مقایسه

یخچال نوفراست چیست؟ چه تفاوتی با یخچال دیفراست دارد؟

یخچال یکی از پر کاربردترین لوازمی است که مدل های متنوعی از آن را در هر آشپزخانه ای می توان دید. حفظ طراوت و شادابی مواد غذایی از مهم ترین وظیفه این دستگاه ضروری است که می تواند ماندگاری مواد غذایی را نیز تا مدت زمان بیشتری تضمین کند. با توجه به اینکه یخچال ها در دو نوع نوفراست ( بدون برفک ) و دیفراست ( برفک دار ) در بازار عرضه شده اند، شما می توانید با در نظر گرفتن بودجه و نیاز خود مدل مَد نظر را انتخاب و خریداری کنید.
البته باید توجه داشته باشید که این دو یخچال هر دو مزایا و معایب خاص خود را دارند که در ادامه این مطلب ” یخچال نوفراست چیست؟ چه تفاوتی با یخچال دیفراست دارد؟ ” بیشتر شما را با آنها آشنا کرده ایم.

تفاوت یخچال های نوفراست و دیفراست در چیست؟

اگر بخواهیم یخچال فریزر نوفراست و دیفراست را از هر لحاظ با هم مقایسه کنیم قطعاً با ویژگی های متفاوتی مواجه خواهیم شد که به موجب آنها کاربران می توانند متناسب با بودجه و نیاز خود مدل انتخابی خود را خریداری کنید. از مهم ترین دلایلی که موجب شده تا یخچال ضد برفک و یخچال دیفراست از هم متمایز شوند، می توان به سیستم یخ زدایی، قیمت و میزان مصرف انرژی در هر کدام از این مدل یخچال ها اشاره کرد که توضیحات بیشتری را در مورد هر کدام از آنها در ادامه خواهیم داد.

سیستم یخ زدایی یخچال بدون برفک و برفک دار

بررسی یخچال فریزر نوفراست و دیفراست از لحاظ یخ زدایی

یکی از اصلی ترین تفاوت یخچال فریزر نوفراست و دیفراست در نوع یخ زدایی است. یخچال های نوفراست به صورت اتوماتیک دارای سیستم ضد برفک هستند. نحوه کارکرد این سیستم در یخچال های نوفراست به این شکل است که هوای سرد و خشک در تمام فضای یخچال فریزر به گردش در می آید و از ایجاد برفک و یخ بر روی دیواره های دستگاه و همچنین یخ زدن مواد غذایی جلوگیری می کند. این در حالی است که یخچال های دیفراست با ایجاد برفک بر روی دیواره های فریزر از خراب شدن و فاسد شدن مواد غذایی ممانعت می کند.
گفتنی است که شما باید این نکته را در نظر داشته باشید که فرایند یخ زدایی در مدل یخچال های دیفراست به روش دستی انجام می شود. یعنی شما با خاموش کردن یخچال می توانید فرایند ذوب شدن یخ فریزر را انجام دهید. با این وجود اگر شما نیز طراوت و تازگی مواد غذایی را در نظر می گیرید ما به شما یخچال بوش را که مدل های متنوع و جدیدی از نوفراست را در آرشیو خود دارند، پیشنهاد می کنیم.

مزایای یخچال بدون برفک و برفک دار

تفاوت یخچال فریزر نوفراست و دیفراست از لحاظ مصرف انرژی

با توجه به بالا رفتن تعرفه های انرژی در قبض های ماهانه، بیشتر کاربران امروزه به دنبال خرید یخچال هایی هستند که کمترین میزان مصرف انرژی را دارد. با توجه به این موضوع باید گفت که یخچال های دیفراست به دلیل نداشتن سیستم یخ زدایی خودکار از مصرف انرژی کمتری برخوردار هستند. اما یخچال های نوفراست به دلیل بهره مند شدن به فن های متعدد و همچنین سیستم یخ زدایی اتوماتیک دارای مصرف انرژی بیشتری هستند.
البته با توجه به قابلیت ها و فناوری های بسیار کاربردی که یخچال های نوفراست دارند و اینکه امروزه از موتورهای کم مصرف در تولید آنها استفاده شده است، مصرف انرژی در آنها روند کاهشی به خود گرفته است. بنابراین اگر قصد خرید بهترین یخچال نوفراست از برندهای معتبر را دارید، خرید یخچال فریزر سامسونگ اصل کره با مناسب ترین قیمت یک گزینه بسیار عالی برای شما خواهد بود. چرا که در کنار مناسب ترین قیمت انرژی کمتری را نیز برای کارکرد مصرف می کند.

یخچال بدون برفک و برفک دار

تفاوت در قیمت یخچال نوفراست و دیفراست

از دیگر مواردی که عمدتاً یخچال ضد برفک و برفک دار را از همدیگر مجزا می کند تفاوت در قیمت آنها است. از آنجایی که هر چه تجهیزات و قابلیت های یک یخچال بیشتر باشد قطعاً در قیمت آن نیز تأثیر گذار خواهد بود، می توان گفت یخچال نوفراست خارجی به نسبت مدل های دیفراست ایرانی گرانتر هستند. با این حال شما می توانید از مدل یخچال دور این دور ایرانی از مدل های نوفراست که در نوع خود بهترین هستند، انتخاب خود را انجام دهید.

مزایا و معایب یخچال نوفراست چیست؟

به طور کلی اگر بخواهیم یخچال های نوفراست یا همان بدون برفک را از هر لحاظ مقایسه کنیم، بی شک با مزایا و معایبی مواجه خواهیم شد که می تواند برای کاربرانی که قصد خرید این نوع از یخچال را دارند بسیار مهم باشد. نظر به اینکه یخچال های خارجی بیشترین تعداد از مدل های نوفراست را به خود اختصاص داده اند، شما می توانید از برندهای معتبری همچون ال جی، سامسونگ و بوش انتخاب خود را انجام دهید.
نا گفته نماند ما در مقاله ” تشخیص اصل بودن یخچال بوش ” بیشتر درباره یخچال های اصل نوفراست این برند اصل صحبت کرده ایم که مطالعه آن می تواند برای شما بسیار کاربردی باشد. با این حال مهم ترین مزایا و معایب یخچال نوفراست عبارت است از:

مزایای یخچال نوفراست

  • عدم نیاز به یخ زدایی دستی
  • استفاده از فضای بیشتر به دلیل عدم وجود یخ و برفک
  • خنک کنندگی یکنواخت

معایب یخچال نوفراست

  • مصرف انرژی بیشتر
  • قیمت بالاتر
  • صدای بیشتر به دلیل وجود فن

یخ زدایی یخچال بدون برفک

مزایا و معایب یخچال دیفراست

یکی از مدل یخچال هایی که معمولاً افرادی که میزان درآمد متوسطی دارند به خرید آن روی می‌آورند، مدل های برفک دار است. یخچال های دیفراست شاید از لحاظ قیمت و میزان مصرف انرژی دارای مزیت هایی باشند اما به نسبت یخچال ضد برفک عیب هایی نیز دارند که اطلاع از آنها می تواند سبب دقت بیشتر شما در هنگام خرید تلویزیون شود. با این حال مزایا و معایب یخچال دیفراست شامل موارد زیر است:

مزایای یخچال دیفراست

  • مصرف انرژی کمتر
  • قیمت پایین
  • سر و صدای کمتر

معایب یخچال دیفراست

  • نیاز به یخ زدایی دستی
  • استفاده از فضای کمتر به دلیل وجود برفک و یخ
  • خنک کنندگی نا متناسب

یخچال بدون برفک و برفک دار

خرید آخرین مدل یخچال نوفراست با ضمانت اصالت از آترین پلاس

مطمئناً انتخاب یخچال نوفراست و یا دیفراست به نیازها و بودجه شما بستگی دارد. اگر زمان کافی برای یخ زدایی دستی را ندارید و قیمت را نیز چندان مَد نظر نمی دانید، خرید یخچال نوفراست می تواند برای شما یکی از بهترین گزینه های انتخابی باشد. اما اگر قصد خرید یخچال فریزر با قیمت مناسب و پایین ترین میزان مصرف انرژی را دارید، یخچال های دیفراست انتخاب مناسب تری هستند. البته با توجه به پر فروش بودن مدل های نوفراست ما نیز در فروشگاه آترین پلاس مجموعه ای از بهترین مدل یخچال های نوفراست روز را با تضمین اصالت و سلامت، گارانتی 18 ماهه، پرداخت در محل، ارسال سریع و بهترین قیمت در اختیار مشتریان خود قرار داده ایم تا در صورت تمایل به خرید بتوانند ثبت سفارش خود را نهایی کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا