آموزش

علت باز نشدن قرص ماشین ظرفشویی

اگر  از ماشین ظرفشویی استفاده کرده باشید با قرص ظرفشویی نیز آشنایی دارید. قرص ماشین ظرفشویی همان شوینده ای است که برای شستشوی ظروف داخل ماشین ظرفشویی استفاده می شود. شاید برای شما هم پیش آمده باشد که پس از اتمام فرایند شستشو متوجه شده باشید که قرص ماشین ظرفشویی باز نشده است و ظروف شما همچنان کثیف هستند. این مسئله دلایل مختلفی می تواند داشته باشد که ما در این مطلب با ذکر این دلایل، علت باز نشدن قرص ماشین ظرفشویی را به طور کامل برای شما توضیح خواهیم داد تا در صورت مواجه شدن با چنین مشکلی به ساده ترین روش ممکن آن را حل کنید.

1. استفاده از قرص بی کیفیت، دلیلی برای حل نشدن قرص ماشین ظرفشویی

حل نشدن قرص در ماشین ظرفشویی یکی از معظلاتی است که ممکن است بسیاری از کاربران با آن مواجه شده باشند. استفاده از قرص ماشین ظرفشویی نا مرغوب می تواند دلیل حل نشدن قرص ماشین ظرفشویی باشد. زیرا قرص های ظرفشویی در صورتی که دارای پوشش قدیمی باشند و یا تاریخ مصرف گذشته باشند به احتمال زیاد باز نشوند. البته نگهداری قرص ماشین ظرفشویی در جای گرم و یا مرطوب هم به نوعی در کیفیت قرص ماشین ظرفشویی تأثیر گذار است.

با این وجود برای جلوگیری از حل نشدن قرص ماشین ظرفشویی حتماً تاریخ مصرف آن را چِک کنید، همچنین در جای خشک و خنک آن را نگهداری دارید تا کیفیت اصلی خود را از دست ندهد. مهم تر از همه سعی کنید از قرص ماشین ظرفشویی اصلی برای شستشو استفاده کنید تا هم سلامت دستگاه خود را در طولانی مدت تضمین کنید و هم اینکه ظروف تمیزی را بدون حتی ذره ای لکه تحویل بگیرید.

2. مسدود بودن مسیر عبور قرص به مخزن، علت حل نشدن قرص ظرفشویی

پس از روشن کردن ماشین ظرفشویی و گرم شدن آب، قرص باز می شود و از جا پودری به کابین دستگاه وارد می شود. در صورتی که این مسیر مسدود باشد، قرص وارد ماشین ظرفشویی نخواهد و به نوعی حل نمی شود و یا اینکه ذرات قرص در کف دستگاه باقی خواهند ماند.

برای رفع این مشکل حتماً پس از هر بار شستشو، مسیر ورود قرص را از هر گونه رسوب و جرم تمیز کنید تا با چنین مسئله ای مواجه نشوید. بسیاری از کاربران با این تفکر که اگر ماشین ظرفشویی آنها از برند معتبر باشد چنین مشکلی را نخواهند داشت. اما در واقع باید گفت که علت حل نشدن قرص ماشین ظرفشویی ال جی هیچ تفاوتی با حل نشدن قرص ماشین ظرفشویی در سایر برندها ندارد.

مخزن قرص ماشین ظرفشویی

3. توقف برنامه شستشو، علت کامل حل نشدن قرص ماشین ظرفشویی

ساختار ماشین ظرفشویی های جدید به گونه ای است که دارای یک قطعه به نام دیسپنسر هستند. این قطعه با حل کردن قرص ماشین ظرفشویی سبب شستشوی ظروف به بهترین شکل می شود. زمانی که شما برنامه مناسب برای شستشو را انتخاب می کنید، دیسپنسر چرخه حل کردن قرص را شروع می کند. در صورتی که برنامه شستشو به هر دلیلی قطع شود دیسپنسر نیز از کار می افتد و به قرص در ظرفشویی حل نخواهد شد.

برای رفع مشکل حل نشدن قرص ماشین ظرفشویی در صورتی که برنامه شستشو متوقف شود، می توانید در ابتدا دستگاه را خاموش کنید و یک بار درب آن را باز و بسته کنید. سپس دکمه پاور را بزنید. در این صورت دیسپنسر مجدداً شروع به کار کرده و فرایند حل شدن قرص را انجام می دهد. اما اگر باز قرص ماشین ظرفشویی حل نشود وقت آن رسیده تا دیسپنسر را تعمیر یا تعویض کنید.

4. پایین بودن دمای آب، مهم ترین علت باز نشدن قرص ماشین ظرفشویی

پایین بودن دمای آب یک علت دیگر برای حل نشدن قرص در ماشین ظرفشویی است. زمانی که دستگاه حرارت لازم را برای گرم کردن آب ماشین ظرفشویی انجام نمی دهد قرص در دستگاه حل نمی شود.
البته کمپانی های تولید کننده امروزه در تولیدات جدید خود از یک ترموستات یا حسگر داخل ماشین ظرفشویی استفاده کرده اند که دمای آب را برای کاربران بر روی نمایشگر نمایش می دهد. با این قابلیت افراد بالا و پایین شدن حرارت آب را به خوبی مشاهده خواهند کرد.

از آنجایی که دمای لازم برای حل شدن قرص ماشین ظرفشویی 115 درجه فارنهایت است، شما می توانید در صورت عدم رسیدن آب به این درجه، المنت هیتر را بررسی کنید تا در صورت وجود مشکل، سریعاً نسبت به رفع آن اقدام کنید. البته شما می توانید با خرید ماشین ظرفشویی بوش از تمام نوسانات دما در ماشین ظرفشویی اطلاع پیدا کنید. چرا که بوش با تعبیه کردن حسگر و نمایشگر دیجیتالی در ماشین ظرفشویی های امکان آگاه شدن افراد را از تغییرات دمایی دستگاه مطلع می کند.

5. کافی نبودن میزان آب، دلیل حل نشدن قرص ماشین ظرفشویی

یک راهکار! هرگز در زمانی که فشار آب کم است ماشین ظرفشویی را روشن نکنید. زمانی فشار آب کم باشد دستگاه قادر به پمپاژ آب نخواهد بود. همین موضوع می تواند علت باز نشدن قرص ماشین ظرفشویی هم باشد. زیرا آب به میزان کافی به جا پودری نمی رسد و به نوعی قرص در ماشین ظرفشویی حل نمی شود. نا گفته نماند این علت در تمام ماشین ظرفشویی ها یکسان است. به عنوان مثال علت حل نشدن قرص ماشین ظرفشویی سامسونگ به دلیل پایین بودن فشار آب در دیگر ماشین ظرفشویی ها با این مشکل به همان شیوه است. لازم به ذکر است که گاهی اوقات مسدود بودن سوراخ های بازوی اسپری کننده نیز به نوعی موجب می شود تا آب به قرص ماشین ظرفشویی نرسد

در چنین شرایطی برای جلوگیری از حل نشدن قرص ماشین ظرفشویی، هیدروستات یا سنسور میزان آب را بررسی کنید تا قرص ظرفشویی به بهترین شیوه حل شود و هم اینکه ماشین ظرفشویی شما دچار آسیب و خسارت نشود.

پایین بودن میزان آب در ظرفشویی

6. خراب شدن در ماشین ظرفشویی، باعث حل نشدن قرص ظرفشویی میشه؟

به طور معمول ماشین ظرفشویی ها دارای یک مخزن هستند که قرص ظرفشویی داخل آن قرار می گیرد. این مخزن دارای یک درب با فنر و بوئین است. یک برد الکتریکی بوئین را پس از گرم شدن دستگاه در مدار قرار می دهد. بوئین نیز با فشار آوردن به فنر درب را باز کرده و سبب باز شدن قرص ماشین ظرفشویی می شود. اگر قرص در ماشین ظرفشویی شما باز نشود قبل از هر چیزی درب مخزن را چِک کنید. شاید بوئین یا فنر درب دچار آسیب شده باشد، همچنین باید بُرد الکتریکی دستگاه را نیز تست کنید و در صورت قطع بودن آن را تعمیر کنید.

7. چیدمان نا مرتب ظروف، مزید بر علت حل نشدن قرص ماشین ظرفشویی

گاهی اوقات کاربران بدون هیچ نظم و ترتیب خاصی، ظروف را داخل ظرفشویی قرار می دهند. اما باید گفت این کار نه تنها موجب می شود تا ظروف شما کاملاً تمیز نشود بلکه سبب بسته شدن درب جا پودری نیز می شود. در چنین حالتی قرص در ماشین ظرفشویی باز نمی شود.

اکنون برای جلوگیری از چنین حالتی، ظروف را در ماشین ظرفشویی به طور منظم بچینید به نحوی که هر قلم در جای مخصوص خود قرار گیرد. تا هم نتیجه مطلوبی را پس از فرایند شستشو مشاهده کنید و هم اینکه درب مخزن جا پودری به راحتی باز شود.

چیدمان ظروف در ماشین ظرفشویی

باز نشدن قرص ماشین ظرفشویی یکی از معظلاتی است که می تواند برای کاربران بسیار سرسام آور باشد. با توجه به اطلاعاتی که در اختیار شما قرار دادیم، اگر باز هم دستگاه شما با مشکل حل نشدن قرص ماشین ظرفشویی مواجه هستید. وقت آن رسیده ماشین ظرفشویی خود را تعویض یا تعمیر کنید. اکنون اگر قصد خرید ماشین ظرفشویی با جدیدترین امکانات و فناوری ها را دارید. آترین کالا می تواند یک انتخاب بی نظیر باشد، چرا که ما بهترین ظرفشویی ها را از برندهای اصلی در اختیار مشتریان خود قرار داده ایم تا در صورت تمایل با تضمین اصالت، ضمانت برگشت، گارانتی 18 ماهه، تحویل فوری و پرداخت در محل و بهترین قیمت، ثبت سفارش خود را انجام دهید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا