معرفی و بررسی

چرا قرص در ماشین ظرفشویی حل نمی شود؟ بررسی علت حل نشدن قرص ماشین ظرفشویی

یکی از لوازم بسیار کاربردی برای بانوان در انجام کارهای روزمره ماشین ظرفشویی است. امروزه با توجه به پیشرفت تکنولوژی مدل های بسیار متنوعی از این محصولات تولید و عرضه شده اند که کاربران می توانند با توجه به انتظارات و همچین بودجه ای که دارند مدل مَد نظر را انتخاب کنند. از آنجایی که شوینده اصلی ماشین ظرفشویی ها قرص است گاهی اوقات کاربران با معظل حل نشدن قرص در ماشین ظرفشویی مواجه می شوند. اما علت حل نشدن قرص ماشین ظرفشویی چیست؟ چرا قرص در ماشین ظرفشویی حل نمی شود؟ باید گفت که حل نشدن قرص ماشین ظرفشویی می تواند دلایل بسیاری داشته باشد که در این مطلب به بررسی آنها خواهیم پرداخت.

حل نشدن قرص در ماشین ظرفشویی به علت چیدمان نادرست ظروف

علت حل نشدن قرص ماشین ظرفشویی می تواند مختلف باشد که چیدمان نا منظم ظروف یکی از اصلی ترین دلایل آن است. اگر ظروف در ماشین ظرفشویی مناسب چیشده نشوند ممکن است محفظه جای قرص به درستی باز نشود و در نتیجه آب کافی به قرص برای حال شدن نرسد. چیدمان نادرست ظروف همچنین در ماشین ظرفشویی باعث می شود تا بازوهای آبپاش چرخش کافی نداشته باشند و به نوعی سبب پمپاژ نا مناسب آب و حل نشدن قرص ماشین ظرفشویی شود. برای رفع این مشکل بهتر است هر یک از اقلام را در جای مناسب خود قرار دهید.
یعنی ظروف شیشه ای را در سبد بالا، بشقاب های بزرگ و دیگر اجسام بزرگ را که نیاز به فضای بیشتر دارند در سبد پایین قرار دهید. توجه داشته باشید که چیدن نا مناسب ظروف در همه مدل ها و برندها به نوعی سبب حل نشدن قرص ماشین ظرفشویی خواهد بود. بنابراین با توجه به بهره مندی ماشین ظرفشویی های خارجی نیازی نیست تا از مارک های ایرانی خرید ماشین ظرفشویی را انجام دهید. چرا که قیمت ماشین ظرفشویی ۱۸ نفره از برندهای داخلی نیز دارای رِنج قیمت بالایی هستند. این در حالی است که یک ماشین ظرفشویی از برند داخلی شاید فناوری های یک مدل خارجی را نداشته باشند.

انسداد در منافذ بازوهای آبپاش دليل حل نشدن قرص ماشين ظرفشويي

علت حل نشدن قرص ماشین ظرفشویی بوش، علت حل نشدن قرص ماشین ظرفشویی سامسونگ، علت حل نشدن قرص ماشین ظرفشویی ال جی در همه مدل ها می تواند به سبب انسداد و گرفتگی در منافذ اسپری آب در ماشین ظرفشویی باشد که در نهایت موجب می شود تا آب کافی به محفظه جای قرص برای حل شدن نرسد. در شرایطی که مشکل حل نشدن قرص ماشین ظرفشویی ناشی از گرفتگی منافذ بازوهای اسپری کننده آب باشد باید با استفاده از یک جسم نوک تیز نسبت به تمیز کردن منافذ بازوهای اسپری آب کنید.
البته استفاده منظم از نمک ماشین ظرفشویی باعث می شود تا جرم و رسوبی که بین منافذ آبپاش دستگاه گیر کرده اند به خوبی از بین رود و به نوعی هیچ گونه گرفتگی بین منافذ ایجاد نشود. با توجه به این موضوع برای کسب اطلاع بیشتر از کارایی نمک ظرفشویی بهتر است مقاله نمک ماشین ظرفشویی برای چیست را مطالعه کنید.

مسدود شدن منافذ اسپری آب علت حل نشدن قرص ماشین ظرفلشویی

علت حل نشدن قرص ماشین ظرفشویی چیست؟

یکی دیگر از دلایل حل نشدن قرص در ماشین ظرفشویی کم بودن فشار آب است. از آنجایی که قرص ماشین ظرفشویی برای حل شدن به میزان قابل توجهی آب نیاز دارد، اگر فشار آب ورودی به ماشین ظرفشویی در سطح ایدئالی نباشد موجب حل نشدن قرص ماشین ظرفشویی می شود. با این حال برای جلوگیری از پیش آمدن چنین معظلی قبل از روشن کردن ماشین ظرفشویی حتماً فشار آب را اندازه بگیرید. همچین شیر ورودی ماشین ظرفشویی را کاملاً باز کنید تا پمپاژ آب با فشار مناسب انجام شود. گاهی اوقات ممکن است کم شدن فشار آب به علت خرابی یا پیچ خوردگی شیلنگ ورودی آب باشد که باید در صورت خرابی تعمیر و یا تعویض شود.
نا گفته نماند وجود عیب در قسمت هایی همچون پمپ تخلیه و هیدروستات نیز سبب می شود تا سطح آب در ماشین ظرفشویی کم شود و قرص در ماشین ظرفشویی 13 نفره و 14 نفره از هر مدل و برند که باشد حل نشود.

بررسی دیسپنسر به علت حل نشدن قرص در ماشین ظرفشویی

دليل حل نشدن قرص ماشين ظرفشويي می تواند متعدد باشد که خرابی دیسپنسر یکی از مهم ترین آنها است. اگر دیسپنسر یا همان محفظه جاقرصی ماشین ظرفشویی به دلایلی از جمله خرابی و شکستگی درب، گیر کردن قرص در محفظه و یا هر مورد دیگری دچار عیب و ایراد شود ممکن است قرص به طور کامل و یا اصلاً باز نشود. با این وجود اگر علت حل نشدن قرص در ماشین ظرفشویی بوش، علت حل نشدن قرص ماشین ظرفشویی سامسونگ و علت حل نشدن قرص ماشین ظرفشویی ال جی به دلیل خرابی دیسپنسر باشد قبل از هر کاری از مسدود نبودن محفظه مطلع شوید.
اگر قطعات محفظه دچار شکستگی و خرابی شده اند در صورت نیاز آن را تعمیر و یا تعویض کنید. لازم به تذکر است که گاهی اوقات قطعات ماشین ظرفشویی به علت جا به جایی در محیط دچار شکستگی و ایراد می شوند که برای پیشگیری از چنین مشکلاتی باید با دقت بیشتری حمل و جا به جایی را انجام دهید و یا در فضای بازتری ماشین ظرفشویی را قرار دهید. البته ما در مقاله جای ماشین ظرفشویی در آشپزخانه کوچک بیشتر این موارد را توضیح داده ایم که می توانید مطالعه ای روی آن داشته باشید.

خرابی دیسپنسر علت حل نشدن قرص ماشین ظرفلشویی

سرد بودن آب علت حل نشدن قرص ماشین ظرفشویی نیست!

از دیگر علت حل نشدن قرص ماشین ظرفشویی سرد بودن آب ماشین ظرفشویی است. اگر دمای آب به حد کافی نرسد قرص ظرفشویی در آن کاملاً حل نخواهد شد. این موضوع سبب می شود تا چربی ها و کثیفی ها همچنان روی ظروف باقی بماند. به طوری که حتی ممکن است ذرات قرص ماشین ظرفشویی روی ظروف باقی بماند و به سختی از روی ظروف پاک شود. برای حل مشکل سرد بودن آب ماشین ظرفشویی تنظیمات دما را در دستگاه بررسی کنید و از باز بودن شیر ورودی آب گرم ظرفشویی مطمئن شوید. سپس المنت ماشین ظرفشویی را از لحاظ سلامت تست کنید.
با توجه به اینکه ترموستات در ماشین ظرفشویی کنترل دما را انجام می دهد اگر این قطعه دچار عیب و ایراد شده باشد آب ماشین ظرفشویی سرد خواهد بود. بنابراین باید در صورت لزوم آن را تعمیر و یا تعویض کنید. گفتنی است که حل نشدن قرص ماشین ظرفشویی ناشی از سرد بودن آب ممکن است حتی در بهترین ماشین ظرفشویی بوش 13 نفره و 14 نفره که جزو با کیفیت ترین محصولات از این برند جهانی هستند نیز پیش آید. بنابراین می توان گفت هیچ تفاوتی ندارد که شما از چه برندی خرید ماشین ظرفشویی را انجام می دهید.

پایین بودن کیفیت قرص ماشین ظرفشویی

حل نشدن قرص ماشین ظرفشویی به دلیل پایین بودن کیفیت قرص ماشین ظرفشویی یکی از مواردی است که باید برای یک شستشوی ایدئال در نظر بگیرید. در قرص های نا مرغوب ماشین ظرفشویی از آنزیم ها، ترکیبات شیمیایی بسیار ضعیف و پوشش نا مطلوبی استفاده شده است که باعث می شود تا زودتر از موعد باز شوند و به درستی در دستگاه حل نشوند. پس برای رفع این مشکل بهتر است که از برندهای اصلی و معتبر با تاریخ مصرف مناسب اقدام به خرید قرص ماشین ظرفشویی کنید. برای جلوگیری از فاسد شدن قرص های ماشین ظرفشویی در جای خشک و دور از رطوبت آنها را قرار دهید.

پایین بودن کیفیت قرص ماشین ظرفشویی علت حل نشدن قرص ماشین ظرفلشویی

خرید آخرین مدل ماشین ظرفشویی با ضمانت اصالت از آترین پلاس

استفاده از بهترین قرص ماشین ظرفشویی سبب می شود تا شستشوی ظروف با کیفیت ایدئالی انجام شود. اما با توجه به اینکه حل نشدن قرص ماشین ظرفشویی در میزان پاک کنندگی ظروف نقش دارد در این مطلب سعی کردیم تا تمام مواردی را که سبب حل نشدن قرص در ماشین ظرفشویی می شود را برای شما توضیح دهیم. به طوری که با توجه به آنها بتوانید علت را پیدا کرده و نسبت به عیب یابی و رفع آنها اقدام کنید. علیرغم وجود این مشکلات احتمالی هنوز هم کاربران تمایل زیادی به خرید ماشین ظرفشویی نشان داده اند.
البته ما نیز این موضوع را در نظر گرفته و مجموعه ای از جدیدترین مدل ماشین ظرفشویی های روز را برای مشاهده در اختیار مشتریان خود قرار داده ایم تا در صورت تمایل به خرید بتوانند با تضمین اصالت و سلامت، گارانتی 18 ماه، پرداخت در محل، ارسال سریع و بهترین قیمت، ثبت سفارش خود را در آترین پلاس به ثبت برسانند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا