آموزش

تراز کردن یخچال | چگونه خچال را تراز کنیم؟

تراز کردن یخچال یکی از مهم ترین و اصلی ترین کارهایی است که معمولاً پس از خرید یخچال و در هنگام نصب آن انجام می شود. چرا که اگر یخچال تراز نباشد و در سطح صاف و همواری قرار نگیرد باعث بروز مشکلاتی همچون سر وصدای زیاد در محیط،، عدم کارکرد صحیح درب، نشت آب به داخل یخچال، ریخته شدن مواد غذایی در داخل یخچال و بسیاری از موارد دیگر نیز می شود. با این حال با توجه به اهمیت تراز کردن یخچال، ما نیز در این مقاله تمام مراحلی را که برای آموزش تراز کردن یخچال لازم است را برای شما توضیح خواهیم داد تا با توجه به آنها بتوانید نصب یخچال را به بهترین شکل ممکن انجام دهید.

استفاده از ابزارهای لازم برای تراز کردن یخچال

قبل از تراز کردن یخچال بهتر است ابزارهای لازم و کاربردی را برای نصب صحیح پایه ها جمع آوری کنید. از جمله ابزارهای لازم برای تراز کردن یخچال ساید و دیگر مدل ها، می توان اشاره کرد به پیچ گوشتی با توجه به نوع پایه، تراز سنج و یک تکه چوب یا مقوا در صورت لزوم. بسیاری از کاربران علی رغم بالا بودن قیمت یخچال فریزر توجه ای به اهمیت تراز بودن یخچال برای دوام و ماندگاری طولانی مدت آن ندارند. در اینجا باید متذکر شویم که قرار گیری نا مناسب یخچال نه تنها سبب پایین آمدن کارایی دستگاه می شود، بلکه به موتور یخچال نیز فشار می آورد و سبب کاهش عمر موتور و خرابی زود هنگام یخچال می شود.

خارج کردن دستگاه از برق قدم دوم در آموزش تراز کردن یخچال

فرض کنید شما مشغول نصب پایه های یخچال بوش اصل آلمان، یخچال ال جی اصل کره، سامسونگ و یا هر برند دیگری هستید، در صورتی که دستگاه به برق متصل باشد، ممکن است جریان الکتریسته در این قسمت فعال باشد و موجب برق گرفتگی شود. بنابراین برای جلوگیری از پیش آمدن چنین معظلی حتماً قبل از نصب پایه ها، دستگاه را از پریز برق خارج کنید. همچنین در هنگام نصب پایه ها یخچال ممکن است تکان بخورد و گاز مبرد با روغن یخچال قاطی شود که در این صورت موجب آسیب به موتور دستگاه می شود.

تنظیم پایه برای تراز کردن یخچال

پیدا کردن محل نصب پایه برای تراز شدن یخچال

به طور معمول پایه های یخچال در چهار طرف یخچال و در قسمت زیرین دستگاه قرار گرفته اند که در هنگام نصب برای تراز کردن یخچال باید آنها را نصب کنید. توجه داشته باشید برای تراز شدن یخچال آن را در سطح صاف و همواری قرار دهید. چرا که اگر سطح دارای ناهمواری باشد قطعاً تراز کردن یخچال سخت خواهد بود. برخی از کاربران بدون توجه به قیمت یخچال ساید ال جی اصل کره و به باور اینکه یخچال های ساید ال جی در مدل های پیشرفته نیاز به نصب پایه و تراز شدن ندارد، اقدام به خرید یخچال از این مدل ها می کنند. اما باید در نظر داشته باشید که پیشرفته ترین و جدیدترین یخچال ها نیز برای عملکرد بهتر نیاز به تراز کردن دارند.

یخچال را از لحاظ تراز بودن بررسی کنید

قدم بعدی در آموزش تراز کردن یخچال استفاده از یک تراز سنج دقیق است. با قرار دادن تراز سنج بر روی یخچال یا داخل آن می توانید میزان شیب یخچال را مشاهده کنید و با توجه به آن تنظیم پایه ها را برای تراز کردن یخچال انجام دهید. این نکته را در نظر داشته باشید که تمام یخچال های قدیمی و جدید برای عملکرد بهتر به تراز بودن نیاز خواهند داشت. بنابراین شما می توانید از برندهای معتبری همچون سامسونگ نیز انتخاب یخچال خود را انجام دهید. زیرا قیمت یخچال سامسونگ اصل کره در مقایسه با سایر برندهای معتبر نه تنها مقرون به صرفه است بلکه بهترین کارایی را نیز برای شما به دنبال خواهد داشت.

بررسی پایه ها برای تراز کردن یخچال

تنظیم پایه های یخچال گام بعدی در تراز کردن یخچال

به طور معمول یخچال ها دارای پایه، غلتک و یا ترکیبی از این دو هستند که شما در نحوه تراز کردن یخچال ساید، بالا پایین و یا دوقلو باید یکی از این مدل ها را بر روی یخچال نصب کنید. برای تراز کردن یخچال باید تمام پایه ها را به یک اندازه محکم کنید تا یخچال بر یک سمت خم نشود. اما باید توجه داشته باشید برای بستن پایه ها از زور بیش از حد استفاده نکنید. چرا که ممکن است به بدنه دستگاه آسیب وارد کنید. اکنون برای آگاهی از تراز بودن یخچال پس از نصب پایه می توانید دوباره از یک تراز سنج دقیق کمک بگیرید تا شیب و هموار بودن یخچال برای شما مشخص شود.
البته علاوه بر نصب دقیق پایه ها برای تراز بودن علاوه بر یخچال ها در سایر محصولات خانگی همچون ماشین لباسشویی نیز لازم است. به طوری که اگر پایه های لباسشویی به درستی نصب نشده باشد و تراز نباشد، در هنگام فرایند خشک کردن لباس ها، دستگاه دچار سر و صدای زیاد و حرکت می شود. با توجه به این موضوع در اینجا باید گفت که تمام مدل ماشین لباسشویی ها در مدل های جدید و قدیمی به تراز بودن پایه ها نیاز دارند. با این حال شما می توانید از لباسشویی سامسونگ قیمت مناسب مدلی را با حداقل فناوری برای یک شستشوی ایدئال اتخاب کنید.

یخچال را پس از تراز کردن به برق متصل کنید

پس از آنکه مراحل تراز کردن یخچال را به طور کامل انجام دادید، اکنون وقت آن است تا دستگاه را به برق متصل کنید و از لحلظ سر و صدا و سایر عملکردها بررسی کنید. البته این نکته را نیز در نظر داشته باشید که شما برای اندازه گیری اینکه هر فوت یخچال چند سانتی متر است نیز می بایست حتماً یخچال را از برق خارج کنید تا حین اندازه گیری ابعاد داخلی از ایجاد هر گونه مشکل جلوگیری کنید.

تراز کردن یخچال

خرید جدیدترین مدل یخچال با تضمین اصالت از آترین پلاس

قطعاً تراز کردن یخچال می تواند از ایجاد سر وصدا و همچنین پایین آمدن کارایی دستگاه جلوگیری کند. با توجه به اینکه امروزه یخچال های جدید و پیشرفته در قیمت های بالایی عرضه می شوند، سعی کنید با تراز کردن یخچال تا حد زیادی از صدمه وارد کردن به این دستگاه کارآمد جلوگیری کنید. با توجه به پر فروش بودن یخچال های ساید بای ساید و دیگر مدل های جدید عرضه شده، ما نیز در فروشگاه آترین پلاس مجموعه ای از برترین مدل یخچال های روز را برای مشاهده در اختیار مشتریان خود قرار داده ایم.
در صورت تمایل به خرید شما نیز می توانید با تضمین اصالت و سلامت، گارانتی 18 ماهه، پرداخت در محل، ارسال سریع و بهترین قیمت، ثبت سفارش خود را انجام دهید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا