راهنمای خرید

راهنمای خرید تلویزیون 4K

تلویزیون 4K نوآوری جدیدی بود که پس از Full HD به استاندارد جهانی کیفیت تصویر تبدیل شد. کیفیت تصویر 4K در مدت زمان اندکی توانست فراگیر شود و به عنوان فناوری و استاندارد نوینی از کیفیت تصویر در تلویزیون ها به کار گرفته شود. امروزه تلویزیون های بسیار اندکی با کیفیت تصویر Full HD تولید می شوند که این خط تولید نیز در ظرف چند سال آینده متوقف خواهند شد و در طرف مقابل، خط تولید تلویزیون های 4k بسیار بالا رفته و به دلیل تنوع بسیار بالای آن از نظر برند و کیفیت باعث شده تا خریدار در انتخاب مردد باشد و به همین سبب ما در راهنمای خرید تلویزیون 4K می خواهیم به چگونگی انجام یک خرید و نکاتی که باید در هنگام خرید تلویزیون 4K به آن توجه کرد، خواهیم پرداخت.

راهنمای خرید تلویزیون 4K

بودجه

میزان بودجه تعیین شده از مهم ترین مواردی است که در راهنمای خرید تلویزیون 4k می خواهیم در مورد آن حرف بزنیم. چرا که بودجه ای که شما در نظر گرفته اید تعیین خواهد کرد که چه انتخاب هایی برای خرید تلویزیون خواهید داشت.

از آنجا که تلویزیون های 4k در بازار امروزه، به انبوه یافت می شوند و مدل های بسیاری را دارا هستند بودجه ی ما می تواند در انتخاب و خرید حرف اول را بزند. به این معنی که ما هر قدر بودجه ی بیشتری را برای خرید تلویزیون در نظر بگیریم به همان میزان نیز کیفیت و کارایی بیشتری را در ازای آن دریافت خواهیم کرد.

بودجه برای خرید تلویزیون

اندازه و سایز

در ادامه راهنما خرید تلویزیون فور کی باید قبل از همه چیز فضا و محیط خود را اندازه گیری کرده و محاسبه کنید، تلویزیونی که قرار است خریداری شود باید چند اینچ باشد چرا که اگر تلویزیون بزرگتر از فضا و محیط شما باشد می تواند زیبایی و جذابیت دیزاین محیط را بگیرد و چنانچه کوچک تر از ابعاد و فضای محیطی شما باشد می تواند اثر منفی بر تماشای شما بگذارد.

همچنین اگر شما از آن دسته افرادی هستید که تلویزیون را بر روی میز قرار می دهید باید توجه داشته باشید که اندازه ی آن با تلویزیون همخوانی داشته باشد و چنانچه مایل به نصب آن بر روی دیوار هستید نیازی به توجه داشتن به معیارهای خاصی نیست و می توانید آن را به آسانی نصب کنید.

برای تشخیص و خرید تلویزیون متناسب با محیط خود می توانید فاصله ای که از تلویزیون قرار می گیرید را معیار قرار دهید. این کار یک استاندارد کامل می باشد که می تواند به شما در جهت انتخاب اندازه تلویزیون کمک شایانی کند. «راهنمای خرید تلویزیون 4K»

اندازه و سایز تلویزیون

نوع نمایشگر

نوع نمایشگر یکی از اصل های بسیار مهم در راهنمای خرید تلویزیون 4k است که می توان به آن توجه ویژه ای داشت. امروزه تلویزیون ها با نمایشگرهای QLED، OLED و LED تولید می شوند و هریک نیز کیفیت متناسب به خود را ارائه می کنند که انتخاب و خرید هر یک از آنها به میزان بودجه ی شما بستگی دارد.

LED

ال ای دی هایی که امروزه به بازار عرضه می گردند و می توان گفت که بیشتر با این نام شهرت یافته اند همان ال سی دی هایی هستند که نور پس زمینه ی آنها توسط ال ای دی تامین می گردد و به همین جهت است که با نام LED در میان عامه ی مردم شهرت یافته اند. تلویزیون های LED به سبب رنج قیمت مناسب و تولید آنها در کیفیت ها و مدل های متفاوت باعث شده تا از فروش بالایی نسبت به سایر نمایشگرها برخوردار باشند.

نمایشگر LED

تلویزیون OLED و QLED

چنانچه به دنبال خرید برترین و بهترین تلویزیون برای محیط خانه ی خود هستید، تلویزیون های OLED و QLED انتخاب های اصلی شما خواهند بود چرا که هر دوی این تلویزیون ها عنوان پرچمداران دنیای امروزی را یدک می کشند و اگر به دنبال نهایت کیفیت و کارایی در یک تلویزیون می باشید قطعا تلویزیون های اولد و QLED انتخاب های شما خواهند بود.

مزایای تلویزیون OLED
  • تلویزیون های اولد در نمایش رنگ های سیاه عملکرد بهتری را نسبت به تلویزیون های کیولد دارند.
  • مدت زمان پاسخگویی در تلویزیون اولد نسبت به تلویزیون کیولد بهتر عمل میکند.
  • تلویزیون های اولد زاویه دید گسترده تری را نسبت به تلویزیون های کیولد ارائه میدهند.
  • تلویزیون های اولد به سبب حذف نور پس زمینه از طراحی زیبا تری برخوردار هستند.
  • انرژی کمتری را مصرف میکنند.
مزایای تلویزیون QLED
  • تلویزیون های کیولد به لطف بهره وری از فناوری های کوانتوم دات، تصاویر را روشن تر و بدونِ اشباع رنگی به نمایش میگذارد.
  • تلویزیون های QLED سامسونگ ماندگاری و عمر طولانی تر نسبت به تلویزیون های اولد دارد و در واقع در تلویزیون های کیولد شاهد افت کیفیت نخواهیم بود.
  • در تلویزیون های کیولد شاهد سوخنگی پیکسل نخواهید بود.
  • تلویزیون های کیولد از روشنایی بالاتری برخوردار هستند.
[megadesc]

چنانچه به دنبال آشنایی بیشتر با معایب و مزایای تلویزیون اولد و کیولد هستید به شما پیشنهاد می کنیم مقاله ی زیر را مطالعه کنید.

تلویزیون QLED سامسونگ

[/megadesc]

QLED VS OLED

کیفیت تصویر

همانطور که اشاره شد تلویزیون های بسیار متنوعی با کیفیت تصویر 4k تولید شده اند اما کدام یک از آنها بهترین است؟ تلویزیون های سونی برای ارائه ی برترین کیفیت تصویر پیشگام بوده اند و عموم کاربران نیز تلویزیون های سونی را به کیفیت تصویر بینظیری که ارائه می دهند می شناسند. اما علاوه بر این موضوع که کیفیت تصویر در هر یک از برندها متفاوت است باید توجه داشت که میان رده و بالا رده بودن تلویزیون نیز بسیار حائز اهمیت است.

از آنجا که تلویزیون های بالا رده از فناوری های قدرتمند تصویری بیشتری بهره می برند به همان میزان نیز در نمایش تصاویر و جزئیات عملکرد بسیار بهتری را ارائه می کنند.

HDR

HDR نیز یکی از قابلیت هایی است در راهنمای خرید تلویزیون 4k می خواهیم به آن بپردازیم. این قابلیت برای بهبود بخشیدن کیفیت تصاویر و نمایش دقیق تر آنها در تلویزیون ها به کار گرفته می شود.

تلویزیون هایی که امروزه تولید می شوند اکثریت آنها به فناوری HDR مجهز هستند. فناوری HDR مخفف High Dynamic Range و به معنای محدوده‌ ی دینامیکی بالا میباشد که این فناوری برای اولین بار در سال 2015 عرضه شده است.

HDR نسخه ی جدید و آپدیت شده ی SDR میباشد که در واقع طیف گسترده تری از رنگ ها را به نسبت SDR پوشش و نمایش میدهد. این فناوری سبب میشود رنگ ها غنی تر و نزدیک تر به واقعیت به نمایش درآیند و سطح و تجربه ی بیننده را از تماشای محتوای تصویری ارتقا و بهبود بخشد.

HDR دارای فرمت های مختلفی اعم از HDR10+ – HDR10 – HLG – DOLBY VISION و جدیدا Technicolor است که هر یک از آنها عملکرد مخصوص به خود را ارائه می دهند. از دالبی ویژن می توان به عنوان قدرتمند ترین فرمت HDR امروزی نام برد و فناوری +HDR10 نیز فرمت قدرتمندی است که در انحصار سامسونگ قرار دارد و فرمت های دیگر HDR همچون HDR10 به طور معمول در تلویزیون های عادی یافت می شوند.

HDR

کیفیت صوتی

کیفیت صوتی بخش دیگری است که می تواند در راهنمای خرید تلویزیون 4k حائز اهمیت باشد. اگر انتخابی درستی را داشته باشیم قطعا از خرید سیستم های صوتی بی نیاز خواهیم بود.

تلویزیون های ال جی در کنار کیفیت تصویر بی نظیر خود در بخش صوتی نیز عملکرد به مراتب بهتری را نسبت به تلویزیون های سامسونگ و سونی ارائه می کند. ال جی در تلویزیون های میان رده و بالا رده خود از سیستم های صوتی قدرتمند هارمن کاردن بهره برده است و از فناوری های صوتی دالبی اتموس نیز استفاده کرده است.

تلویزیون های ال جی به سبب آنکه از نظر کیفیت صوتی و تصویر در سطح بالایی قرار دارند قطعا می توانند انتخابی مناسب باشند.

طراحی

برای بسیاری از خریداران طراحی کمتر از کیفیت تصویر نیست چرا که تلویزیون بر دیزاین و زیبایی خانه بسیار اثر گذار است و می تواند جذابیت دکوراسیون خانه را بهبود بخشد.

سامسونگ برندی است که توجه ویژه ای را به قسمت طراحی داشته و مدل های خود را با طراحی های بسیار جذاب و چشم نواز تولید کرده است و سونی و ال جی نیز برند هایی هستند که طراحی های شیک و مدرن در آنها به کثرت به چشم می خورد.

راهنمای خرید تلویزیون 4K

سیستم عامل و درگاه های ارتباطی

سیستم عامل و درگاه های ارتباط دیگر بخش هایی هستند که می توان در هنگام خرید تلویزیون به آنها توجه کرد که از اهمیت چندانی برخوردار نیستند.

راهنمای خرید تلویزیون 4K

کلام آخر

امیدواریم که راهنمای خرید تلویزیون 4k برای شما مفید بوده باشد و توانسته باشیم شما را در انتخاب یکی از ضروری ترین وسایل خانه کمک کرده باشیم. اگر شما هم از تلویزیون های فورکی در منزل خودتان استفاده می کنید لطفا در قسمت نظرات در مورد قابلیت ها و مزایا و معایب آن برای ما و کاربران بنویسید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا