معرفی و بررسی

بلوور کولر گازی چیست؟

یکی از قطعات اصلی که در کولر گازی ها تعبیه شده است همان بلوور کولر گازی یا فن است که وظیفه اصلی آن تهویه و خنک سازی محیط است. از جمله وظایفی که بلوور کولر گازی بر عهده دارد می توان اشاره کرد به گردش هوا، بالا بردن راندمان دستگاه، جلوگیری از یخ زدگی کولر گازی که برای کسب اطلاعات بیشتر شما آنها را به طور کامل توضیح خواهیم داد. البته در ادامه مطلب در کنار کارایی بلوور فن کولر گازی موارد دیگری را نیز همچون انواع بلوور کولر گازی و عوامل موثر بر کارکرد بلوور کولرگازی را نیز بیان خواهیم کرد تا با توجه به آنها بتوانید بیشتر با بلوور کولر آشنا شوید.

گردش هوا اصلی ترین عملکرد بلوور کوولر گازی

به گردش درآوردن هوای خنک در فضای محیط از جمله عملکردهای اصلی بلوور فن کولر گازی است. بلوور هوای خنک شده توسط اواپراتور را در فضای محیط شما به گردش در می آورد. این گردش هوا سبب یک خنک سازی ایدئال و یکنواخت در تمام فضای شما خواهد شد. با توجه به این موضوع برخی از کاربران بر این باور هستند که بلوور تنها برای مدل هایی که به نوعی جزو بهترین کولر گازی به حساب می آیند طراحی شده است. اما در واقع بلوور فن کولر گازی در انواع کولرگازی با مدل های متنوع قرار گرفته شده است.

بلوور کولر گازی

بالا رفتن راندمان با وجود بلوور کولر

بلوور کولر گازی با به گردش درآوردن هوا راندمان کولر گازی را برای خنک کنندگی افزایش می دهد. البته این خنک کنندگی به ظرفیت دستگاه نیز بستگی دارد. به عبارتی هر چه ظرفیت کولرگازی شما بیشتر باشد فن بلوور نیز به طبع بزرگتر خواهد بود. با این حال با توجه به این موضوع اگر قصد خرید کولر گازی با قدرت خنک کنندگی بهتر و قیمت مناسب تر را دارید، لیست قیمت کولر گازی جنرال مکس را می توانید از فروشگاه آترین پلاس مشاهده کنید و مدل مَد نظر را انتخاب کنید.

جلوگیری از یخ زدگی مهم ترین وظیفه بلوور فن کولر گازی

از دیگر عملکردهای بلوور کولر گازی جلوگیری از ایجاد یخ زدگی دستگاه است. بلوور فن اسپلیت در صورت فعال بودن از یخ زدن اواپراتور نیز جلوگیری می کند. با توجه به اینکه کیفیت قطعات در کارایی فن بلوور بسیار تأثیر گذار است به نظر می آید انتخاب برند ال جی برای شما یک پیشنهاد فوق العاده است. چرا که نه تنها قیمت کولر گازی الجی بسیار مطلوب است بلکه بلوور کولر گازی ال جی از بهترین کیفیت برای انجام خنک سازی ایدئال برخوردار است.

جلوگیری از یخزدگی با بلوور کولر گازی

بلوور کولر گازی در چه مدل هایی موجود است؟

بلوور کولر گازی گری، بلوور کولر گازی ال جی و بلوور فن اسپلیت هر کدام می توانند از مدل های مختلفی باشند که شرکت تولید کننده با توجه به نوع کولر گازی طراحی می کند. به طور معمول بلوور فن کولر گازی در دو نوع محوری و سانتریفیوژ عرضه شده اند که هر کدام بسته به نوع کولر گازی می توانند خنک سازی را در فضای محیط به بهترین شکل انجام دهند. با در نظر گرفتن این موضوع که همه کولرگازی ها دارای بلوور فن هستند شما می توانید خرید کولرگازی سامسونگ را که در نوع خود بی نظیر هستند را برای خود به ثبت برسانید.

بلوور محوری

این نوع از بلوور کولر را می توان جزو رایج ترین نوع بلوور فن کولر گازی نام برد که برای به چرخش درآوردن هوای خنک از یک پروانه که به دور یک محور می چرخد کمک می گیرد. با توجه به اینکه گردش بلوور فن می تواند تا حدودی سبب مصرف بالای انرژی شود شما می توانید از مراکز فروش کولر گازی اینورتر مدل منتخب را خریداری کنید. تا به نوعی مصرف انرژی را بهینه سازی کنید.

بلور محوری کولر گازی

بلوور سانتریفیوژ

بلوور سانتریفیوژ از یک پروانه خمیده تشکیل شده است که هوای گرم را به سمت بیرون پرتاب می کند و هوای خنک را در فضای محیط شما به گردش در می آورد. بلوور های سانتریفیوژ به نسبت مدل های محوری از قدرت بیشتری برای پرتاب باد برخوردار هستند که می توانند در ابعاد بیشتری خنک سازی را انجام دهند. البته در صورتی که بلوور فن از کار افتد قبل از تعمیر حتماً موتور کولر گازی را از لحاظ سلامت تست کنید.
زیرا ممکن است به علت سوختگی یا نیم سوز شدن موتور اصلی دستگاه، موتور بلوور کولر گازی نیز از کار افتاده باشد. گفتنی است ما در مقاله “علائم سوختن موتور کولر گازی” بیشتر این موضوع را مورد بررسی قرار داده ایم که می توانید مطالعه ای روی آن داشته باشید.

عملکرد بلوور کولر گازی به چه عواملی بستگی دارد؟

قطعاً شما زمانی می توانید عملکرد بلوور فن کولرگازی را از هر لحاظ تأیید کنید که خنک سازی را بدون هیچ عیب و نقصی احساس کنید. از مهم ترین مواردی که می تواند عملکرد بلوور فن کولرگازی را تحت تأثیر قرار دهد عبارتند از سرعت، اندازه و صدای خروجی. هر کدام از این ویژگی ها به نوعی در کیفیت خنک سازی بلوور نقش دارند که در ادامه بیشتر درباره آنها صحبت خواهیم کرد.

ارتباط مستقم اندازه بلوور و ظرفیت

با توجه به اینکه هر چه ظرفیت کولر گازی بیشتر باشد به طبع باید اندازه بلوور هم بزرگتر باشد، قطعاً اندازه بلوور باید متناسب با ظرفیت کولر گازی باشد تا فرایند خنک سازی بهتر برای شما انجام شود.

سرعت بلوور کولر گازی

قابل تنظیم بودن سرعت بلوور

از آنجایی که تنظیم جریان هوا یکی از اولویت های انتخاب کاربران در هنگام خرید کولر گازی به حساب می آید، باید سرعت بلوور قابل تنظیم باشد تا شما بتوانید جریان هوا را با توجه به ابعاد و فضای محیط تنظیم کنید. چرا که در غیر این صورت محیط شما سرما و خنک سازی مطلوب را نخواهد داشت.

صدای بلوور فن کولر گازی باید کم باشد!

از دیگر مواردی که سبب می شود تا بلوور کولر گازی عملکرد خوبی را داشته باشد نویز و صدای بلوور کولر است. بلوور نباید صدای ناهنجار و ناخوشایندی داشته باشد. چرا که این صدا باعث مزاحمت و آزار کاربران می شود. بنابراین در صورتی که بلوور فن صدا داشته باشد حتماً دچار ایراد شده و باید نسبت به عیب یابی آن اقدام کنید.

برای نگهداری بلوور کولر گازی باید چه نکاتی را رعایت کرد؟

  • پره های بلوور را به طور مرتب تمیز کنید. زیرا آلودگی و غبار روی پره های بلوور کولر می تواند گردش جریان هوا را کاهش دهد و راندمان کولر گازی را پایین آورد.
  • به طور مرتب بلوور اسپلیت و سایر مدل کولر گازی ها را روغن کاری کنید تا عمر کولر گازی افزایش یابد.
  • در صورت خرابی نسبت به تعویض بلوور فن کولر گازی اقدام کنید.

نگهداری از بلوور کولر گازی

خرید جدیدترین مدل کولر گازی با ضمانت اصالت از آترین پلاس

بلوور کولر گازی یکی از مهم ترین اجزای سیستم تهویه کولر گازی است که نقش اساسی در خنک کردن فضای محیط دارد. با این حال با نگهداری از بلوور کولر می توانید طول عمر و عملکرد آن را به طرز چشمگیری افزایش دهید. البته کیفیت قطعات نیز به نوعی در این افزایش عمر بلوور نقش دارد، که با توجه به این موضوع، ما نیز در فروشگاه آترین پلاس مجموعه ای از برترین و جدیدترین مدل کولر گازی های روز را برای مشاهده در اختیار مشتریان خود قرار داده ایم.
در صورت تمایل به خرید شما نیز می توانید با تضمین اصالت و سلامت، گارانتی 18 ماهه، پرداخت در محل، ارسال فوری و بهترین قیمت، ثبت سفارش خود را انجام دهید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا