آموزش

چرا کولر گازی باد گرم میزند؟

استفاده از کولر گازی در روزهای گرم و طاقت فرسای تابستان می تواند تا حد زیادی تحمل رطوبت و گرمای محیط را برای شما آسان تر کند. با این حال گاهی اوقات کولر گازی ها به دلایلی همچون گرفتگی فیلتر هوا، مشکل در فن کولر گازی، عدم وجود گاز یا نشتی آن، وجود مشکل در کمپرسور، برفک زدن اِواپراتور و سایر موارد ممکن است باد گرم را به بیرون پرتاب کنند. با توجه به این موضوع در این مطلب سعی کرده ایم تا پاسخ سؤال کاربران را در خصوص ” چرا کولر گازی باد گرم میزند؟ ” را به طور کامل برای شما توضیح دهیم.

گرفتگی فیلتر هوا از دلایل گرم شدن باد کولر گازی

امروزه خرید کولرگازی بیشتر از مدل هایی انجام می شود که دارای فیلتر بهداشتی هستند. با توجه با اینکه فیلتر کولر گازی جذب گرد و غبار موجود در هوا را بر عهده دارد، چنانچه فیلتر کثیف باشد جریان هوا بسیار کم می شود و به نوعی کویل های خنک کننده دچار برفک و گرفتگی می شوند. اگر جریان هوا به راحتی در مسیر کویل ها جریان نداشته باشد باد کولر گازی کم و به تدریج گرم می شود. بنابراین برای رفع این مشکل یا باید اقدام به تعویض فیلتر یا تمیز کردن آن کنید.

وجود مشکل در فن علت باد گرم کولر گازی

چرا داکت اسپیلت باد گرم میزند؟ چرا کولر گازی باد گرم میزند؟ وجود عیب و ایراد در فن کولر گازی از دیگر علت گرم شدن باد کولر گازی است. اگر در سیم کشی کولر گازی اختلال ایجاد شود فن دستگاه کار نمی کند و به جای هوای سرد شما پرتاب باد گرم را تجربه خواهید کرد. البته از آنجایی که اصل بودن برند تا حد زیادی می تواند در کیفیت فن کولر گازی نقش داشته باشد ما به شما ال جی که یک برند اصلی در تولید کولر گازی به حساب می آید را معرفی می کنیم. چرا که می توانید با مناسب ترین قیمت کولر گازی ال جی را در کنار برخورداری از برترین فناوری ها خریداری کنید.

خرابی فن علت باد گرم کولر گازی

سرویس نبودن علتی برای باد گرم زدن کولر گازی

باد گرم زدن کولر گازی دلایل متعددی می تواند داشته باشد که عدم سرویس شدن به موقع آن یکی از آنها است. پس از نصب کولر گازی لازم است تا هر چند وقت یک بار نسبت به روغن کاری کردن، سلامت لوله ها و اتصالات و شستشوی قطعات جانبی کولر گازی به منظور جلوگیری از باد گرم زدن کولر گازی اقدام کنید. این سرویس کردن به موقع از ایجاد گرد و غبار و همچنین پایین آمدن کارایی کولر گازی تا حد بسیار زیادی جلوگیری می کند. البته با توجه به اینکه سرویس کولر گازی برای همه مدل ها و برندها لازم و ضروری است ما به شما پیشنهاد می کنیم تا از برند سامسونگ مدل کولر گازی را انتخاب کنید، چرا که قیمت کولر گازی سامسونگ در مقایسه با سایر مارک های موجود در بازار مناسب تر است.

گرم شدن باد کولر گازی به علت برفک زدن اواپراتور

یکی از دلایلی که چرا کولر گازی باد گرم میزند برفک زدن اواپراتور می تواند باشد. در صورتی که فن کولر گازی دچار عیب شده باشد، راه ورودی هوا بسته شده باشد و دیگر مشکلات احتمالی در کولر گازی پیش آید، اواپراتور برفک می زند و کولر گازی فرایند خنک سازی را انجام نمی دهد. زمانی که آب در خروجی دستگاه جمع شود یخ می زند. بنابراین برای جلوگیری از یخ زدن اواپراتور سعی کنید با یک آبپاش کویل های اواپراتور را تمیز کنید. نا گفته نماند این موضوع می تواند در مصرف انرژی کولر گازی نیز تأثیر گذار باشد. با این حال اگر شما هم میزان مصرف دستگاه برایتان مهم است می توانید از مراکز معتبر فروش کولر گازی اینورتر که مصرف پایین تری به نسبت سایر مدل ها دارند انتخاب خود را انجام دهید.

برفک زدن اواپراتور علت باد گرم کولر گازی

تمام شدن گاز یا نشتی آن علت باد گرم دادن کولر گازی

از دیگر دلایل گرم شدن باد کولر گازی تمام شدن گاز یا نشتی آن است. به طور معمول پس از مدتی کولر گازی به شارژ گاز نیاز پیدا خواهد کرد. در صورتی که این کار انجام نشود قطعاً کارایی دستگاه کم می شود. چرا که کولر گازی با استفاده از گاز مبرد چرخه خنک سازی را انجام می دهند. در نظر داشته باشید که نشت پیدا کردن گاز کولر گازی نیز موجب تمام شدن گاز دستگاه و در نتیجه گرم شدن باد کولر گازی می شود. بنابراین اگر تصمیم خود را برای خرید کولر گازی نهایی کرده اید، به شما پیشنهاد می کنیم تا از کولر گازی جنرال مکس که یکی از خوش فروش ترین ها و پر طرفدارترین ها بین کاربران است خرید خود را انجام دهید.

ایراد در کمپرسور دلیل باد گرم اسپلیت

چرا کولر گازی باد گرم میزند؟ آیا وجود مشکل در کمپرسور می تواند علت گرم بودن باد کولر گازی باشد؟ بی شک موتور کولر گازی از اجزای اصلی برای انجام فرایند خنک سازی در کولر گازی است. چنانچه این بخش به هر دلیلی دچار عیب و مشکل شود در چرخه دستگاه برای ایجاد سرما اختلال ایجاد می شود. با این وجود اگر کولر گازی به هر دلیلی باد گرم بیرون دهد حتماً کمپرسور را از لحاظ سلامت تست کنید. توجه داشته باشید که انتخاب برند اصل در کارکرد موتور بسیار تأثیر گذار است. البته ما در مقاله کولر گازی چه مارکی خوبه بیشتر درباره ویژگی های کولر گازی از برندهای اصلی توضیح داده ایم.

ایراد در کمپرسور علت باد گرم کولر گازی

آیا خراب شدن اورلود باعث باد گرم در کولر گازی می شود؟

زمانی که اورلود دچار خرابی شود کمپرسور نیز به طبع روشن نمی شود و به نوعی علت باد گرم در کولر گازی می شود. در صورتی که کولر گازی باد گرم بزند حتماً اورلود را بررسی کنید. از آنجایی که این قطعه داخل کمپرسور قرار گرفته است حتماً توسط یک تکنسین متخصص این قسمت را مورد بررسی و تست قرار دهید.

گرم شدن باد کولر گازی به علت مسدود شدن ورودی هوا

لوله های مسی که در کولر گازی وظیفه تأمین هوا را بر عهده دارند در صورتی که دچار له شدگی و یا سوراخ شدن شوند گرد و خاک معلق در هوا وارد این قسمت شده و سبب مسدود شدن آن و جلوگیری از ورود و تأمین هوا به کولر گازی می شود که در چنین حالتی علت باد گرم دادن کولر گازی می تواند ناشی از مسدود شدن ورودی هوا باشد.

مسدود شدن ورودی هوا علت باد گرم کولر گازی

کثیف بودن کویل های کندانسور علت باد گرم اسپلیت

از دیگر پاسخ هایی که باید در سؤال چرا داکت اسپیلت باد گرم میزند؟ چرا کولر گازی باد گرم میزند؟ داد این می تواند باشد که کثیف بودن کویل های کندانسور از مهم ترین علت باد گرم دادن کولر گازی به حساب می آیند. به مرور زمان کویل ها با گرد و غبار و آلودگی مواجه می شوند که موجب کند شدن جریان هوا در کولر گازی و در نهایت باد گرم دادن کولر گازی می شود. برای رفع این مشکل هر چند وقت یک بار نسبت به تمیز کردن کویل ها برای خنک سازی بهتر اقدام کنید.

گرفتگی در لوله مویی علت گرم بودن باد کولر گازی

یکی از قطعات بسیار مهم کولر گازی که در فرایند خنک سازی نیز بسیار مهم است لوله مویی است. با توجه به سایز بسیار کوچکی که لوله مویی دارند احتمال اینکه دچار گرفتگی و مسدود شدن شوند بسیار زیاد است. گرفتگی در لوله مویی باعث بالا رفتن راندمان کمپرسور و خراب شدن آن شده و در نهایت سبب باد گرم دادن کولر گازی می شود. برای اطمینان پیدا کردن از باز بودن لوله مویی می توانید آب را با فشار زیاد به داخل آن وارد کنید تا در صورت مسدود شدن باز شود.

مسدود شدن لوله مویی علت باد گرم کولر گازی

خرید جدیدترین کولر گازی با تضمین اصالت را از کجا انجام دهیم؟

اینکه چرا کولر گازی باد گرم می زند دلایل مختلفی می تواند داشته باشد که شما باید قبل از هر اقدامی علت را پیدا کنید و سپس نسبت به عیب یابی و رفع آنها اقدام کنید. البته کیفیت قطعات نیز در این مسئله بی اهمیت نیست. با توجه به این موضوع ما نیز در فروشگاه آترین پلاس گزیده ای از بهترین مدل کولر گازی ها را از برندهای اصلی در اختیار مشتریان خود قرار داده ایم تا در صورت تمایل به خرید بتوانند با تضمین اصالت و سلامت، گارانتی 18 ماهه، پرداخت در محل، ارسال سریع و بهترین قیمت سفارش خود را نهایی کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا