آموزش

شستن لباس سیاه در ماشین لباسشویی

شستن لباس مشکی با ماشین لباسشویی همواره یکی از دغدغه های کاربران بوده است. چرا که رنگ مشکی به راحتی می تواند رنگ پس دهد و به عبارتی کمرنگ شود. با این حال بسیاری از کاربران ترجیح می دهند تا فرایند شستن لباس سیاه را به منظور حفظ رنگ اصلی و شادابی آن به روش دستی انجام دهند. اما در اینجا باید گفت که برای شستن لباس سیاه در ماشین لباسشویی می توانید چند روش ساده را به کار ببرید که در ادامه این مطلب ما به طور کامل آنها را توضیح خواهیم داد.

جدا کردن لباس های سیاه برای شستن در لباسشویی

بسیاری از کاربران بدون توجه به رنگ لباس ها شستشوی آنها را در ماشین لباسشویی انجام می دهند. اما باید متذکر شویم قاطی کردن لباس های مشکی و رنگی با هم باعث می شود تا احتمال رنگ گرفتن لباس های رنگی به مشکی بالا رود. با توجه به این موضوع برای جلوگیری از پیش آمدن چنین مشکلی و کمرنگ شدن لباس مشکی بهتر است تفکیک لباس رنگی از مشکی را حتماً انجام دهید. توجه داشته باشید حتی اگر شما خرید ماشین لباسشویی را از پیشرفته ترین مدل ها نیز انجام داده باشید باز هم به جدا کردن لباس های سیاه از رنگی به منظور شستشوی بهتر نیاز است.

جداسازی لباس مشکی برای شستن در ماشین لباسشوویی

توجه کردن به برچسب مراقبتی برای شستن لباس مشکی در ماشین لباسشویی

به طور معمول همه لباس هایی که شما خریداری می کنید دارای یک برچسب مراقبتی هستند که به شما اطلاع می دهد که لباس مشکی را با چه دما و برنامه ای شستشو دهید. بنابراین قبل از شستن لباس مشکی با استفاده از ماشین لباسشویی حتماً برچسب مراقبتی را مطالعه کنید. البته این نکته را نیز در نظر داشته باشید که بسیاری از برندها همچون ال جی با تعبیه کردن آپشن های پیشرفته بر روی ماشین لباسشویی هایشان تا حد زیادی از آسیب و صدمه به الیاف لباس جلوگیری کرده اند.
اما باید توجه داشته باشید که قيمت لباس شويي ال جي در مدل های پیشرفته به گونه ای است که برای خرید آن باید کمی بودجه را افزایش دهید.

برچسب مراقبتی لباس مشکی برای شستن در لباسشویی

شستن لباس مشکی با آب سرد را فراموش نکنید

اگر بر این باور هستید که آب داغ باعث شستشوی بهتر لباس مشکی در ماشین لباسشویی می شود کاملاً در اشتباه هستید. زیرا آب داغ نه تنها سبب رنگ پردیگی لباس های سیاه می شود بلکه به الیاف و تار و پود لباس نیز صدمه وارد می کند. با توجه به اهمیت این موضوع سعی کنید همیشه لباس های مشکی را با آب سرد شستشو دهید. در حالت کلی بهتر است از دمای پایین برای شستشوی لباس های سفید و رنگی نیز استفاده کنید.
البته ما در مقاله “شستن لباس سفید در ماشین لباسشویی” این موضوع را بیشتر بررسی کرده ایم و توضیح داده ایم که در صورت تمایل می توانید مطالعه ای روی آن داشته باشید.

شستن لباس مشکی در لباسشویی با آب سرد

شستن لباس تیره را با شوینده های مخصوص انجام دهید

شستن لباس ها با مواد شوینده قوی و یا پودرهای ماشین لباسشویی گزینه های چندان جالبی نیستند چرا که نه تنها سبب ایجاد لکه روی لباس مشکی می شوند بلکه رنگ رفتگی آنها را نیز به دنبال دارد. این قضیه می تواند دقیق مانند کارکرد اصلی انواع کولر گازی با گاز مخصوص باشد به طوری که اگر از سایر گازها برای فعال بودن کولر گازی استفاده کنید قطعاً به دستگاه آسیب وارد خواهد آمد.
پس با توجه به این موضوع باید از شوینده های مخصوص لباس تیره که جزو اصلی ترین مواد برای شستشوی لباس سیاه در ماشین لباسشویی هستند استفاده کنید.

شستن لباس مشکی در ماشین لباسویی با شوینده مخصوص

پشت و رو کردن لباس های مشکی در لباسشویی برای شستشوی بهتر

یکی از آسان ترین راه ها برای جلوگیری از ساییدگی و رنگ رفتن لباس مشکی در ماشین لباسشویی پشت و رو کردن لباس است. پشت و رو کردن لباس مشکی باعث می شود تا رنگ اصلی و ساختار ظاهری لباس در طولانی مدت حفظ شود. نا گفته نماند بهره مند بودن ماشین لباسشویی به برنامه ها و قابلیت های جدید نیز به نوعی می تواند در کیفیت شستن لباس مشکی با ماشین لباسشویی تأثیر گذار باشد.
به عنوان مثال این موضوع درست همانند مجهز شدن مدل های جدید کولر گازی جنرال مکس به پیشرفته ترین فناوری و با کیفیت ترین قطعات برای یک خنک سازی ایدئال و مطلوب است.

پشت و رو کردن لباس های مشکی برای شستن در لباسشویی

فعال سازی چرخه کوتاه برای شستن لباس مشکی در ماشین لباسشویی

زمانی که شما برای شستن لباس سیاه با استفاده از ماشین لباسشویی یک برنامه طولانی را فعال می کنید به احتمال زیاد به جنس و الیاف لباس و همچنین رنگ لباس آسیب وارد خواهد آمد. با این وجود بهتر است برای شستشوی بهتر از یک چرخه ملایم با مدت زمان کمتر برای لباس های مشکی در ماشین لباسشویی استفاده کنید. این نکته را نیز در نظر داشته باشید که برند ماشین لباسشویی در کیفیت شستشو نقش بسیار مهمی دارد. به عبارتی هر چه برند شما معتبر باشد قطعاً چرخه شستشو بهتر و با پاک کنندگی بیشتری صورت خواهد گرفت.
در نظر داشته باشید که برند یکی از مهم ترین پارامترهایی است که در انتخاب تمام محصولات از جمله کولر گازی نیز تأثیر گذار است که البته ما در مقاله “کولر گازی چه مارکی خوبه” بهترین و اصلی ترین مارک کولر گازی را به شما معرفی کرده ایم.

انتخاب برنامه مناسب برای شستن لباس مشکی در ماشین لباسشویی

از خشک کن لباسشویی استفاده نکنید

خشک کن ماشین لباسشویی چرخه خشک کردن را با حرارت بالا انجام می دهد. این افزایش دما در حین خشک کردن سبب می شود تا لباس مشکی شما کمرنگ شود و رنگ اصلی خود را از دست دهد. با این حال بهتر است که لباس های مشکی را در هوای آزاد و دور از نور مستقیم خورشید خشک کنید.

احتیاط در مصرف نرم کننده هنگام شستن لباس مشکی در ماشین لباسشویی

نرم کننده های لباس به مرور زمان باعث رنگ رفتگی و کدر شدن لباس مشکی می شوند. اگر می خواهید لباس های تیره لطافت لازم را داشته باشند بهتر است از نرم کننده های مخصوص لباس تیره استفاده کنید. اما تا حد امکان سعی کنید در مصرف آنها زیاده روی نکنید.

استفاده از نرم کننده برای شستن لباس مشکی در لباسشویی

نکات لازم برای شستن شلوار مشکی و سایر لباس های سیاه

  • در صورت ممکن از شستن زیاد لباس مشکی خودداری کنید. زیرا باعث کمرنگ شدن رنگ مشکی لباس می شود. پس بهتر است تنها در صورت نیاز شستشوی لباس سیاه را انجام دهید.
  • از لکه بر ملایم در صورت لکه دار شدن لباس مشکی استفاده کنید. چرا که سفید کننده ها و لکه بر های قوی قطعاً سبب از بین بردن رنگ مشکی می شوند.
  • سعی کنید شستن لباس سیاه در لباسشویی را داخل کیسه های مخصوص انجام دهید. این کار از ساییدگی و صدمه به رنگ لباس جلوگیری می کند.

شستن لباس مشکی در لباسشویی

خرید جدیدترین مدل لباسشویی با تضمین اصالت از آترین پلاس

شستن لباس مشکی در ماشین لباسشویی می تواند برای کاربران چالش برانگیز باشد به طوری که اگر نکات لازم را رعایت نکنید قطعاً با کمرنگ شدن و آسیب به لباس مشکی مواجه خواهید شد. با توجه به اینکه ما در این مطلب تمام نکاتی که برای شستن لباس تیره لازم است را ذکر کرده ایم، با به کارگیری آنها می توانید فرایند شستن لباس مشکی با استفاده از ماشین لباسشویی را به بهترین شکل ممکن انجام دهید.
لازم به ذکر است که امروزه مدل های متنوعی از ماشین لباسشویی ها با امکانات پیشرفته وارد بازار جهانی شده اند که ما نیز در فروشگاه آترین پلاس آنها را برای مشاهده در اختیار مشتریان خود قرار داده ایم، تا در صورت تمایل به خرید بتوانند با تضمین اصالت و سلامت، گارانتی 18 ماهه، پرداخت در محل، ارسال سریع و بهترین قیمت، سفارش خود را ثبت کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا