معرفی و بررسی

علت تخلیه نشدن آب ماشین ظرفشویی چیست؟

ماشین ظرفشویی ها امروزه به یکی از کاربردی ترین لوازم موجود در منزل تبدیل شده اند که می توانند فرایند شستشوی ظروف را به بهترین شکل برای کاربران به دنبال داشته باشند. با این حال گاهی اوقات ممکن است این دستگاه کاربردی با مشکلاتی همچون تخلیه نشدن آب مواجه شوند. اما علت تخلیه نشدن آب ماشین ظرفشویی چیست؟ تخلیه نشدن آب ماشین ظرفشویی دلایل متعددی می تواند داشته باشد که خرابی برد الکترونیکی، انسداد در شکاف هوا، پیچ خوردگی شیلنگ تخلیه، خرابی پمپ تخلیه و سایر موارد دیگر که در ادامه توضیح خواهیم داد از رایج ترین آنها خواهد بود.
با توجه به اهمیت خالی شدن آب در ماشین ظرفشویی اگر شما نیز به دنبال رفع این مشکل هستید تا پایان مطلب با ما همراه باشید.

انسداد در فیلتر علت تخلیه نکردن آب ماشین ظرفشویی

یکی از رایج ترین علت تخلیه نشدن آب ماشین ظرفشویی گرفتگی و انسداد در قسمت فیلتر ماشین ظرفشویی است. به طور معمول در تمام ماشین ظرفشویی ها یک فیلتر در کف دستگاه قرار داده شده است. این قطعه تمام پس مانده های مواد غذایی را به خود جذب می کند و از ورود هر گونه زباله به داخل لوله جلوگیری می کند. در صورتی که منافذ این فیلتر به دلیل تجمع زباله مسدود شود تخلیه نشدن آب ماشین ظرفشویی رخ می دهد. با این حال برای رفع این مشکل بهتر است بعد از هر بار شستشو فیلتر ماشین ظرفشویی را تمیز کنید. با توجه به اینکه این مشکل می تواند برای تمام مدل ماشین ظرفشویی ها پیش آید ما به شما ظرفشویی ال جی 512 را پیشنهاد می کنیم.
اما باید در نظر داشته باشید با توجه به قابلیت ها و امکاناتی که دارد قیمت ماشین ظرفشویی الجی ۵۱۲ به نسبت برخی از مدل های هم رده از دیگر برندها کمی گرانتر است.

گرفتگی در پمپ تخلیه علت تخلیه نشدن اب ماشین ظرفشویی

بررسی پمپ به دلیل تخلیه نشدن آب ماشین ظرفشویی

پمپ تخلیه یکی از قطعاتی است که آب داخل ماشین ظرفشویی را به خارج هدایت می کند. در صورتی که پمپ تخلیه دچار خرابی و یا گرفتگی شود تخلیه اب ماشین ظرفشویی صورت نمی گیرد. بنابراین سعی کنید هر چند وقت یکبار پمپ تخلیه را از لحاظ گرفتگی بررسی کنید. همچنین اگر قسمت برق رسانی پمپ با مشکل مواجه شده باشد تخلیه آب ماشین ظرفشویی صورت نمی گیرد و باید از یک تکنسین متخصص برای تعمیر کمک بگیرید. با توجه به اینکه خرابی پمپ در همه ماشین ظرفشویی ها دور از باور نیست حتی اگر شما بهترین مارک ماشین ظرفشویی را نیز داشته باشید باز هم ممکن است با وجود مشکل در قسمت پمپ تخلیه مواجه شوید.

خرابی پمپ تخلیه علت تخلیه نشدن اب ماشین ظرفشویی

علت عدم تخلیه آب ماشین ظرفشویی به دلیل خرابی برد الکترونیکی

برد الکترونیکی یکی از قطعات اصلی در ماشین ظرفشویی است که تمام فرمان های ضروری و لازم را به سایر بخش های ماشین ظرفشویی دستور می دهد. اگر قسمت هایی از برد الکتریکی که دستور تخلیه آب ماشین ظرفشویی را بر عهده دارد با مشکل مواجه شود بی شک فرایند تخلیه آب را نیز تحت تأثیر قرار می دهد. با این حال اگر تخلیه نکردن ماشین ظرفشویی به علت خرابی برد الکترونیکی باشد حتماً باید توسط یک تکنسین متخصص نسبت به تعمیر و یا تعویض این قطعه اصلی اقدام کنید. البته کیفیت قطعات در ماندگاری طولانی مدت برد الکترونیکی بسیار مهم است. بنابراین اگر از بابت صرف بودجه مشکلی نداشته باشید از مدل های 13 و 14 نفره بوش می توانید انتخاب را انجام دهید.
اما باید توجه داشته باشید که قیمت ماشین ظرفشویی 13 نفره و 14 نفره بوش در مدل های جدید در رِنج بالاتری عرضه می شوند.

خرابی برد الکترونیکی علت تخلیه نشدن اب ماشین ظرفشویی

دلیل تخلیه نکردن آب ماشین ظرفشویی چیست؟

دلیل تخلیه نشدن آب ماشین ظرفشویی می تواند متعدد باشد که عیب و ایراد در تایمر یکی از اصلی ترین آنها است. معمولاً تایمر ماشین ظرفشویی در قسمت پنل است که فرایند تخلیه آب ماشین ظرفشویی یکی از مواردی است که توسط این قطعه انجام می شود. با توجه به این موضوع اگر علت تخلیه نشدن آب ماشین ظرفشویی ال جی، علت تخلیه نشدن آب ماشین ظرفشویی سامسونگ و علت تخلیه نشدن آب ماشین ظرفشویی بوش به دلیل خرابی تایمر باشد، می بایست این قطعه را از لحاظ برق رسانی و سلامت چِک کنید و در صورت نیاز تعمیرات لازم را انجام دهید. اما در برخی از مدل های جدید همچون ظرفشویی بوش sms46nw01b تایمر معمولاً پرسی هستند و باز نمی شوند. این مدل از ماشین ظرفشویی ها کمتر با مشکل و خرابی مواجه می شوند که شما می توانید در صورت تمایل خرید خود را از آن انجام دهید.

خرابی تایمر علت تخلیه نشدن اب ماشین ظرفشویی

بررسی شیلنگ به علت عدم تخلیه آب ماشین ظرفشویی

یکی از دلایل تخلیه نشدن آب ماشین ظرفشویی پیچ خوردگی و یا گرفتگی در قسمت شیلنگ تخلیه ماشین ظرفشویی است. با توجه به اینکه شیلنگ تخلیه در قسمت پشت ماشین ظرفشویی قرار گرفته است اگر شیلنگ بیش از حد به دیوار نزدیک باشد احتمالاً با فشار زیاد و یا دچار پیچ خوردگی مواجه می شود که در نهایت سبب تخلیه نکردن آب ماشین ظرفشویی می شود. البته علت تخلیه نشدن آب ماشین ظرفشویی به دلیل مسدود بودن شیلنگ تخلیه نیز می تواند باشد. اگر شیلنگ به دلیل وجود زباله و کثیفی دچار گرفتگی شده باشد باز هم مشکل تخلیه اب ماشین ظرفشویی به وجود می آید.
با این حال بهتر است از نزدیک کردن ماشین ظرفشویی به دیوار برای جلوگیری از پیچ خوردگی شیلنگ تخلیه اقدام کنید. همچنین در صورت مسدود شدن شیلنگ تخلیه می توانید مقداری آب داغ را با فشار داخل شیلنگ بریزید تا از کثیفی و آشغال پاک شود. لازم به تأکید مجدد است که کیفیت قطعات در جلوگیری از پیش آمدن هر گونه مشکل در شیلنگ ماشین ظرفشویی بسیار مؤثر است. به همین دلیل ما به شما پیشنهاد می کنیم از ظرفشویی های بوش 14 نفره انتخاب خود را انجام دهید. اما باید در نظر داشته باشید که قیمت بهترین مدل ماشین ظرفشویی بوش 14 نفره قطعاً به صرف بودجه بیشتری نیاز خواهد داشت.

خرابی شیلنگ علت تخلیه نشدن اب ماشین ظرفشویی

آیا مسدود شدن شکاف هوا باعث تخلیه نکردن آب ماشین ظرفشویی می شود؟

در ماشین ظرفشویی های جدیدی که امروزه در بازار وجود دارند یک شکاف استوانه ای با درپوش فلزی وجود دارد که اگر ذرات و باقی مانده مواد غذایی در آن گیر کند انسداد و گرفتگی به وجود می آید و به نوعی فرایند تخلیه شدن آب ماشین ظرفشویی با مشکل مواجه می شود. برای رفع مشکل تخلیه نشدن آب ماشین ظرفشویی به دلیل مسدود شدن شکاف هوا باید درپوش را باز کرده و آن را تمیز کنید تا تخلیه آب به راحتی انجام شود.

مسدود شدن شکاف هوا علت تخلیه نشدن اب ماشین ظرفشویی

تخلیه نشدن آب ماشین ظرفشویی به علت خرابی شیر برقی

شیر برقی در ماشین ظرفشویی وظیفه باز و بسته کردن آب مورد نیاز دستگاه را بر عهده دارد. اگر شیر برقی با خرابی و ایراد مواجه شود آب ورودی به دستگاه بیش از حد معمول می شود و ماشین ظرفشویی قادر به تخلیه آن نخواهد شد. پس با این حال می توان گفت علت تخلیه نشدن آب ماشین ظرفشویی می تواند ناشی از خرابی شیر برقی باشد که باید بررسی و عیب یابی شود.

خرابی شیر برقی علت تخلیه نشدن اب ماشین ظرفشویی

عیب یابی شیر تخلیه به علت عدم تخلیه آب ماشین ظرفشویی

از دیگر قطعاتی که در صورت عیب داشتن مشکل تخلیه اب ماشین ظرفشویی پیش خواهد آمد شیر تخلیه است. شیر تخلیه از برگشت آب به داخل ماشین ظرفشویی جلوگیری می کند. اگر شیر تخلیه دچار خرابی و مشکل شود باز هم تخلیه آب در ماشین ظرفشویی به درستی انجام نخواهد شد. پس حتماً باید این قطعه را بررسی کنید و در صورت لزوم آن را تعویض کنید.

خرابی شیر تخلیه علت تخلیه نشدن اب ماشین ظرفشویی

تخلیه آب ماشین ظرفشویی چگونه انجام می شود؟

بسیاری از کاربران بر این باور هستند که تخلیه اب ماشین ظرفشویی به راحتی انجام نمی شود. اما باید متذکر شویم که خالی کردن آب ماشین ظرفشویی با انجام چند مرحله به آسانی صورت می گیرد که شامل موارد زیر است:

  • ابتدا فیلتر ماشین ظرفشویی را باز کنید.
  • قطعات داخل فیلتر را بیرون بکشید و کاملاً تمیز کنید.
  • اگر مشکل از پمپ تخلیه باشد نیاز است تا این قطعه را تعویض کنید.
  • در صورتی که تخلیه آب ماشین ظرفشویی انجام نمی شود حتماً شیلنگ تخلیه را از لحاظ گرفتگی بررسی کنید و در صورت انسداد آن را تمیز کنید تا تخلیه آب صورت گیرد.

تخلیه آب ماشین ظرفشویی

خرید آخرین مدل ماشین ظرفشویی با ضمانت اصالت از آترین پلاس

علت تخلیه نشدن آب ماشین ظرفشویی می تواند مختلف باشد که باید در ابتدا آنها را پیدا کنید و سپس نسبت به عیب یابی و رفع آنها اقدام کنید. از آنجایی که عدم تخلیه آب ماشین ظرفشویی یکی از مشکلات رایج است و همه ماشین ظرفشویی ها ممکن است با این مشکل مواجه شوند، خرید ماشین ظرفشویی هنوز هم یکی از اولویت های کاربران به حساب می آید. با توجه به این موضوع ما نیز در فروشگاه آترین پلاس مجموعه ای از بهترین و جدیدترین مدل ماشین ظرفشویی های روز را در اختیار مشتریان قرار داده ایم تا در صورت تمایل به خرید شما  بتوانید با تضمین اصالت و سلامت، گارانتی 18 ماه، پرداخت در محل، ارسال سریع و بهترین قیمت ثبت سفارش خود را انجام دهند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا