آموزش

چرا یخچال برفک میزند؟

برفک زدن یخچال یکی از ناخوشایندترین مواردی است که ممکن همه شما برای یک بار هم که شده آن را تجربه کرده باشید. اما چرا یخچال برفک میزند؟ آیا برفک زدن یخچال عادی است؟ در پاسخ باید گفت برفک زدن یخچال دلایل متعددی می تواند داشته باشد که در ادامه مطلب درباره آنها توضیح خواهیم داد. در حالت کلی با ورود یخچال های نوفراست یا همان بدون برفک به بازارهای جهانی تا حد زیادی مشکل برفک زدن یخچال حل شد. اما علیرغم بهره مندی یخچال فریزر های جدید به این قابلیت، هنوز هم بسیاری از کاربران با معظل برفک زدن یخچال مواجه هستند و این سؤال را دارند که علت برفک زدن یخچال چیست؟ و یا چرا یخچال ساید برفک میزند؟ برای رسیدن به پاسخ سؤالات خود پیشنهاد می کنیم تا پایان مطلب با ما همراه باشید.

باز و بسته شدن مکرر درب یخچال از دلایل اصلی برفک زدن یخچال

یکی از اصلی ترین دلایلی که سبب می شود تا یخچال شما دچار برفک شود، باز و بسته شدن مکرر درب است. در صورتی که درب خچال را مدام باز کنید، هوای گرم و مرطوب محیط وارد یخچال می شود. این رطوبت داخل یخچال به یخ تبدیل می شود و ایجاد برفک می کند. البته با توجه به اینکه امروزه یخچال های بدون برفک در مدل های متنوعی در بازار موجود هستند شما می توانید خرید یخچال خود را از آنها با در نظر گرفتن بودجه انجام دهید.

باز و بسته شدن مکرر درب علت برفک زدن یخچال

خرابی نوار دور درب علت برفک زدن یخچال

یکی دیگر از  مواردی که سبب می شود تا یخچال برفک کند بسته نشدن کامل درب و یا فاسد شدن نوار دور درب است. در صورتی که درب یخچال به طور کامل بسته نشود گرمای محیط وارد یخچال شده و ایجاد برفک در بدنه داخلی یخچال می کند. البته از بین رفتن خاصیت چسبندگی نوار دور درب یخچال نیز یکی از عواملی است که می تواند باعث برفک زدن یخچال شود. چرا که با ورود هوای گرم محیط به درون یخچال یخ زدن دیواره های داخلی یخچال را موجب می شود. با توجه به اینکه برخی از برندها مانند ال جی در طراحی جدید یخچال های خود این نوار دور درب را حذف کرده اند شما می توانید خرید یخچال فریزر خود را از آنها انجام دهید.
اما باید در نظر داشته باشید که قیمت یخچال ساید ال جی اصل کره در مدل های جدید به گونه ای است که بودجه قابل توجهی را برای خرید نیاز دارد.

خرابی نوار دور درب علت برفک زدن یخچال

خرابی ترموستات از دلایل برفک زدن یخچال

بسیاری از کاربران با ما تماس گرفته و سؤال ” چرا یخچال ساید برفک میزند؟ ” و ” چرا یخچال برفک میزند ؟” را مطرح می کنند. در پاسخ باید گفت علت برفک زدن یخچال مختلف است که خرابی ترموستات می تواند به عنوان یکی از مهم ترین آنها به حساب آید. از آنجایی که ترموستات درجه دمای یخچال را تنظیم می کند؛ در صورتی که دچار عیب و ایراد شود دما در یخچال ممکن است بسیار پایین آید و در نهایت موجب برفک و یخ زدگی یخچال شود. اما با توجه اینکه برندهای معتبر و اصلی در تولید یخچال های جدید خود از یک سنسور برای تنظیم دمای یخچال بهره برده اند شما می توانید برای جلوگیری از برفک زدن یخچال یکی از این مدل ها را انتخاب کنید.
با توجه به بالا بودن قیمت یخچال ساید جدید و پیشرفته با بهره مند شدن به پنل جدید تنظیمات دما، ما به شما انتخاب یخچال سامسونگ در مدل های پیشرفته را پیشنهاد می کنیم. چرا که قیمت یخچال ساید بای ساید سامسونگ اصل کره به نسبت کارایی و برخورداریی هایی که دارد بسیار منصفانه و اقتصادی است.

خرابی ترموستات علت برفک زدن یخچال

بررسی دمپر یخچال از لحاظ کارایی برای جلوگیری از برفک زدن

یکی از قطعاتی که ورود هوای سرد از فریزر به یخچال را انجام می دهد دمپر است. زمانی که هوای سرد در یخچال به حد نصاب برسد این دریچه به صورت خودکار بسته می شود.البته در برخی از مدل ها شما باید به روش دستی دریچه دمپر را برای ورود هوای مناسب تنظیم کنید. با این حال اگر دمپر دچار ایراد و مشکل شود هوای گرم را وارد اپراتور می کند که سبب برفک زدن یخچال می شود. از آنجایی که یخچال های دوقلو دارای سیستم خنک کننده مجزا هستند و تشخیص برفک زدن  یخچال در آنها راحت تر انجام می شود، شما می توانید از یخچال های دوقلو بوش که به پیشرفته ترین فناوری های خنک کننده مجهز هستند انتخاب خود را انجام دهید.
اما باید در نظر داشته باشید که قیمت یخچال دوقلوی بوش اصل آلمان در مقایسه با سایر یخچال های دوقلو از برندهای دیگر قطعاً به صرف هزینه بیشتری نیاز پیدا خواهد کرد.

خرابی دمپر علت برفک زدن یخچال

وجود عیب در فیوز حرارتی علت برفک زدن یخچال نوفراست

علیرغم بالا بودن قیمت یخچال ساید بای ساید بسیاری از کاربران به دلیل برخورداری از قابلیت نوفراست یا همان ضد برفک خرید این نوع از یخچال ها ترجیح می دهند. اما گاهی یخچال ساید نیز با معظل برفک زدن مواجه می شود که خرابی فیوز حرارتی یکی از مهم ترین آنها است. این قطعه تنظیم کردن دمای هیتر المنت را که از برفک زدن یخچال جلوگیری می کند را بر عهده دارد. در صورتی که فیوز حرارتی دچار عیب شود یا بسوزد یخچال دچار یخ زدگی و برفک می شود. بنابراین اگر یخچال شما با معظل برفک زدن مواجه شد، می توانید این قطعه را توسط یک متخصص بررسی کنید.

خرابی فیوز حرارتی علت برفک زدن یخچال

آیا خرابی مین برد باعث برفک زدن یخچال می شود؟

مین برد اصلی ترین قطعه در یخچال است که تمام فرمان های لازم را برای خنک سازی به بخش های مختلف دستگاه می فرستد. در صورتی که این قطعه معیوب شود ممکن است یخچال مرتباً کار کند و هوای سرد بیش از حد در یخچال جریان پیدا کند. این برودت هوا باعث برفک زدن و در برخی مواقع یخ ردن یخچال می شود. برای رفع این مشکل توصیه می شود با یک استادکار ماهر برای عیب یابی و تعمیر تماس بگیرید.

خرابی مین برد علت برفک زدن یخچال

بررسی هیتر دیفراست در صورت برفک زدن یخچال

چرا فریزر برفک میزنه؟ آیا خرابی هیتر می تواند علت برفک زدن یخچال باشد؟ در اینجا باید گفت هیتر قطعه ای در یخچال است که با تولید گرما از ایجاد برفک در قسمت فریزر و یخچال جلوگیری می کند. اگر هینتر دچار عیب و خرابی شود فرایند یخ زدایی به درستی انجام نمی شود. بنابراین قسمت فریزر در یخچال های مدرن نوفراست شروع به برفک و یخ زدن می کند. البته خراب شدن هیتر در یخچال نیز سبب تشکیل برفک و یخ می شود.

خرابی هیتر دیفراست علت برفک زدن یخچال

خرابی تایمر یخ زدایی از دلایل برفک زدن یخچال

تایمر یخ زدایی قطعه دیگری در یخچال های جدید است که هر چند وقت یکبار به صورت اتوماتیک سبب خاموش شدن یخچال و یخ زدایی آن در قسمت یخچال و فریزر می شود. در صورتی که این قطعه با خرابی مواجه شود یخ زدایی داخل یخچال فریزر صورت نخواهد گرفت. به همین دلیل می توان گفت خرابی تایمر یخ زدایی یکی از علت های برفک زدن یخچال است.

خرابی تایمر یخ زدایی علت برفک زدن یخچال

قرار گیری نامناسب علت یخ زدن یخچال

یکی از مواردی که از برفک زدن یخچال جلوگیری می کند قرار گیری مناسب آن است. اگر در محیط گرم و یا رطوبت بالا قرار گیرد قطعاً با برفک زدن مواجه می شود. بنابراین بهتر است یخچال را دور از اجاق گاز، سماور، آبگرمکن و سایر لوازم گرمایشی موجود در منزل قرار دهید. البته قرار دادن مواد غذایی گرم داخل یخچال نیز سبب ایجاد یخ و برفک داخل آن می شود. همچنین تراز نبودن یخچال نیز به نوعی برفک زدن یخچال را باعث می شود، چرا که شیب و نا صاف بودن محیط موجب فشار به موتور و اختلال در عملکرد و در نهایت برفک زدن یخچال می شود.
با توجه به این موضوع از قرار دادن یخچال در جای گرم و مرطوب، قرار دادن مواد غذایی داغ و قرار دادن یخچال در جای ناهموار برای جلوگیری از ایجاد برفک زدن یخچال خودداری کنید.

قرار گیری نامناسب علت برفک زدن یخچال

نقص سیستم خنک کننده مهم ترین علت برفک یخچال

سیستم خنک کننده یک یخچال در تنظیم دمای آن نقش بسیار تأثیر گذاری دارد. با این وجود نقص در این سیستم باعث می شود تا فرایند خنک سازی به خوبی انجام نشود و یخچال با مشکلاتی همچون برفک زدن مواجه شود. یکی از قطعات اصلی در خنک سازی و ایجاد تعادل دما در یخچال، کمپرسور است. اگر کمپروسور به درستی کار نکند دما در یخچال بالا می رود و ایجاد رطوبت و برفک می کند. البته معیوب شدن فن و اپراتور نیز به نوعی سبب ایجاد برفک در یخچال می شوند، چرا که هوای سرد به طور مساوی در تمام قسمت های یخچال پخش نخواهد شد و ایجاد برفک و یخ در برخی از قسمت ها می کند.
یکی دیگر از مواردی که در یخچال ایجاد برفک می کند، مسدود شدن لوله های خنک کننده است. در چنین شرایطی گاز مبرد به درستی جریان نخواهد داشت و سبب گرم شدن داخل یخچال و ایجاد برفک می کند. با توجه به این موضوع در صورت برفک زدن یخچال حتماً از یک تعمیرکار متخصص برای عیب یابی سیستم خنک کننده کمک بگیرید.

عیب در سیستم خنک کننده علت برفک زدن یخچال

خرید بهترین مدل یخچال ساید با تضمین اصالت از آترین پلاس

برفک زدن یخچال می تواند دلایل بسیاری داشته باشد که برای رفع آنها در ابتدا باید عیب را شناسایی کنید. اما با توجه به اینکه امروزه یخچال های مدرن و پیشرفته ای در بازار موجود هستند که از برترین فناوری ها برای خنک کنندگی ایدئال برخوردار هستند، شما می توانید انتخاب خود را از آنها انجام دهید. البته در نظر داشته باشید که ما نیز در فروشگاه آترین پلاس مجموعه ای از بهترین مدل یخچال های روز را در اختیار مشتریان خود قرار داده ایم تا در صورت تمایل به خرید بتوانند با تضمین اصالت و سلامت، گارانتی 18 ماهه، پرداخت در محل، ارسال سریع و بهترین قیمت، ثبت سفارش خود را انجام دهند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا