دسته‌بندی نشده

چطور صفحه تلویزیون را تمیز کنیم؟ با روش ساده خانگی

تميز كردن صفحه تلويزيون شاید برای بسیاری از کاربران کار بسیار ساده و آسانی باشد. اما باید در نظر داشته باشید که تمیز کردن صفحه تلویزیون به کمی دقت نیاز دارد. چرا که اگر شما از هر نوع پاک کننده ای برای تمیز کردن صفحه نمایش تلویزیون استفاده کنید قطعاً به نمایشگر آسیب وارد خواهید کرد. زیرا در بسیاری از پاک کننده ها از مواد شیمیایی بسیار قوی استفاده شده است که می تواند باعث ایجاد لکه های دائمی روی تلویزیون شود.
با توجه به اهمیت این موضوع ما نیز در این مطلب نکات و مراحلی را که برای تمیز کردن صفحه تلویزیون لازم است را برای شما به طور کامل توضیح خواهیم داد که می توانید با ما تا پایان همراه باشید.

برای تمیز کردن تلویزیون باید به چه نکاتی توجه کرد؟

تميز كردن شيشه تلويزيون ال اي دي شاید چندان سخت نباشد اما اگر دقت و توجه کافی نداشته باشید، نه تنها موجب ایجاد لکه های دائمی روی صفحه تلویزیون می شوید، بلکه ممکن است حتی به پیکسل های نمایشگر نیز آسیب وارد کنید. با این وجود استفاده از پارچه مناسب، پاک کننده ملایم و یک سری نکات دیگر در هنگام تميز كردن صفحه تلويزيون سامسونگ، ال جی و سایر برندها می تواند بسیار کاربردی باشد.
بسیاری از کاربران به دلیل خرید تلويزيون قيمت بالا توجه خاصی به این موضوع ندارند و بر این باور هستند که تلویزیون های پیشرفته با قیمت بالا اصلاً دچار خرابی و آسیب در صورت استفاده از پاک کننده های قوی نمی شوند. اما باید متذکر شویم که این موضوع درباره تمام نمایشگرها در مدل های جدید و قدیمی صدق می کند. بنابراین حتماً برای تمیز کردن تلویزیون نکات کلیدی را که در ادامه توضیح داده ایم را رعایت کنید.

استفاده از پارچه میکروفایبر

برخی از کاربران برای تمیز کردن لکه های تلویزیون از پارچه های معمولی استفاده می کنند. اما در نظر داشته باشید که پارچه های معمولی به دلیل داشتن پرز زیاد گزینه چندان مناسبی برای تميز كردن شيشه تلويزيون ال اي دي نیستند. با این وجود استفاده از پارچه های میکروفایبر می تواند به بهترین شکل ممکن فرایند پاک کردن تلویزیون را برای شما به دنبال داشته باشد. زیرا که این نوع از پارچه ها بسیار نرم و بدون پرز هستند و نمایشگر را با لکه های دائمی مواجه نمی کنند.
توجه داشته باشید که انتخاب پارچه مناسب برای همه مدل های تلویزیون به دلیل حساس بودن شیشه ال ای دی لازم است. پس هیچ فرقی ندارد که شما خرید تلویزیون سامسونگ را انجام داده باشید یا پیشرفته ترین مدل تلویزیون سونی، در هر صورت استفاده از پارچه میکروفایبر می تواند در تمیزی بی عیب و نقص صفحه نمایش تلویزیون تأثیر گذار باشد.

تمیز کردن صفحه تلویزیون با پارچه میکروفایبر

استفاده از محلول تمیز کننده مناسب

یکی دیگر از نکاتی که برای تمیز کردن صفحه تلویزیون باید در نظر داشته باشید استفاده از محلول های ملایم پاک کننده مخصوص تلویزیون است. با توجه به اینکه در شیشه پاک کن ها از ترکیبات قوی برای پاک کنندگی استفاده شده است، سعی کنید از آنها برای تمیز کردن تلویزیون سونی یا هر برند دیگر استفاده نکنید. البته امروزه محلول های تمیز کننده با ترکیبات ملایم در فروشگاه های لوازم الکترونیکی برای تمیز کردن تلویزیون عرضه شده است که می توانید برای کارایی بهتر از آنها استفاده کنید.
البته استفاده از مقدار کمی آب مقطر و سرکه سفید نیز می تواند در تميز كردن صفحه تلويزيون بسیار مؤثر باشد. توجه داشته باشید که از آب شهری به طور مستقیم برای تمیز کردن تلویزیون استفاده نکنید، چرا که دارای املاح و مواد معدنی است که ممکن است به نمایشگر آسیب وارد کند.

تمیز کردن صفحه تلویزیون با محلول

مراحل تمیز کردن صفحه تلویزیون چیست؟

پس از در نظر گرفتن نکاتی برای تمیز کردن تلویزیون اکنون نوبت آن است که با مراحل تمیز کردن تلویزیون آشنا شوید. شاید به نظر کمی ساده باشد. اما باید بدانید که تميز كردن صفحه تلويزيون سامسونگ، ال جی، سونی و یا هر برند دیگر نیاز به اصولی دارد که در صورت رعایت نکردن آنها ممکن است حتی تلویزیون شما با سوختگی مواجه شود. البته با توجه به اینکه امروزه به دلیل نوسانات ارز قیمت تلویزیون ال جی، سونی و سایر برندها با افزایش مواجه شده است، اصولی تمیز کردن تلویزیون می تواند در ماندگاری طولانی مدت عمر دستگاه تأثیر داشته باشد در ادامه به طور کامل توضیح داده ایم.

خاموش کردن تلویزیون

قبل از هر کاری برای تمیز کردن نمایشگر تلویزیون خاموش کردن آن است. در صورتی که در حالت روشن اقدام به تمیز کردن تلویزیون با استفاده از محلول پاک کننده کنید احتمال شوک اکتریکی تلویزیون بسیار زیاد است و حتی ممکن است نمایشگر را دچار سوختگی کند. پس از خاموش کردن صبر کنید تا تلویزیون خنک شود و سپس فرایند تمیز کردن را انجام دهید.
برخی از کاربران با ما تماس گرفته و این سؤال را دارند که آیا آپديت كردن تلويزيون ال جی و دیگر مارک ها از وارد شدن شوک الکتریکی به آن جلوگیری می کند؟ در پاسخ باید گفت آپدیت کردن تلویزیون هیچ ارتباطی به این موضوع ندارد و حتماً برای تمیز کردن تلویزیون لازم است برای چند دقیقه آن را خاموش کنید.

تمیز کردن صفحه تلویزیون در حالت خاموش

پاک کردن گرد و خاک و تمیز کردن تلویزیون

پس از خاموش کردن تلویزیون اکنون وقت پاک کردن غبار روی نمایشگر تلویزیون است. شما می توانید با استفاده از یک پارچه میکروفایبر گرد و خاک روی نمایشگر را پاک کنید و سپس با استفاده از محلول مناسب اقدام به تميز كردن شيشه تلويزيون ال اي دي کنید. سعی کنید صفحه نمایش را به آرامی تمیز کنید و با فشار زیاد آن را تمیز نکنید تا به آن صدمه وارد نکنید. می توانید از یک گوشه شروع کنید که با این شیوه تمیز کردن صفحه تلویزیون هیچ نقطه ای را از دست نخواهید داد.
همچنین این نکته را نیز درنظر داشته باشید که از مقدار کمی محلول پاک کننده برای تمیز کردن تلویزیون استفاده کنید تا سبب ایجاد لکه روی نمایشگر و یا سوختن آن نشوید.

خشک کردن تلویزیون

پس از انجام فرایند تمیز کردن صفحه نمایش تلویزیون اکنون نوبت خشک کردن است. شاید به نظر شما خشک کردن تلویزیون اصلاً لازم نباشد. اما باید تأکیید کنیم که خشک کردن تلویزیون به اندازه تمیز کردن آن مهم و ضروری است. زیرا اگر رطوبت روی صفحه تلویزیون علاوه بر ماندن لکه روی نمایشگر موجب می شود تا این رطوبت به داخل قطعات تلویزیون نفوذ کند و به مرور زمان سبب خرابی دستگاه شود.

خشک کردن صفحه نمایش تلویزیون

خرید جدیدترین مدل تلویزیون با تضمین اصالت از آترین پلاس

با توجه به اینکه اصولی تمیز کردن صفحه نمایش تلویزیون در تمیزی بهتر و همچنین ماندگاری و طول عمر آن مؤثر است، سعی کنید برای تميز كردن صفحه تلويزيون از شوینده های قوی که حاوی آمونیاک و ترکیبات شیمیایی قدرتمند هستند، استفاده نکنید. همچنین حوله های کاغذی را برای پاک کردن تلویزیون به کار نبرید، زیرا به دلیل سطح خشنی که دارند به صفحه نمایش تلویزیون آسیب وارد می کنند.
پس از آشنا شدن با نحوه تمیز کردن تلویزیون، اکنون اگر قصد خرید تلویزیون با پیشرفته ترین و جدیدترین امکانات را دارید با مشاهده محصولات ما در فروشگاه آترین پلاس می توانید مدل مَد نظر خود را انتخاب کنید و در صورت تمایل با تضمین اصالت و سلامت، گارانتی 18 ماهه، پرداخت در محل، ارسال سریع و بهترین قیمت، ثبت سفارش خود را انجام دهید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا