دسته‌بندی نشده

علت آب دادن یخچال چیست؟ راه های تشخیص و رفع آن

علت آب دادن یخچال چیه؟ چرا داخل یخچال آب جمع میشود؟ چرا یخچال آب می دهد؟ آیا شما نیز با چنین معظلی مواجه هستید؟ شاید برای شما هم پیش آمده باشد که وقتی درب یخچال را باز می کنید با جمع شدن آب داخل یخچال رو به رو شده باشید و  پیدا کردن علت آن شما را کلافه کرده باشد. در واقع این مسئله می تواند دلایل مختلفی داشته باشد که گاهی اوقات ناشی از خرابی یک قطعه داخل دستگاه است و گاهی هم ممکن است سهل انگاری در قرار دادن مواد غذایی در کنار بطری یا پارچ آب باشد.
با اینکه برخی از کاربران معتقدند در صورتی که خرید یخچال را از مدل های پیشرفته و جدید انجام دهند با چنین مشکلی برخورد نخواهند کرد باید متذکر شویم که این موضوع ربطی به مدل و برند یخچال ندارد. یعنی اگر شما حتی یک یخچال ساید از برند های معتبر هم داشته باشید باز هم ممکن است با این مشکل رو به رو شوید. البته در ادامه این مطلب ما با ارائه راهکارهایی، تشخیص و رفع علت آب دادن یخچال فریزر را برای شما توضیح داده ایم تا بتوانید بدون نیاز به تخصص خاصی نسبت به رفع آنها اقدام کنید.

1. مشکل در سیستم تخلیه، علتی برای جمع شدن آب داخل یخچال

همه یخچال ها دارای یک سیستم تخلیه آب هستند در صورت وجود مشکل در این قسمت آب در داخل یخچال باقی می ماند و سبب می شود داخل یخچال آب دهد. مشکل دیگری که ممکن است سبب آب دادن یخچال شود تخلیه شدن یخ هایی است که در قسمت فریزر یخچال ایجاد می شوند. از آنجایی که همه یخچال فریزر ها دارای یک سینی برای تخلیه آب هستند در صورتی که این سینی شکسته یا پر شده باشد آب به داخل یخچال نفوذ می کند
با توجه به اینکه معمولاً این مشکلات در یخچال فریزر های قدیمی بیشتر اتفاق می افتد ما به شما پیشنهاد می کنیم که خرید یخچال خود را از مدل های جدید بالا پایین، دوقلو یا ساید بای ساید سامسونگ انجام دهید. چرا که یخچال ساید سامسونگ در کنار قابلیت های قابل توجهی که دارند از قیمت مناسبی هم برخوردار هستند.

2. خرابی لوله، می تونه دلیل آب دادن یخچال باشه؟

یکی از مواردی که پس از آب دادن یخچال باید به آن توجه کنید خرابی لوله هایی است که آب یخچال را تأمین می کنند. این لوله ها و اتصالات ممکن است پس از مدت ها دچار پوسیدگی و یا سوراخ شوند و در نتیجه نشت آب داخل یخچال را موجب می شوند. از آنجایی که برخی از مدل های ساید قابلیت اتصال به آب شهری را دارند بیشتر با معظل خرابی لوله مواجه هستند.
خراب شدن لوله و اتصالات در تمام مدل یخچال ها ممکن است رخ دهد پس هیچ فرقی ندارد که شما یخچال دوقلو داشته باشید یا ساید، در هر صورت ممکن است که دچار خرابی شوند. با این تفاوت که در یخچال دوقلو به دلیل مجزا بودن یخچال و فریزر علت آب دادن راحت تر قابل تشخیص است. به هر حال بهتر است برای پیشگیری از به وجود آمدن چنین مسئله ای هر چند وقت یک بار لوله های دستگاه را از بابت انسداد و خرابی تِست کنید.

خرابی لوله در یخچال

3.  مسدود شدن و خرابی سیستم تخلیه، مهم ترین علت آب دادن زیر یخچال

از دیگر دلایلی که موجب می شود تا آب به داخل یخچال نشت پیدا کند و یا از زیر یخچال سرازیر شود، مسدود شدن و یا خرابی سیستم تخلیه آب است. در صورتی که اتصالات این سیستم به دلیل جرم و رسوب مسدود شده باشند آب داخل لوله ها باقی می ماند و در نهایت به داخل یخچال نشت پیدا می کند. اما اگر یخچال شما از زیر آب بدهد به احتمال زیاد لوله های این سیستم تخلیه دچار خرابی شده است. لازم به ذکر است که کیفیت و استفاده از قطعات اصلی می تواند فرایند پوسیدگی و خرابی اتصلات را مدت ها به تعویق بیندازد. با توجه به این مهم سعی کنید خرید یخچال فریزر ال جی، سامسونگ یا بوش را در صورتی که از بابت صرف هزینه مشکلی نداشته باشید در اولویت قرار دهید. زیرا این برندها به دلیل سابقه درخشانی که در کیفیت محصولات دارند دیرتر دچار خرابی قطعات می شوند.

4. برخورد شیشه آب با ظروف مواد غذایی، دلیل جمع شدن آب داخل یخچال

چرا داخل یخچال آب جمع میشه؟ شاید برای شما هم پیش آمده باشد که با وجود نبود هیچ مشکلی در لوله و اتصالات یخچال باز هم با معظل جمع شدن آب داخل یخچال مواجه شده باشید. در چنین شرایطی نحوه قرار گیری بطری و شیشه های آب داخل یخچال را در جایی که قرار گرفته اند چِک کنید. چرا که ممکن است به علت برخورد ظروف مواد غذایی با این اقلام آب داخل یخچال جمع شده باشد.
چنانچه از آن دسته کاربران هستید که اقلام غذایی متنوعی را داخل یخچال قرار می دهد بهتر است از یخچال فریزر با گنجایش بالا استفاده کنید تا فضای کافی برای بارگذاری داشته باشید، که در چنین حالتی پیشنهاد ما به شما خرید یخچال دوقلو بوش است، زیرا این مدل یخچال ها دارای فضای های مخصوص برای قرار گیری هر نوع از اقلام از جمله شیشه های آب هستند.

قرار گیری بطری آب در یخچال

5. تغییرات دما و رطوبت، علت آب دادن یخچاله؟

علت آب دادن یخچال ال چی چیه؟ علت آب دادن یخچال سامسونگ چی میتونه باشه؟ اصلاً چرا باید داخل یخچال آب بده؟ اگر از آن دسته افراد هستید که درب یخچال را زیاد باز و بسته می کنید دنبال علت آب دادن داخل یخچال نباشید. چرا که باز و بسته کردن مکرر یخچال سبب ایجاد تغییرات دمایی و در نهایت آب دادن یخچال می شود. گفتنی است جدای از بحث تغییرات دمایی، خراب شدن لاستیک درب یخچال نیز به نوعی باعث ورود هوای گرم و رطوبت از خارج به داخل یخچال می شود که باز هم آب دادن یخچال را موجب می شود.
با توجه به اینکه بیشتر مدل یخچال فریزرهای ساید بای ساید دارای قابلیت درب خنک کننده هستند پس از باز کردن درب و ورود هوای گرم به داخل یخچال فوراً اقدام به بازسازی هوای داخل یخچال و خنک کردن محیط داخلی آن می کنند این مشکل در یخچال های جدید کمتر رخ می دهد.  اکنون اگر شما نیز تمایل به خرید یخچال ساید با فناوری های پیشرفته و جدید را دارید برند ال جی یکی از برترین ها در این حوزه است. اما باید در نظر داشته باشید که قیمت یخچال ساید بای ساید ال جی در مدل های پیشرفته و جدید به نسبت مدل های معمولی صرف هزینه بیشتری را طلب خواهد کرد.

تنظیمات دما و رطوبت در یخچال

6. نصب نا درست لوله و اتصالت، دلیلی دیگر برای آب دادن یخچال

یکی از ویژگی های جدیدی که امروزه به یخچال های ساید اضافه شده قابلیت اتصال به آب شهری برای قسمت آبریز و یخ ساز است. در صورتی که لوله و اتصالات این قسمت به خوبی نصب و جا سازی نشده باشند مسئله آب دادن زیر یخچال پیش می آید که برای جلوگیری از ایجاد چنین مشکلی حتماً باید از نصب دقیق این اتصالات مطمئن باشید تا با مشکل آب دادن زیر یخچال ساید مواجه نشوید. لازم به ذکر است شما می توانید با انتخاب بهترین یخچال سامسونگ، ال جی و بوش از مدل های ساید بای ساید احتمال آب دادن یخچال را به حداقل برسانید.

نصب نادرست لوله و اتصالات

7. بررسی قطعات داخلی برای جلوگیری از نشت آب به داخل یخچال

فرض کنید تمام موارد ذکر شده را که علت آب دادن یخچال می شود مورد بررسی قرار داده اید اما باز هم با این مشکل برخورد کرده اید. اکنون چاره چیست؟ به نظر می آید تنها راه باقی مانده بررسی قطعات داخلی همچون قسمت آبریز، یخساز، سنسورهای تنظیم دما است. چرا که در صورت خرابی هر کدام از این قسمت ها قطعاً با مسئله جمع شدن آب داخل یخچال رو به رو خواهید شد.
اما باید در نظر داشته باشید که این موارد توسط تکنسین مربوط باید مورد بررسی و تعمیر قرار گیرند. به عنوان مثال خراب شدن پمپ برای آب رسانی به قسمت آبریز و یخساز قطعاً نمی تواند توسط شما تعمیر شود پس در چنین شرایطی شما به یک تعمیر کار ماهر و متخصص نیاز پیدا خواهید کرد.

خرابی قطعات داخلی یخچال

خرید بهترین یخچال ساید بای ساید رو کجا میشه انجام داد؟

با توجه به اینکه یخچال های ساید بای ساید از جدیدترین و پیشرفته ترین مدل یخچال های موجود در بازار هستند و اینکه کمتر با مشکل خرابی قطعات و مسئله آب دادن به نسبت مدل های قدیمی مواجه می شوند خرید یخچال فریزر ساید می تواند برای کاربران با در نظر بودجه یک انتخاب بی نظیر باشد. البته شما می توانید برای جلوگیری از پیش آمدن هر گونه مشکل احتمالی از بابت آب دادن یخچال، دفترچه راهنمای دستگاه را به خوبی مطالعه کرده و با تنظیمات مناسب بهترین کارایی را از یخچال مشاهده کنید. در راستای همین موضوع ما نیز در فروشگاه آترین پلاس گزیده ای از بهترین یخچال فریزر ساید را در مدل های متنوع برای مشاهده در اختیار کاربران قرار داده ایم تا در صورت تمایل بتوانند با تضمین اصالت، سلامت، پرداخت در محل، ارسال سریع و بهترین قیمت، یک ثبت سفارش بی نظیر را برای خود رقم بزنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا