معرفی و بررسی

ارور e15 ظرفشویی بوش را چگونه برطرف کنیم؟

یکی از کاربردی ترین لوازمی که امروزه کاربران زیادی انتخاب آن را در لیست خرید خود قرار داده اند ماشین ظرفشویی است. یکی از شرکت های تولید کننده که در طراحی ماشین ظرفشویی های خود از هیچ فناوری و قابلیتی دریغ نکرده است بوش است. این شرکت با مجهز کردن ماشین ظرفشویی های خود به جدیدترین تکنولوژی ها لذت یک شستشوی ایدئال را برای کاربران به دنبال داشته است. از امکانات جالبی که بوش برای این نوع از محصولات خود در نظر گرفته است نمایش خطا و ارور در صورت بروز مشکل در دستگاه است. یکی از ارورهایی که شاید شما هم در صورت استفاده از ماشین ظرفشویی بوش آن را تجربه کرده باشید ارور E15 است. اما این ارور در چه صورتی ظاهر می شود؟ و اینکه ارور e15 ظرفشویی بوش را چگونه برطرف کنیم؟ برای رسیدن به پاسخ این سؤالات پیشنهاد می کنیم تا پایان مطلب با ما همراه باشید.

نمایش ارور e15 ظرفشویی بوش به دلیل نشت آب

یکی از ارورهایی که ممکن است در انواع ماشین ظرفشویی بوش ظاهر شود ارور e15 است. زمانی که شما از نمک و یا جلادهنده نا مرغوب استفاده می کنید و مدت زمان زیادی در مخزن می ماند سوراخ های ریزی به دلیل اکسید شدن نمک در داخل کابینه ایجاد می شود که به مرور موجب نشت آب به داخل کف دستگاه و نمایش ارور ۱۵ ماشین ظرفشویی بوش می شود. برای رفع ارور ظرفشویی بوش از نوع e15 می توانید ماشین ظرفشویی را به اندازه 45 درجه خم کنید تا سوئیچ نشتی آزاد شود و آب کف سینی خالی شود. در نهایت پس از خشک شدن برای تعمیر اساسی با یک متخصص تماس بگیرید.

ارور e15 در ماشین ظرفشویی بوش به علت نشت آب

علت ارور e15 ظرفشویی بوش چیست؟

خراب شدن سنسور نشتی یکی دیگر از علت هایی است که سبب نشان دادن ارور e15 ظرفشویی بوش بر روی پنل نمایش می شود. گاهی اوقات سنسور نشتی دچار مشکل می شود و به اشتباه ارور 15 را در ماشین ظرفشویی ۱۴ نفره و 13 نفره بوش نمایش می دهد. از آنجایی که این مشکل کاملاً فنی است برای رفع آن حتماً باید از یک تعمیرکار متخصص کمک بگیرید. لازم به ذکر است که نمایش ارور e15 به دلیل نقص فنی سنسور شناور در ماشین ظرفشویی بوش بسیار کم اتفاق می افتد و به عبارتی شاید اصلاً پیش نیاید.

ارور e15 در ماشین ظرفشویی بوش به علت خرابی سنسور نشت اب

خرابی در برد الکترونیکی علت دیگر خطای e15 ظرفشویی بوش

برد الکترونیکی یک قطعه اصلی در ماشین ظرفشویی است که تمام دستورات لازم را برای شستشو به ماشین ظرفشویی فرمان می دهد. اگر برد الکترونیکی دستگاه با عیب و مشکل مواجه شود ممکن است به ماشین ظرفشویی برای آب گیری دستور اشتباه داده شود و به عبارتی سطح آب از حد لازم بالاتر رود و وارد کف کابین شود و نشت کند. با این حال اگر ارور ۱۵ ماشین ظرفشویی بوش به دلیل وجود مشکل در برد الکترونیکی ظرفشویی 13 نفره و یا 14 نفره باشد حتماً باید حل آن را به دست یک تکنسین متخصص بسپارید.

ارور e15 در ماشین ظرفشویی بوش به علت خرابی برد

بررسی شیلنگ ماشین ظرفشویی به علت نمایش ارور ۱۵ ماشین ظرفشویی بوش

ظاهر شدن ارور ۱۵ ماشین ظرفشویی بوش می تواند دلایل مختلفی داشته باشد که پارگی و عیب شیلنگ یکی از آنها است. با این حال در صورت مشاهده خطای e15 ظرفشویی بوش حتماً شیلنگ ورودی آب و شیلنگ تخلیه را از لحاظ سالم بودن تِست کنید. این نکته را نیز در نظر داشته باشید که برخی مواقع مشکل از خود شیلنگ نیست و ممکن است قطعات جانبی متصل به آن دچار عیب شده باشند. بنابراین در صورت مشاهده چنین خطایی حتماً شیلنگ دستگاه را از همه لحاظ چِک کنید. برخی از کاربران معتقدند که اگر ماشین ظرفشویی از مدل های پیشرفته همچون 46ni01 باشد هیچ اروری در دستگاه ظاهر نخواهد شد.
اما باید این موضوع را در نظر داشته باشید که نه تنها قیمت ماشین ظرفشویی بوش 46ni01 به نسبت مدل های هم رده در رِنج بالاتری عرضه شده است بلکه همانند سایر مدل ها نیز با ارور و خطاهایی مواجه می شود.

ارور e15 در ماشین ظرفشویی بوش به علت خرابی شیلنگ

استفاده از مواد شوینده مناسب برای جلوگیری از نمایش ارور E15 ظرفشویی بوش

شاید برای شما هم جالب باشد که نا مناسب بودن کیفیت مواد شوینده و یا استفاده بیش از حد معمول آنها چگونه باعث نمایش ارور ظرفشویی بوش می شود. بوش از سنسورهای عیب یابی بسیار حساسی در ماشین ظرفشویی های خود استفاده کرده است که در صورت وجود کوچکترین مشکل نیز خطا و ارور را بر روی پنل نمایش می دهند. با توجه به این موضوع اگر از مواد شوینده نا مرغوب و بیش از اندازه لازم در ماشین ظرفشویی بوش استفاده کنید ارور ۱۵ ظرفشویی بوش برای شما آشکار می شود.

ارور e15 در ماشین ظرفشویی بوش به علت شوینده زیاد

بررسی بازوی آبپاش به علت ارور e15 ظرفشویی بوش

برای رفع ارور e15 ماشین ظرفشویی بوش باید موارد بسیاری را چِک کنید. یکی از قطعاتی که در صورت مشاهده ارور E15 در ماشین ظرفشویی بوش باید بررسی شود بازوهای اسپری آب است. اگر بازوی آبپاش دچار شکستگی و خرابی شود فرایند پمپاژ آب بر روی ظروف به درستی انجام نخواهد شد. این موضوع سبب می شود تا ماشین ظرفشویی بوش با خطای e15 مواجه شود. بهتر است در صورت مشاهده ارور e15 در ظرفشویی بوش این قطعه را نیز چِک کنید و در صورت خرابی آن را تعمیر و یا تعویض کنید.

ارور e15 در ماشین ظرفشویی بوش به علت خرابی بازوی اسپری

خرید جدیدترین مدل ماشین ظرفشویی بوش با ضمانت اصالت از آترین پلاس

نمایش ارور e15 ظرفشویی بوش می تواند دلایل مختلفی داشته باشد که باید در ابتدا علت را پیدا کنید و سپس آنها را عیب یابی و رفع کنید. با این وجود علیرغم وجود مشکلات احتمالی و ظاهر شدن ارور ظرفشویی بوش هنوز هم این نوع از محصولات بوش محبوبیت خود را در بین کاربران حفظ کرده اند و به یکی از پر فروش ترین ها در نوع خود تبدیل شده اند. البته با توجه به این موضوع ما نیز در فروشگاه اترین پلاس مجموعه ای از بهترین مدل ماشین ظرفشویی های بوش را برای مشاهده در اختیار مشتریان خود قرار داده ایم تا در صورت تمایل به خرید بتوانند با تضمین اصالت و سلامت، گارانتی 18 ماهه، پرداخت در محل، ارسال سریع و بهترین قیمت، ثبت سفارش خود را نهایی کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا