راهنمای خرید

راهنمای خرید ظرفشویی

ماشین ظرفشویی به یکی از پر کاربرد ترین ماشین هایی تبدیل شده است که امروزه به خوبی در آشپزخانه ها نفوذ پیدا کرده اند و در حقیقت وجود آنها به یک ضرورت تبدیل شده است. خب همانطور که شاهد هستیم مدل های متنوعی از سوی برندهای مختلفی در بازار موجود هستند که می توانیم یکی از آنها را خریدارای کنیم اما خب مشکلی که پیش پای مشتریان قرار دارد، یک انتخاب ایده آل و مناسب است. برای خرید ماشین ظرفشویی باید به یک سری نکات توجه کنید تا بتوانید خرید موفقی را به ثبت برسانید. خرید ماشین ظرفشویی به سبب تنوع بسیار بالای مدل ها و برندها می تواند کار شما را در انتخاب دشوار سازد. اگر شما هم به دنبال یک انتخاب ایده آل با توجه به بودجه خود هستید پیشنهاد می کنیم مقاله راهنمای خرید ماشین ظرفشویی را تا پایان مطالعه کنید.

راهنمای خرید ماشین ظرفشویی

مدل های ظرفشویی و ظرفیت

ماشین های ظرفشویی در دو مدل مختلف و با استایل های متفاوت تولید می شوند که عبارت اند از رومیزی و ایستاده (مبله). ماشین های ظرفشویی رو میزی از ظرفیت 4 نفره تا 8 نفره موجود هستند و قاعدتا برای خانواده هایی که از جمعیت پایینی برخوردار هستند و علاوه براین مهمانی ها و جشن های بسیار بزرگی ندارند، می تواند بهترین انتخاب باشد.

از طرفی دیگر ماشین های ظرفشویی ایستاده (مبله) برای خانواده های پر جمعیت و یا کسانی که مهمانی های مجلل و باشکوهی دارند می تواند انتخابی به مراتب بهتر از تمامی جنبه ها (طراحی،کیفیت شستشو، جنس داخلی بدنه و..) باشد. ماشین های ظرفشویی ایستاده در ظرفیت های 9 نفره تا 16 نفره تولید می شوند که البته ظرفیت های بین 12 تا 14 نفره بالاترین میزان فروش را داشته اند. بنابراین یکی از مهم ترین نکات در راهنمای خرید ماشین ظرفشویی توجه به مدل آنها است.

طراحی

اگر شما هم جزء آن دسته از کسانی هستید که به زیبایی بیشتر دکوراسیون آشپزانه خود اهمیت می دهید، خرید ماشین ظرفشویی با یک طراحی زیبا می تواند جلوه ای چشم نوازتر را به دیزاین آشپزخانه های شما ببخشد. سامسونگ، ال جی و بوش در زمینه ساخت ظرفشویی عملکرد به مراتب بهتر و همچنین حضور پر رنگ تری را به نسبت سایر برندها دارند که از طراحی بسیار زیبا و مدرنی نیز برخوردار هستند که می توانند زیبایی محیط آشپزخانه شما را تحت تاثیر خود قرار دهند.

طراحی و سازگاری ماشین ظرفشویی

هر یک از این برندها ماشین های ظرفشویی خود را در مدل های مختلف و با طراحی های متفاوتی تولید می کنند که مهم ترین اصل برای انتخاب آنها از نظر طراحی، سلیقه است. به این معنی که سلیقه و البته نوع طراحی دیزاین آشپزخانه شما می تواند بیش از هر مولفه دیگری در انتخاب شما تعیین کننده باشد.

جنس داخلی بدنه

نکته دیگری که می توانیم در راهنمای خرید ظرفشویی به آن توجه داشته باشیم، جنس داخلی بدنه است. جنس داخلی بدنه یکی از عوامل اثر گذار بر دوام و ماندگاری ظرفشویی و همچنین خشک شدن ظروف ها است. البته که امروزه تمامی ماشین های ظرفشویی ال جی، بوش و سامسونگ جنس داخلی بدنه آنها از نوع فولاد ضد زنگ است که از زنگ زدن داخل بدنه جلوگیری خواهد کرد و همچنین بر خشک شدن سریع تر ظروف های شستشو داده شده بسیار اثر گذار خواهد بود.

تعداد قفسه

ماشین های ظرفشویی رده پایین، دارای 2 سبد برای بارگذاری ظروف ها هستند که این مدل ها را می توان در ماشین های ظرفشویی سری 4 بوش و مدل های پایین رده ال جی و سامسونگ و سایر برندها نیز پیدا کرد. اما تولید ماشین های ظرفشویی 3 سبده باعث شد تا خط تولید و حضور ماشین های ظرفشویی 2 قفسه کم رنگ تر شود.

در ماشین های ظرفشویی 3 سبده، قفسه ای مخصوص در بالای ظرفشویی برای بارگیری قاشق، چنگال و سایر اقلام های کوچک تبیین شده است که به شما این امکان را خواهد بخشید تا فضای بیشتری را برای ذخیره سازی اقلام خود به شیوه ای منظم تر داشته باشید. با توجه به اختلاف قیمتی نه چندان زیادی که بین ظرفشویی های 2 و 3 قفسه وجود دارد، یکی از پیشنهاد های ما در راهنمای خرید ماشین ظرفشویی این است که برای انجام خرید ایده آل تر به سراغ ماشین های ظرفشویی 3 سبده بروید.

یکی از قابلیت های بسیار جذابی که ماشین های ظرفشویی 3 سبده دارند، قابلیت تنظیم و ارتقا دادن سبد میانی و همچنین متغییر بودن اهرم های داخل سبد برای ایجاد فضا و ذخیره سازی بیشتر ظروف ها و اقلام های بزرگ هستند.

راهنمای خرید ماشین ظرفشویی

میزان دسی بل

یکی از بخش هایی که در خرید یک ماشین خانگی به آن توجه کمتری می شود، میزان دسی بل و سر و صدایی است که در هنگام فعالیت از خود تولید می کند. ماشین های ظرفشویی نیز به سبب فعالیتی که دارند، سر و صداهایی اضافی را از خود تولید می کنند که می تواند منجر به سلب کردن آرامش و سکوت از محیط شما شود.

اما امروزه با توجه به موتورها، عایق ها و سایر عواملی که در ماشین های ظرفشویی به کار گرفته می شود، سر و صداهای کمتری در طی فرایند شستشو تولید خواهد شد. در هنگام خرید ظرفشویی به میزان دسی بل آن توجه داشته باشید، دسی بل 38 تا 48 در ماشین های ظرفشویی یک استاندارد به حساب می آید که می توانید آن را برای خرید خود یک معیار قرار دهید.

راهنمای خرید ماشین ظرفشویی

کیفیت شستشو

مهم ترین و اصلی ترین بخش در راهنمای خرید ظرفشویی، کیفیت آن در شستشو می باشد که متاسفانه امروزه خیل از عظیمی از مشتریان و کسانی که به دنبال خرید لوازم خانگی هستند به همان شیوه سنتی خرید خود را انجام می دهند بدون آنکه محصولی را از قبل برای خرید در نظر گرفته باشند و آگاهی نیز بر کیفیت و عملکرد آن داشته باشند.

کیفیت و نحوه شستشو در ماشین های ظرفشویی مهم ترین بخش به حساب می آید که این موضوع در ماشین های ظرفشویی به تناوب برندها و مدل ها نیز متفاوت است.

برنامه های شستشو، بازوهای جت اسپری و مجهز بودن به فناوری بخارشور و سایر فناوری ها و گزینه های دیگر مهم ترین بخش هایی هستند که کیفیت شستشوی ظرفشویی شما را تعیین خواهند کرد. برای آشنایی بیشتر با کیفیت شستشو و ویژگی های ماشین ظرفشویی بوش، ویژگی ماشین ظرفشویی ال جی و ویژگی ماشین ظرفشویی سامسونگ مقاله های مربوطه را در آترین کالا مطالعه کنید.

خشک کن

امروزه اکثر ظرفشویی ها به خشک کن مجهز هستند که کمک می کنند تا ظروف های شما سریع تر خشک شده و آماده استفاده و پذیرایی شوند. خشک کن در ماشین های ظرفشویی بوش، ال جی و سامسونگ به شکل های متفاوتی انجام می گیرد.

در ماشین های ظرفشویی بوش به وسیله فناوری زئولیت و PerfectDry ظروف ها و قطعات خیس شده در طی فرایند شستشو، خشک خواهند شد. در ماشین های ظرفشویی سامسونگ و ال جی پس از اتمام شستشو درب به طور خودکار باز می شود تا بخار و گرمای موجود از ظرفشویی رانده شود و هوای تازه تری به ظروف ها برخورد کند و در نتیجه سریع تر خشک شوند.

میزان مصرف

بالا رفتن هزینه ها و در مقابل کاهش درآمدها، ما را وادار داشته تا بیشتر به فکر راهی برای کاهش بخشی از هزینه های خود باشیم. در هنگام خرید ماشین ظرفشویی به برچسب انرژی توجه کنید و سعی کنید تا ظرفشویی هایی را خریداری کنید که درجه A به بالا را داشته باشند.

نوع موتور

موتور می تواند بر سطح سر و صدا و همچنین میزان مصرف انرژی نیز اثر گذار باشد، پس بهتر است که موتور ظرفشویی مورد نظرتان، از نوع اینورتر باشند چرا که موتورهای اینورتر در زمینه مصرف کمتر انرژی می توانند به شما کمک کنند.

راهنمای خرید ماشین ظرفشویی

ماندگاری

ماندگاری ظرفشویی می تواند به عوامل مختلفی همچون کیفیت قطعات، جنس بدنه داخلی و کیفیت ساخت آن و همچنین فناوری ها بستگی داشته باشد. اما خب ماشین های ظرفشویی ال جی و سامسونگ بین 7 تا سال عملکرد خود را حفظ می کنند و از طرفی نیز ماشین های ظرفشویی بوش بیش از 10 سال ماندگاری دارند.

معرفی ماشین ظرفشویی بوش

مدل 88TI36

راهنمای خرید ظرفشویی

مدل 68MW06

راهنمای خرید ظرفشویی

مدل 46MI03

راهنمای خرید ظرفشویی

معرفی مدل های میان رده و بالا رده ماشین ظرفشویی ال جی

مدل 425

راهنمای خرید ظرفشویی

مدل 1452

راهنمای خرید ظرفشویی

معرفی بهترین ماشین ظرفشویی سامسونگ

مدل 8550

راهنمای خرید ظرفشویی

مدل 5060

راهنمای خرید ظرفشویی

کلام آخر

امیدواریم که راهنمای خرید ماشین ظرفشویی برای شما مفید بوده باشد و توانسته باشیم شما را در انتخاب یکی از ضروری ترین وسایل خانه کمک کرده باشیم. اگر شما هم از ماشین ظرفشویی در منزل خودتان استفاده می کنید لطفا در قسمت نظرات در مورد قابلیت ها و مزایا و معایب آن برای ما و کاربران بنویسید.

مقاله مرتبط: تفاوت ظرفشویی ال جی و سامسونگ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا