برق آن را قطع کنید

از دیگر نکات ایمنی نگهداری جاروبرقی، قطع برق آن در صورت عدم استفاده است. برخی از کاربران پس از پایان فرایند جارو کشیدن، جاروبرقی را به حال خود رها کرده و به دنبال کار دیگری می روند. باید متذکر شویم، به دلیل نوسانات برق ممکن است جاروبرقی شما دچار اتصالی شده و با خطر سوخته شدن موتور مواجه شود. با توجه به این موضوع برای مراقبت از جاروبرقی پس از پایان کار حتماً سیم جاروبرقی را از پریز بیرون بکشید.

10. مواظبت کردن از چرخ های جاروبرقی، نکته ای که برای نگهداری جاروبرقی لازم است

محافظت از چرخ ها از دیگر نکات مهم در نگهداری جاروبرقی است که برای استفاده بهینه از آن باید رعایت کرد. قطعاً کشیدن جاروبرقی به هر سمت را چرخ های آن سبب می شود که در نهایت یک تمیز کاری راحت را برای شما ایجاد می کند.
توجه داشته باشید ضربه زدن به چرخ ها حین کشیدن آن روی پله یا لبه های احتمال شکسته شدن چرخ ها را دو چندان می کند و به نحوی باعث گیر کردن دستگاه هنگام جارو کشیدن شود. گفتنی است که فیلیپس برای جا به جایی راحت محصولات خود از چرخ های بزرگی بهره برده است که عملیات جارو کشیدن را برای کاربران بسیار سریع و آسان می کند. از این رو می توان گفت انتخاب جاروبرقی فیلیپس می تواند یک فرایند لذت بخش و پر سرعت را برای شما به دنبال داشته باشد.

چرخ جاروبرقی

قطعاً اگر جاروبرقی خریداری شده شما از برندهای اصلی و اورجینال باشد احتمال خرابی و صدمه آن نیز به طبع کمتر می شود. با در نظر گرفتن این موضوع اکنون شما می توانید در صورت تمایل به خرید جاروبرقی، محصولات بی نظیر ما را در آترین پلاس مشاهده کنید و در صورت تمایل با تضمین اصالت، ضمانت برگشت، ارسال سریع و بهترین قیمت، یک خرید فوق العاده را برای خود رقم بزنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا