آموزش

تبدیل کولر پوشالی به سلولزی | چطور کولر پوشالی را به سلولزی تبدیل کنیم؟

به طور معمول کولر آبی ها در دو نوع سلولزی و پوشالی وجود دارند. هر دوی این نوع از کولرها خنک کنندگی وسیع و مطلوبی را ارائه می دهند. اما با توجه به اینکه تبدیل کولر پوشالی به سلولزی می تواند خنک سازی وسیع تر، مصرف انرژی کمتر، کارایی و طول عمر بالا و همچنین هوای مطبوع تری را برای شما به ارمغان داشته باشد، این تغییر را می توان یک راهکار بهینه برای ارتقاء سیستم خنک کنندگی به حساب آورد که هزینه چندانی را نیز برای شما در بر نخواهد داشت.
با این حال در این مقاله ما مراحل تبدیل تبدیل کولر آبی پوشالی به سلولزی را به طور کامل برای شما توضیح خواهیم داد تا در صورت تصمیم به تبدیل کولر آبی به پوشالی بتوانید با اطلاعات بیشتری این کار را انجام دهید.

انتخاب پد سلولزی مناسب

با توجه به اینکه ابعاد کولرهای آبی متغیر است، سعی کنید متناسب با اندازه کولر پد سلولزی را انتخاب و خریداری کنید. حتماً ضخامت پد را نیز در نظر بگیرید. چرا که هر چه ضخامت پد بیشتر باشد، میزان تبخیر نیز به طبع افزایش می باید و در نتیجه خنک کنندگی بهتر و مطلوب تری را ایجاد می کند. همچنین حتماً پد سلولزی را از جنس مرغوب انتخاب کنید تا دوام و عمر طولانی تری داشته باشد. با این وجود اگر کولر آبی سلولزی نمی تواند به خوبی از پس رطوبت و گرمای محیط شما در روزهای گرم تابستان برآید، به شما پیشنهاد می کنیم تا خرید کولر گازی را از مدل های جدید با قابلیت های پیشرفته برای خنک کنندگی بهتر انجام دهید.

تبدیل کولر پوشالی به سلولزی

آماده سازی کولر پوشالی برای تبدیل به سلولزی

از دیگر مراحل تبدیل کولر پوشالی به سلولزی باید اشاره کرد به مرحله آماده سازی کولر برای تبدیل به سلولزی. در ابتدا باید پوشال های قدیمی را از کولر خارج کنید. سپس تمام سطح داخلی کولر را شستشو دهید تا هر گونه گرد و خاک تمیز شود. در صورتی که کولر آبی دچار پوسیدگی و یا زنگ زدگی شده است حتماً نسبت به پاک کردن آنها اقدام کنید. در نظر داشته باشید که انجام این مراحل در حالی است که شما قصد دارید تا تبدیل کولر آبی پوشالی به کولر سلولزی را انجام دهید.
اما اگر تمایل دارید تا انتخاب کولر را از مدل های گازی انجام دهید ما به شما پیشنهاد می کنیم که از برند ال جی خرید خود را انجام دهید. چرا که قیمت کولرگازی ال جی به نسبت فناوری ها و قابلیت هایی که دارد تا حدودی مناسب است.

نصب پد سلولزی

برای تبدیل کولر آبی به سلولزی حتماً باید پد سلولزی را با توجه به ابعاد کولر برش دهید. سپس پد را داخل سینی های کولر قرار دهید. اما دقت کافی را داشته باشید که پدها درست در جای خود قرار گرفته باشند و روی هم فشرده نشده باشند. این نکته را در نظر داشته باشید اگر سالن منزل شما بزرگ است و برای ایجاد خنک سازی بیشتر تبدیل کولر پوشالی به سلولزی را انجام می دهید، بهتر است انتخاب از کولر گازی های ایستاده کوچک از برند سامسونگ را نیز در لیست انتخاب های خود قرار دهید.
چرا که نه تنها قیمت کولر گازی ایستاده کوچک سامسونگ در رِنج مناسبی قرار دارد. بلکه می تواند یک خنک سازی فوق العاده را نیز برای شما به دنبال داشته باشد.

قطعات جانبی را نصب کنید

از دیگر مواردی که در تبدیل کولر آبی پوشالی به سلولزی باید انجام داد این است که دریچه های کولر را باید مجدداً نصب کنید. تسمه های نگهدارنده پد را در صورت لزوم تنظیم کنید. پس از انجام این فرایند از اتصالات الکتریکی و لوله آب کولر اطمینان پیدا کنید. با توجه به اینکه کولرهای آبی تا حدی در محیط ایجاد سر و صدا می کنند، اگر از آن دسته کاربران هستید که آرامش محیط را مهم می شمارید، خرید از انواع کولر گازی اینورتر می تواند برای شما بسیار کاربردی باشد.

تبدیل کولر آبی به سلولزی

مزایای تبدیل کولر پوشالی به سلولزی چیست؟

قطعاً کولر های سلولزی به دلیل یک سری ویژگی هایی که در فرایند خنک سازی ایجاد می کنند از طرفداران بیشتری برخوردار هستند و به نوعی می توان گفت اکثر کاربران تبدیل کولر آبی به سلولزی را بر اساس خنک سازی ایدئال، مصرف پایین و سر و صدای کم انجام می دهند که البته در ادامه درباره هر کدام از این موارد توضیحات بیشتری ارائه خواهیم داد. علیرغم خنک کنندگی بسیار مطلوبی که کولر آبی سلولزی برای کاربران به دنبال دارد، بسیاری تمایل دارند تا از کولر گازی ها خرید خود را به منظور خنک کردن منزل انجام دهند.
با توجه به این موضوع در بین برندهای تولید کننده، گری یکی از مارک های معتبری است که بهترین و پیشرفته ترین کولر گازی ها را عرضه کرده است. اما باید توجه داشته باشید که قیمت کولر گازی گری اصل در مقایسه با سایر برندهای موجود در بازار به صرف هزینه بیشتری نیاز خواهد داشت.

خنک کنندگی بیشتر از مزایای تبدیل کولر پوشالی به سلولزی

با توجه به اینکه پدهای سلولزی قابلیت جذب گرما و تبخیر بیشتری دارند فرایند خنک سازی را بسیار بهتر و مطلوب تر از کولر های آبی پوشالی انجام می دهند. البته اگر شما در مناطق گرمسیر زندگی می کنید برای خنک سازی وسیع تر و بیشتر می توانید از کولر گازی ها استفاده کنید، که ما در مقاله بهترین کولر گازی برای مناطق گرمسیر ویژگی هایی که یک کولر گازی مناسب برای این مناطق باید داشته باشد را به طور کامل توضیح داده ایم.

مصرف انرژی کمتر با تبدیل کولر آبی به سلولزی

کولر های سلولزی به دلیل راندمان بالاتر و کارایی بهتر مصرف انرژی در آنها بسیار پایین است. به طوری که با تبدیل کولر آبی پوشالی به سلولزی شما این بهینه سازی را در قبض های دریافتی برق و آب به خوبی احساس می کنید.

تبدیل کولر پوشالی به سلولزی

طول عمر بیشتر کولر های سلولزی

پدهای سلولزی به نسبت مدل های پوشالی طول عمر بیشتری دارند و ماندگاری آنها بسیار بالا است. به طوری که نیاز نیست تا هر سال مانند مدل های پوشالی نسبت به تعویض آنها اقدام کنید.

تجربه هوای سالم تر و مطبوع تر با تبدیل کولر پوشالی به سلولزی

پدهای سلولزی قدرت بالاتری در جذب گرد و خاک و آلاینده های موجود در هوا را دارند و به همین دلیل هوای سالم تر و مطلوب تری را برای کاربران ایجاد می کنند. با توجه به این موضوع اگر از آن دسته کاربران هستید که دارای سابقه آلرژی و حساسیت هستید با تبدیل کولر آبی پوشالی به سلولزی تا حد زیادی می توانید این مسئله را حل کنید.

برای تبدیل کولر پوشالی به سلولزی چه نکاتی را باید در نظر گرفت؟

  • قبل از شروع به کار تبدیل کولر پوشالی به سلولزی حتماً جریان آب و برق کولر را قطع کنید.
  • از دستکش و ماسک برای جلوگیری از تنفس گرد و خاک و تماس با مواد شیمیایی استفاده کنید.
  • برای نصب از یک متخصص کمک بگیرید.
  • حداقل هفته ای دو بار پدهای سلولزی را شستشو دهید.
  • در نظر داشته باشید که هزینه تبدیل کولر پوشالی به سلولزی به ابعاد، جنس پد و همچنین دستمزد نصاب بستگی دارد. اما در حالت کلی هزینه چندان قابل توجهی را برای شما به دنبال نخواهد داشت.

تبدیل کولر ابی به سلولزی

خرید جدیدترین کولر گازی با تضمین اصالت از آترین پلاس

تبدیل کولر آبی پوشالی به سلولزی یکی از بهترین راه ها برای ایجاد خنک سازی وسیع است که کاربران می توانند انجام دهند. اما از آنجایی که امروزه مدل های متنوعی از کولر گازی ها وارد بازار داخلی شده اند بیشتر افراد ترجیح خود را به این مدل کولر ها داده اند. با این حال ما نیز در فروشگاه اترین پلاس مجموعه ای از جدیدترین و پیشرفته ترین مدل کولر گازی ها را برای مشاهده در اختیار مشتریان خود قرار داده ایم تا در صورت تمایل به خرید بتوانند با تضمین اصالت و سلامت، گارانتی 18 ماهه، پرداخت در محل، ارسال سریع و بهترین قیمت ثبت سفارش خود را انجام دهند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا