آموزش

دلایل چروک شدن لباس ها در لباسشویی

پوشیدن لباس نا مرتب و چروک شده می تواند حس ناخوشایندی را به مخاطب شما منتقل کند. بسیاری از کاربران به دلیل مشغله های بسیاری که دارند وقت کافی برای اتو کردن لباس های خود را ندارند و به همین دلیل اقدام به خرید لباسشویی با فناوری هایی می کنند که از چروک شدن لباس ها جلوگیری می کند.
اما باید خاطر نشان کنیم که در صورت رعایت نکردن بسیاری از موارد حتی بهترین ماشین لباسشویی ها نیز نمی توانند از چروک شدن لباس ها پس از شستشو جلوگیری کنند. دلایل چروک شدن لباس ها در لباسشویی می تواند متفاوت باشد که ما در این مطلب با بیان اصلی ترین علت های چروک شدن لباس ها این امکان را برای شما ایجاد می کنیم تا با توجه به آنها بتوانید لباس هایی اتو شده را پس از شستشو تحویل بگیرید.

1. دمای نا مناسب، اصلی ترین دلیل چروک شدن لباس ها در لباسشویی

بی گمان انتخاب برنامه شستشو با دمای مناسب می تواند یک شستشوی بی عیب و نقص را برای شما به دنبال داشته باشد. سعی کنید متناسب با جنس و نوع لباس ها برنامه مناسب را با دمای ایدئال انتخاب کنید.
توجه داشته باشید که هر چه دمای انتخابی برای شستشو بیشتر باشد، قطعاً با میزان بیشتری از چروک شدن لباس ها مواجه خواهید شد. حال برای جلوگیری از چروک شدن لباس ها در لباسشویی تا جایی که ممکن است از دمای 30 درجه استفاده کنید تا بتوانید لباس هایی بدون نیاز به اتو کشیدن را تحویل بگیرید.
تعبیه شدن فناوری ها و برنامه های شستشوی پیشرفته که لباسشویی های جدید از جمله ماشین لباسشویی بوش به آن مجهز شده اند، امکان دسترسی کاربران به لباس های فوق العاده تمیز و اتو کشیده را بیش از پیش کرده است. در نظر داشته باشید که انتخاب ماشین لباسشویی با بهره مندی های جدید به نوعی می تواند از چروک شدن لباس ها جلوگیری کند.

دمای نا مناسب علت چروک شدن لباس ها

2. اتصال اشتباه شیلنگ ورودی آب، علت چروک شدن لباس ها در لباسشویی

قطعاً اتصال اشتباه شیلنگ های ورودی آب گرم و سرد در لباسشویی می تواند بسیار مشکل ساز باشد و به نوعی فرایند شستشو را با اختلال مواجه کند. این سهل انگاری موجب می شود تا شما دمای 40 درجه را برای شستشو وارد ماشین لباسشویی کنید و در نتیجه با چروک شدن لباس هایتان پس از اتمام چرخه شستشو در لباسشویی مواجه شوید. بسیاری از کمپانی های تولید کننده امروزه در طراحی جدید ماشین لباسشویی های خود از یک ورودی آب بهره گرفته اند که در این صورت شما می بایست شیلنگ را به آب سرد متصل کنید. زیرا در صورت اتصال به آب گرم، لباس های شما در هنگام آبکشی چروک می شود.

3. انتخاب دور خشک کن نا مناسب، از دلایل چروک شدن لباس ها در لباسشویی

جدای از شستشو با دمای مناسب، خشک کردن لباس ها پروسه دیگری است که اگر به آن توجه نداشته باشید، قطعاً چروک شدن لباس ها را به دنبال خواهد داشت. برای جلوگیری از چروک شدن لباسها در لباسشویی سعی کنید از دور خشک کن مناسب استفاده کنید.
می توانید متناسب با جنس و ضخامت لباس ها دور خشک کن را انتخاب کنید، در غیر اینصورت طبیعتاً با چروک شدن لباس مواجه خواهید شد. با در نظر گرفتن این مهم شما می توانید با تنظیم لباسشویی روی 800 دور در دقیقه برای فرایند خشک کردن از چروک شدن لباس های خود جلوگیری کنید.

4. بارگیری بیش از حد، از علل چروک شدن لباس ها در ماشین لباسشویی

بسیاری از کاربران عادت دارند تا پر شدن کامل لباسشویی اقدام به روشن کردن آن نمی کنند، به طوری که بیشتر از ظرفیت لباسشویی را بارگیری کنند. باید متذکر شویم انباشته کردن لباس ها در ماشین لباسشویی یکی از مهم ترین دلایل چروک شدن است. برای رفع مشکل چروک شدن لباس ها در لباسشویی سعی کنید دیگ دستگاه را پر نکنید و با توجه به ظرفیت لباسشویی، لباس های خود را جای دهید. البته اگر از آن دسته خانواده های پر جمعیت هستید ما به شما خرید لباسشویی ال جی اصل کره را پیشنهاد می کنیم. زیرا ال جی برخی از مدل لباسشویی های خود را در ظرفیت های بالایی نظیر 9 کیلویی و 10 کیلویی طراحی و تولید کرده است.

بارگیری زیاد علت چروک شدن لباس

5. استفاده از مواد نرم کننده نا مرغوب، دلیل چروک لباس ها در ماشین لباسشویی

استفاده از نرم کننده یکی دیگر از راه های جلوگیری از چروک شدن لباس ها در لباسشویی است. در صورتی که از نرم کننده نا مرغوب استفاده کنید بی شک نه تنها لباس ها دچار لکه می شوند بلکه موجب می شود تا البسه همچنان چروک باشند. با توجه به این موضوع برای رفع مشکل چروک شدن لباس تا جایی که برایتان ممکن است از شوینده ها و نرم کننده های مرغوب و با کیفیت استفاده کنید. البته ما در مقاله علت تمیز نشستن لباسشویی بیشتر درباره استفاده از مواد شوینده و باقی ماندن لکه روی لباس توضیح داده ایم.

6. چروک شدن لباس ها در لباسشویی به علت تفکیک و جدا نکردن لباس ها

قبل از شستشوی لباس ها در لباسشویی آنها را جدا سازی کنید. لباس هایی که هم جنس هستند را سعی کنید با هم بشویید. برخی از کاربران معتقد به این قضیه هستند که اگر برند لباسشویی آنها معتبر باشد نیازی به جدا سازی لباس ها نیست. در واقع باید گفت اگر حتی شما لباسشویی سامسونگ، ال جی یا هر برند اصلی دیگری داشته باشید، باز هم برای شستشوی بهتر و جلوگیری از چروک شدن لباس ها لازم است لباس های هم نوع را جدا و تفکیک کنید.

جدا نکردن لباس ها سبب چروک شدن در لباسشویی می شود

فناوری ها و تکنولوژی هایی که امروزه شرکت های تولید کننده لباسشویی بر روی محصولات خود طراحی و تعبیه کرده اند تا حدودی از چروک شدن لباس ها در لباسشویی جلوگیری کرده است. با در نظر گرفتن این موضوع می توانید در صورت تمایل به خرید لباسشویی، انتخاب خود را از برندهای اصلی در فروشگاه اینترنتی آترین پلاس با تضمین اصالت، ضمانت برگشت، تسویه در محل، ارسال سریع و بهترین قیمت، خرید خود را انجام دهید.

امتیاز کاربران: 0.95 ( 2 رای)

نوشته های مشابه

2 دیدگاه

  1. سلام. من همه این راه حلایی که شما نوشتین رو انجام دادم. ولی هنوزم لباسام خوب تمیز نمیشه و میخام ماشین لباسشویی رو عوض کنم. میشه شما یه مدل رو بهم معرفی کنید که هم قیمت خوبی داشته باشه و هم اینکه کارایی داشته باشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا