معرفی و بررسی

چه شوینده ای برای ماشین ظرفشویی مناسب است؟

آیا می توان از هر شوینده ای برای ماشین ظرفشویی استفاده کرد؟ قطعاً استفاده از هر شوینده ای برای ماشین ظرفشویی مناسب نیست. چرا که مواد شوینده نا مناسب نه تنها عمر دستگاه را کاهش می دهند بلکه سبب تمیز نشدن ظروف نیز می شوند. با این حال چه شوینده ای برای ماشین ظرفشویی مناسب است؟ مواد شوینده ماشین ظرفشویی از چه برندی باشد بهتر است؟ برای پاسخ به این سؤالات و مشابه آنها بهتر است تا پایان مطلب با ما همراه باشید تا با بهترین شوینده ماشین ظرفشویی و ویژگی آنها آشنا شوید.

بهترین مواد شوینده ماشین ظرفشویی کدام است؟

امروزه شوینده های ماشین ظرفشویی در انواع متنوعی عرضه شده اند که نه تنها در اندازه بلکه در مواد تشکیل دهنده نیز با یکدیگر متفاوت هستند. اما به طور کلی انواع شوینده ماشین ظرفشویی به صورت قرص، پودر و مایع یا ژل موجود هستند که هر کدام به نحوی در شستشوی ظروف نقش دارند. نا گفته نماند شما می توانید در کنار این مواد شوینده ماشین ظرفشویی برای کارایی بهتر از نمک، جلا دهنده و مایع جرم گیر نیز استفاده کنید که البته در ادامه متن بیشتر درباره آنها توضیح خواهیم داد.
برخی از کاربران از شوینده های جانبی استفاده چندانی نمی کنند و به باور اینکه ماشین ظرفشویی های بوش یک شستشوی تمام عیار را برای آنها به دنبال خواهد داشت، علیرغم بالا بودن قیمت انواع ظرفشویی بوش اقدام به خرید از این برند به منظور افزایش کیفیت شستشو می کنند. اما باید در نظر داشته باشید که استفاده از مواد شوینده جانبی برای شستشوی بهتر ظروف و همچنین جلوگیری از رسوب و جرم در ظرفشویی بسیار ضروری است و باید در همه مدل ها و برندهای ماشین ظرفشویی مورد استفاده قرار گیرد.

انواع شوینده ماشین ظرفشویی

بهترین شستشو با قرص های شوینده ماشین ظرفشویی

قرص های شوینده یکی از بهترین مواد شوینده برای ماشین ظرفشویی هستند که با توجه به فرمول و ترکیبی که دارند برای انواع ماشین ظرفشویی ها مناسب هستند. قرص های شوینده ماشین ظرفشویی به راحتی در آب حل می شوند و بر روی ظروف به هیچ عنوان باقی نمی مانند. به طور معمول قرص ظرفشویی در سه مدل کوانتومی، معمولی و همه کاره عرضه شده اند. قرص های کوانتومی به دلیل ژلاتینی بودن ساختارشان به نسبت مدل های معمولی از کیفیت بهتری برای شستشو برخوردار هستند. قرص های همه کاره نیز از قدرت پاک کنندگی خوبی برخوردار هستند اما به نسبت مدل های کوانتومی دیرتر در آب حل می شوند.
با توجه به اینکه مواد شوینده ماشین ظرفشویی از نوع قرص را می توان برای هر برند و مدل ظرفشویی به کار برد، فرقی ندارد که  ماشین ظرفشویی شما bosch sms6hmi28q باشد یا 5070 سامسونگ.

قرص ماشین ظرفشویی

بررسی شوینده های پودری برای استفاده در ماشین ظرفشویی

از دیگر مواد شوینده برای ماشین ظرفشویی، شوینده های پودری است که با توجه به کف زیادی که در ماشین ظرفشویی تولید می کنند در بین کاربران از محبوبیت بالایی برخوردار هستند. توجه داشته باشید شما می توانید برای انواع ماشین ظرفشویی 13 نفره یا 14 نفره بوش، ال جی و سامسونگ از این شوینده ها استفاده کنید، اما باید به این نکته توجه داشته باشید که برای انواع ظروف کارایی ندارند، به عبارتی ممکن است ظروف کریستالی و بلوری شما را با لکه و همچنین خش روی آنها مواجه کنند. این نوع از مواد شوینده ماشین ظرفشویی به نسبت قرص ماشین ظرفشویی در رِنج قیمت پایین تری عرضه می شوند و شاید از کیفیت چندانی به نسبت قرص ظرفشویی برخوردار نباشند. بنابراین بهتر است همراه شوینده های پودری حتماً از جرم گیر و جلا دهنده استفاده کنید.

شوینده پودری در ماشین ظرفشویی

کارایی شوینده های مایع برای ماشین ظرفشویی

نوع دیگری از شوینده ها در بازار موجود است که به صورت مایع و یا ژل هستند. این نوع از شوینده ها به نسبت قرص ها و پودرهای شستشو می توان گفت به صرفه تر و ارزان تر هستند. مایع های شستشو از آنجایی که در دستگاه رسوب نمی شوند و قطعات را دچار جرم نمی کنند در نوع خود برای ماشین ظرفشویی مناسب هستند. اما قدرت پاک کنندگی آنها به اندازه قرص و پودر ظرفشویی نیست. با این حال بهتر است برای شستشوی بسیار کثیف و چرب از آنها در ماشین ظرفشویی استفاده نکرد.
البته برخی از مدل ماشین ظرفشویی ها همچون ظرفشویی بوش sms6hmw76q با دارا بودن قابلیت شستشو در 70 درجه این امکان را برای کاربران ایجاد کرده اند تا بتوانند هر نوع چربی و کثیفی را کاملاً  از بین ببرند. پس در صورت داشتن این چنین مدل هایی بدون نگرانی می توانید از مایع یا ژل شستشو استفاده کنید.

مایع ماشین ظرفشویی

آیا شوینده های جانبی برای شستشوی ظروف مناسب هستند؟

اگر بخواهیم از شوینده های جانبی ( جلا دهنده، نمک و جرم گیر ) به عنوان شوینده های اصلی در ماشین ظرفشویی استفاده کنیم قطعاً امکان پذیر نیست، چرا که این نوع از شوینده ها صرفاً برای شفافیت، جلوگیری از جرم و رسوب و نرم کردن آب های سخت کارایی دارند. البته به کاربردن شوینده های جانبی در کنار شستشوی بی عیب و نقص ظروف، ماندگاری و کیفیت قطعات را نیز در طولانی مدت تضمین می کنند که در ادامه بیشتر درباره آنها توضیح خواهیم داد. با این وجود شما می توانید هر کدام از این شوینده های جانبی ماشین ظرفشویی را در کنار شوینده های اصلی در ماشین ظرفشویی به کار ببرید.
در نظر داشته باشید که شما برای انواع ماشین ظرفشویی در هر برند و مدل برای کارایی بهتر حتماً از شوینده جانبی استفاده کنید. به عنوان مثال فرض کنید شما یک ماشین ظرفشویی بوش 14 نفره SMS46MW20M را خریداری کرده اید، برای بالا بردن کیفیت شستشو حتماً از جلا دهنده، نمک و جرم گیر برای افزایش کارایی استفاده کنید. این باور را نداشته باشید که چون از برند بوش است نیازی به شوینده جانبی ندارد.

بررسی جلا دهنده و نحوه استفاده از آن

یکی از شوینده های جانبی، جلادهنده ماشین ظرفشویی است که به همراه دیگر شوینده های اصلی ( قرص، پودر و مایع یا ژل ) استفاده می شود. ترکیب شیمیایی جلا دهنده ها با مواد شوینده ماشین ظرفشویی کاملاً متفاوت است و به عنوان شوینده اصلی نمی توان از آن استفاده کرد. جلا دهنده ها نه تنها در خشک کردن ظروف مؤثر هستند و هیچ لکه رطوبتی را باقی نمی گذارند، بلکه باعث شفافیت و برق انداختن ظروف کریستالی نیز می شوند.

جلا دهنده ماشین ظرفشویی

به چه منظور باید از جرم گیر استفاده کرد؟

از دیگر شوینده های جانبی که در ماشین ظرفشویی می توان از استفاده کرد انواع جرم گیر ماشین ظرفشویی است. جرم گیر ها معمولاً از ایجاد رسوب و جرم بین قطعات و داخل کابینه ماشین ظرفشویی جلوگیری می کنند. البته این نوع از مواد شوینده ماشین ظرفشویی همانند جلا دهنده برای شستشوی اصلی در ماشین ظرفشویی استفاده نمی شوند و تنها به عنوان تکمیل کننده چرخه شستشو و یا یک شوینده جانبی می توان از آنها بهره برد.

جرم گیر ماشین ظرفشویی

نمک، بهترین شوینده جانبی در ماشین ظرفشویی

میزان سختی آب در هر منطقه متفاوت است که این موضوع در فرایند شستشوی ماشین ظرفشویی تأثیر گذار است. نمک در ماشین ظرفشویی دقیقاً به منظور نرم کردن آب استفاده می شود. چرا که در صورت سخت بودن آب رسوب و جرم بین سبدها، منافذ بازوی اسپری آب و دیگر اجزا ایجاد می شود. همچنین نمک ظرفشویی از سفیدک زدن و کِدر شدن ظروف در ماشین ظرفشویی نیز جلوگیری می کند. با توجه به کارایی نمک در ماشین ظرفشویی در ماه حداقل یک بار نسبت به تعویض نمک ماشین ظرفشویی اقدام کنید.

نمک ماشین ظرفشویی

از چه برندی مواد شوینده ماشین ظرفشویی را خریداری کنیم؟

بدون شک کیفیت شوینده ماشین ظرفشویی در میزان پاک کنندگی آن بی تأثیر نیست. به طوری که هر چه برند انتخابی شما معتبر تر باشد مسلماً شستشوی ظروف شما با کیفیت بهتری صورت خواهد گرفت. با توجه به اینکه امروزه برندهای متنوعی در بازار شوینده های ماشین ظرفشویی را عرضه می کنند، نمی توان انتخاب را از همه آنها انجام داد. اما در بین انبوه تولید کننده ها، فینیش برند معروفی است که با بهترین کیفیت شوینده های اصلی و جانبی را عرضه کرده است. شما می توانید از این برند قرص ماشین ظرفشویی، پودر و خرید مایع ماشین ظرفشویی را در کنار نمک، جرم گیر و جلا دهنده را با اطمینان انجام دهید.

مارک شوینده ماشین ظرفشویی

خرید جدیدترین مدل ماشین ظرفشویی با تضمین اصالت در آترین پلاس

مواد شوینده ماشین ظرفشویی در انواع مختلفی در بازار موجود هستند که هر کدام به نوعی کیفیت شستشو را تحت تأثیر قرار می دهند. با در نظر گرفتن این موضوع سعی کنید از مواد شوینده اصلی و معتبر که کیفیت بالایی دارند برای شستشوی ظروف در ماشین ظرفشویی استفاده کنید. البته امروزه مدل های جدیدی از ماشین ظرفشویی در بازار وجود دارد که از برنامه های شستشوی متنوع و پیشرفته ای برخوردار هستند. این برنامه ها می توانند عمیق ترین کثیفی ها و لکه های چربی را به خوبی تمیز کنند. با در نظر گرفتن این موضوع ما نیز در فروشگاه آترین پلاس مجموعه ای از بهترین مدل ماشین ظرفشویی های روز را در اختیار مشتریان خود قرار داده ایم تا در صورت تمایل به خرید بتوانند با تضمین اصالت و سلامت، گارانتی 18 ماه، پرداخت در محل، ارسال فوری و بهترین قیمت، ثبت سفارش خود را نهایی کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا