معرفی و بررسی

خاموش شدن ماشین ظرفشویی در حین کار، بررسی تمامی دلایل خاموش شدن ناگهانی

یکی از معظلاتی که ممکن است در هنگام استفاده از ماشین ظرفشویی آن را تجربه کرده باشید خاموش شدن ماشین ظرفشویی در حین کار است. گاهی اوقات شاید این مسئله ناشی از وجود یک مشکل ساده باشد اما برخی مواقع این موضوع می تواند از یک اتفاق نا خوشایند در ماشین ظرفشویی خبر دهد. با این حال در این مطلب تمام مواردی که می تواند علت خاموش شدن ماشین ظرفشویی در هنگام کار باشد را برای شما به طور کامل توضیح خواهیم داد.

نوسانات برق مهم ترین دلیل خاموش شدن ماشین ظرفشویی

یکی از رایج ترین مواردی که می تواند علت خاموش شدن ماشین ظرفشویی در حین کار باشد نوسانات جریان برق است. اگر جریان برق ورودی به ماشین ظرفشویی قطع شود دستگاه با مشکل خاموش شدن ناگهانی در حین کار مواجه می شود. با این حال برای رفع این مشکل حتماً جریان برق اصلی را چِک کنید. البته گاهی اوقات ممکن است عیب در قسمت فیوز، کابل ماشین ظرفشویی و یا پریز برق باشد. بنابراین بررسی تمام این موارد در صورت خاموش شدن ناگهانی ماشین ظرفشویی لازم و ضروری است.
این موضوع را نیز در نظر داشته باشید که کیفیت قطعات می تواند در جلوگیری از به وجود آمدن چنین معظلی تا حد زیادی جلوگیری کند. اما باید توجه داشته باشید که قیمت ماشین ظرفشویی در برندهای اصلی با کیفیت بالا به صرف بودجه بیشتری نیاز دارد.

نوسانات برق علت خاموش شدن ماشین ظرفشویی حین کار

خرابی قفل درب علت خاموش شدن ماشین ظرفشویی حین کار

اگر میکروسوئیچ درب ماشین ظرفشویی دچار خرابی و عیب شود ممکن است علت توقف ماشین ظرفشویی به صورت ناگهانی باشد. از آنجایی که وظیفه میکروسوئیچ تشخیص باز و بسته بودن درب است در صورتی که با ایراد مواجه شود ممکن است است به اشتباه درب بسته دستگاه را باز تشخیص دهد و ماشین ظرفشویی وسط شستشو خاموش شود. البته این موضوع را نیز در نظر داشته باشید که خرابی قفل درب ماشین ظرفشویی نیز از دیگر دلایل خاموش شدن ناگهانی ماشین ظرفشویی است که باید نسبت به تعمیر و تعویض آن اقدام کنید.
با توجه به اینکه نظرات در مورد ماشین ظرفشویی ال جی مدل ۴۲۵ کاربران بسیار خوشایند است، اگر قصد خرید ظرفشویی را دارید ماشین ظرفشویی های این شرکت می تواند یک گزینه بسیار مناسب برای شما باشد. اما باید توجه داشته باشید که خرابی میکروسوئیچ و قفل درب نیز علت خاموش شدن ماشین ظرفشویی ال جی 425 و سایر مدل ها در حین کار خواهد بود.

خرابی قفل درب علت خاموش شدن ماشین ظرفشویی حین کار

علت خاموش شدن ماشین ظرفشویی در حین کار چیست؟

از دیگر دلایلی که سبب توقف ناگهانی بهترین و پرفروش ترین ماشین ظرفشویی خارجی در وسط کار می شود قطع شدن جریان آب ماشین ظرفشویی است. در صورتی که آب ورودی به دستگاه فشار کافی برای شستشوی ظروف نداشته باشد هیچ کدام از برنامه های شستشو اجرا نمی شود. این موضوع سبب خاموش شدن ناگهانی ماشین ظرفشویی می شود. برای حل این مسئله باید از وصل بودن جریان آب ساختمان مطمئن شوید، همچنین پمپ آب و شیر برقی دستگاه را از لحاظ سلامت نیز تست کنید و در صورت خرابی و نیاز، تعمیر و تعویض این قطعات را انجام دهید.

قطع جریان آب علت خاموش شدن ماشین ظرفشویی حین کار

خرابی فیوز حرارتی از دلایل متوقف شدن ماشین ظرفشویی

فیوز حرارتی قطعه ای است که دمای ماشین ظرفشویی را هنگام کار چِک می کند و در صورت افزایش دمای بیش از حد در دستگاه جریان برق را از موتور و برد اصلی قطع می کند و باعث خاموش شدن ناگهانی ماشین ظرفشویی در حین کار می شود. با این حال در برخی مواقع ممکن است این قطعه در ماشین ظرفشویی سامسونگ اصل کره، ال جی و یا بوش دچار عیب و ایراد شود و دمای دستگاه را به اشتباه در درجه های بالا تشخیص دهد و موجب توقف ماشین ظرفشویی حین کار شود. برای حل این مسئله باید از یک تعمیرکار ماهر برای عیب یابی این قطعه کمک بگیرید.

خرابی فیوز حرارتی علت خاموش شدن ماشین ظرفشویی حین کار

آیا خرابی پنل ماشین ظرفشویی باعث توقف ناگهانی ماشین ظرفشویی می شود؟

از دیگر علت خاموش شدن ماشین ظرفشویی ال جی، ماشین ظرفشویی بوش و سامسونگ خراب شدن پنل تنظیمات ماشین ظرفشویی است. در صورتی که دکمه های پنل با ایراد و یا مشکل گیر کردن مواجه شوند دستگاه نمی تواند فرایند شستشو را به درستی انجام دهد و در نتیجه کاربر با مشکل خاموش شدن ناگهانی ماشین ظرفشویی مواجه می شود. با این حال برای رفع خرابی پنل ماشین ظرفشویی می توانید با یک متخصص تماس بگیرید.

خرابی پنل تنظیمات علت خاموش شدن ماشین ظرفشویی حین کار

بررسی برد الکتریکی به علت خاموش شدن ناگهانی ماشین ظرفشویی

اصلی ترین قطعه در ماشین ظرفشویی برد الکتریکی است که اگر با عیب و خرابی مواجه شود عملکرد ماشین ظرفشویی را دچار اختلال می کند و به نوعی علت توقف ناگهانی ظرفشویی نیز می شود. با این وجود لازم است تا در صورت خاموش شدن ماشین ظرفشویی حتماً برد اصلی را توسط تکنسین متخصص تعمیر و یا تعویض کنید.

خرابی برد الکتریکی علت خاموش شدن ماشین ظرفشویی حین کار

خاموش شدن ماشین ظرفشویی در حین کار به علت خرابی المنت حرارتی

علت خاموش شدن ماشین ظرفشویی می تواند متعدد باشد که از کار افتادن المنت حرارتی می تواند یکی از آنها باشد. با توجه به این موضوع اگر دمای آب ماشین ظرفشویی داغ نشده باشد و به نوعی ظروف شما همچنان کثیف باشد احتمال خرابی المنت حرارتی دستگاه بسیار زیاد است و باید بررسی و عیب یابی شود تا مشکل علت خاموش شدن ماشین ظرفشویی برای شما پیش نیاید.

خرابی المنت علت خاموش شدن ماشین ظرفشویی حین کار

خاموش شدن ماشین ظرفشویی در حین کار به دلیل خرابی فن

فن هایی که معمولاً در ماشین ظرفشویی تعبیه می شوند تعادل دمای ماشین ظرفشویی را بر عهده دارند و از داغ شدن بیش از حد داخل دستگاه جلوگیری می کنند. در صورتی که فن دستگاه با عیب و خرابی مواجه شود دما در داخل کابینه ماشین ظرفشویی اشتباه تشخیص داده می شود و موجب توقف ناگهانی ماشین ظرفشویی در حین کار می شود. با این وجود حتماً فن ماشین ظرفشویی را تِست کنید و در صورت خرابی تعمیر آن را انجام دهید.

خرابی فن علت خاموش شدن ماشین ظرفشویی حین کار

ایراد در پمپ و موتور علت خاموش شدن ماشین ظرفشویی در حین کار

با توجه به اینکه آب مورد نیاز دستگاه برای شستشو توسط پمپ در ماشین ظرفشویی تأمین می شود اگر پمپ و موتور ماشین ظرفشویی به هر دلیلی دچار عیب و ایراد شود می تواند علت خاموش شدن ماشین ظرفشویی ال جی، ماشین ظرفشویی سامسونگ و بوش باشد. بنابراین در صورت خاموش شدن ماشین ظرفشویی حتماً پمپ و موتور ماشین ظرفشویی را توسط تعمیرکار مربوط بررسی کنید.

خرابی پمپ علت خاموش شدن ماشین ظرفشویی

خرید جدیدترین مدل ماشین ظرفشویی با ضمانت اصالت از آترین پلاس

خاموش شدن ناگهانی ماشین ظرفشویی در حین کار می تواند دلایل مختلفی داشته باشد که باید در ابتدا علت را پیدا کنید و سپس نسبت به رفع آنها اقدام کنید. با این حال علیرغم وجود مشکلات احتمالی هنوز هم محبوبیت ماشین ظرفشویی ها در بین کاربران بسیار است. به طوری که اکثر کاربران اقدام به خرید ماشین ظرفشویی در مدل های متنوع می کنند. با توجه به این موضوع ما نیز در فروشگاه آترین پلاس مجموعه ای از بهترین مدل ماشین ظرفشویی های روز را با تضمین اصالت و سلامت، گارانتی 18 ماه، پرداخت در محل، ارسال سریع و بهترین قیمت، ثبت سفارش خود را انجام دهید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا