معرفی و بررسی

معایب ماشین ظرفشویی بوش سری 6، بوش سری 6 انتخاب مناسبی است؟

ماشین ظرفشویی یکی از کاربردی ترین و پر طرفدارترین محصولات خانگی است که امروزه برندهای مختلفی تولید و عرضه آن را در کارنامه خود به ثبت رسانده اند. البته با توجه به نوپا بودن برخی از این کمپانی ها به طور حتم نمی توان کیفیت را در همه آنها تأیید و یا رد کرد. با این حال در بین کمپانی های معتبر با سابقه طولانی بوش یکی از بهترین ها در نوع خود است. این برند جهانی در سری های مختلفی ماشین ظرفشویی هایش را تولید و عرضه کرده است که سری 6 را می توان یکی از محبوب ترین های این شرکت در بین کاربران معرفی کرد.
علیرغم مزایا و امکاناتی که ماشین ظرفشویی های سری 6 بوش از آن برخوردار هستند با معایب و مشکلاتی نیز همراه هستند که در ادامه این مطلب شما را با معایب ماشین ظرفشویی بوش سری 6 به طور کامل آشنا خواهیم کرد تا با توجه به آنها بتوانید انتخاب دقیق تری را برای خود داشته باشید.

آبگیری نکردن از مهم ترین معایب ماشین ظرفشویی بوش سری 6

یکی از مشکلاتی که در برخی از مدل ماشین ظرفشویی های سری 6 بوش پیش می آید و به عنوان یکی از معایب ماشین ظرفشویی بوش سری 6 می توان از آن نام برد آبگیری نکردن ماشین ظرفشویی بوش سری 6 است. البته این مشکل می تواند از معایب ماشین ظرفشویی بوش سری 4 و معایب ماشین ظرفشویی بوش سری 8 نیز باشد. دلایل مختلفی برای آب گیری نکردن ماشین ظرفشویی بوش سری 6 وجود دارد که مهم ترین آنها عبارتند از:

  • خرابی در شیر ورودی آب: شیر ورودی آب مورد نیاز برای شستشوی ظروف را در ماشین ظرفشویی تأمین می کند. اگر این قطعه با مشکل و ایراد مواجه شود فرایند آبگیری با مشکل رو به رو می شود که باید نسبت به تعویض یا تعمیر آن اقدام کنید.
  • وجود مشکل در سوئیچ شناور: این قطعه فشار آب را در ماشین ظرفشویی تنظیم و کنترل می کند. خرابی سوئیچ شناور باعث می شود تا دستگاه در فرایند آبگیری دچار مشکل شود.
  • از کار افتادن تایمر: تایمر یکی از قطعات بسیار مهم در ماشین ظرفشویی است که اگر دچار خرابی شود دستگاه وارد مرحله بعدی برای شستشو نمی شود و به عبارتی در چرخه آبگیری اختلال ایجاد می شود.
    با توجه به اینکه بروز هر کدام از این مشکلات در ماشین ظرفشویی های بوش سری 6 دور از انتظار نیست برای بررسی و عیب یابی آنها می توانید از یک تکنسین متخصص کمک بگیرید. البته دقت داشته باشید که در هنگام خرید ماشین ظرفشویی بوش حتماً از اصالت کالا مطمئن شوید تا کمتر با عیب و ایراد در ماشین ظرفشویی مواجه شوید. نا گفته نماند قیمت ماشین ظرفشویی بوش سری 6 در مدل های اصلی در رِنج قیمت بالایی قرار دارند که باید در هنگام خرید به این موضوع توجه کافی داشته باشید.

مشکل در ابگیری عیب ماشین ظرفشویی بوش سری 6

ماشین ظرفشویی بوش سری 6 سر و صدا دارد!

در حالت عادی که ماشین ظرفشویی های بوش سری 6 مشغول کار است سر و صدای زیادی از این محصولات را نخواهید شنید. اما گاهی اوقات در هنگام شستشو صدای ناخوشایندی از ظرفشویی های بوش سری 6 به گوش می رسد که به نوعی می تواند جزو معایب ماشین ظرفشویی بوش سری 6 به حساب آید. این سر و صدا می تواند به علت های مختلفی باشد که عبارتند از:

  • وجود مشکل در بازوهای اسپری آب: با توجه به اینکه ماشین ظرفشویی های بوش در هر سری داری بازوهای اسپری کننده برای آب هستند، اگر به هر علتی دچار عیب و یا شل شدگی شوند سر و صدای زیادی را در اثر برخورد با قفسه ها ایجاد می کنند. از آنجایی که این مسئله می تواند در تمام مدل ماشین ظرفشویی ها از هر برندی که باشد به وجود آید ما به شما خرید ظرفشویی ال جی را از مدل های جدید پیشنهاد می کنیم که به نسبت محصولات بوش از قیمت مناسب تری برخوردار هستند. با این حال برای رفع این مشکل می توانید با یک استاد کار ماهر تماس بگیرید.
  • چیدمان نادرست ظروف در ماشین ظرفشویی: تلنبار کردن ظروف در ماشین ظرفشویی می تواند یکی از مهم ترین دلایل سر و صدای ماشین ظرفشویی بوش سری 6 و سایر مدل ها باشد. زمانی که ظروف بر روی هم و به صورت نا منظم قرار می گیرند به هم برخورد می کنند و صدای ناخوشایندی را در محیط ایجاد می کنند. بنابراین بهتر است ظروف را در ماشین ظرفشویی در جای مخصوص و به اندازه لازم قرار دهید.
  • خرابی پمپ: یکی دیگر از معایب ظرفشویی بوش سری 6 که می تواند از معایب ماشین ظرفشویی بوش سری 4 و معایب ماشین ظرفشویی بوش سری 8 نیز باشد خرابی پمپ آب دستگاه است. در صورتی که سر و صدای ماشین ظرفشویی به دلیل عوامل ذکر شده نباشد احتمالاً مشکل از پمپ است که باید بررسی شود.

روشن نشدن ماشین ظرفشویی بوش سری 6

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که ماشین ظرفشویی شما روشن نشود. این مسئله می تواند از دیگر معایب ماشین ظرفشویی بوش سری 6 باشد که ناشی از وجود عیب و ایراد در قسمت های زیر است.

  • اختلال در قسمت برق رسانی: اگر به هر دلیلی دو شاخه، فیوز، برد و موتور دستگاه دچار مشکل و ایراد شده باشد ماشین ظرفشویی 13 نفره، 14 نفره بوش از هر سری که باشد روشن نمی شود. با این حال برای بررسی این موارد بهتر است با یک تکنسین متخصص در ارتباط باشید.
  • باز ماندن درب ماشین ظرفشویی: گاهی اوقات علت روشن نشدن ماشین ظرفشویی که به نوعی از معایب ماشین ظرف شویی بوش سری 6 نیز محسوب می شود به دلیل باز ماندن درب ماشین ظرفشویی است. در صورتی که درب ماشین ظرفشویی به طور کامل بسته نشود دستگاه روشن نمی شود.

نشت آب ماشین ظرفشویی از دیگر عیب های ظرفشویی بوش

اگر خرید ماشین ظرفشویی بوش را به منظور مواجه شدن با هیچ مشکلی انجام می دهید قطعاً اشتباه است. چرا که در همه مدل ها احتمال خرابی و عیب وجود دارد. نشت آب در ماشین ظرفشویی بوش از دیگر معایب ماشین ظرفشویی بوش سری 6، معایب ماشین ظرفشویی بوش سری 4 و معایب ماشین ظرفشویی بوش سری 8 است که باید به آن توجه کنید. نشت آب نیز در ماشین ظرفشویی بوش می تواند به علت های متعددی باشد که مهم ترین آنها موارد زیر است.

  • خرابی و بریدگی در شیر تخلیه آب: از مواردی که سبب نشت آب در ماشین ظرفشویی و جاری شدن آب در کف محیط آشپزخانه شما شود خرابی و یا بریدگی در قسمت شیلنگ تخلیه آب دستگاه است. این موضوع می تواند باعث بوی بد در داخل ماشین ظرفشویی نیز شود که البته ما در مقاله نحوه استفاده از بوگیر ماشین ظرفشویی بیشتر این موضوع را مورد بررسی قرار داده ایم که می توانید آن را مطالعه کنید.
  • خراب شدن پمپ و لوله های ورودی: می توان گفت یکی از معایب ماشین ظرفشویی بوش سری 6 خرابی پمپ آب و لوله های ورودی است. در شرایطی که نشت آب ناشی از این موارد باشد حتماً باید نسبت به تعمیر و تعویض آنها اقدام کنید.
  • ایراد در واشر دور درب ماشین ظرفشویی: اگر لاستیک دور درب ماشین ظرفشویی دچار بریدگی و یا ترک خوردگی شده باشد نشت آب در دستگاه به وجود می آید که باید واشر را تعویض کنید.

خشک نشدن ظروف از اصلی ترین معایب ماشین ظرفشویی سری 6 بوش

خشک نشدن ظروف از مواردی است که شاید شما هم در ماشین ظرفشویی بوش سری 6 و سایر مدل ها آن را تجربه کرده باشید. خشک نشدن ظروف در ماشین ظرفشویی های بوش سری 6 به علت های مختلفی از جمله موارد زیر است.

  • خرابی ترموستات: با توجه به اینکه ترموستات در گرم کردن درجه حرارت ماشین ظرفشویی نقش دارد. اگر به هر دلیلی این قطعه با ایراد مواجه شود خشک شدن ظروف انجام نمی شود و این موضوع می تواند به عنوان یکی از معایب ماشین ظرفشویی بوش سری 6 به حساب آید. در چنین شرایطی لازم است تا ترموستات را بررسی و تعمیر کنید.
  • عیب در سیستم تخلیه: سیستم تخلیه وظیفه دارد آب را در ماشین ظرفشویی تخلیه کند. این قسمت گاهی اوقات دچار عیب و مشکل در تخلیه می شود که باید توسط یک تعمیرکار ماهر عیب یابی شود.
  • از کار افتادن المنت های گرمایی: المنت هایی که در ماشین ظرفشویی بوش سری 6 تعبیه شده است وظیفه داغ کردن داخل دستگاه را برای خشک کردن ظروف بر عهده دارند. اگر به هر دلیلی المنت ماشین ظرفشویی خراب شود ظروف در ماشین ظرفشویی خشک نمی شوند.

خشک نشدن ظروف عیب ماشین ظرفشویی بوش سری 6

مسدود شدن شیلنگ تخلیه عیبی برای ماشین ظرفشویی بوش سری 6

مسدود شدن شیلنگ تخلیه از دیگر معایب ماشین ظرف شویی بوش سری 6 است که ممکن است در هر مدل پیش آید. انسداد در شیلنگ تخلیه می تواند به دلیل وجود پس مانده مواد غذایی و یا عیب در تسمه محرک و تسمه پمپ تخلیه باشد. با این حال شما می توانید هر چند وقت یکبار نسبت به پاکسازی شیلنگ تخلیه اقدام کنید و همچنین با بررسی تسمه ها و پمپ عیب ایجاد شده را رفع کنید.

پخش بوی نامطبوع در ماشین ظرفشویی های سری 6 بوش

بوی بد ماشین ظرفشویی همواره یکی از معایب ماشین ظرفشویی بوش سری 6، 4 و 8 است که به دلیل باقی ماندن مواد غذایی در قسمت تخلیه یا منافذ اسپری آب به وجود می آید. برای از بین بردن چنین معظلی در ماشین ظرفشویی سعی کنید پس از هر بار استفاده داخل ماشین ظرفشویی را تمیز کنید. همچنین قبل از قرار دادن ظروف حتماً چربی ها و مواد غذایی را از روی آنها پاک کنید.

عیب در شستشو از ایرادات ماشین ظرفشویی بوش

از رایج ترین مشکلاتی که ممکن است در ماشین ظرفشویی های بوش به وجود آید پایین آمدن کیفیت شستشو است. این عیب نیز همانند سایر موارد دلایل مختلفی دارد که اصلی ترین آنها می تواند علت های زیر باشد.

  • کثیف بودن فیلتر و صفحه صافی: اگر فیلتر ماشین ظرفشویی و صفحه صافی کثیف باشد ممکن است فرایند شستشو با کیفیت ایدئال انجام نشود. برای حل این مشکل می توانید نسبت به تمیز کردن کابینه با استفاده از قرص، پودر و مایع جرم گیر اقدام کنید و یا اینکه هر چند وقت یکبار قابلیت شستشوی خودکار را در صورت برخورداری دستگاه فعال کنید.
  • بالا بردن کیفیت شستشو با انتخاب برنامه مناسب: برای مشاهده نتیجه بهتر همیشه سعی کنید از برنامه مناسب با توجه به نوع ظروف و میزان کثیفی استفاده کنید. زیرا اگر برنامه مناسب را فعال نکنید قطعاً ظروف شما آنچنان که باید تمیز نخواهند شد.
  • استفاده از مواد شوینده مناسب: استفاده از مواد شوینده اصلی می تواند تا حد زیادی از معایب ماشین ظرفشویی بوش کم کند. چرا که شوینده های نامرغوب نه تنها سبب تمیز نشدن ظروف می شوند بلکه در سایر بخش های ماشین ظرفشویی نیز رسوب کرده و به دستگاه آسیب جدی وارد می کنند. این نکته را نیز در نظر داشته باشید که از استفاده کردن بیش از حد مواد شوینده در ماشین ظرفشویی اجتناب کنید تا چرخه شستشو با بهترین کیفیت انجام شود.

مشکل در شستشو عیب ماشین ظرفشویی بوش سری 6

خرید بهترین ماشین ظرفشویی بوش با ضمانت اصالت از آترین پلاس

بوش به عنوان یکی از قدرتمندترین برندهای تولید کننده ماشین ظرفشویی مدل های متنوعی را در سری های 4، 6 و 8 تولید عرضه کرده است که با توجه به بازدهی بسیار مناسبی که داشته اند به یکی از بهترین ها ها تبدیل شده اند. اما باید توجه داشته باشید که علیرغم با کیفیت بودن ماشین ظرفشویی های بوش این محصولات نیز با معایبی مواجه می شوند که دور از انتظار نیست. با این حال با توجه به محبوبیت ماشین ظرفشویی های بوش در بین کاربران ما نیز در فروشگاه آترین پلاس مجموعه ای از بهترین مدل ماشین ظرفشویی های بوش، ال جی و سامسونگ را در اختیار مشتریان خود قرار داده ایم، تا در صورت تمایل به خرید بتوانند با تضمین اصالت و سلامت، گارانتی 18 ماهه، پرداخت در محل، ارسال سریع و بهترین قیمت ثبت سفارش خود را نهایی کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا