تکنولوژی

زئولیت در ماشین ظرفشویی چیست و کاربرد آن

آیا شما هم برای شستشوی ظروف خود از ماشین ظرفشویی استفاده می کنید؟ دستگاه شما تا چه میزان خشک کنندگی دارد؟ شستشوی ظروف در گذشته برای کدبانوهای خانه دار یکی از خسته کننده ترین کارها به حساب می آمد که می بایست حتماً زمانی را به آن اختصاص می دادند. اما کم کم با پیشرفت صنعت و تکنولوژی، کاربران شستشوی ظروف خود را به ماشین ظرفشویی ها سپاردند، به نحوی که بتوانند از وقت خود استفاده بیشتری را ببرند.
اما این پایان کار نبود، بسیاری از کمپانی های تولید کننده با طراحی قابلیت خشک کنندگی (زئولیت) بر روی بسیاری از مدل محصولات خود این امکان را برای کاربران ایجاد کردند تا بتوانند بدون نیاز به خشک کردن ظروف پس از شستشو، لوازم را در جای خود قرار دهند.
اکنون با توجه به اهمیت این فرایند ما قصد داریم تا در این مقاله درباره زئولیت در ماشین ظرفشویی چیست و چه کاربردی دارد توضیحاتی را به شما ارائه دهیم. البته توجه داشته یکی از اصلی ترین دلایل تفاوت قیمت ماشین ظرفشویی زئولیت دار با مدل های معمولی این موضوع است که باید در هنگام خرید از آن غافل نشوید.

زئولیت چیست؟

زئولیت نوعی سنگ است که کار اصلی آن ایجاد گرما و همچنین جذب رطوبت است. شرکت های تولید کننده ماشین ظرفشویی با تعبیه کردن 120 گرم از این سنگ موجب شده اند تا عملیات خشک کنندگی ظروف داخل ظرفشویی به بهترین شکل ممکن انجام شود.سنگ زئولیت با توجه به گرمای منحصر به فرد و فوق العده ای که ایجاد می کند از باقی ماندن رطوبت و هر گونه لکه آب بر روی ظروف کاملاً جلوگیری می کند و در نهایت تمیزترین و شفاف ترین ظرف ها را به افراد تحویل خواهد داد. اکنون اگر قصد خرید ماشین ظرفشویی با داشتن زئولیت را دارید پیشنهاد ما به شما ماشین ظرفشویی بوش آلمان است که از سنگ زئولیت در ظرفشویی های خود بهره برده است.

زئولیت در ظرفشویی

میزان مصرف انرژی زئولیت

در ماشین ظرفشویی های قدیمی به دلیل استفاده از المنت و فن برای فرایند خشک کنندگی مصرف انرژی روند افزایشی به خود گرفته بود به طوری که اکثریت کاربران استفاده از آن را محدود کرده و در تنها در زمان شستشوی ظروف مهمانی از آن استفاده می کردند. اما با گذشت زمان و بهره گیری از سنگ زئولیت انرژی مصرفی در ماشین ظرفشویی کاملاً بهینه شده و کاربران می توانند در کنار یک شستشوی بی عیب و نقص انرژی را نیز تا حد بسیار زیادی کم کنند. گفتنی است که ما در مقاله بهترین ماشین ظرفشویی مدل های متنوعی را معرفی کرده ایم که مصرف انرژی را به میزان قابل توجهی کاهش می دهند که در صورت تمایل می توانید مطالعه ای بر روی آن داشته باشید.

طول عمر سنگ زئولیت در ماشین ظرفشویی

بسیاری از کاربران به دلیل عدم آگاهی از طول عمر سنگ زئولیت بر این باور غلط هستند که سنگ زئولیت هر چند وقت یک بار باید عووض شود و یا اینکه اتمام آن ممکن است رخ دهد، به نوعی آن را یکی از مضرات زئولیت در ماشین ظرفشویی تلقی می کنند. اما باید متذکر شویم که برای طول عمر سنگ زئولیت مدت زمانی تعیین نشده است و ماندگاری آن در حدود 50 سال تخمین زده شده است. از آنجایی که در حال حاضر تنها ماشین ظرفشویی بوش از قابلیت زئولیت برخوردار است و به دلیل قیمت نسبتاً بالایی که دارد انتخاب آن برای همه مقدور نیست. در این صورت شما می توانید خرید ظرفشویی ال جی را که در خشک کنندگی ظروف دست کمی از برند بوش ندارد را در لیست انتخاب های خود قرار دهید.

زئولیت در ماشین ظرفشویی

کدام برند ماشین ظرفشویی زئولیت دارند؟

به طور معمول همه برندها داری یک فرایند برای خشک کردن ظروف هستند که در اکثر آنها از المنت استفاده می شود. اما در این بین بوش برای نتیجه بهتر و همچنین صرفه جویی در مصرف انرژی از فناوری بسیار کاربردی زئولیت برای چرخه خشک کنندگی در ماشین ظرفشویی های خود استفاده کرده است.
نکته جالب توجه این است که بسیاری از افراد ویژگی های دیگری را در ماشین ظرفشویی مَد نظر قرار می دهند و خشک کنندگی را چندان مورد توجه قرار نمی دهند. با این حال اگر شما هم از آن دسته افراد هستید که کیفیت شستشو را در اولویت قرار می دهید با مطالعه مقاله بهترین مارک ماشین ظرفشویی می توانید با بهترین و معتبر ترین برندهای روز آشنا شوید و یک انتخاب فوق العاده و بی نظیر را برای خود به دنبال داشته باشید.

نوشته های مشابه

2 دیدگاه

  1. سلام. ممنون از اطلاعات خوبی که قرار دادید.
    1- ایا همه مدل های ماشین ظرفشویی برند بوش زئولیت دارند؟
    اگه نه ، کدوم سری و مدل های ظرفشویی بوش این سنگ رو داردند؟
    2- از کجا میشه مطمعن شد این سنگ در ظرفشویی وجود داره و کجا قرار داره. لطفا با عکس بطور کامل نشان میدهید.
    باتشکر از سایتخوب و زحماتی که میکشید

    1. سلام
      همه مدل ها زئولیت نیستند اما بیشتر سری های 6 و 8 این قابلیت را دارند البته در اکثر سایت همچون آترین پلاس در بخش توضیحات به این قابلیت اشاره می کنند و میشه متوجه شد که کدومش از قابلیت برخوردارند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا