آموزش

ترموفیوز یخچال چیست؟

یکی از کاربردی ترین لوازمی که معمولاً در هر آشپزخانه ای می توان مدلی از آن را مشاهده کرد یخچال است. یخچال فریزرها مهم ترین نقش را در حفظ و نگهداری مواد غذایی و شادابی آنها دارند. اما وجود یک سری از قطعات همچون ترموفیوز در این موضوع بسیار مهم است. با توجه به این موضوع در این مقاله قصد داریم تا ترموفیوز یخچال را که یکی از قطعه های مهم و بسیار کاربردی برای امنیت و جلوگیری از خطر آتش سوزی در دستگاه نیز به حساب می آید را کاملاً توضیح دهیم.

کار ترموفیوز در یخچال چیست؟

ترموفیوز یا فیوز حرارتی از جمله قطعات اصلی در انواع یخچال بدون برفک است که دمای هیتر دیفراست را کنترل می کند. ترموفیوز یخچال از برفک زدن دستگاه جلوگیری می کند و همچنین خطر آتش سوزی را در صورت وجود گرمای بیش از حد در هیتر المنت کاهش می دهد. فیوز حرارتی یا ترموفیوز به طور معمول در کنار هیتر المنت تعبیه شده است که در صورت افزایش بیش از حد دما در هیتر این قطعه جریان برق را قطع کرده و از صدمه به کمپرسور و احتمال آتش گرفتن در هیتر المنت جلوگیری می کند.

علایم خرابی ترموفیوز یخچال

درست است که وظیفه اصلی ترموفیوز جلوگیری از گرمای بیش از حد هیتر المنت و ایجاد آتش سوزی در یخچال است. اما گاهی اوقات این قطعه نیز همانند سایر قسمت های یخچال دچار خرابی و عیب می شود که در ادامه مهم ترین نشانه ها و علایم خرابی ترموفیوز یخچال سامسونگ، ال جی، بوش و سایر برندها را به طور کامل بیان خواهیم کرد.

  • برفک زدن یخچال های نوفراست: اگر ترموفیوز یخچال از کار بیفتد فرایند یخ زدایی انجام نمی شود و به نوعی دیفراست یخچال از کار می افتد که می تواند علامتی برای خرابی ترموفیوز باشد.
  • گرم شدن هوای داخل یخچال: از دیگر علائم خرابی ترموفیوز یخچال می توان اشاره کرد به گرم شدن هوای داخل یخچال. چنانچه پس از باز کردن درب یخچال با هوایی گرم و نا مطلوب مواجه شدید حتماً فیوز حرارتی را از لحاظ سلامت تست کنید.
  • از کار افتادن یخچال: اگر ترموفیوز یخچال دچار ایراد شده بود و دمای هیتر را تشخیص ندهد ممکن است هیتر المنت ذوب شود و آتش بگیرد و به نوعی یخچال را از کار بیندازد. در نظر داشته باشید که خرابی ترموفیوز در تمام مدل یخچال دور این دور، ساید بای ساید، دوقلو و بالا پایین دارای علایم و نشانه های مشابه است که در صورت مشاهده هر کدام از این موارد حتماً فیوز حرارتی را باید مورد بررسی قرار دهید.

ترموفیوز یخچال

تشخیص خرابی ترموفیوز یخچال چگونه انجام می شود؟

اگر در خرابی ترموفیوز یخچال دچار شک شده اید و قصد دارید تا از سلامت آن مطمئن شوید با استفاده از یک مولتی متر می توانید خرابی ترموفیوز یخچال ۳۰ فوت و همچنین دیگر یخچال ها را با هر میزان ظرفیت شناسایی کنید. در حالت کلی برای تشخیص خرابی ترموفیوز در یخچال لازم است تا عملیات زیر را به ترتیب انجام دهید.

  • ابتدا یخچال را از برق بکشید.
  • سپس ترموفیوز را که در کنار هیتر المنت قرار گرفته است پیدا کنید.
  • مولتی متر را روی حالت اهم متر تنظیم کنید.
  • اکنون دو سر اهم تر را به ورودی و خروجی ترموفیوز وصل کنید.
  • اگر اهم متر صدا بدهد یعنی ترموفیوز سالم است اما اگر هیچ صدایی نداشته باشد به احتمال زیاد دچار عیب و ایراد شده است. دقت داشته باشید که گاهی اوقات علت اتوماتیک نکردن یخچال نیز به علت وجود نقص در هیتر و ترموفیوز است که البته ما در مقاله ” چرا یخچال اتوماتیک نمیکند ” بیشتر درباره این موضوع صحبت کرده ایم می توانید مطالعه ای روی آن داشته باشید.
  • توجه داشته باشید که در صورت تشخیص خرابی ترموفیوز باید نسبت به تعویض این فیوز حرارتی اقدام کنید. عوض کردن ترموفیوز کار سختی نیست و با کمی حوصله و دقت می توانید بدون نیاز به کسی آن را انجام دهید. البته اگر تخصص کافی را ندارید از یک تعمیرکار متخصص برای تعمیر و یا تعویض ترموفیوز کمک بگیرید. توجه داشته باشید در صورت لزوم به تعویض ترموفیوز حتماً از قطعات اصلی و با کیفیت متناسب با مدل یخچال استفاده کنید.

ترموفیوز یخچال چیست

خرید جددیترین مدل یخچال نوفراست با ضمانت اصالن از آترین پلاس

در این مطلب اشاره کردیم که ترموفیوز نقش اساسی در حفاظت از یخچال شما در برابر خطرات احتمالی همچون آتش سوزی ایفا می کند. با بررسی، تعمیر و تعویض به موقع این قطعه می توانید عملکرد و ماندگاری طول عمر یخچال را تا مدت های طولانی تضمین کنید. البته علیرغم وجود این مشکلات احتمالی در یخچال، محبوبیت یخچال های نوفراست در بین کاربران بیش از پیش شده است. با توجه به این موضوع ما نیز در فروشگاه آترین پلاس مجموعه ای از بهترین مدل یخچال های روز را برای مشاهده در اختیار مشتریان خود قرار داده ایم تا در صورت تمایل به خرید بتوانند با تضمین اصالت و سلامت، گارانتی 18 ماهه، پرداخت در محل، ارسال سریع و بهترین قیمت، ثبت سفارش خود را انجام دهید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا