مقایسه

تفاوت لباسشویی گیربکسی و تسمه ای

لباسشویی، از جمله وسایلی است که وجود آن در خانه ها در کنار یخچال و ظرفشویی، یک ضرورت به حساب می آید که امروزه به یکی از ماشین های محبوب و پر کاربرد نیز تبدیل شده که می تواند در شستشوی بهداشتی لباس ها و پارچه ها و از همه مهم تر صرفه جویی در زمان به شما کمک شایانی کند. لباسشویی ها در مدل های متنوع و از سوی برند های مختلفی به بازار عرضه می شوند که هر یک از آنها کیفیت خاص خود را دارند. اما در این میان مسئله ای که در هنگام انتخاب برای بسیاری از خریداران جای سوال است، تفاوت لباسشویی گیربکسی و تسمه ای است. این همان سوالی است که می تواند یکی از بخش های بسیار مهم در هنگام خرید ماشین لباسشویی به حساب آید. قبل از پاسخ به این سوال می خواهیم بدانیم لباسشویی گیربکسی چیست و چطور عمل می کنند.

لباسشویی گیربکسی چیست؟

در ماشین لباسشویی های گیربکسی یا همان بدون تسمه، موتور دستگاه مستقیماً به دیگ لباسشویی متصل شده است که این سبب چرخش بهتر و عملکرد قدرتمندتر لباسشویی می گردد. در این نوع از ماشین لباسشویی ها تسمه به طور کامل حذف شده است به همین دلیل نگرانی از بابت خرابی یا پاره شدن تسمه وجود ندارد. ماشین لباسشویی های گیربکسی حتی در صورت سنگین بودن بار درام آسیبی به دستگاه وارد نمی کنند. از مهم ترین ویژگی ماشین لباسشویی گیربکسی ماندگاری بالای قطعات و افزایش طول عمر ماشین لباسشویی است که به نوعی سبب محبوبیت بیشتر این نوع از لباسشویی ها شده است.
با توجه به عملکرد و کارایی بالای ماشین لباسشویی های گیربکسی، شرکت های قدرتمندی همچون ال جی در تولید محصولات جدید خود از موتورهای گیر بکسی استفاده کرده اند. با این حال اگر شما نیز به دنبال خرید لباسشویی با موتور گیربکسی و حداکثر فناوری هستید لباسشویی های ال جی بهترین گزینه هستند، اما باید در نظر داشته باشید قیمت لباسشویی ال جی اصل کره با موتور گیربکسی در برخی از مدل ها به گونه ایاست که به بودجه بیشتری برای خرید نیاز دارد.

ماشین لباسشویی تسمه ای

 لباسشویی تسمه ای چیست؟

در لباسشویی های تسمه ای موتور به وسیله تسمه به دیگ متصل شده است که در این میان باعث کاهش قدرت راندمان دیگ و همچنین افزایش لرزش در هنگام شستشوی لباس ها می شود. این نوع از ماشین لباسشویی ها معمولاً برای شستشوهای معمولی مناسب هستند. به طوری که اگر حجم و ظرفیت لباس ها از حدی بیشتر باشد سبب پاره شدن تسمه و صدمه به ماشین لباسشویی می شود. از آنجایی که قیمت ماشین لباسشویی های تسمه ای به نسبت مدل های گیربکسی ارزانتر است، بسیاری از کاربران خرید لباسشویی را از این مدل ها انجام می دهند.
اما با توجه به اینکه شرکت سامسونگ نیز همانند دیگر برندهای مشهور مدل های بسیاری از ماشین لباسشویی گیربکسی را عرضه کرده است، شما می توانید لباسشویی سامسونگ قیمت مناسب را از مدل های متنوع انتخاب کنید.

ماشین لباسشویی گیربکسی

تفاوت ماشین لباسشویی گیربکسی و تسمه ای

” لباسشویی گیربکسی بهتره یا تسمه ای”؟ ماشین لباسشویی ها از لحاظ طراحی موتور در نوع گیربکسی و تسمه ای عرضه شده اند. برای تشخیص لباسشویی گیربکسی از تسمه ای می توان فناوری ساخت، نحوه عملکرد، میزان صدا و لرزش، انتقال نیرو، دوام و ماندگاری و در آخر قیمت را در نظر گرفت. اما از آنجایی که ماشین لباسشویی های گیربکسی امروزه جزو پر طرفدارترین نوع ماشین لباسشویی ها هستند، اگر از لحاظ صرف بودجه مشکلی نداشته باشید، می توانید از برند بوش ماشین لباسشویی گیربکسی را انتخاب و خریداری کنید. اما باید در نظر داشته باشید که ماشین لباسشویی بوش اصل آلمان در مدل های گیربکسی به نسبت سایر برندها گرانتر است.

تفاوت لباسشویی گیربکسی و تسمه ای از لحاظ انتقال قدرت

از دیگر تفاوت لباسشویی گیربکسی و تسمه ای تفاوت در انتقال نیرو و سرعت چرخش دیگ است. ماشین لباسشویی گیربکسی نیرو و قدرت موتور مستقیماً از موتور به دیگ انتقال داده می شود که باعث می شود تا قدرت و سرعت چرخش دیگ برای شستشوی بهتر پارچه و لباس ها بیشتر شود. البته ماشین لباسشویی های گیربکسی به سبب بهره وری از فناوری های پیشرفته از دقت بیشتری برای شستشو لباس ها بهره برده اند. اما در مقابل ماشین لباسشویی های تسمه ای از طریق اتصال تسمه بین موتور و دیگ انتقال نیرو و قدرت صورت می گیرد که سبب می شود تا لباسشویی تسمه ای قدرت کمتری برای چرخش دیگ داشته باشد. این موضوع گاهی می تواند علت لک شدن لباس در ماشین لباسشویی تسمه ای هم باشد.

تفاوت ماشین لباسشویی گیربکسی و تسمه ای از نظر میزان صدا

مقایسه لباسشویی های گیربکسی و تسمه ای از لحاظ صدا و لرزش

از کجا بفهمیم لباسشویی گیربکسی است؟ یکی از مهم ترین فرق لباسشویی گیربکسی با تسمه ای، میزان صدا و لرزشی است که هر کدام از این دستگاه ها تولید می کنند. موتور های گیربکسی لرزش ماشین لباسشویی را به میزان قابل توجهی کاهش می دهند و می توان گفت که بدون لرزش هستند. همین موضوع سبب شده تا میزان تولید صدا در لباسشویی های گیربکسی بسیار کم شود. این در حالی است که لباسشویی های تسمه ای در هنگام شستشو سر و صدا و لرزش زیادی را ایجاد می کنند. بنابراین می توان گفت که ماشین لباسشویی های گیربکسی از لحاظ میزان تولید صدا و لرزش جزو بی صداترین نوع موتور هستند.

تفاوت ماشین لباسشویی گیربکسی و تسمه ای از لحاظ قدرت و نیرو

 ماندگاری لباسشویی گیربکسی یا تسمه ای بیشتر است؟

به نظر شما نوع موتور در دوام و ماندگاری می تواند تأثیر گذار باشد؟ قطعاً بی تأثیر نیست. از اصلی ترین تفاوت ماشین لباسشویی تسمه ای با گیربکسی طول عمر و ماندگاری آنها است. با توجه به نظرات کاربران میزان گزارش خرابی در لباسشویی گیربکسی بسیار کم است و همین موضوع یکی از دلایل اصلی عمر و ماندگاری بیشتر آنها به حساب می آید. همچنین ماشین لباسشویی گیربکسی میزان برق کمتری به نسبت مدل های تسمه ای مصرف می کنند. با این وجود باید گفت ماشین لباسشویی تسمه ای از مصرف برق بالایی برخوردار است. همچنین میزان خرابی قطعات و پاره شدن تسمه بیشتر در این مدل ماشین لباسشویی ها به چشم می خورد.

تفاوت ماشین لباسشویی گیربکسی و تسمه ای از لحاظ ماندگاری

بررسی لباسشویی گیربکسی و تسمه ای از لحاظ قیمت و نگهداری

پاسخ های بسیاری برای سؤال از کجا بفهمیم لباسشویی گیربکسی است؟ وجود دارد که تفاوت در قیمت و هزینه های تعمیر از مهم ترین آنها است. ماشین لباسشویی های گیر بکسی از قیمت بالاتری به نسبت مدل های تسمه ای برخوردار هستند. همچنین در صورت خرابی هزینه تعمیر لباسشویی های بدون تسمه یا همان گیربکسی سنگین خواهد بود. اما ماشین لباسشویی های تسمه ای از قیمت بسیار مناسب و مطلوبی برخوردار هستند که برای آن دسته از کاربران به دنبال خرید ماشین لباسشویی با کمترین هزینه هستند یکی از پیشنهادات عالی خواهد بود. البته از دیگر مزیت لباسشویی تسمه ای هزینه کم برای تعمیر قطعات در صورت خرابی است.

تفاوت ماشین لباسشویی گیربکسی و تسمه ای از لحاظ قیمت

خرید جدید ترین مدل ماشین لباسشویی گیربکسی با ضمانت اصالت در آترین پلاس

ماشین لباسشویی های گیربکسی با توجه به عملکرد و کارایی که دارند یکی از بهترین نوع ماشین لباسشویی به حساب می آیند که می توانند فرایند شستشو را با قدرت فوق العاده و با بهترین کیفیت انجام دهند. با توجه به پر طرفدار بودن ماشین لباسشویی های گیربکسی، ما نیز در فروشگاه آنلاین آترین پلاس بهترین و جدیدترین مدل ماشین لباسشویی گیربکسی را برای مشاهده در اختیار مشتریان قرار داده ایم. چنانچه شما هم قصد خرید ماشین لباسشویی گیربکسی را داشته باشید بتوانید با تضمین اصالت و سلامت، گارانتی 18 ماهه، پرداخت در محل، ارسال سریع و بهترین قیمت، ثبت سفارش خود را انجام دهید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا