معرفی و بررسی

کولر گازی ایستاده چیست؟

کولر گازی از پر طرفدارترین دستگاه های تهویه مطبوع است که در انواع مختلفی همچون اسپلیت دیواری، ایستاده، پنجره ای، سقفی و… تولید می شود، در این مقاله نوع ایستاده که از مدل های پرطرفدار می باشد را معرفی می کنیم و انواع مدل، ظرفیت های موجود و همچنین نوع عملکرد آن را توضیح خواهیم د اد.

کولر گازی ایستاده چیست؟

کولر گازی ایستاده نوعی دیگر از کولر گازی ها است که طراحی متفاوتی با اسپلیت های دیگر دارد و به صورت ایستاده بر روی زمین قرار می گیرد. کولر گازی های ایستاده اندازه نسبتا بزرگی دارند و در دو نوع یک تکه و دو تکه یا اسپلیت طراحی و عرضه می شوند. در مدل یک تکه کمپرسور و پنل با هم و به صورت یک پارچه طراحی شده اما در نوع اسپلیت، کمپرسور و کندانسور جدا از پنل و در فضای بیرون و در جای مخصوصی نصب می گردد.

در مکانهایی با مساحت بالا امکان نصب چندین پنل وجود ندارد بنابراین شما می توانید به جای آن از این نوع کولرها استفاده کنید که هم فضای کمتری را اشغال می کند، هم از نظرطراحی و شکل ظاهری زیباتر است و هم از نظر اقتصادی نیز به صرفه تر می باشد و با صرف هزینه و انرژی کمتری می توانید فضای بیشتری را خنک کنید.

کولر گازی ایستاده جیست

این نوع کولرها همچنین دارای ظرفیت بالایی نیز می باشند و در ظرفیت های 36000 تا 120000 عرضه می شوند به همین دلیل بیشتر در مکانهایی با متراژ بالا همچون سالن های بزرگ، فرودگاه ها، مساجد، تئاتر و… مورد استفاده قرار می گیرند. برق مورد نیاز این نوع کولرها در برخی مدل های با ظرفیت بالا که ولتاژ آنها زیاد معمولا 3 فاز و در در ظرفیت های پایین نیز تک فاز می باشد.  کولر گازی ایستاده به دلیل ظرفیت بالایی که دارد میزان مصرف برق نیز در آنها بیشتر است اما در مدل های اینورتر با بهره گیری از کیت اینورتر به طور چشمگیری از میزان مصرف انرژی صرفه جویی می شود و با صرف انرژی کمتر عملکرد بیشتری را ارائه می دهد.

ظرفیت کولر گازی ایستاده

انواع گاز مصرفی کولر گازی ایستاده

در کولر گازی های ایستاده از گاز مبرد R22 و R410A برای تولید سرما استفاده می شود که مدل های معمولی اکثرا گاز R22 و مدل های اینورتر نیز گاز مبرد R410A را مصرف می کنند. همچنین در این نوع کولرها معمولا از کمپرسورهای روتاری و اسکرول استفاده می شود که نسبت به مدل پیستونی از قدرت بیشتری برخوردار اند و عملکرد بهتری را ارائه می دهند.

گاز مصرفی کولر گازی ایستاده

ظرفیت های کولر گازی ایستاده

همانطور که گفته شد کولر گازی ایستاده ظرفیت بالایی دارند و برای مکانهایی با متراژ بالا مناسب اند. اما شاید بخواهید که بدونید ظرفیت های مختلف چه متراژی را پوشش می دهند و برای چه مکانهایی جوابگو می باشند، در جدول زیر ظرفیت کولر گازی و مساحتی که پوشش می دهد محاسبه شده که می توانید با توجه به آن ظرفیت مناسب را انتخاب کنید.

متراژ بر حسب m2 ظرفیت کولر گازی یا اسپلیت
تا 70 36000
تا 80 45000
تا 120 60000
بیش از 150 90000

مقاله مرتبط: کولر گازی چیست؟

 

در ادامه چند مدل از کولر گازی های ایستاده موجود در آترین کالا ارائه شده که برای مشاهده لیست کامل موجودی همراه با قیمت روز می توانید بر روی کولر گازی ایستاده کلیک کنید.

مدل ظرفیت مشاهده محصول در فروشگاه
کولر گازی جنرال مکس ایستاده 36000 36000 مشاهده محصول
کولر گازی یونیوا ایستاده 36000 36000 مشاهده محصول
کولر گازی یونیوا اینورتر ایستاده 36000 36000 مشاهده محصول

کلام آخر

با توجه به توضیحات بالا در مورد کولرگازی ایستاده اگر قصد خرید آنرا دارید شما می توانید با مشاورین ما در آترین کالا تماس حاصل نمایید تا شما را برای انتخاب بهترین مدل و مناسب شما راهنمایی کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا