آموزش

جلا دهنده ماشین ظرفشویی چه تاثیری دارد؟ نحوه استفاده از جلادهنده ظرفشویی

بدون شک همه کاربران تمایل دارند تا بعد از اتمام کار ماشین ظرفشویی با ظروفی براق و درخشان مواجه شوند. با توجه به اینکه پس از شستشوی ظروف در ماشین ظرفشویی احتمال لکه دار شدن آنها وجود دارد، استفاده از جلا دهنده ماشین ظرفشویی می تواند در جلوگیری از باقی ماندن لکه های آب روی ظروف بسیار تأثیر گذار باشد. با این حال در این مقاله تمام توضیحات لازم را درباره اینکه جلا دهنده ماشین ظرفشویی چیست و چه کاربردی دارد، نحوه استفاده از جلا دهنده و موارد دیگر را توضیح خواهیم داد تا با توجه به آنها بتوانید یک شستشوی ایدئال و بی نظیر را برای خود رقم بزنید.

مایع جلا دهنده ماشین ظرفشویی چیست؟

یکی از ناخوشایند ترین مواردی که ممکن است اکثر کاربران با آن مواجه شده باشند لکه دار شدن ظروف پس از اتمام فرایند شستشو در ماشین ظرفشویی است. اما چگونه می توان لکه های آب به جا مانده روی ظروف را از بین برد؟ یکی از موادی که در از بین بردن هر گونه لکه و کِدری ظرف ها در ماشین ظرفشویی تأثیر گذار است استفاده از مایع جلا دهنده است. در واقع جلا دهنده ماشین ظرفشویی دارای ترکیب شیمیایی خاصی است که کشش سطحی آب را تا حد زیادی کاهش می دهد.
همچنین فرایند خشک کردن ظروف را با کیفیت بهتری انجام می دهد و به نوعی باعث درخشندگی و براقیت آنها می شود. بسیاری از کاربران بر این باور هستند که انتخاب ماشین ظرفشویی از مدل هایی همچون 512 ال جی به دلیل برخورداری از فناوری های پیشرفته برای شستشو نیازی به استفاده از جلا دهنده ندارند. اما باید قبل از اقدامی در نظر داشته باشید که قیمت ظرفشویی ال جی ۵۱۲ در رِنج بالایی قرار گرفته است و در هر صورت نیاز است تا از جلا دهنده ظرفشویی به منظور درخشندگی و خشک شدن بهتر ظروف و همچنین جلوگیری از رسوب گرفتن برخی قطعات در دستگاه استفاده کنید.

جلا دهنده ماشین ظرفشویی

کاربرد جلا دهنده ظرفشویی

بسیاری از کاربران همیشه از کِدری و لکه دار بودن ظروف پس از شستشو در ماشین ظرفشویی گلایه دارند. رفع این مسئله راه حل های بسیاری دارد که استفاده از براق کننده ماشین ظرفشویی یا همان جلا دهنده یکی از اصلی ترین آنها است. با توجه به اهمیت استفاده از جلا دهنده در ظرفشویی حتی اگر شما از بهترین مدل ماشین ظرفشویی بوش 14 نفره نیز انتخاب خود را انجام داده باشید باز هم نیاز دارید تا از براق کننده ماشین ظرفشویی برای ظروف خود استفاده کنید. با این حال از مهم ترین کارایی جلادهنده ماشین ظرفشویی می توان اشاره کرد به موارد زیر:

  • کاهش کشش سطحی آب و همچنین از بین بردن هر گونه لکه روی ظروف
  • محو کامل قطرات آب و بالا بردن کیفیت خشک شدن و سرعت بخشیدن به فرایند
  • از بین بردن کِدری ظروف و جلوگیری از ایجاد خط و خش
  • افزایش درخشندگی و براقیت ظرف های شیشه ای
  • جلوگیری از ایجاد رسوب المنت های گرمایشی

محل ریختن مایع جلا دهنده ماشین ظرفشویی

به طور معمول در هر ماشین ظرفشویی کنار جا پودری یک محفظه یا دریچه برای ریختن مایع جلا دهنده تعبیه شده است که کاربر می تواند از آن برای ریختن جلادهنده ماشین ظرفشویی استفاده کند. زمانی که شما درب جا پودری را باز کنید دریچه جلا دهنده را نیز مشاهده خواهید کرد. البته طراحی و ظاهر مخزن جلا دهنده ممکن است در هر برند و مدل از بهترین ظرفشویی خارجی متفاوت باشد، اما به طور کلی محل قرار گیری دریچه مایع جلا دهنده در ماشین ظرفشویی در کنار محفظه جا پودری در قسمت داخلی بر روی درب دستگاه است.

محل ریختن جلا دهنده ماشین ظرفشویی

چه مقدار مایع جلا دهنده ماشین ظرفشویی لازم است؟

به طور معمول دریچه جلا دهنده ماشین ظرفشویی دارای علامت و نشانگری است که میزان استفاده از مایع جلا دهنده ظرفشویی را مشخص می کند. البته با توجه به متنوع بودن مدل ها این مقدار در هر مدل ماشین ظرفشویی می تواند متغیر باشد. از آنجایی که همه ماشین ظرفشویی ها دارای مخزن جلا دهنده هستند ما به شما برند سامسونگ را پیشنهاد می کنیم. چرا که قیمت ماشین ظرفشویی سامسونگ اصل کره در مقایسه با بهره مندی هایی که دارد بسیار مناسب است.
اما در حالت کلی میزان استفاده از جلا دهنده به نوع آب منطقه و میزان سختی آن، مدل ماشین ظرفشویی، نوع و کیفیت مواد شوینده بستگی دارد که در هنگام استفاده از مایع جلا دهنده ماشین ظرفشویی حتماً باید به این موضوع توجه داشته باشید. با این وجود برای به دست آوردن اندازه دقیق استفاده از جلا دهنده در نظر گرفتن موارد زیر می تواند کاربردی باشد.

  • باقی ماندن لکه های آب روی ظروف: اگر با وجود استفاده از مایع جلادهنده در ماشین ظرفشویی هنوز هم با لکه های آب مواجه هستید میزان استفاد از جلا دهنده را افزایش دهید.
  • مشاهده لکه های رنگی بر روی ظروف: گاهی اوقات شاید پس از اتمام فرایند شستشو لکه های رنگی را بر روی ظروف مشاهده کنید. در چنین حالتی می بایست مقدار جلا دهنده ماشین ظرفشویی را کاهش دهید.
  • خشک نشدن ظروف: در صورتی که ظروف پس از پایان کار دستگاه همچنان خیس باشند حتماً باید میزان مایع جلا دهنده ماشین ظرفشویی را افزایش دهید.
    با توجه به اینکه تمام این موارد برای اندازه گیری دقیق مایع جلا دهنده در تمام ماشین ظرفشویی ها لازم است، اگر قصد خرید ماشین ظرفشویی با برترین امکانات و بهترین کیفیت شستشو را دارید مدل 425 ال جی یک گزینه بسیار عالی خواهد بود. اما توجه داشته باشید که قیمت ماشین ظرفشویی ال جی مدل ۴۲۵ به نسبت برخی از برند ها کمی گرانتر است.

مقدار جلا دهنده ماشین ظرفشویی

زمان ریختن مایع جلا دهنده در ماشین ظرفشویی چه وقت است؟

در ماشین ظرفشویی ها معمولاً یک چراغ نشانگر با علامت ستاره و یا عبارت Rinse Aid وجود دارد که کاربر را از تغیرات جلا دهنده در ماشین ظرفشویی مطلع می کند. زمانی که چراغ مایع جلا دهنده ماشین ظرفشویی روشن شود یعنی وقت آن است که دریچه مایع جلا دهنده ماشین ظرفشویی را پر کنید. البته اگر از ماشین ظرفشویی زیاد استفاده می کنید لازم است تا هر ماه یکبار نسبت به پر کردن مخزن جلا دهنده اقدام کنید.

طرز ریختن جلا دهنده ماشین ظرفشویی

نحوه ریختن مایع جلادهنده در ماشین ظرفشویی کار چندان سختی نیست. به طوری که کاربر می تواند بدون نیاز به تخصص لازم این کار را انجام دهد. مراحل ریختن مایع جلادهنده ماشین ظرفشویی به شیوه زیر است:

  • ابتدا درب ماشین ظرفشویی را باز کنید.
  • درب دریچه جلا دهنده را که در کنار محفظه مواد شوینده قرار گرفته است را بردارید. نوع باز شدن این مخزن در هر مدل ممکن است متفاوت باشد. با این حال می بایست برای جلوگیری از خرابی درب به روش درست آن را باز کنید.
  • مایع جلا دهنده را تا نشانگر پر کنید تا از ریخته شدن آن جلوگیری کنید.
  • اکنون درب را ببندید و تنظیم درجه مایع جلا دهنده را برای کارایی و عمکلکرد مطلوب بین 3 تا 4 درجه تنظیم کنید.

نحوه ریختن جلا دهنده ماشین ظرفشویی

نحوه تخلیه مایع جلا دهنده ماشین ظرفشویی

گاهی اوقات ممکن است مایع جلا دهنده در ماشین ظرفشویی به دلیل پر شدن بیش از اندازه دچار نشتی شود و نیاز به تخلیه داشته باشد و یا به دلیل نا مرغوب بودن جلا دهنده لازم به تعویض آن باشد. اما نحوه تخلیه مایع جلادهنده ماشین ظرفشویی چگونه است؟ برای آشنایی با روش تخلیه مایع جلادهنده در ماشین ظرفشویی با ما در ادامه همراه باشید.

  • ابتدا دستگاه را از برق بکشید.
  • محل مخزن مایع جلا دهنده را در ماشین ظرفشویی پیدا کنید.
  • درب مخزن یا دریچه را باز کنید.
  • با استفاده از یک سرنگ بزرگ اقدام به خالی کردن مایع جلا دهنده کنید.
  • برای اطمینان از خالی شدن کامل مایع جلادهنده لازم است تا چند بار این کار را انجام دهید.
  • سپس مخزن را با استفاده از مایع ظرفشویی بشویید و کاملاً خشک کنید.

بهترین جلا دهنده ماشین ظرفشویی کدام است؟

به نظر شما بهترین جلادهنده ماشین ظرفشویی باید دارای چه ویژگی های باشد؟ قطعاً جلوگیری از ایجاد لکه، درخشندگی و براقیت ظروف، قیمت مناسب، رایحه و بوی مطلوب از مزایای بهترین جلادهنده ماشین ظرفشویی است که برندهای پریل، فینیش و لادویک تمام این ویژگی ها را با بهترین کیفیت در خود دارند. به نحوی که شما می توانید با توجه به میزان سختی آب منطقه، مدل ماشین ظرفشویی و نوع ظروف خود هر کدام از این برندها را با توجه به ترکیباتی که دارند انتخاب و خریداری کنید. اما در نظر داشته باشید که قیمت جلا دهنده ماشین ظرفشویی فینیش به نسبت سایر برندها کمی گرانتر است که در هنگام خرید باید به آن توجه کنید.

بهترین جلا دهنده ماشن ظرفشویی

نکات تکمیلی در صورت استفاده از مایع جلا دهنده ماشین ظرفشویی

  • برای بالا بردن کیفیت جلا دهنده در درخشندگی و خشک شدن ظروف از برندهای اصلی و با کیفیت جلا دهنده استفاده کنید.
  • برای ظروف تیره از جلا دهنده کمتر و برای ظروف روشن و شیشه ای از مقدار بیشتر استفاده کنید تا ظروف درخشندگی لازم را داشته باشند.
  • توجه داشته باشید که ماشین ظرفشویی هایی که قابلیت خشک کردن ندارند نیازی به استفاده از جلا دهنده در آنها نیست.
  • حتماً در کنار جلا دهنده به منظور عملکرد بهتر از نمک ماشین ظرفشویی و جرم گیر نیز به تناوب استفاده کنید.

خرید جدیدترین مدل ماشین ظرفشویی با ضمانت اصالت از آترین پلاس

مسلماً برای داشتن ظروف درخشان و براق استفاده از جلادهنده بسیار ضروری است. البته انتخاب ماشین ظرفشویی با دارا بودن بهترین امکانات برای شستشو نیز به نوعی در کیفیت خروجی دستگاه تأثیر گذار است. با این وجود با در نظر گرفتن پر فروش بودن و محبوبیت ماشین ظرفشویی ها در بین کاربران ما نیز در فروشگاه آترین پلاس سعی کرده ایم بهترین مدل ظرفشویی های روز را از برندهای اصلی همچون بوش، ال جی و سامسونگ در اختیار مشتریان خود قرار دهیم، تا در صورت تمایل به خرید بتوانند با تضمین اصالت و سلامت، گارانتی 18 ماه، پرداخت در محل، ارسال سریع و بهترین قیمت سفارش خود را به ثبت برسانند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا