آموزش

سیستم گرمایش کولر گازی چگونه کار میکند؟

گرمایش کولر گازی یکی از بهترین ویژگی هایی است که این دستگاه می تواند داشته باشد. اسپلیت یا همان کولرگازی ها نه تنها در فصل تابستان بلکه در روزهای سرد زمستان نیز می توانند گرمابخش منازل باشند. اما سؤالی که در اینجا مطرح می شود این است که سیستم گرمایش کولر گازی چگونه کار میکند؟ در پاسخ می توان گفت نحوه عملکرد سیستم گرمایش کولر گازی با انجام چند مرحله امکان پذیر است که در ادامه به طور کامل توضیح خواهیم داد.

استفاده از مبرد برای گرمایش اسپیلت

در کولر گازی ها معمولاً برای فعال سازی حالت گرمایشی از مبرد به جای هوای خنک برای انتقال گرما استفاده می شود. مبرد سیال فَرار است که می تواند فرایند جذب و یا دفع انتقال گرما را به خوبی انجام دهد. با توجه به این موضوع در صورتی که قصد انتخاب محصولی را دارید که بتوانید هم در روزهای گرم و هم روزهای سرد سال از آن بهره لازم را ببرید، ما به شما خرید کولرگازی را با دارا بودن حالت گرمایشی و سرمایشی پیشنهاد می کنیم.

فعال شدن حالت گرمایش کولر گازی از طریق کمپرسور

از دیگر قطعاتی که حالت گرمایشی کولر گازی را در این دستگاه ایجاد می کند کمپرسور است. این قطعه با فشرده کردن مبرد و افزایش دمای آن می تواند سبب تنظیم کولر گازی برای گرمایش شود. از آنجایی که این فرایند در تمام مدل کولر گازی ها به یک صورت است، شما می توانید از کولر گازی جنرال مکس اصلی مدل منتخب را خریداری کنید. چرا که در کنار بهترین کیفیت از لحاظ قیمت نیز بسیار مناسب هستند.

بررسی کندانسور برای ایجاد گرما در کولرگازی

کندانسور یک مبدل حرارتی است که در قسمت بیرونی کولر گازی قرار گرفته است. این قطعه با خنک سازی گاز مبرد فشرده شده، آن را به مایع تبدیل می کند و پس از طی فرایندی در صورت فعال سازی حالت گرمایشی سبب ایجاد گرما در فضای محیط می شود. با این وجود اگر برای گرم کردن منزل در فصل زمستان به خرید اسپلیت علاقه مند هستید، به نظر می آید که ال جی برند بسیار مناسبی برای شما است. چرا که قیمت کولر گازی ال جی به نسبت کارایی و قابلیت هایی که دارد در حد مطلوبی است.

کندانسور قطعه ای در کولر گازی برای سیستم گرمایشی کولر گازی

استفاده از گرمایش کولر گازی با گردش هوا توسط فن کولرگازی

پس از ایجاد هوای گرم در کولر گازی اکنون نوبت پرتاب باد گرم توسط فن دستگاه است. این قسمت از اسپلیت با به چرخش در آوردن هوای گرم باعث گرم شدن فضای محیط خواهد شد. با توجه به گرمای ایدئالی که اسپلیت ها از برندهای اصلی ایجاد می کنند، خرید کولر گازی سامسونگ با مناسب ترین قیمت را نیز می توانید در لیست انتخاب های خود قرار دهید.

گرمایش کولر گازی چه مزایایی دارد؟

بسیاری از کاربران در هنگام خرید کولر گازی علاوه بر سیستم سرمایشی، حالت گرمایشی کولرگازی را نیز در نظر می گیرند. با این وجود می توان گفت شما با انتخاب کولر گازی دو حالته نه تنها در صرف هزینه برای خرید سایر لوازم گرمایشی صرفه جویی می کنید بلکه در کنار جلوه زیبایی که به محیط خود می دهید از فضای سالن خود نیز می توانید استفاده بیشتری را داشته باشید. بنابراین شما با خرید کولر گازی گری و یا دیگر برندهای اصلی می توانید یک گرمای مطلوب و عالی را در فصل های سرد سال تجربه کنید. اما از مهم ترین مزیت های حالت گرمایش کولر گازی می توان اشاره کرد به موارد زیر :

راندمان بالا با حالت گرمایشی کولرگازی

فعال شدن حالت گرمایشی در کولر گازی بسیار کارآمد است که می تواند گرمای مطلوبی را با کمترین میزان مصرف انرژی در فضای محیط ایجاد کند. البته در صورت انتخاب اسپلیت با مصرف پایین می توانید مقاله “کدام کولر گازی مصرف برق کمتری دارد” را مطالعه کنید تا بیشتر با مزایا و ویژگی های اسپلیت های کم مصرف آشنا شوید.

سیستم گرمایشی کولر گازی

برخورداری از محیط پاکیزه با بخاری کولر گازی

از دیگر مزیت های سیستم گرمایشی کولر گازی تمیز بودن آن است. سیستم گرمایش کولر گازی هیچ گونه دود و یا آلاینده ای را تولید نمی کند. بنابراین می توان گفت انتخاب کولرگازی با حالت گرمایشی می تواند از ایجاد آلرژی و حساسیت در افراد سالمند و حساس جلوگیری کند.

تجربه گرمای ایدئال در کمترین فضا

به طور معمول کاربران در هنگام خرید تجهیزات گرمایشی ابعاد محیط را نیز در می گیرند و بیشتر سعی می کنند محصولی را خریداری کنند که کمترین جا را به خود اختصاص دهد. در چنین شرایطی می توان گفت کولر گازی با حالت گرمایشی می تواند تا حد زیادی این مسئله را حل کند. چرا که اسپلیت ها با توجه به ابعاد و طراحی که دارند فضای چندانی را نمی گیرند و به نوعی می توانند برای آپارتمان ها و فضاهای کوچک یک ایده عالی به حساب آیند.

گرمای ایدئال با سیستم گرمایشی کولر گازی

کنترل دقیق دما مهم ترین مزیت گرمای کولر گازی

حالت گرمایشی کولر گازی مزیت های بسیاری دارد که ایجاد گرمای متعادل و یکنواخت در تمام نقاط محیط از برترین آنها به حساب می آید. به طوری که در صورت استفاده از سایر لوازم گرمایشی شاید شما گرما را در برخی نقاط بیشتر احساس کنید. این در حالی است که سیستم گرمایشی کولر گازی گرمای یکسانی را در محیط شما ایجاد می کند.

معایب حالت بخاری کولر گازی چیست؟

بی شک تمام محصولاتی که شما خریداری می کنید در کنار مزایا و ویژگی هایی که دارند یک سری معایب نیز شاید داشته باشند. بر همین اساس می توان گفت سیستم گرمایش کولر گازی نیز در کنار ویژگی های بسیار خوبی که در کنار گرم کردن محیط دارد احتمال اینکه مشکلات احتمالی هم داشته باشد دور از باور نیست. با در نظر گرفتن این موضوع باید گفت معایب حالت گرمایشی کولر گازی می تواند موارد زیر باشد که آشنایی با آنها در هنگام خرید کولر گازی بسیار تأثیر گذار است.

قیمت را هنگام خرید کولر گازی در نظر بگیرید

درست است که اسپلیت ها گرما و سرمای بسیار عالی و مناسبی را برای شما به دنبال دارند، اما از آنجایی که قیمت اسپلیت ها به نسبت سایر لوازم گرمایشی همچون بخاری در رِنج بالاتری قرار دارند انتخاب آنها برای تمام کاربران با هر میزان درآمد توصیه نمی شود.

قیمت اسپلیت با سیستم گرمایشی

پایین بودن راندمان در دمای خیلی پایین

یکی از معایبی که سیستم گرمایش اسپیلت دارد پایین بودن راندمان آن در دماهای پایین است. به صورتی که اگر محیط شما بسیار سرد باشد و از حالت گرمایشی کولر گازی برای گرم کردن استفاده کنید گرمای مناسب و مطلوبی را احساس نخواهید کرد. با این وجود اگر منطقه آب و هوایی شما سرد و کوهستانی است بهتر است از سایر تجهیزات گرمایشی برای گرم کردن محیط خود استفاده کنید.

نیاز به مراقبت و نگهداری

به طور معمول کولر گازی ها برای برخورداری از بهترین کارایی و عملکرد به سرویس و نگهداری به طور مرتب نیاز دارند. زیرا اگر این سرویس دهی به طور منظم انجام نشود قطعاً عملکرد دستگاه چه در قسمت سرمایشی و چه در قسمت گرمایشی دچار مشکل و اختلال می شود.

برای استفاده از سیستم گرمایش کولر گازی باید چه نکاتی را رعایت کرد؟

  • درجه حرارت را به طور مرتب تنظیم کنید و برای جلوگیری از مصرف زیاد انرژی دما را بین 20 تا 24 درجه قرار دهید.
  • حتماً فیلتر هوا را در فاصله زمانی کوتاه برای ایجاد هوای سالم و مطبوع تمیز کنید.
  • سرویس کردن دستگاه را برای اطمینان از عملکرد درست و efficient گرمایشی حتماً توسط یک تکنسین متخصص به طور منظم انجام دهید.

سیستم گرمایشی کولر گازی

خرید بهترین مدل اسپلیت با ضمانت اصالت از آترین پلاس

با توجه به ویژگی هایی که کولرگازی ها دارند اگر به دنبال خرید یک سیستم گرمایشی با راندمان بالا، کارآمد و با کمترین میزان مصرف انرژی هستید، اسپلیت ها می توانند بهترین گزینه انتخابی باشند. با توجه به پر فروش بودن اسپلیت ها، ما نیز در فروشگاه آترین پلاس مجموعه ای از بهترین مدل کولر گازی ها را که می توانید از حالت گرمایشی آنها نیز در فصل زمستان استفاده کنید را برای مشاهده در اختیار مشتریان خود قرار داده ایم.
با این وجود شما نیز می توانید در صورت تمایل با تضمین اصالت و سلامت، گارانتی 18 ماه، پرداخت در محل، ارسال سریع و بهترین قیمت، انتخاب و خرید خود را ثبت کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا