آموزش

پرش تصویر تلویزیون چه دلیلی دارد؟

پرش تصویر تلویزیون از مشکلات رایج در میان کاربران است که ممکن است هر کسی با آن روبه رو شود. فرقی نمی کند یک تلویزیون معمولی دارید و یا جدیدترین تلویزیون با امکانات ویژه، مشکل پرش تصویر تلویزیون ممکن است برای همه اتفاق بیافتد. عوامل مختلفی می تواند در ایجاد پرش تصویر تلویزیون ال جی و یا هر مدل دیگری نقش داشته باشد که می تواند یک مشکل ساده باشد و یا حتی خراب شدن قطعه ای سخت افزاری باعث بروز چنین اتفاقی شود.

به هر حال علت پرش تصویر تلویزیون هر چیزی باشد باید آن را رفع کنیم. خوشبختانه در بیشتر موارد مشکل پرش تصویر تلویزیون ساده است و به آسانی می توانید آن را بررسی و برطرف کنید. در ادامه به بررسی این مشکل می پردازیم و به شما خواهیم گفت که علت پرش تصویر تلویزیون سامسونگ و یا سایر مدل های دیگر چیست و چگونه این مشکل را بر طرف کنیم.

مشکلات مربوط به آنتن، از دلایل پرش تصویر تلویزیون

ممکن است مشکلات مربوط به آنتن باعث ایجاد پرش تصویر تلویزیون شود. برخلاف تلویزیون های آنالوگ در تلویزیون های دیجیتال اگر سیگنال پخش ضعیف باشد، پرش تصویر ایجاد می شود. با توجه به اینکه امروزه فروش انواع تلویزیون صورت می گیرد شاید تصور کنید که این مشکل فقط مربوط به یک مدل خاص است اما بر خلاف تصور در تمامی مدل ها چنین مشکلی وجود دارد.

در واقع یک مشکل رایج در وضعیت دریافت سیگنال است و یا به احتمال زیاد مشکل اتصال کابل خارجی باشد که مربوط به آنتن است. این یعنی اگر از آنتنی که مناسب منطقه شما نیست استفاده می کنید می تواند باعث پرش تصویر شود.

مشکلات مربوط به آنتن تلویزیون

کابل های فرسوده و یا آسیب دیده باعث پرش تصویر تلویزیون می شود

علاوه بر آنتن، کابل ها نیز در نمایش تصویر تاثیرگذار هستند و اگر کابل فرسوده باشد و یا آسیب دیده باشد می تواند باعث پرش تصویر تلویزیون شود. علاوه براین، اتصالات ضعیف نیز می تواند دیگر علت پرش صفحه تلویزیون ال جی و یا مدل های دیگر باشد و همچنین اگر کابل ها به درستی به تلویزیون وصل نشده باشند و یا اگر کابل های تلویزیون در نزدیکی منابع میدان مغناطیسی قرار گیرند این مشکل ایجاد می شود.

کابل های فرسوده علت پرش تصویر تلویزیون

مشکلات مربوط به تلویزیون باعث پریدن تصویر می شود

گاهی اوقات سیگنال ورودی قوی است و علت پرش تصویر تلویزیون ال جی و یا سامسونگ مربوط به آنتن نیست. در این مورد مشکل به خود تلویزیون مربوط می شود و به احتمال زیاد یا مشکل نرم افزار است و یا خراب شدن یک قطعه سخت افزاری باعث ایجاد پرش در تصویر تلویزیون شده است. در اینجا هر دو مورد را بررسی می کنیم تا درک بهتری از موضوع داشته باشید.

تنظیمات نامناسب، علت پرش تصویر تلویزیون

تنظیمات نادرست تلویزیون مانند نرخ تازه سازی یا وضوح نیز می تواند باعث ایجاد پرش در تصویر تلویزیون شود. اگر تلویزیون شما قدیمی است و نرخ رفرش پایینی دارد ممکن است باعث پرش تصویر شود، بنابراین اطمینان حاصل کنید که رفرش ریت تلویزیون با نرخ تازه سازی استفاده شده برای آن سازگاری داشته باشد. اما ممکن است به تازگی نسبت به خرید ال ای دی سونی و یا هر مدل دیگری اقدام کرده باشید و متوجه ایجاد پرش تصویر تلویزیون شوید که در این صورت مربوط به تنظیمات است.

تنظیمات تلویزیون

گرم شدن بیش از حد تلویزیون

یکی دیگر از مواردی که باعث ایجاد پرش تصویر تلویزیون سامسونگ، ال جی، سونی و یا سایر مدل های دیگر می شود گرم شدن بیش از حد تلویزیون است. اگر به مدت زیادی تلویزیون را روشن کنید باعث گرم شدن بیش از حد آن می شود که در نتیجه بالا رفتن دمای تلویزیون، پرش تصویر تلویزیون ایجاد می شود. اگرچه در تلویزیون های جدید بهبودی هایی صورت گرفته است اما همچنان پیشنهاد می شود از تلویزیون به صورت اصولی و درست استفاده شود.

گفتنی است تلویزیون های نسل جدید سامسونگ در این مورد بهبود پیدا کرده اند و مشکل تا حدودی برطرف شده است. اگر قصد خرید تلویزیون سامسونگ را دارید می توانید با مقایسه قیمت تلویزیون سامسونگ اصل کره موجود در فروشگاه آترین پلاس بهترین مدل را برای خود انتخاب کنید.

مشکلات سخت افزاری دلیلی برای پرش تصویر تلویزیون

مشکل پرش تصویر تلویزیون همیشه ساده نیست و ممکن است ناشی از مشکلات سخت افزاری باشد. گاهی مواقع خراب شدن یک قطعه سخت افزاری باعث ایجاد اختلال در نمایش و مشکلاتی همچون پرش تصویر را به دنبال خواهد داشت. برای مثال معمولا علت پرش تصویر تلویزیون سامسونگ قدیمی و حتی در مدل های جدید ناشی از خراب شدن بک لایت و یا حتی مین برد است.

شایان ذکر است این مورد تنها در تلویزیون سامسونگ نیست و با خرید تلویزیون lg و یا سونی نیز ممکن است با آن روبه‌رو شوید.

مشکلات سخت افزاری تلویزیون

چگونه مشکل پرش تصویر تلویزیون را رفع کنیم؟

تا اینجا مواردی که باعث ایجاد پرش تصویر تلویزیون ال جی و سایر مدل های دیگر می شود را ارائه دادیم اما چگونه این مشکل را برطرف کنیم؟ موارد مذکور برای تمامی تلویزیون ها از جديد ترين تلويزيون 32 اینچ تا مدل های سایز بزرگ ممکن است اتفاق بیافتد که باید بررسی و مشکل رفع شود. در ادامه راه‌حل هایی برای رفع مشکل پرش تصویر تلویزیون را به شما خواهیم گفت که در بیشتر مواقع می تواند جوابگوی شما باشد.

  • تمام کابل های تلویزیون خود را بررسی کنید و در صورت مشاهده هر گونه آسیب دیدگی، آنها را تعویض کنید.
  • تمامی کابل های تلویزیون باید به درستی به تلویزیون یا دستگاه های دیگر متصل شوند.
  • مسیر کابل ها را از مسیر منابع میدان الکترومغناطیسی مانند سیم برق یا بلندگوها جدا کنید.
  • آنتن تلویزیون را به درستی تنظیم کنید تا بهترین سیگنال را دریافت کنید.
  • تنظیمات تصویر تلویزیون خود را بررسی کنید و در صورت لزوم آنها را تنظیم کنید.
  • اگر هیچ چیز دیگری کار نکرد، می توانید تلویزیون خود را به تنظیمات کارخانه بازنشانی کنید.
  • اگر همچنان مشکل پرش تصویر تلویزیون برطرف نشد ممکن است به دلیل خراب شدن قطعه ای سخت افزاری باشد و باید آن را پیش یک تعمیرکار کاربلد ببرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا