معرفی و بررسی

ارور ظرفشویی سامسونگ | 23 مورد از شایع ترین خطاهای ظرفشویی samsung

ماشین ظرفشویی یکی از کاربردی ترین لوازم منزل است که امروزه می توان مدل های مختلفی از آن را در بیشتر آشپزخانه ها مشاهده کرد. ماشین ظرفشویی ها علاوه بر بهینه سازی مصرف انرژی و زمان امکان یک شستشوی ایدئال و فوق العاده را نیز برای کاربران به دنبال دارند. با این حال شاید برای شما هم پیش آمده باشد که گاهی اوقات خطاهایی را که به صورت اعداد و ارقام روی پنل دستگاه ظاهر می شوند را مشاهده کرده باشید. این ارورها می توانند کاربر را از وجود عیب و نقص دستگاه برای بررسی و عیب یابی مطلع سازند.
در بین شرکت های تولید کننده، سامسونگ یکی از برندهایی است که نمایش خطا و ارور را بر روی ماشین ظرفشویی های خود طراحی کرده است که در این مقاله قصد داریم تا ارور ظرفشویی سامسونگ را که در کارایی و عملکرد دستگاه نقش اساسی دارد را به طور کامل توضیح دهیم.

ارور 4e1 و HC در ماشین ظرفشویی سامسونگ

یکی از کدهایی که گاهی اوقات بر روی صفحه نمایش ماشین ظرفشویی های سامسونگ ظاهر می شود خطای 4E1 است. این ارور به معنی بالا بودن دمای آب بیش از حد معمول است. زمانی که دمای آب به بیش از 80 درجه سانتیگراد یا 176 درجه فارنهایت برسد ماشین ظرفشویی سامسونگ ارور 4E1 را برای کاربر نمایش می دهد. با توجه به اینکه سنسور دما در نزدیکی ورودی آب گرم ماشین ظرفشویی قرار دارد می توانید از یک مولتی متر برای بررسی استفاده کنید.
با توجه به این موضوع در صورت معیوب بودن سنسور آن را تعویض کنید. همچنین برای رفع این ارور ظرفشویی سامسونگ حتماً برد الکتریکی، المنت ها و سیم کشی آب گرم دستگاه را از لحاظ سلامت بررسی کنید. توجه داشته باشید این خطا ممکن است در تمام مدل های میان رده و جدید ظرفشویی سامسونگ به وجود آید. بنابراین این تصور را نداشته باشید که تنها ماشین ظرفشویی ارزان با این خطا و ارور مواجه می شود

کد ارور 4E و 4C ظرفشویی سامسونگ

ارور ماشين ظرفشويي سامسونگ قطعاً نشانگر وجود یک مشکل در دستگاه است که باید به آن توجه کافی را داشته باشید. ارور 4e ظرفشویی سامسونگ و ارور 4c ظرفشویی سامسونگ به علت وجود مشکل در جریان آب است. برای رفع ارور ماشين ظرفشويي سامسونگ از نوع 4E و 4C شیر آب ورودی را بررسی کنید تا باز باشد. اتصالات و سیم کشی های مربوط به شیر ورودی را محکم کنید. شیلنگ ورودی آب را از لحاظ سلامت و پارگی تست کنید. شیر برقی ماشین ظرفشویی را با استفاده از یک مولتی متر بررسی کنید و در صورت خرابی تعویض کنید. فیلتر آب دستگاه را در صورت گرفتگی تمیز کنید.
در نظر داشته باشید که نمایش ارور 4c در ماشین ظرفشویی سامسونگ و ارور 4e در ظرفشویی سامسونگ می تواند حتی در بهترین مدل ماشین ظرفشویی سامسونگ که همان 5070 است نیز مشاهده شود. بنابراین اگر مدل ماشین ظرفشویی سامسونگ شما با چنین خطایی مواجه شد از بابت پایین بودن کیفیت دستگاه نگران نباشید.

خطای 5E و 5C ماشین ظرفشویی سامسونگ

از دیگر ارور ظرفشویی سامسونگ که ممکن است شما نیز با آن مواجه شوید اخطار 5E و 5C ماشین ظرفشویی است. اگر هر کدام از این ارورها را بر روی ماشین ظرفشویی سامسونگ مشاهده کردید حتماً سیستم تخلیه را بررسی کنید، چرا خطای ظاهر شده به علت وجود مشکل در سیستم تخلیه است. قبل از هر کاری شیلنگ تخلیه را از لحاظ گرفتگی چِک کنید. سپس پمپ تخلیه را بررسی کنید تا مطمئن شوید که مسدود نشده است. در نهایت باید فیلتر تخلیه را از لحاظ گرفتگی و انسداد تست کنید. اگر ارور به وجود آمده از این قسمت ها نباشد باید باید سیم کشی و برد الکتریکی ماشین ظرف شویی سامسونگ را مورد بررسی قرار دهید.

5c ارور ماشین ظرفشویی سامسونگ

کد خطای Te1 ظرفشویی سامسونگ

ظاهر شدن ارور te1 در ماشین ظرفشویی سامسونگ نشان از وجود مشکل در سنسور دما است. اگر سنسور دما با مشکل مواجه شده باشد دستگاه اطلاعات دقیقی در مورد دمای آب به شما نخواهد داد که موجب نمایش خطای TE1 در دستگاه می شود. برای رفع ارور ماشین ظرفشویی سامسونگ ( TE1 ) اتصالات بین سنسور دما و برد اصلی و همچنین سلامت هیتر را بررسی کنید. البته در برخی از مدل ها چراغ های Delicate، Quick و Heavy شروع به چشمک زدن می کنند که به معنی وجود مشکل در سنسور دما است.
برخی از کاربران به باور اینکه چون ماشین ظرفشویی ال جی 425 به پیشرفته ترین فناوری ها مجهز شده است با هیچ ارور و خطایی مواجه نمی شود بدون توجه کردن به قیمت ظرفشویی ال جی ۴۲۵ اقدام به خرید می کنند. اما باید توجه داشته باشید که خطا و ارور در تمام برندهای ماشین ظرفشویی پیش خواهد آمد، لذا لزومی به صرف هزینه بیشتر به منظور جلوگیری از نمایش چنین خطاهایی نیست.

ارور LE و LC ماشین ظرف شویی سامسونگ

یکی دیگر از ارور ظرفشویی سامسونگ LE و LC است که در صورت نشت آب در ماشین ظرفشویی ظاهر می شود. برای رفع این ارور می بایست شیلنگ آب و اتصالات مربوط به آن را از لحاظ پارگی و سلامت و محکم بودن تست کنید. فیلتر تخلیه را نیز از لحاظ گرفتگی مورد بررسی قرار دهید. همچنین می توانید با کمی جا به جا کردن ماشین ظرفشویی و روشن کردن یک چرخه شستشوی خالی محل نشت آب را پیدا کرده و نسبت به رفع ارور اقدام کنید.

کد ارور OE و 0C ماشین ظرفشویی های سامسونگ

ارور oe ظرفشویی سامسونگ و ارور 0C ماشین ظرفشویی سامسونگ از دیگر خطاهایی هستند که ممکن است بر روی صفحه نمایش ظرفشویی سامسونگ رؤیت شود. این خطا به معنی سرریز شدن آب در دستگاه است. برای رفع ارور ماشين ظرفشويي سامسونگ با کد OE و 0C، اتصال شیلنگ را از لحاظ نشتی بررسی کنید. شیر آب ورودی را از لحاظ بسته شدن کامل چِک کنید. پمپ تخلیه آب را نیز می بایست حتماً بررسی کنید. از آنجایی که برخی از خطاها در ماشین ظرفشویی سامسونگ با چشمک زدن چراغ ظاهر می شوند، اگر چراغ Heavy در ظرفشویی سامسونگ روشن شود به معنی نشت آب در دستگاه است.

کد ارور OE و 0C ماشین ظرفشویی های سامسونگ

خطای HE1 در ظرفشویی سامسونگ

خطای HE1 از ارورهایی است که اگر سیستم گرمایشی دچار عیب شده باشد و یا دمای آب از حد معمول بالاتر باشد بر روی پنل صفحه نمایش مشاهده می شود. برای رفع این ارور ماشین ظرفشویی سامسونگ باید رله هیتر، تریمیستور، برد اصلی یا المنت را مورد بررسی و عیب یابی قرار دهید. اگر دمای آب بالای 80 درجه سانتیگراد بود، باید گرم کننده را از مدار اصلی برق بررسی کنید و در صورت وجود مشکل آن را تعویض کنید.

کد ارور HE ماشین ظرفشویی سامسونگ

ارور ماشين ظرفشويي سامسونگ متفاوت است که HE یکی دیگر از آنها است. این خطا در صورتی پیش می آید که سیستم گرمایشی آب با مشکل مواجه شده باشد. برای رفع ارور HE ظرفشویی سامسونگ اتصالات مربوط به المنت، ترموستات را باید مورد بررسی قرار دهید. اگر مشکل در این قسمت ها نباشد باید برد اصلی را عیب یابی و در صورت نیاز تعمیر کنید.

خطای 9E ماشین ظرفشویی سامسونگ

پایین بودن سطح آب در ماشین ظرفشویی باعث ظاهر شدن ارور 9E می شود. برای رفع ارور 9E در ظرفشویی سامسونگ باید شیر ورودی آب و فیلتر آب را از لحاظ انسداد بررسی کنید. در صورتی که این قطعات سالم باشد لازم است تا پمپ آب را تعویض کنید.

کد خطای PE در ظرفشویی سامسونگ

کد PE از دیگر خطاهایی است که اگر پمپ تخلیه دچار مشکل باشد برای کاربر بر روی صفحه نمایش ظاهر می شود. برای این ارور ظرفشویی سامسونگ باید فیلتر و پمپ تخلیه را از لحاظ گرفتگی و انسداد در کنار شیلنگ تخلیه تست کنید. برای رفع این ارور بهتر است تا از یک تکنسین مجرب کمک بگیرید.

pe ارور ظرفشویی سامسونگ

BE2 و BE خطای دیگر ماشین ظرفشویی سامسونگ

ماشین ظرفشویی سامسونگ به گونه ای طراحی شده است که کاربر در صورت وجود هر گونه مشکل کد خطایی را مشاهده خواهد کرد. BE2 ارور دیگر ماشین ظرفشویی سامسونگ است که اگر دکمه های دستگاه روی پنل گیر کرده باشند ظاهر می شود. برای پاک کردن این ارور روی پنل تمام دکمه ها را فشار دهید تا آزاد شوند. گاهی اوقات ممکن است گیر کردن دکمه ها به دلیل وجود جرم و رسوب باشد، بنابراین با تمیز کردن دکمه ها می توانید این عیب پیش آمده را رفع کنید. در صورتی که با این روش ها ارور ماشين ظرفشويي سامسونگ رفع نشد باید دکمه های دستگاه را تعویض کنید.

کد ارور E1 ماشین ظرفشویی سامسونگ

خطای E1 در ماشین ظرفشویی سامسونگ زمانی ظاهر می شود که سیستم تخلیه آب دچار مشکل شده باشد. برای رفع ارور ظرفشویی سامسونگ با کد E1 باید لوله ها و اتصالات مربوط به شیلنگ تخلیه آب، فیلتر و پمپ تخلیه و همچنین سوئیچ شناور را بررسی کنید. برای عیب یابی و تعمیر این قطعات و رفع خطای E1 باید حتماً با یک تعمیرکار متخصص تماس بگیرید.

کد خطای E2 در ظرفشویی سامسونگ

در شرایطی که ماشین ظرفشویی سامسونگ با مشکل در آبگیری مواجه شود خطای E2 نمایش داده می شود. برای رفع خطای e2 در ماشین ظرفشویی سامسونگ باید شیر ورودی آب، شیلنگ آب از لحاظ پارگی و خمیدگی و فشار آب ورودی تست شود.

ارور E3 ماشین ظرفشویی سامسونگ

گاهی اوقات وجود مشکل در سنسور دمای آب ماشین ظرفشویی سامسونگ با کد E3 نمایش داده می شود. برای عیب یابی خطای E3 در ظرفشویی سامسونگ می توانید با استفاده از یک مولتی متر المنت دستگاه را چِک کنید. در صورت معیوب بودن این قطعه باید توسط یک متخصص نسبت به تعویض آن اقدام کنید.

نمایش خطای E4 در ماشین ظرفشویی سامسونگ

اگر ماشین ظرفشویی سامسونگ برای جریان ورودی آب با مشکل مواجه شود خطای E4 نمایش داده می شود. برای رفع خطای e4 در ماشین ظرفشویی سامسونگ باید در ابتدا مطمئن شوید که شیر آب ظرفشویی به طور کامل باز است. سپس شیر برقی و شیلنگ آب را تست کنید و در آخر با استفاده از یک مولتی متر برد کنترل را مورد بررسی قرار دهید.

ارور E7 ظرفشویی سامسونگ

از دیگر ارورهایی که ممکن است در ماشین ظرفشویی سامسونگ نمایش داده شود E7 است. این کد خطا به علت مشکل در رفلکتور ظرفشویی ظاهر می شود. رفلکتور در قسمت پایین ماشین ظرفشویی قرار گرفته است که نوردهی را داخل دستگاه ایجاد می کند. برای رفع این خطا باید رفلکتور را عیب یابی و در صورت لزوم تعویض کنید.

e7 ارور ظرفشویی سامسونگ

نمایش خطای 3C برای چیست؟

وجود هر گونه مشکل و عیب در قسمت پمپ ماشین ظرفشویی باعث نمایش ارور 3C در ظرفشویی می شود. برای عیب یابی ارور 3C باید تمام اتصالات مربوط به پمپ را بررسی کنید. سپس شیلنگ و پروانه پمپ را از لحاظ سلامت و گرفتگی چِک کنید. در صورتی که خطای 3C به این علت ها نباشد باید برد الکتریکی را با یک مولتی متر بررسی کنید.

ارور F1 و F5 در ماشین ظرفشویی سامسونگ

از دیگر ارور ماشين ظرفشويي سامسونگ می توان اشاره کرد به خطاهای F1 و F5. در برخی از مدل ماشین ظرفشویی های سامسونگ وجود عیب در قسمت ورودی و تخلیه آب با ارور F1 و F5 نمایش داده می شود. قبل از هر کاری از باز بودن شیر آب ماشین ظرفشویی مطمئن شوید. سپس فیلتر و شیلنگ تخلیه را از هر لحاظ تست و بررسی کنید. در صورتی که مشکل از این قسمت ها نباشد باز هم لازم است تا برد کنترل دستگاه را توسط یک تعمیرکار ماهر عیب یابی کنید.

خطاهای F2، F4، F8 در ظرفشویی های Samsung

در صورتی که سیستم گرمایشی در برخی از ماشین ظرفشویی سامسونگ با مشکل در گرم کردن مواجه شود ارورهای F2، F4 و F8 بر روی صفحه نمایش دستگاه ظاهر می شود. در چنین شرایطی می بایست با استفاده از یک مولتی متر المنت، ترموستات و برد اصلی را بررسی و عیب یابی کنید. در صورت لزوم باید از یک متخصص برای بررسی های بیشتر و تعمیر کلی کمک بگیرید.

کد خطای F3 چرا در ظرفشویی سامسونگ ظاهر می شود؟

خطای f3 ماشین ظرفشویی سامسونگ می تواند به علت خرابی سوئیچ شناور یا نشتی آب باشد. برای خطای f3 در ماشین ظرفشویی سامسونگ باید قبل هر کاری از بابت سالم بودن اتصالات سوئیچ شناور مطمئن شوید. از طرف دیگر باید بازوهای اسپری کننده آب را نیز تست کنید تا دچار انسداد و گرفتگی نشده باشند.

ارورهای F6 و F7 در ظرفشویی سامسونگ

وجود هر گونه عیب و ایراد در برق ورودی و برد الکترونیکی ماشین ظرفشویی سبب نمایش خطاهای F6 و F7 در ظرفشویی سامسونگ می شود. برای رفع ارور F6 و F7 ظرفشویی سامسونگ آسان ترین روش بیرون کشیدن پریز برق دستگاه و وصل مجدد آن در کنار تست سیم پریز ست. با این حال اگر مشکل از طرف سیم و پریز برق نباشد حتماً باید برد اصلی را توسط تکنسین مربوط مورد بررسی قرار دهید.

F9 خطای دیگر ماشین ظرفشویی سامسونگ

در صورتی که درب ماشین ظرفشویی سامسونگ به طور کامل بسته نشود شما ارور F9 را بر روی پنل کنترل ظرفشویی سامسونگ مشاهده خواهید کرد. برای عیب یابی ارور ظرفشویی سامسونگ با کد F9 مطمئن شوید که چیزی بین درب دستگاه قرار نگرفته باشد. اقدام بعدی تست سلامت قفل درب ظرفشویی است. اتصالات مربوط به سنسور درب  را نیز بررسی کنید. در صورتی که مشکل از این قسمت ها نباشد برد اصلی را عیب یابی و بررسی کنید. البته گاهی اوقات چراغ های Delicate و Quick نیز شروع به چشمک زدن می کنند که علامتی برای وجود مشکل در قسمت درب دستگاه است.

مشکل در برد اصلی با چه اروری نمایش داده می شود؟

زمانی که ارتباط برد اصلی با سایر قسمت های ماشین ظرفشویی قطع می شود خطای CE برای کاربران نمایش داده می شود. برای رفع این ارور باید تمام اتصالات از برد اصلی به سایر قسمت ها را مورد بررسی قرار دهید. اگر بخش های مختلف با عیب و ایراد مواجه نشده باشند باید برد اصلی را تعویض کنید. البته نمایش d13 در ظرفشویی سامسونگ نیز می تواند به علت ایراد در برد و اتصالات الکتریکی باشد که در صورت ظاهر شدن باید تمام اتصالات را مورد بررسی قرار دهید.

ارور ظرفشویی سامسونگ- ec

خرید جدیدترین ماشین ظرفشویی سامسونگ اصل از آترین پلاس

ماشین ظرفشویی های سامسونگ به دلیل بهره مند شدن به جدیدترین فناوری های روز و همچنین قیمت بسیار مناسبی که دارند به یکی از خوش فروش ترین ها در بین کاربران تبدیل شده است. اما علیرغم این بهره مندی ها ماشین ظرفشویی های سامسونگ نیز همانند سایر محصولات با خطاها و ارورهایی مواجه می شوند که در این مطلب به طور کامل آنها را توضیح دادیم. با این حال به دلیل پر طرفدار بودن ظرفشویی های سامسونگ بین کاربران ما نیز در فروشگاه آترین پلاس جدیدترین مدل ماشین ظرفشویی سامسونگ را در اختیار مشتریان خود قرار داده ایم. در صورت تمایل به خرید می توانند با ضمانت اصالت و سلامت، گارانتی 18 ماهه، پرداخت در محل، ارسال سریع و بهترین قیمت، ثبت سفارش خود را انجام دهند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا