آموزش

علت تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی چیست؟

ماشین لباسشویی یکی از اساسی ترین کالاهایی است که معمولاً خانوده ها برای شستشوی بهتر و سریعتر لباس خرید ماشین لباسشویی را انجام می دهند. اما گاهی اوقات ممکن است این وسیله پر مصرف با عیب و نقص هایی مواجه شود که تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی یکی از آنها است. دلایل زیادی مزید برعلت تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی هستند که ما در این مطلب با بیان مهم ترین آنها سعی کرده ایم این امکان را برای شما ایجاد کنیم تا در صورت مواجه شدن با تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی بدون نیاز به تعمیرکار بتوانید نسبت به رفع آن اقدام کنید.

1. مسدود بودن شیلنگ تخلیه، علت تخلیه نشدن آب لباسشویی

شیلنگ تخلیه به قسمت خروجی فاضلاب متصل است. در صورتی که این آبراه بسته و مسدود شود لباسشویی آب را تخلیه نخواهد کرد. برای جلوگیری از این مشکل در ابتدا شیلنگ تخلیه را باز کنید، سپس قسمت اتصال شیلنگ را بررسی کنید و در صورت مسدود بودن و گرفتگی آن را باز کنید تا مشکل تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی حل شود. گفتنی است شرکت های تولید کننده لباسشویی از جمله بوش، فناوری های بالقوه ای را برای شستشوی بهتر و همچنین جلوگیری از مسدود شدن راه های خروجی تخلیه آب در محصولات خود استفاده کرده اند. با توجه به این موضوع شما خرید لباسشویی بوش را نیز که یکی از برندهای فوق العاده در عرضه ماشین لباسشویی است در لیست انتخاب های خود داشته باشید.

خراب شدن شیلنگ تخلیه

2. سوختن برد یا تایمر تخلیه از دیگر علل خالی نشدن آب ماشین لباسشویی

سوخته شدن یا خرابی برد الکتریکی یا همان تایمر می تواند علت تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی به شمار آید. اگر در قسمت برد الکتریکی مربوط به تخلیه آب مشکلی ایجاد شده باشد و یا سوخته باشد. ماشین لباسشویی فرایند تخلیه را انجام نمی دهد. در صورت مواجه شدن با چنین مشکلی تعمیر برد کار ساز است و نیازی به تعویض نخواهد داشت.

3. خرابی پمپ تخلیه، مهم ترین دلیل تخلیه نشدن آب لباسشویی

چرا ماشین لباشویی آب را تخلیه نمی کند؟ سؤال یا می توان گفت مشکلی که شاید برای بیشتر شما در صورت استفاده از ماشین لباسشویی پیش آمده باشد. خراب شدن پمپ تخلیه از دیگر علت های تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی است که در صورت لزوم می بایست آن را عوض کرد. برای تعویض پمپ تخلیه باید درب ماشین لباسشویی را از بالا باز کنید سپس قسمت پنل را باز کرده و نسبت به تعویض پمپ تخلیه اقدام کنید.

خرابی پمپ تخلیه

4. استفاده نادرست از مواد شوینده، دلیل تخلیه نشدن آب لباسشویی

از دیگر مواردی که سبب می شود که فرایند تخلیه آب در لباسشویی به درستی انجام نشود. استفاده زیاد و نادرست از مواد شوینده است. بسیاری از افراد بر این باور هستند که هر چه کف بیشتری داخل ماشین لباسشویی تولید شود، تمیزی بیشتری را برای آنها به دنبال خواهد داشت. اما باید در نظر داشته باشید که استفاده بیش از حد مواد شوینده سبب می شود تا پنل لباسشویی به درستی فرایند تخلیه را انجام ندهد. نا گفته نماند استفاده نا درست از مواد شوینده می تواند حتی علت تمیز نشستن لباسشویی نیز باشد که در مقاله مربوطه بیشتر درباره آن توضیح داده ایم.

5. گیر کردن لوازم اضافه در فیلتر تخلیه دلیل مسدود شدن راه تخلیه آب لباسشویی

فیلتر ماشین لباسشویی دارای مخزنی برای جمع کردن پرز لباس، گیره، سکه و دیگر اقلام اضافه است. گیر کردن هر کدام از این اقلام داخل فیلتر خروجی به نوعی سبب مسدود شدن راه تخلیه آب لباسشویی می شود. برخی از افراد از ماشین لباسشویی ال جی استفاده می کنند و تصور می کنند که دستگاه آنها دچار گرفتگی نخواهد شد. اما باید گفت گیر کردن وسایل داخل فیلتر خروجی می تواند به نوعی علت تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی ال جی نیز به حساب آید.

گیر کردن لوازم در فیلتر لباسشویی

6. مسدود بودن خروجی فاضلاب، از علت های تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی

گاهی اوقات علت تخلیه نشدن آب لباسشویی مربوط به دستگاه نیست و شما باید خروجی فاضلاب ساختمان را مورد بررسی قرار دهید. مسدود بودن خروجی فاضلاب سبب می شود تا آب به داخل لباسشویی برگردد و تخلیه نشدن آب لباسشویی را سبب شود.
توجه داشته باشید که علت تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی در هر برند فقط از طریق ارور دستگاه مشخص می شود. به عنوان مثال ارور علت تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی سامسونگ با خطایی که ماشین لباسشویی بوش نمایش می دهد متفاوت هستند.

بسته شدن خروجی فاضلاب

ما در این مطلب راه کارهایی را به شما معرفی کرده ایم تا بتوانید به پاسخ سؤال چرا ماشین لباسشویی آب را تخلیه نمی کند بدون نیاز به تخصص خاصی دست پیدا کنید. اما در صورتی که این روش ها کارساز نبود با آوردن یک تکنسین متخصص مشکل به وجود آمده را حل کنید. در شرایطی که دستگاه قابل تعمیر نیود شما می توانید نسبت به تعویض لباسشویی خود اقدام کنید. در صورت تمایل به خرید ماشین لباسشویی می توانید محصولات ما را در آترین پلاس مشاهده کنید و در صورت تمایل با تضمین اصالت، ضمانت برگشت، پرداخت در محل، ارسال فوری و بهترین قیمت، سفارش خود را ثبت کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا