آموزش

علامت نمک در ماشین ظرفشویی بوش، ال جی و سامسونگ

ماشین ظرفشویی یکی از لوازم ضروری در منزل است که در کنار شستشوی بی عیب و نقص ظروف می تواند در وقت و انرژی شما نیز صرفه جویی به عمل آورد. با این حال نگهداری و مراقبت از این دستگاه کارآمد نه تنها سبب افزایش طول عمر دستگاه می شود، بلکه فرایند شستشو را نیز با ایراد و اختلال مواجه نمی کند. یکی از موادی که می تواند در ماشین ظرفشویی برای جلوگیری از رسوب و جرم قطعات و همچنین کاهش سختی آب به منظور ممانعت از کدر شدن یا خط و خش ظروف کریستالی بسیار ضروری باشد، نمک است.
به طور معمول شرکت های تولید کننده داخل ماشین ظرفشویی از یک مخزن برای قرار گیری نمک استفاده کرده اند که کاربران می توانند این مخزن را از نمک پر کنند. البته بر روی پنل دستگاه نیز یک چراغ نشانگر را برای زمانی که نمک مخزن تمام شده باشد یا مخزن به هر دلیلی دچار عیب شده باشد، تعبیه کرده اند. با توجه به این موضوع، ما در این مقاله با بیان اینکه علت روشن شدن علامت نمک در ماشین ظرفشویی بوش، ال جی و ساممسونگ چیست؟ راهکار های لازم را توضیح خواهیم داد.

خالی بودن مخزن نمک، اولین علت روشن شدن علامت نمک در ماشین ظرفشویی

از مهم ترین کارایی نمک ماشین ظرفشویی کاهش جرم و رسوب دستگاه ناشی از سختی آب است. با توجه به اینکه سختی آب می تواند در هر منطقه متغیر باشد، استفاده از نمک برای تمیزی بیشتر ظروف و جلوگیری از کِدر بودن آنها بسیار ضروری است. زمانی که شما خرید ظرفشویی را انجام می دهید مسلماً مخزن نمک خالی است و شاید در استفاده اول چراغ مخزن نمک برای شما روشن شود. بنابراین برای خاموش کردن علامت نمک در ماشین ظرفشویی حتماً مخزن دستگاه را در اسفاده های بعدی پر کنید.
البته در نظر داشته باشید زمانی که مخزن به حد کافی نمک نداشته باشد و رو به اتمام باشد، سنسور دستگاه وجود نمک را در دستگاه تشخیص نمی دهد و در نتیجه چراغ علامت نمک برای شما روشن می شود. در چنین شرایطی که چراغ علامت نمک ظرفشویی روشن و یا چشمک می زند، تنها کافی است که مخزن نمک ماشین ظرفشویی را پر کنید. البته خالی بودن مخزن نمک در تمام برندهای ماشین ظرفشویی باعث روشن شدن علامت نمک ( S ) می شود که باید در هنگام روشن بودن دستگاه در نظر بگیرید.

خالی بودن مخزن نمک، علت روشن شدن علامت مخزن نمک در ماشین ظرفشویی

مهم ترین دلیل روشن شدن چراغ نمک در ظرفشویی به دلیل سوختن سنسور

یکی دیگر از مواردی که سبب خاموش نشدن چراغ نمک ماشین ظرفشویی می شود، سوخته شدن سنسور تشخیص نمک است. زمانی که سنسور سوختن شده باشد، دستگاه نمی تواند تشخیص دهد که آیا مخزن از نمک پر یا خالی است. در صورتی که مخزن نمک را از همه لحاظ بررسی کرده اید، اما باز هم با روشن شدن چراغ علامت نمک ظرفشویی مواجه شدید حتماً باید سنسور تشخیص نمک را از لحاظ سالم بودن توسط یک تعمیرکار متخصص بررسی کنید و در صورت سوخته شدن آن را تعویض کنید.
بسیاری از افراد معتقدند که اگر خرید ماشین ظرفشویی را از برندهای معتبری همچون بوش انجام دهند، با مشکل خرابی سنسور مواجه نخواهند شد. اما باید گفت که تفاوتی ندارد شما خريد ماشين ظرفشويي سامسونگ، ال جی یا بوش را انجام دهید، خرابی سنسور تشخیص نمک ممکن است برای دستگاه شما پیش آید و این موضوع ربطی به برند انتخابی شما ندارد. تنها مزیتی که می تواند داشته باشد این است که مدت زمان خرابی این قطعه در برند بوش ممکن است به نسبت دیگر برندها بیشتر باشد.

سوختن سنسور تشخیص نمک در ظرفشویی

بررسی دلیل روشن شدن علامت نمک در ماشین ظرفشویی بوش، الجی و سامسونگ به علت نشت نمک

گاهی اوقات علت روشن شدن چراغ نمک ماشین ظرفشویی بسیار ساده تر از آن چیزی است که فکرش را می کنید و تنها با یک نگاه ساده به مخزن نمک می توانید به دلیل آن پی ببرید. چرا که ممکن است علت خاموش نشدن چراغ نمک ماشین ظرفشویی به دلیل نشت نمک باشد. البته این مشکل می تواند هم به دلیل بسته نشدن کامل درب مخزن یا خرابی آن باشد، یا اینکه به دلیل پر شدن بیش از حد مخزن از نمک باشد.
در صورتی که درب مخزن دچار خرابی شده باشد حتماً توسط تکنسین مربوطه نسبت به تعمیر یا تعویض درب اقدام کنید. توجه داشته باشید که این معظل می تواند در انواع ماشین ظرفشویی ال جی، سامسونگ و بوش نیز پیش آید.

نشتی نمک در مخزن علت روشن شدن علت روشن شدن علامت مخزن نمک در ماشین ظرفشویی

 خاموش نشدن چراغ نمک ماشین ظرفشویی به علت فعال نبودن سنسور نمک

فعال نبودن سنسور نمک از دیگر دلایلی است که موجب می شود تا علامت نمک در ماشین ظرفشویی بکو، بوش، ال جی، سامسونگ و سایر برندهای تولید کننده روشن شود. در صورتی که مخزن را از نمک در حد مناسب پر کرده اید اما باز هم با روشن شدن چراغ نمک مواجه شدید، کمی نمک را در مخزن هم بزنید تا نمک داخل مخزن به طور یکسان پخش شود و سنسور تشخیص نمک فعال شود.
بسیاری از کاربران از ما این سؤال را دارند که ” آیا اندازه مخزن نمک در ماشین ظرفشویی ۱۴ نفره یا 13 نفره با همدیگر تفاوت دارند؟ ” در پاسخ باید گفت با توجه به اینکه اندازه ماشین ظرفشویی ها یکسان است، حجم مخزن نمک نیز به طبع یک اندازه است و تفاوتی با هم ندارند. بنابراین در صورت فعال نبودن سنسور تشخیص، حتماً نمک را داخل مخزن برای پخش شدن کامل هم بزنید.

فعال نبودن سنسور تشخیص مخزن نمک ظرفشویی

استفاده از نمک بی کیفیت، باعث روشن شدن چراغ نمک ماشین ظرفشویی می شود؟

شاید کمی دور از باور باشد که کیفیت نمک می تواند در روشن شدن چراغ علامت نمک در ماشین ظرفشویی تأثیر داشته باشد. در واقع اگر شما از نمک نامرغوب در ماشین ظرفشویی استفاده کنید، سنسور نمی تواند تشخیص دهد که آیا مواد موجود در مخزن، نمک است یا خیر و به همین دلیل چراغ نشانگر روشن خواهد بود. با توجه به این موضوع سعی کنید از نمک با کیفیت برای نتیجه بهتر، جلوگیری از رسوب قطعات و خاموش شدن چراغ مخزن نمک استفاده کنید.
با توجه به اینکه استفاده از نمک نامرغوب می تواند علت روشن شدن علامت نمک در ماشین ظرفشویی بوش، ال جی و سامسونگ نیز باشد. شما می توانید خرید ماشین ظرفشویی را از برند ال جی مدل 425 انجام دهید. چرا که قیمت ظرفشویی ۴۲۵ ال جی به نسبت کارایی و فناوری های پیشرفته ای که دارد در رِنج مناسبی به نسبت برخی از مدل های موجود دارد.

نمک نا مرغوب علت روشن شدن علامت مخزن نمک ماشین ظرفشویی

بررسی خاموش نشدن چراغ نمک ماشین ظرفشویی از لحاظ سلامت برد

برد یکی از قطعات اصلی در ماشین ظرفشویی است که در صورت خرابی و عیب، دیگر قسمت های دستگاه را نیز دچار اختلال می کند. با این وجود اگر برد ماشین ظرفشویی شما خراب باشد به احتمال زیاد حتی در صورت خالی بودن مخزن، چراغ نمک خاموش باشد و شما از این موضوع با خبر نشوید. با این حال اگر چراغ علامت نمک در ماشین ظرفشویی شما در مدت زمان زیادی خاموش بود، حتماً برد ماشین ظرفشویی را توسط یک تعمیرکار ماهر بررسی و در صورت نیاز تعمیر و تعویض کنید.

خرابی بردمخزن نمک در علت روشن شدن علامت مخزن نمک در ماشین ظرفشویی

خرید بهترین ماشین ظرفشویی با ضمانت اصالت را از کجا انجام دهیم؟

نمک ظرفشویی می تواند از کِدر شدن و ایجاد خط و خش بر روی ظروف شیشه ای و کریستالی و همچنین ایجاد رسوب و جرم قطعات که به دلیل سختی آب ایجاد می شود، جلوگیری کند. با این حال سعی کنید همیشه از پر بودن مخزن نمک مطمئن باشید. با توجه به اینکه همه مدل ماشین ظرفشویی هایی که امروزه عرضه می شوند دارای مخزن نمک هستند، ما نیز در فروشگاه آترین پلاس مجموعه ای از بهترین مدل ظرفشویی های روز را از برندهای اصلی ( بوش، ال جی، سامسونگ ) در اختیار مشتریان خود قرار داده ایم.
در صورت تمایل به خرید می توانند با تضمین اصالت و سلامت، گارانتی 18 ماهه، پرداخت در محل، ارسال سریع و بهترین قیمت، ثبت سفارش خود را نهایی کنند. همچنین در صورت داشتن هر گونه سؤال در خصوص نحوه خرید یا مشخصات کالا می توانند با کارشناسان فروش ما تماس بگیرند و پاسخ دهی لازم را دریافت کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا