آموزش

پاك كردن لكه روغن و شمع از لباس چگونه است؟

یکی از ناخوشایندترین مسئله ای که ممکن است همه شما حداقل یک بار آن را تجربه کرده باشید، روغنی شدن و لکه دار شدن لباس است. گاهی اوقات کاربران به دلیل نداشتن آگاهی و اطلاعات کافی از نحوه پاك كردن لكه روغن و شمع از لباس مجبور به دور انداختن آن می شوند. اما روش از بین بردن روغن روی لباس چگونه است؟ پاك كردن چربي روي لباس کار چندان سختی نیست. به طوری که می توانید با استفاده از روش خانگی به خوبی هر نوع لکه روغن، چربی و حتی شمع را نیز به خوبی تمیز و پاک کنید.
استفاده از جوش شیرین، سرکه، مایع ظرفشویی، اسپری های لکه بر و مواد دیگر می توانند برای از بین بردن روغن روی لباس بسیار کاربردی باشند که در ادامه مطلب نحوه استفاده از هر کدام را به صورت کامل توضیح خواهیم داد.

پاك كردن لكه روغن از لباس با استفاده از جوش شیرین

یکی از راه های پاک کردن لکه روغن از لباس استفاده از جوش شیرین است. در صورتی که برای پاك كردن چربي روي لباس از جوش شیرین استفاده می کنید قبل از هر کاری باید مقداری از جوش شیرین را روی لکه بریزید و اجازه دهید تا 10 الی 15 دقیقه روی آن بماند. البته اگر مقدار روغن روی لباس زیاد است می توانید 30 دقیقه الی 1 ساعت جوش شیرین را روی آن قرار دهید. سپس با یک مسواک جوش شیرین را روی سطح روغنی بکشید تا لکه کم رنگ و محو شود. سپس می توانید به روش دستی یا با ماشین لباسشویی لباس را شستشو دهید.
این نکته را در نظر داشته باشید در صورتی که ماشین لباسشویی شما از فناوری بخار شوی، حباب ساز یا شستشوی بهداشتی برخوردار است با فعال کردن هر کدام از این برنامه ها می توانید نتیجه بهتری را برای پاك كردن لكه روي لباس مشاهده کنید. با توجه به قدرت پاک کنندگی هر یک از این برنامه ها، اگر تا کنون اقدام به انتخاب لباسشویی نکرده اید حتماً در هنگام خرید اینترنتی لباسشویی یا به صورت حضوری از فروشنده درباره بهره مند شدن دستگاه به این فناوری ها سؤال کنید تا مدل انتخاب شما یکی از این قابلیت ها را دارا باشد.

پاک کردن لکه روغن از لباس با جوش شیرین

بردن لکه روغن از روی لباس با مایع ظرفشویی

روش دیگری که می توان از آن برای پاک کردن لکه روغن و چربی از لباس استفاده کرد مایع ظرفشویی است. برای این کار لازم است مقداری صابون و مایع ظرفشویی را روی سطح لکه بمالید و با یک برس نرم آرام روی آن بکشید تا لکه کاملاً پاک شود و سپس با آب آن را شستشو دهید. در نظر داشته باشید اگر لکه روغن روی لباس شما قدیمی است لازم است این فرایند را چند بار تکرار کنید تا به نتیجه مطلوب برسید.
با توجه به قدرت و کیفیت شستشوی ماشین لباسشویی های بوش در صورتی که برای شستشوی نهایی از ماشین لباسشویی بوش اصل آلمان استفاده کنید، قطعاً پاك كردن لكه روي لباس شما راحت تر و سریع تر خواهد بود.

پاک کردن لکه روغن از لباس با مایع ظرفشویی

استفاده از لکه برها بهترین روش برای از بین بردن روغن روی لباس

روش های بسیاری برای پاک کردن لکه روغن از روی لباس وجود دارد که استفاده از لکه برها یکی از رایج ترین آنها است. محلول های لکه بر یا همان اسپری لکه بر می توانند در بردن لکه روغن از روی لباس بسیار کاربردی باشند. این محلول ها از قدرت پاک کنندگی بسیار بالایی برخوردار هستند، به طوری که حتی می توان سر سخت ترین لکه ها را نیز با آنها از بین برد. در صورت استفاده از لکه بر ابتدا مقداری از محلول را بر روی لکه بریزید و با یک برس یا مسواک روی لکه بکشید، سپس مقداری آب جوش را تنها روی لکه بریزید تا چربی و روغن از روی لباس کنده و پاک شود.
در قدم بعدی هم می توانید از پودر شوینده دستی برای شستشوی نهایی لباس استفاده کنید و هم از ماشین لباسشویی برایش ستشو لباس استفاده کنید. البته اگر از ماشین لباسشویی برای شستشوی لباس استفاده می کنید حتماً از تمیز بودن دیگ ماشین لباسشویی مطمئن شوید. چرا که گاهی اوقات کثیف بودن درام می تواند علت لک انداختن ماشین لباسشویی روی لباس ها باشد و لباس شما مجدداً دچار لکه و کثیفی شود.

پاک کردن لکه روغن از لباس با استفاده از لکه بر

سرکه از پاک کننده های قوی لکه های روغن و چربی

با توجه به خاصیت تمیز کنندگی قدرتمندی که سرکه دارد استفاده از آن می تواند در از بین بردن لکه روغن از لباس بسیار کارآمد باشد. اگر می خواهید پاك كردن لكه روي لباس را با اسفاده از سرکه انجام دهید در ابتدا باید مقداری سرکه و آب را با هم ترکیب کنید و روی سطح لکه روغن و چربی بریزید، سپس کمی آن را ماساژ دهید تا اثر چربی و لکه از بین برود. البته اگر لکه کم رنگ شد باید برای پاک شدن کامل مجدداً این کار را تکرار کنید تا به نتیجه دلخواه برسید و لکه کاملاً از بین برود. پس از این فرایند باید لباس را با مایع یا پودر شستشو دهید.
نا گفته نماند در صورتی که از بهترین ماشین لباسشویی ال جی اصل کره استفاده می کنید قابلیت بخار شوی را فعال کنید و لباس را برای تمیزی هر چه بیشتر در آن قرار دهید و به جای روش دستی از این برنامه فوق العاده برای شستشو استفاه کنید.

پاک کردن لکه روغن از لباس با سرکه سفید

روش پاک کردن لکه روغن از لباس با استفاده از گچ

شاید به نظرتان جالب باشد که با استفاده از گچ ” چجوری لکه روغن رو از روی لباس پاک کنیم”. در اینجا باید گفت که گچ می تواند به خوبی روغن را از بین تار و پود پارچه بیرون بکشد. البته این روش تنها برای لکه های کوچک چربی و روغن روی لباس کارایی دارد. برای از بین بردن روغن روی لباس که سطح بیشتری را گرفته، بهتر است سایر روش های پاک کردن لکه روغن از روی لباس را به کار ببرید. نحوه از بین بردن لکه روغن از لباس با گچ به این شیوه است که تنها کافیست محل لکه را کاملاً با گچ بپوشانید و پس از چند دقیقه که گچ روغن لباس را بیرون کشید آن را شستشو دهید.
در نظر داشته باشید اگر از ماشین لباسشویی برای شستشوی لباس لکه گرفته استفاده می کنید حجم لباس ها را داخل ماشین لباسشویی برای شستشوی بهتر کم کنید. چرا که در صورت پر بودن دیگ، آب و مواد شوینده به طور کامل به لباس ها نخواهد رسید و همچنان لکه های روغن و کثیفی روی لباس  باقی خواهند ماند. این موضوع را می تواند مشابه درست چیده نشدن ظروف در ماشین ظرفشویی نیز باشد. به طوری که اگر ظروف داخل ظرفشویی بیش از ظرفیت دستگاه باشد و روی هم تلمبار شده باشند مواد شوینده به همه سطح ظروف نخواهد رسید. لازم به ذکر است که ما در مقاله نحوه چیدن ظروف در ماشین ظرفشویی بیشتر در این باره توضیح داده ایم که می توانید مطالعه ای بر روی آن داشته باشید.

پاک کردن لکه روغن از لباس با گچ

پاک کردن لکه روغن لباس با کمک پودر بچه

از ساده ترین روش های از بین بردن لکه روغن از لباس پودر بچه است. قبل از استفاده با یک دستمال تمیز روغن اضافه را از روی لکه پاک کنید. سپس مقداری پودر بچه را روی لکه روغن قرار دهید و اجازه دهید تا پودر بچه مدتی روی لکه باقی بماند. اکنون با یک مسواک یا با کمک دست لکه را ماساژ دهید تا محو شود. در پایان با استفاده از شوینده های دستی یا با استفاده از ماشین لباسشویی می توانید لباس لکه گرفته را شستشو دهید و خشک کنید.

پاک کردن لکه روغن از لباس با پودر بچه

خرید بهترین مدل ماشین لباسشویی با ضمانت اصل بودن از آترین پلاس

پاک کردن لکه روغن و چربی از لباس را می توان بدون نیاز به تخصص خاصی و با استفاده از روش های خانگی به طور کامل پاک کرد. اما با توجه به اینکه بسیاری از کاربران علاقه چندانی به از بین بردن روغن روی لباس به شیوه دستی ندارند، سعی می کنند با خرید ماشین لباسشویی های پیشرفته که از فناوری ها و قابلیت های فوق العاده برای از بین بردن هر نوع لکه برخوردارند این مشکل را حل کنند. با توجه به این موضوع ما نیز در فروشگاه آترین پلاس مجموعه ای از بهترین و جدیدترین ماشین لباسشویی اصلی را با تکنولوژی پیشرفته برای مشاهده در اختیار مشتریان خود قرار داده ایم.
در صورت تمایل به خرید می توانند با تضمین اصالت و سلامت، گارانتی 18 ماه، پرداخت در محل، ارسال فوری و بهترین قیمت، ثبت سفارش خود را نهایی کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا