معرفی و بررسی

انواع ارور ماشین ظرفشویی ال جی LG + روش حل

امروزه برندهای معتبری در بازار وجود دارند که تولید و عرضه ماشین ظرفشویی را در مدل های متنوعی برای خود به ثبت رسانده اند. یکی از مارک های اصلی که می توان به جرأت کیفیت محصولاتش را از هر لحاظ تأیید کرد ال جی است. درست است که ماشین ظرفشویی های الجی فرایند شستشوی ظروف را به بهترین شکل انجام می دهند، اما علیرغم این کیفیت بالای شستشو گاهی اوقات با خطاها و ارورهایی مواجه می شوند که اطلاع از مفهوم آنها کمک بسیار زیادی در رفع آنها دارد. با این حال در این مطلب با معرفی انواع ارور ماشین ظرفشویی ال جی و راه های رفع آن امکان یک شستشوی ایدئال را برای شما ممکن خواهیم کرد.

کد OE و E2 ارور ظرفشویی ال جی

یکی از ارورهایی که ماشین ظرفشویی ال جی گاهی اوقات با آن مواجه می شود مشکل در تخلیه آب است. زمانی که ماشین ظرفشویی قادر به تخلیه آب نباشد ارور oe ظرفشویی ال جی ظاهر می شود. برای رفع این ارور ماشین ظرفشویی ال جی قبل از هر کاری شیلنگ تخلیه را بررسی کنید. اگر گرفتگی و انسدادی داشت آن را تمیز کنید. سپس می توانید فیلتر تخلیه ماشین ظرفشویی را چِک کنید. به طوری که اگر کثیفی و یا چربی در آن گیر کرده بود آن را تمیز کنید تا ارور oe ظرفشویی ال جی رفع شود.
با توجه به اینکه ارور oe ظرفشویی ال جی در همه مدل محصولات ال جی ممکن است پیش آید، ما به شما مدل 512 که یکی از بهترین های این برند است را به شما معرفی می کنیم. اما باید در نظر داشته باشید که قیمت ظرفشویی ال جی 512 به صرف بودجه بیشتری برای خرید نیاز پیدا خواهد کرد.

ارور le ظرفشویی ال جی

از دیگر خطاهایی که ماشین ظرفشویی ال جی ممکن است نمایش دهد خطای IE است. این ارور در ماشین ظرفشویی ال جی به معنای وجود عیب در ورودی آب است. اگر ماشین ظرفشویی ال جی شما هم با چنین خطایی مواجه شد حتماً شیر ورودی آب را باز کنید و مطمئن شوید که هیچ پیچ خوردگی، آسیب و یا گرفتگی ندارد. البته فشار آب ورودی به دستگاه نیز در نمایش ارور le ظرفشویی ال جی تأثیر گذار است. بنابراین میزان فشار آب ورودی به دستگاه را حتماً اندازه گیری کنید.
اگر تمام این موارد را بررسی کردید ولی همچنان این ارور را مشاهده کردید حتماً برد الکترونیکی ماشین ظرفشویی را از لحاظ سلامت تست کنید. از آنجایی که کیفیت قطعات در این موضوع بسیار تأثیر گذار است سعی کنید از مدل های اصلی انتخاب خود را انجام دهید. توجه داشته باشید که قیمت ماشین ظرفشویی ال جی ساخت کره اصل در مقایسه با نمونه های فیک به صرف بودجه بیشتری نیاز پیدا خواهد کرد.

ارور ie در ظرفشویی ال جی

ارور fe در ظرفشویی ال جی

ارور ظرفشویی ال جی مختلف است که در صورت وجود مشکل در ماشین ظرفشویی آشکار می شود. با توجه به این موضوع اگر آب داخل کابینه ماشین ظرفشویی جمع شود و نشت داشته باشد خطای FE بر روی پنل دستگاه نمایان می شود. برای رفع این مسئله شیر آب ورودی ماشین ظرفشویی را ببندید. سپس آب اضافه را خالی کنید. سپس شیلنگ هیدروستات را از لحاظ سلامت بررسی کنید. همچنین شیر برقی ورودی آب را چِک کنید تا ارور fe ظرفشویی ال جی رفع شود. در نهایت اگر مشکل از این قسمت ها نبود لازم است تا برد اصلی را مورد بررسی قرار دهید و در صورت نیاز تعمیر و یا تعویض کنید.
با توجه اینکه خطای fe در همه مدل ظرفشویی های ال جی ممکن است نمایش داده شود شما می توانید با مقایسه ظرفشویی ال جی ۵۱۲ با ۴۲۵ از هر لحاظ انتخاب بهتر و دقیق تری را برای خود به دنبال داشته باشید.

کد خطای AE و EI و E5 ماشین ظرفشویی ال جی

اگر آب در ماشین ظرفشویی ال جی نشت پیدا کند خطای EI یا AE و E5 را روی پنل مشاهده خواهید کرد. برای حل این خطا شیلنگ های ورودی و خروجی آب ماشین ظرفشویی را از لحاظ نشتی بررسی کنید. همچنین باید پمپ تخلیه، شیلنگ تخلیه، فیلتر تخلیه، سوئیچ شناور و همچینن لاستیک دور درب دستگاه را حتماً تست کنید و در صورت مشاهده هر گونه گرفتگی و آسیب برای رفع ارور ei و دیگر ارورهای این مشکل اقدام به تمیز کردن و یا تعویض این قطعات کنید. البته با توجه به اینکه ماشین ظرفشویی های بوش در همه سری ها به نسبت محصولات ال جی از قطعات بسیار با کیفیت تری برخوردار هستند ما به شما بهترین ماشین ظرفشویی بوش سری 6 را با مناسب ترین قیمت پیشنهاد می کنیم.

CE و LE و LE1 از دیگر ارور ظرفشویی ال جی

CE و LE از دیگر ارور ظرفشویی ال جی است که اگر موتور دستگاه دچار عیب و ایرادهایی همچون قطع و وصلی در جریان برق، شل شدگی برخی از اتصالات و یا سوختگی شده باشد خطاهای CE و LE و LE1 برای کاربر روی پنل ظاهر می شوند. از آنجایی که رفع این خطا نیاز به تخصص کافی دارد بهتر است برای عیب یابی و حل آن از یک تکنسین متخصص کمک بگیرید. با توجه به اینکه این ارور می تواند در تمام مدل ظرفشویی ها از هر برندی که باشند پیش آید، اگر قصد خرید ظرفشویی از برند معتبر با قیمت ایدئال را دارید، ماشین ظرفشویی سامسونگ مدل 5070 یک گزینه فوق العاده خواهد بود.

ارور le در ظرفشویی ال جی

ارور he و E3 ظرفشویی ال جی

هیتر یکی از قطعاتی است که وظیفه گرم کردن آب را در ماشین ظرفشویی بر عهده دارد. اگر هیتر دستگاه خراب شود ارور he در ماشین ظرفشویی ال جی مشاهده می شود. در صورتی که سیم کشی و اتصالات هیتر معیوب شود دچار سوختگی و یا رسوب شود این ارور ماشین ظرفشویی ال جی ظاهر می شود. برای رفع این خطا سنسور دما و بخش های مختلف هیتر و در نهایت برد الکترونیکی را بررسی کنید تا به رفع ارور کمک کنید.

TE ارور ماشین ظرفشویی ال جی به علت خرابی سنسور دما

ترمیستور قطعه دیگری در ماشین ظرفشویی است که دمای آب را اندازه گیری می کند و آن را برد الکترونیکی انتقال می دهد. در صورتی که برد کنترل دمای آب را به درستی تشخیص ندهد کد خطای TE نمایش داده می شود. با این وجود برای رفع خطای TE ماشین ظرفشویی ال جی لازم است تا به وسیله یک مولتی متر مقاومت دمایی ترمیستور را اندازه بگیرید. سپس اتصالات و سیم های بین ترمیستور و برد اصلی را تست کنید و در صورت معیوب بودن نسبت به تعمیر آنها اقدام کنید.

کد ارور PE ماشین ظرفشویی ال جی

خطای PE ظرفشویی ال جی در شرایطی ظاهر می شود که سنسور سطح آب با مشکل و ایراد مواجه شده باشد. برای حل این خطا شیلنگ های ماشین ظرفشویی را که به سنسور فشار آب متصل شده اند را تست کنید تا بدون نشتی یا گرفتگی باشد. از آنجایی که سنسور فشار آب به مرور دچار کثیفی و ایراد می شود با تمیز کردن این سنسور می توانید از به وجود آمدن ارور PE ماشین ظرفشویی ال جی جلوگیری کنید.

رفع ارور PF ماشین ظرفشویی الجی

زمانی که برق ماشین ظرفشویی وسط کار قطع شود ارور PF را مشاهده خواهید کرد. برای رفع این خطا از اتصال کابل دستگاه به پریز برق مطمئن شوید. البته شما می توانید با استفاده از یک مولت متر، ولتاژ جریان برق ورودی دستگاه اندازه بگیرید. به طور معمول ولتاژ ماشین ظرفشویی بین 220 تا 240 ولت است. اگر از این حد بیشتر یا کمتر شود ماشین ظرفشویی با ارور PF مواجه می شود.

کد CD ظرفشویی ال جی

یکی از فرایند شستشو در ماشین ظرفشویی ال جی جلوگیری از ایجاد بخار و یا خشک شدن بیش از حد ظروف است. زمانی که دستگاه در حال انجام این چرخه است ممکن است کد CD را بر روی صفحه نمایش مشاهده کنید. البته این کد گاهی تا 4 ساعت پس از شستشو بر روی پنل نمایش داده شود. اما لازم به تذکر است که این کد یک خطا نیست و به نوعی عیب دستگاه به حساب نخواهد آمد.

ارور cd در ماشین ظرفشویی ال جی

Fe1 خطای دیگر ماشین ظرفشویی ال جی

اگر ماشین ظرفشویی در آبگیری با مشکل مواجه شود ارور fe1 نمایش داده می شود. اگر این خطا را بر روی صفحه نمایش ماشین ظرفشویی ال جی مشاهده کردید حتمأ شیر ورودی آب، هیدروستات، رابط و اتصالات را از لحاظ سلامت و عیب بررسی کنید. چرا که این ارور به علت مشکل در آبگیری ماشین ظرفشویی است. البته چِک کردن شیلنگ و فیلتر ورودی آب نیز بسیار الزامی است زیرا گاهی اوقات ممکن است این قطعات دچار گرفتگی و انسداد شده باشند.

NE از کدهای خطای ماشین ظرفشویی ال جی

ارورهای متفاوتی ممکن است در صورت عملکرد نادرست ماشین ظرفشویی ال جی نمایش داده شود. NE یکی دیگر از ارورهایی است که در صورت خرابی میکروسوئیچ در دستگاه شما رؤیت می شود. برای تست این قطعه از لحاظ سلامتی از یک مولتی متر استفاده کنید. اگر میکروسوئیچ مشکلی نداشت حتماً برد الکترونیکی را بررسی کنید. زیرا به احتمال زیاد مشکل از این قطعه باشد.

نمایش ارور be ظرفشویی ال جی

ارور be را در ماشین ظرفشویی ال جی زمانی مشاهده می کنید که از شوینده نامرغوب در ماشین ظرفشویی استفاده کرده باشید و کف بسیار زیادی در دستگاه ایجاد شده باشد و یا اینکه بازوهای اسپری آب دچار گرفتگی شده باشند و کف ظروف همچنان باقی مانده باشد. نا گفته نماند گرفتگی در قسمت شیلنگ تخلیه و فیلتر تخلیه که سبب باقی ماندن کف در داخل کابینه می شود نیز باعث ظاهر شدن ارور be ماشین ظرفشویی ال جی می شود. برای از بین بردن این ارور لازم است تا این قسمت ها را تمیز کنید و همچنین از شوینده های مرغوب برای ظرفشویی استفاده کنید.

ارور be در ماشین ظرفشویی ال جی

 جدیدترین مدل ماشین ظرفشویی ال جی با ضمانت اصالت از آترین پلاس

ارور ظرفشویی ال جی ممکن است در تمام مدل ها ظاهر شوند که برای رفع آنها در ابتدا باید علت را پیدا کنید و سپس نسبت به عیب یابی و رفع آنها اقدام کنید. با این حال علیرغم خطاهای احتمالی در ماشین ظرفشویی های ال جی هنوز هم محصولات این کمپانی از محبوبیت خاصی در بین کاربران برخوردار هستند. با توجه به این موضوع ما نیز در فروشگاه آترین پلاس مجموعه ای از بهترین مدل ظرفشویی های ال جی را برای مشاهده در اختیار مشتریان خود قرار داده ایم که در صورت تمایل می توانند با ضمانت اصالت و سلامت، گارانتی 18 ماه، پرداخت در محل، ارسال سریع و بهترین قیمت، ثبت سفارش خود را انجام دهند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا