آموزش

در یخچال چرا نباید باز بماند؟

درب یخپچال نباید بسته شود! قطعاً بسته نشدن درب یخچال می تواند بزرگترین آسیب را به قسمت کمپرسور وارد کند. باز ماندن در یخچال باعث می شود تا هوای گرم و مرطوب محیط وارد یخچال شود و نه تنها باعث ایجاد برفک در داخل دستگاه شود بلکه سبب افزایش کارکرد کمپرسور نیز می شود. چرا که موتور برای ایجاد خنک کنندگی بیشتر مجبور است یکسره کار کند. گاهی اوقات این کارکرد اضافه موتور حتی ممکن است باعث خرابی سوختن موتور نیز شود. با این حال بسته بودن درب یخچال از بروز مسائلی در یخچال جلوگیری می کند که ما در این مطلب ” در یخچال چرا نباید باز بماند ” کاملاً آنها را توضیح خواهیم داد.

حفظ دمای سرد با بسته شدن درب یخچال

یکی از مشکلاتی که در صورت باز بودن درب یخچال ایجاد می شود هدر رفتن سرمای داخل یخچال است. هر بار که شما درب یخچال را باز می کنید هوای گرم و مرطوب محیط وارد یخچال می شود و دمای داخل یخچال را افزایش می دهد، این موضوع به نوعی سبب هدر رفتن سرمای داخل یخچال می شود. البته باز و بسته شدن زیاد درب یخچال و همچنین باز نگه داشتن طولانی مدت درب یخچال به نوعی در افزایش مصرف انرژی نیز نقش دارد و آن را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد. علاوه بر این موارد باز ماندن درب یخچال عمر کمپرسور و کارایی یخچال فریزر را نیز کاهش می دهد. چرا که موتور برای جبران سرمای هدر رفته در یخچال مجبور است تا به طور مداوم کار کند.

از بین رفتن سرما به علت باز بودن درب یخچال

برای جلوگیری از ایجاد برفک یخچال درب را ببندید

” در یخچال باز بمونه چی میشه؟ ” در پاسخ باید گفت که زمانی که شما درب یخچال را باز نگه می دارید هوای گرم و مرطوب محیط با هوای سرد یخچال برخورد می کند و به بخار تبدیل می شود که در سطوح سردتر به برفک تبدیل می شود. برفک ایجاد شده در داخل یخچال باعث افزایش کارکرد کمپرسور برای ایجاد خنک سازی بیشتر و همچنین ذوب برفک ها می شود. در چنین شرایطی مصرف انرژی در یخچال بالا می رود که در طولانی مدت به یخچال آسیب وارد می کند. با توجه به اینکه یکی از معایب باز ماندن درب یخچال ایجاد برفک در تمام مدل ها و برندها است، شما می توانید در صورت تمایل به خرید یخچال با مناسب ترین قیمت یخچال سامسونگ اصل کره را در مدل های پیشرفته و جدید انتخاب و خریداری کنید.

آیا باز ماندن در یخچال کیفیت مواد غذایی را از بین می برد؟

باز ماندن طولانی مدت درب یخچال فریزر سبب ایجاد مشکلات بسیاری از جمله فاسد شدن زود هنگام،خشکی، تغییر طعم و بوی مواد غذایی و رشد باکتری ها در سطح داخلی یخچال می شود. با توجه به این موضوع برای جلوگیری از زیاد باز و بسته کردن درب یخچال در صورتی که از لحاظ صرف بودجه مشکلی نداشته باشید، ما به شما خرید یخچال ال جی از مدل های اینستاویو را پیشنهاد می کنیم. چرا که شما با داشتن این مدل یخچال ها تنها با وارد کردن یک ضربه به درب یخچال می توانید داخل دستگاه را مشاهده کنید و نیازی به باز و بسته کردن درب یخچال نداشته باشید.

از دست رفتن کیفیت مواد غذایی به علت باز بودن درب یخچال

چرا در یخچال را باید ببندیم؟

در یخچال اگر باز بماند نه تنها موجب فاسد شدن مواد غذایی می شود بلکه به نوعی باعث کاهش طول عمر یخچال نیز می شود. باز ماندن درب در مدت زمان زیاد سبب می شود تا کمپرسور یخچال به طور متناوب کار کند و گرم شود. گرم شدن بیش از حد کمپرسور و افزایش راندمان آن در طولانی مدت موجب آسیب به این قطعه و سایر قطعات در یخچال می شود. بنابراین حتماً پس از هر بار باز کردن درب یخچال از بسته شدن کامل آن مطمئن شوید. توجه داشته باشید که خرابی و عیب کمپرسور به دلیل باز ماندن درب یخچال در همه مدل ها و برندهای یخچال پیش خواهد آمد. بنابراین با توجه به بالا بودن قیمت یخچال دور این دور ال جی که از پیشرفته ترین مدل های یخچال است، لزومی نیست تا خرید یخچال را از این مدل ها به منظور جلوگیری از خرابی موتور انجام دهید.

نکات تکمیلی برای بسته نگه داشتن در یخچال

  • درب یخچال را در مدت زمان کوتاه زیاد بسته و بسته نکنید، چرا که سبب ایجاد برفک می شود. ذوب برفک های ایجاد شده در برخی مواقع علت آب دادن یخچال ال جی، بوش، سامسونگ و دیگر برندها نیز می شود که ممکن است کاربر فکر کند یخچال با عیب و مشکل مواجه شده است.
  • سعی کنید دمای یخچال را بین 0 تا 4 درجه تنظیم کنید.
  • یخچال را بیش از ظرفیت آن پر نکنید، زیرا ممکن است به علت انباشته شدن مواد غذایی روی هم درب یخچال بسته نشود.
  • مواد غذایی را برای جلوگیری از فاسد شدن در ظرف های در بسته نگه داری کنید.
  • برفک های ایجاد شده در یخچال را به طور مرتب تمیز کنید.

خرابی کمپرسور به علت باز بودن درب یخچال

خرید جدیدترین یخچال فریزر با ضمانت اصالت از آترین پلاس

بسته نگه داشتن درب یخچال می تواند از خرابی کمپرسور، فاسد شدن مواد غذایی، مصرف بالای انرژی و برفک زدن یخچال جلوگیری کند. با این حال بدون نظر گرفتن این مسئله اکنون اگر قصد خرید یخچال فریزر با بهترین امکانات و فناوری را دارید، محصولات ما را در فروشگاه آترین پلاس می توانید مشاهده کنید و در صورت تمایل با تضمین اصالت و سلامت، گارانتی 18 ماهه، پرداخت در محل، ارسال سریع و بهترین قیمت، سفارش خود را متناسب با سلیقه و بودجه ای که دارید به ثبت برسانید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا