آموزش

علت لک شدن لباس در ماشین لباسشویی

چرا لباس ها پس از اتمام شستشو دچار لکه شده اند؟ علت لک شدن لباس در ماشین لباسشویی چیست؟ شاید این چنین سؤالاتی دغدغه شما نیز باشد. اما راه حل چیست؟ چگونه بتوانیم این معظل را حل کنیم؟ از آنجایی که ماشین لباسشویی یکی از اساسی ترین لوازم خانگی موجود در منزل است، مشکل در کارایی و عملکرد آن می تواند برای کاربران بسیار ناخوشایند و دردسرساز باشد. یکی از عمده مشکلاتی که گاهی اوقات کاربران پس از اتمام شستشوی لباس با آن مواجه می شوند، لکه دار بودن است. قطعاً این مشکل می تواند دلایل مختلفی داشته باشد، اما نگران نباشید ما در این مقاله با ارائه راهکارهایی سعی کرده ایم تا حد زیادی این مسئله را برای شما حل و فصل کنیم.

کثیف بودن درام ماشین لباسشویی از دلایل لک شدن لباس پس از شستشو

مسلماً بعد از هر بار که ماشین لباسشویی فرایند شستشو را انجام می دهد مقداری جرم و رسوب داخل درام و همچنین پلاستیک دور درب دستگاه باقی خواهد ماند که در صورت تمیز نکردن آن در شستشوهای بعدی لباس های شما دچار لک و کثیفی خواهد شد. برای حل این مشکل پس از هر بار شستشو می توانید فضای داخلی درام را با یک دستمال کاملاً تمیز و خشک کنید. البته امروزه بسیاری از ماشین لباسشویی ها با داشتن برنامه شستشوی درام این امکان را برای کاربران ایجاد کرده اند تا بعد از چند بار شستشو بتوانند داخل دیگ دستگاه را از هر گونه کثیفی پاک کنند.
البته اگر شما نیز قصد خرید ماشین لباسشویی قیمت مناسب با قابلیت شستشوی درام را دارید، می توانید مدل های متنوع ماشین لباسشویی را با این قابلیت در آترین پلاس مشاهده کنید.

کثیف بودن درام علت لک شدن لباس در لباسشویی

حل نشدن کامل مواد شوینده علت لکه دار شدن لباس در ماشین لباسشویی

گاهی اوقات کاربران برای شستشوی لباس از شوینده های نا مرغوبی استفاده می کنند که قابلیت حل شدن کامل را ندارند و به همین سبب تا پایان شستشو داخل دیگ معلق خواهند بود. به طوری که در آخر به صورت لکه هایی بر روی لباس ها ظاهر می شوند و به نوعی شستشوی دوباره لباسها را موجب می شوند. برای جلوگیری از پیش آمدن چنین مشکلی سعی کنید بدون در نظر گرفتن قیمت مواد شوینده از پودرها یا مایع های مرغوب و اصلی با دارا بودن آنزیم های قوی که قابلیت حل شوندگی فوری دارند استفاده کنید و مانع از به وجود آمدن هر نوع لکه ای شوید.
بسیاری از کمپانی عرضه ماشین لباسشویی از برنامه های پیشرفته ای برای شستشو بهره گرفته اند که به موجب آنها هر نوع شوینده ای با هر کیفیتی که داشته باشد قابلیت حل شدن کامل را دارد. در صورتی که شما هم از آن دسته کاربران هستید که این قابلیت را در نظر گرفته و مهم می شمارید ما به شما جدید ترین ماشین لباسشویی ال جی را که از لحاظ فناوری می توان گفت در نوع خود بی نظیر است را پیشنهاد می کنیم.

حل نشدن کامل مواد علت لک شدن لباس در لباسشویی

سختی و جرم آب از علت لک انداختن لباس در ماشین لباسشویی

بی شک آب مصرفی در هر منطقه آب و هوایی متغیر است که همین موضوع می تواند یکی از مهم ترین دلیل لک شدن لباس در لباسشویی باشد. زیرا که هر چه میزان رسوب و جرم آب منطقه سکونت شما بیشتر باشد نه تنها لباس های شما دچار لکه می شوند بلکه به احتمال زیاد قطعات دستگاه را نیز دچار رسوب و آسیب می کنند. امروزه بسیاری از کمپانی های تولید کننده ماشین لباسشویی از جمله بوش با طراحی برنامه های ویژه ای بر روی محصولات خود توانسته اند با توجه به میزان سختی آب فرایند شستشو را انجام دهند و یک شستشوی بی عیب و نقص را برای کاربران رقم بزنند.
با توجه به این موضوع اگر شما هم به تمیزی بیشتر لباس های خود اهمیت می دهید؛ خرید لباسشویی بوش حتی در مدل های قدیمی نیز می تواند برای شما کاربردی باشد. چرا که ماشین لباسشویی بوش قدیمی نه تنها از قیمت مناسب تری به نسبت مدل های جدید برخوردار است. بلکه از قابلیت ها و تکنولوژی های پیشرفته ای نیز برای بهترین شستشو بهره مند است.

سختی و جرم آب علت لک شدن لباس در لباسشویی

 خرابی پمپ آب دلیل لک شدن لباس داخل ماشین لباسشویی

یکی دیگر از دلایل لکه دار شدن لباس ها داخل ماشین لباسشویی خرابی یا گرفتگی پمپ تخلیه آب می تواند باشد. در صورت عیب کار این قطعه آب داخل دیگ به خوبی تخلیه نمی شود، در نتیجه آلودگی و کثیفی همچنان داخل درام باقی خواهد ماند. در چنین حالتی است که لباسها لکه دار خواهند شد و نیاز به شستشوی مجدد پیدا می کنند. برای پیشگیری از بروز چنین مشکلی لازم است هر چند وقت یک بار فیلتر پمپ تخلیه را چِک کرده و آن را تمیز کنید و از مسدود شدن آن به هر دلیلی جلوگیری به عمل آورید.
البته شما می توانید از انواع مدل لباسشویی سامسونگ پیشرفته که دارای سیستم عیب یابی هوشمند هستند، خرید خود را انجام دهید. مدل لباسشویی هایی که دارای سیستم عیب یابی هوشمند هستند در صورت خرابی پمپ فوراً مشکل را به کاربر اطلاع می دهند.

خرابی پمپ علت لک شدن لباس در لباسشویی

انباشته شدن لباس مهم ترین دلیل برای لکه شدن لباس در ماشین لباسشویی

گاهی اوقات کاربران برای یک باره شستن البسه برای مدت زیادی آنها را روی هم تلمبار می کنند و سپس داخل ماشین لباسشویی قرار می دهند. غافل از اینکه این کار سبب می شود تا لباس ها روی هم با فشار قرار گیرند و آب و مواد شوینده کاملاً به همه آنها نرسد. پس برای جلوگیری از به وجود آمدن چنین معظلی تا حد امکان سعی کنید از جمع کردن لباس ها در حجم زیاد خودداری کنید.

انباشته شدن لباس علت لک شدن لباس در لباسشویی

 استفاده بیش از حد مواد شوینده علتی برای لکه شدن لباس در لباسشویی

بسیاری از کاربران بر این باور معتقد هستند که اگر از مواد شوینده بیشتری برای شستشوی لباس در ماشین لباسشویی استفاده کنند نتیجه بهتری را مشاهده خواهند کرد. اما باید گفت این عمل نه تنها باعث تمیز نشدن لباس ها می شود بلکه سبب می شود تا علت لکه شدن لباس در لباسشویی نیز شود. اکنون راه حل چیست؟ برای ممانعت از بروز چنین مشکلی حتماً متناسب با حجم لباس مواد شوینده را داخل ماشین لباسشویی استفاده کنید.
با توجه به طراحی جدید ماشین لباسشویی هایی که امروزه در بازار موجود هستند برنامه شستشوی بهینه یکی از اصلی ترین گزینه هایی است که با مصرف بسیار کم آب و برق فرایند شستشو را انجام می دهند. پس اگر مواد شوینده شما بیش از حد باش، دستگاه قادر به تمیز کردن مواد شوینده بر روی لباس نخواهد بود. البته استفاده از مواد شوینده بیش از حد تنها در مورد لباس ها صدق نمی کند بلکه شما اگر حتی برای شستشوی پتو یا ملحفه نیز از مواد شوینده زیاد استفاده کنید نیز همین مشکل را خواهید داشت.

شوینده مناسب علت لک شدن لباس در لباسشویی

 استفاده نا مناسب از نرم کننده باعث لک روی لباس می شود؟

نرم کننده یکی دیگر از شوینده های لباس است که استفاده نا مناسب از آن داخل لباسشویی می تواند لکه های زیادی را بر روی لباس ایجاد کند. به طور معمول نرم کننده در لحظات پایینی فرایند آبکشی داخل ماشین لباسشویی ریخته می شود، به همین دلیل با مقدار بسیار کمی از آب قاطی می شود. بنابراین در صورتی که مقدار آن از حدی بیشتر باشد موجب ایجاد لکه هایی بر روی لباس می شود.

شوینده مناسب علت لک شدن لباس در لباسشویی

خرید ماشین لباسشویی جدید با ضمانت اصالت در آترین پلاس

با توجه به مطالبی که در اختیار شما قرار دادیم اگر باز هم با مشکل لکه دار شدن لباسهایتان پس از اتمام شستشو مواجه هستید، وقت آن است نسبت به تعمیر یا تعویض ماشین لباسشویی خود اقدام کنید. در صورتی که قصد و تمایل به خرید ماشین لباسشویی با بهترین و پیشرفته ترین فناوری ها را دارید، لیست قیمت ماشین لباسشویی را در آترین پلاس می توانید مشاهده کنید و با تضمین اصالت و سلامت، ضمانت برگشت، پرداخت در محل، ارسال فوری و بهترین قیمت، سفارش خود را ثبت کنید. همچنین اگر با سؤالی در خصوص نحوه خرید یا مشخصات محصولات مواجه هستید از طریق تماس با کارشناسان فروش ما می توانید پاسخ دهی لازم را دریافت کنید.

نوشته های مشابه

2 دیدگاه

  1. وقتتون بخیر. من دقیقاً همچین مشکلی داشتم و فکر می کردم مشکل از لباسشوییه تا این مطلب رو خوندم. خیلی کاربردی بود، ممنونم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا