آموزش

علت یخ زدن داخل یخچال بدون برفک چیست؟

یخچال های بدون برفک به دلیل حفظ و نگهداری طولانی مدت مواد غذایی و جلوگیری از یخ زدن خوارکی ها از محبوبیت بیشتری برخوردار هستند. اما گاهی اوقات ممکن است با مشکلاتی همچون یخ زدن مواد غذایی در این نوع از یخچال ها مواجه شوید. به وجود آمدن این معظل می تواند دلایل مختلفی داشته باشد که مسدود شدن مجرای تخلیه آب، خرابی فن اواپراتور، خرابی المنت های گرم کننده، ایراد در ترموستات، مشکل در بسته شدن درب یخچال، از مهم ترین آنها است که در ادامه مطلب ” علت یخ زدن داخل یخچال بدون برفک ” به بررسی آنها خواهیم پرداخت.

مسدود شدن مجرای تخلیه آب از مهم ترین علت یخ زدن یخچال بدون برفک

از رایج ترین دلایلی که می تواند علت یخ زدن یخچال فریزر بدون برفک باشد، مسدود شدن مجرای تخلیه آب است. این مجرا، آب ناشی از ذوب شدن برفک یخچال را به بیرون هدایت می کند. در صورتی که این مجرا مسدود شود آب داخل یخچال جمع شده و یخ می بندد و در نهایت سبب بسته شدن خروجی تخلیه آب می شود. با این حال در صورت مواجه شدن با چنین معظلی سعی کنید مجرای تخلیه آب را که در قسمت پایین یخچال و نزدیک کمپرسور قرار گرفته است را با استفاده از یک سیم یا مفتول یخ زدایی کنید.
البته توجه داشته باشید که این مشکل به ندرت در یخچال های بدون برفک رخ می دهد، بنابراین می توانید بدون نگرانی از بابت این موضوع خرید یخچال نوفراست را انجام دهید.

مسدود شدن مجرای تخلیه آب علت یخ زدن یخچال

خرابی المنت های گرم کننده علت یخ زدن فریزر بدون برفک

برفک زدن یخچال بدون برفک می تواند دلایل مختلفی داشته باشد که عیب در المنت های گرم کننده از اصلی ترین آنها است. در یخچال های نوفراست یک المنت گرم کننده در قسمت پایین اواپراتور وجود دارد که آب ذوب شده برفک یخچال را بخار می کند. اگر المنت های گرم کننده دچار مشکل شوند آب یخچال یخ می بندد. با این حال برای تشخیص خرابی در المنت های یخچال می توانید از یک مولتی متر استفاده کنید و در صورت خرابی المنت ها از یک تکنسین ماهر برای تعویض المنت کمک بگیرید.
با توجه به اینکه کیفیت قطعات می تواند در این موضوع بسیار تأثیر گذار باشد، ما به شما یخچال ال جی که با بهترین کیفیت در قطعات تولید شده است را پیشنهاد می کنیم.

خرابی المنت علت یخ زدن یخچال

بررسی خرابی فن اواپراتور به دلیل یخ زدن یخچال بدون برفک

فن اواپراتور یکی از قطعاتی است که هوای سرد و خنک را در داخل یخچال به گردش در می آورد. اگر این قطعه کاربردی در یخچال دچار خرابی و عیب شود گردش هوا در یخچال مطلوب نخواهد بود و در نتیجه رطوبت داخل یخچال افزایش پیدا می کند و یخ زدن آن را موجب می شود. بنابراین برای تشخیص خرابی فن اواپراتور بهتر است به صدای این قطعه توجه کنید. در صورتی که فن صدای غیر طبیعی و بلندی داشته باشد و یا اصلاً کار نکند، قطعاً با خرابی مواجه شده است.
برای رفع این مشکل می بایست فن اواپراتور را تعویض کنید. البته خرابی فن اواپراتور ممکن است برای تمام برندها اتفاق افتد. پس با توجه به این موضوع ما به شما خرید یخچال فریزر سامسونگ را پیشنهاد می کنیم. چرا که نه تنها یک برند اصل و معتبر است بلکه از لحاظ قیمت نیز در رِنج بسیار مناسبی قرار گرفته است.

خرابی فن اواپراتور علت یخ زدن یخچال

آیا خرابی ترموستات می تواند علت یخ زدن داخل یخچال بدون برفک باشد؟

تنظیم نبودن دمای یخچال یکی از مهم ترین دلایلی است که می تواند سبب یخ زدن یخچال بدون برفک باشد. با توجه به اینکه تنظیم دما در برخی از یخچال ها با ترموستات انجام می شود، اگر این قطعه دچار خرابی و عیب شود دمای یخچال پایین می آید و در نتیجه یخ زدن داخل یخچال ایجاد می شود. پس بهتر است برای رفع خرابی ترموستات از یک تکنسین متخصص برای حل مشکل کمک بخواهید.
البته امروزه برندهای تولید کننده یخچال از تنظیم دمای دیجیتال به جای ترموستات در محصولات خود استفاده می کنند که به موجب آن تنظیم دما بسیار خوب در یخچال ایجاد می شود. اکنون با توجه به این موضوع اگر قصد خرید یخچال با تنظیم دمای دیجیتال از مدل های پیشرفته را دارید، می توانید از یخچال فریزر ۳۰ فوت با برترین فناوری ها و قابلیت های خنک کننده از برندهای معتبری همچون ال جی، سامسونگ و بوش مدل مَد نظر خود را انتخاب و خریداری کنید.

عیب ترموستات علت یخ زدن یخچال

بسته نشدن درب دلیل برفک زدن یخچال بدون برفک

اگر درب یخچال کاملاً بسته نشود هوای گرمی که در محیط وجود دارد وارد یخچال می شود و رطوبت ایجاد می کند و موجب یخ زدن یخچال می شود. برای رفع این مشکل باید علت بسته نشدن درب یخچال را پیدا کنید و آن را عیب یابی کنید. با توجه به اینکه امروزه اکثر مدل یخچال ها دارای قابلیت نوفراست هستند شما می توانید با مناسب ترین قیمت یخچال بالا فریزر پایین یخچال را انتخاب و خریداری کنید.

بسته نشدن درب علت یخ زدن یخچال

رعایت نکات مهم در صورت یخ زدن داخل یخچال بدون برفک

  • قبل از شروع هر گونه تعمیر و یا تعویض حتماً یخچال را از برق بکشید.
  • اگر در عیب یابی و تعمیر لوازم برقی تخصص لازم را ندارید از یک تکنسین متخصص برای رفع مشکل یخ زدن یخچال بدون برفک کمک بگیرید.
  • برای جلوگیری از یخ زدن یخچال نوفراست هر چند وقت یکبار نسبت به پاک کردن مجرای تخلیه آب اقدام کنید. همچنین فن اواپراتور، ترموستات، المنت های گرم کننده را از لحاظ سلامت تِست کنید.

علت یخ زدن یخچال

خرید جدیدترین یخچال با تضمین اصالت از آترین پلاس

علت یخ زدن یخچال بدون برفک می تواند متعدد باشد که البته با رعایت نکات ذکر شده در این مطلب می توانید تا حد زیادی از به وجود آمدن چنین معظلی در داخل یخچال جلوگیری کنید. نا گفته نماند کیفیت قطعات نیز در یخ زدن داخل یخچال می تواند تأثیر گذار باشد. به طوری که اگر شما خرید یخچال را از برندهای اصلی که بهترین قطعات را برای محصولات خود در نظر می گیرند، انجام دهید به احتمال زیاد یخ زدن یخچال را تجربه نخواهید کرد.
البته در نظر داشته باشید که ما نیز در فروشگاه آترین پلاس مجموعه ای از برترین مدل یخچال های روز را که از فناوری ها و قابلیت های بسیار کاربردی برخوردار هستند را برای انتخاب در اختیار مشتریان خود قرار داده ایم. در صورت تمایل شما نیز می توانید با تضمین اصالت و سلامت، گارانتی 18 ماه، پرداخت در محل، ارسال سریع و بهترین قیمت، ثبت سفارش خود را نهایی کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا