آموزش

بوی بد کولر آبی را چطور برطرف کنیم؟

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که با روشن کردن کولر در روزهای گرم تابستان بوی ناخوشایندی را استشمام کنید و مجبور به خاموش کردن کولر شده باشید. اما به نظر شما بوی بد کولر آبی به چه دلیل است؟ بوی بد کولر آبی را چطور برطرف کنیم؟ بو نامطبوع کولر می تواند دلایل مختلفی همچون راکد ماندن آب در داخل سینی، محل نصب نا مناسب کولر، استفاده از روغن های نامرغوب برای روغن کاری و سایر موارد باشد که در ادامه مطلب درباره آنها به طور کامل توضیح خواهیم داد.
البته برای رفع بوی بد کولر نیز راه کارهایی را ارائه داده ایم که به کار بردن آنها می تواند تا حد زیادی در حل این مشکل کاربردی باشد.

قدیمی بودن پوشال ها از مهم ترین علت بوی بد کولر آبی

پوشال های کولر آبی مهم ترین اجزای کولر هستند که در صورت خرابی می توانند در هنگام روشن بودن دستگاه بوی نامطبوعی را وارد منزل کنند. از آنجایی که رطوبت پوشال ها می تواند سبب تجمع میکروب ها و باکتری ها شود، بوی بد کولر آبی نیز می تواند یکی از علت های آن باشد. با این حال برای رفع بوی نامطبوع کولر ناشی از وجود مشکل در پوشال ها می توانید هفته ای یک بار پوشال ها را شستشو دهید و حداقل سالی یک بار نسبت به تعویض آنها اقدام کنید.
بسیاری از کاربران برای ایجاد خنک سازی بهتر و همچنین جلوگیری از ایجاد بوی نامطبوع ترجیح می دهند تا انتخاب خود را از کولر گازی ها با فیلتر بهداشتی انجام دهند. اما باید در نظر داشته باشید که قیمت کولرگازی در مدل های جدید با قابلیت فیلتر بهداشتی به گونه ای است که به صرف بودجه بیشتری نیاز دارد.

خرابی پوشال ها علت بوی بد کولر آبی

جمع شدن آب در کف کولر دلیل بوی بد کولر

یکی از مواردی که سبب ایجاد بوی بد کولر می شود راکد ماندن آب در کف آن است. زمانی که آب در کف کولر بیش از چند روز بماند با بوی بدی مواجه می شود که با روشن شدن کولر به داخل خانه نفوذ پیدا می کند. برای جلوگیری از ایجاد چنین مشکلی می توانید هر هفته آب کف کولر را خالی کرده و  با مواد شوینده از جمله سفید کننده ها و مواد ضد عفونی کننده شستشو دهید. این کار می تواند در رفع بوی بد کولر سلولزی و آبی بسیار تأثیر گذار باشد. اگر آب کولر خالی و تمیز نشود به احتمال زیاد در کف کولر جلبک های ایجاد می شود که سبب بوی بد کولر می شود.
گاهی اوقات کاربران به دلیل نداشتن وقت کافی برای خالی کردن آب کولر آبی به منظور جلوگیری از ایجاد بوی بد اولویت خود را به خرید کولر گازی می دهند. با توجه به این موضوع پیشنهاد ما به شما انتخاب مدل از کولرگازی ال جی است. چرا که از امکانات پیشرفته ای برای ایجاد هوای مطبوع و خنک برخوردار است.

استفاده از روغن های نامرغوب از علل بوی بد در کولر آبی

برای کارایی و عملکرد بهتر هر چند وقت یک بار لازم است تا بلبرینگ موتور کولر آبی روغن کاری شود. در صورتی که از روغن های نامرغوب برای این کار استفاده کنید قطعاً با بوی بد کولر در هنگام روشن بودن مواجه خواهید شد. بنابراین برای ممانعت از ایجاد بوی بد کولر آبی حتماً از روغن موتور مرغوب یا روغن دانگلون برای روغن کاری استفاده کنید. البته اگر تمایل داشته باشید تا از کولر گازی ها انتخاب خود را انجام دهید، اسپلیت سامسونگ بهترین گزینه پیشنهادی ما به شما است. چرا که قیمت اسپلیت از برند سامسونگ بسیار مناسب و مطلوب است.

استفاده از روغن نامرغوب در روغن کاری بلبرینگ کولر آبی

آیا محل نصب نامناسب باعث بوی بد در کولر می شود؟

شاید از خودتان بپرسید که محل نصب چه تأثیری در بوی بد کولر آبی دارد؟ در پاسخ باید گفت می بایست کولر آبی را در جایی قرار دهید که در مجاورت هوای آزاد قرار گرفته باشد. زیرا اگر کولر فضای کافی برای رد و بدل کردن هوا را نداشته باشد بوی نامطبوعی را در فضای محیط شما پخش می کند. همچنین اگر کولر آبی شما نزدیک هواکش آشپزخانه یا خروجی هوای سرویس بهداشتی قرار گرفته باشد باز هم ممکن است بو نامطبوع کولر را در فضای محیط استشمام کنید.
با این حال اگر سالن شما دارای ابعاد بزرگی است و به نظرتان کولر آبی نمی تواند به خوبی خنک سازی را در آن انجام دهد و از طرفی معظل بوی بد کولر آبی را نیز در نظر می گیرید، می توانید از مدل های کولر گازی ایستاده قیمت مناسب انتخاب خود را انجام دهید. زیرا بهترین خنک کنندگی را ایجاد می کنند و همچنین از ایجاد بوی ناطبوع محیط نیز جلوگیری می کنند.

نیم سوز شدن پمپ آب از دیگر دلایل بوی بد کولر

دلایل مختلفی وجود دارد که سبب ایجاد بوی نامطبوع کولر می شود که نیم سوز شدن پمپ آب می تواند یکی از مهم ترین آنها باشد. در صورتی که پمپ آب کولر نیم سوز شده باشد بویی شبیه به سوختگی را احساس خواهید کرد. بنابراین علت بوی بد کولر می تواند از نیم سوز شدن پمپ آب کولر باشد. با توجه به اینکه کیفیت قطعات در این موضوع می تواند بسیار تأثیر گذار باشد، می توانید به جای استفاده از کولر آبی از کولر گازی های گری که یک برند معتبر خارجی با بهترین کیفیت قطعات است خرید کولر گازی را انجام دهید.
اما باید این موضوع را در نظر داشته باشید که قیمت کولرگازی گری در مدل های جدید با امکانات پیشرفته صرف بودجه بیشتری را طلب می کند.

نیم سوز شدن پمپ آب کولر آبی علت نیم سوز شدن کولر ابی

خرید جدیدترین مدل کولر گازی با ضمانت اصالت از آترین پلاس

بوی بد کولر آبی دلایل متعددی می تواند داشته باشد که برای رفع آنها قبل از هر چیزی باید علت را پیدا کنید. با این حال برای رفع بوی بد کولر آبی علاوه بر موارد ذکر شده، سعی کنید درپوش کولر را بسته نگهدارید، در روزهای گرم تابستان که کولر آبی بیشتر کار می کند پنجره ها را برای جریان هوا باز نگه دارید، همچنین از رطوبت گیر برای رفع بوی بد کولر نیز می توانید در منزل استفاده کنید.
اما از آنجایی که امروزه تقاضا برای خرید کولر گازی بیش از پیش شده است، ما نیز در فروشگاه آترین پلاس مجموعه ای از بهترین کولر گازی کم مصرف را در اختیار مشتریان خود قرار داده ایم تا در صورت تمایل به خرید بتوانند با تضمین اصالت و سلامت، گارانتی 18 ماهه، پرداخت در محل، ارسال سریع و بهترین قیمت، ثبت سفارش خود را انجام دهند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا